Ojeté Audi A3 III pohledem Vaculíka: Nejlepší golf má čtyři kruhy!
56
/
66
Prohlédnout znovu
Ojeté Audi A3 III pohledem Vaculíka: Nejlepší golf má čtyři kruhy!
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3
|
Svět motorů
Audi A3
|
Svět motorů
Designově čistý základní třídveřový model vydržel ve výrobě až do podzimu 2017, dočkal se tedy i faceliftu. Mohl být kombinován se všemi motory v rozsahu 77 až 228 kW (S3) s výjimkou 1.5 TFSI, hybridu a plynového g-tronu.
|
Svět motorů
Podobně jako Seat Leon SC měl o 35 mm zkrácený rozvor, tady jsou ale zadní sedadla už opravdu dětskou nouzovkou.
|
Svět motorů
Interiér s „rakeťáckými“ výdechy ventilace je kvalitní a uklizený. Elektrickou parkovací brzdu i systém stop-start tu najdete vždy, za multifunkční volant, automatickou klimatizaci i výsuvný centrální displej s MMI se už připlácelo.
|
Svět motorů
Digitální přístrojový štít alias virtual cocpit přišel po faceliftu jako docela levná příplatková položka, modlete se ale, aby nikdy nezhasl – nový by vyšel na 60 000 Kč. Vzácně s ním byly problémy u Q7, u A3 prý zatím funguje.
|
Svět motorů
Výsuvný displej není dotykový, v menu se ještě pohybujete tradičním ovladačem systému MMI. Kvalitní harddisková navigace s třírozměrnými mapami stála přes sedmdesát tisíc, k zrcadlení navigace z telefonu však u faceliftových modelů postačil i paket Audi Smartphone interface.
|
Svět motorů
Výsuvný displej není dotykový, v menu se ještě pohybujete tradičním ovladačem systému MMI. Kvalitní harddisková navigace s třírozměrnými mapami stála přes sedmdesát tisíc, k zrcadlení navigace z telefonu však u faceliftových modelů postačil i paket Audi Smartphone interface.
|
Svět motorů
Quattro: Víceprvková zadní náprava, kterou mají sedany vždy a hatchbacky od výkonu 90 kW, je tu dvojího provedení: podle toho, zda jde o předokolku, nebo quattro. Quattro je tu řešeno spojkou Haldex 5. generace.
|
Svět motorů
Předokolka: Víceprvková zadní náprava, kterou mají sedany vždy a hatchbacky od výkonu 90 kW, je tu dvojího provedení: podle toho, zda jde o předokolku, nebo quattro. Quattro je tu řešeno spojkou Haldex 5. generace.
|
Svět motorů
Bestiální modely RS3 (na snímku) s pětiválcem 2.5 TFSI nabídnou kupodivu vždy zadní dveře – existovaly jen v těchto dvou karoseriích. Jen o chlup méně divoké a o pět chlupů levnější S3 šlo mít už ale úplně se všemi.
|
Svět motorů
Exoticky působící A3 Cabriolet se společně se sedanem vyrábělo docela nedaleko – v maďarském Győru. Motorizace od slabší 1.4 TFSI po S3 včetně TDI i quattra. Vandalem poškozená plátěná střecha je za 112 000 Kč plus montáž.
|
Svět motorů
Zavazadelník celkově nejpraktičtějšího, pětidveřového sportbacku činí 380 l, o 15 víc než u třídveřového modelu. Sedan nabídne 425 l, zato nejhůře využitelných. V A3 ale málokdo bude hledat rodinný stěhovák. Zadní sedadla byla dělená 60:40, volitelně 40:20:40.
|
Svět motorů
Zpočátku byly základem halogeny, příplatkově šlo volit xenony (běžné i natáčecí) či vrcholné dynamické LED, už spolupracující i s navigací. Po faceliftu (2016) se levnější z xenonů staly standardem a volitelné byly statické LED a nejlepší Matrix LED (na snímku). V posledním případě ale nový světlomet vyjde na 40 000 Kč/kus.
|
Svět motorů
Audi A3
|
Svět motorů
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Test v mrazech jsme odjezdili za 6,2 l/100 km. Motory řady EA 211 jsou jedny z nejlepších, co kdy kdo vyrobil.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Pokud si u tohoto modelu zvolíte jízdní režim Eco, zůstane tam i po dalším startu. U dnešních aut jej musíte volit při každé jízdě znovu.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Původní cena vozu v roce 2013 dosahovala 910 300 Kč. Jedním z nenápadných příplatků byl i lepší audiosystém za 7200 Kč se středovým reproduktorem, subwooferem a celkovým výkonem 180 W.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Součástí vyšší výbavy Ambition jsou i tyto skvělé sportovní sedačky. O prodlužovacích sedácích si třeba taková octavia může nechat zdát, a to i ve verzi RS.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Byť mají sportback i sedan stejný rozvor jako Golf VII, na zadních sedadlech audi je prostě těsněji. Na kolena vždy, zde u sedanu s klesající střechou i nad hlavou (fi gurant výšky 187 cm).
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi označuje motory VW řady EA 211 obchodním označením TFSI. Ostatní koncernové značky používají o písmenko méně – samozřejmě bez jakéhokoliv vlivu na techniku.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Velice nás překvapilo, že ve voze byla stále původní autobaterie. Přitom jde již o model se systémem stop-start a inteligentním dobíjením, které akumulátory týrá. Znamená to, že byl používán především na delší trasy.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Velice nás překvapilo, že ve voze byla stále původní autobaterie. Přitom jde již o model se systémem stop-start a inteligentním dobíjením, které akumulátory týrá. Znamená to, že byl používán především na delší trasy.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Vůz měl za sebou opravu drobného poškození v nezávislém servisu. Bohužel nebyla udělaná kvalitně, takže vylézá rez a příští majitel to bude muset řešit.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Vozy s vypínáním dvou válců mají neuvěřitelnou sestavu tří tlumičů výfuku, aby pochytaly rušivé hluboké vibrace. Člověk si skoro říká, zda jejich hmotnost nepřeváží nad úsporou, kterou samotný systém přináší.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Přední ramena s občas vrzajícími silentbloky jsou prakticky shodná s golfem či octavií, na rozdíl od nich má však A3 luxusní, hliníkovou nápravnici. Levnějším koncernovým kompaktům musí stačit žebrácká z černě natřeného plechu.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
Audi A3 sedan 1.4 TFSI COD S-Tronic
|
Svět motorů/Filip Schubert
V diagnostickém přehledu svítila červeně jediná řídicí jednotka. A mohla za to slabá baterie v klíčku dálkového ovládání.
|
Svět motorů/Filip Schubert
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu