Ojeté Audi A4 II (B6 a B7, Typ 8E): Taková auta se už nerodí!

3/26
Zavřít
  • Audi A4
    Audi A4| Zdroj: Svět motorů
  • Příď B6
    Příď B6| Zdroj: Svět motorů
  • Příď B7
    Příď B7| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér verzí B6 (na snímku) i B7 je prakticky shodný, rozeznáte je spíš jen podle odlišných volantů. Šest airbagů i dvouzónovou klimatizaci tu najdete vždy, zbytek závisel na drahých příplatcích. Kvalita slícování je špičková, snad každý kus má však zlomenou západku schránky v loketní opěrce.
    Interiér verzí B6 (na snímku) i B7 je prakticky shodný, rozeznáte je spíš jen podle odlišných volantů. Šest airbagů i dvouzónovou klimatizaci tu najdete vždy, zbytek závisel na drahých příplatcích. Kvalita slícování je špičková, snad každý kus má však zlomenou západku schránky v loketní opěrce.| Zdroj: Svět motorů
  • Těžkým omylem dobových koncernových aut byly pogumované povrchy madel a ovladačů, dnes pravidelně orýpané. Přepínač světel zrenovujete nejsnáze, nový z matného plastu lze koupit už za 200 Kč. Z palubky jde vytáhnout i bez nářadí – v pozici 0 zatlačit, lehce pootočit doprava a táhnout ven.
    Těžkým omylem dobových koncernových aut byly pogumované povrchy madel a ovladačů, dnes pravidelně orýpané. Přepínač světel zrenovujete nejsnáze, nový z matného plastu lze koupit už za 200 Kč. Z palubky jde vytáhnout i bez nářadí – v pozici 0 zatlačit, lehce pootočit doprava a táhnout ven.| Zdroj: Svět motorů
  • Před dvaceti lety běžný standard střední třídy, dnes bychom řekli sotva nižší střední - fi gurant s výškou 183 cm se za sebe sotva posadí. Zadní okna na kličku byly u B6 běžnou realitou, za elektrické se připlácelo ještě u šestiválců. Až u B7 byly elektrické vždy.
    Před dvaceti lety běžný standard střední třídy, dnes bychom řekli sotva nižší střední - fi gurant s výškou 183 cm se za sebe sotva posadí. Zadní okna na kličku byly u B6 běžnou realitou, za elektrické se připlácelo ještě u šestiválců. Až u B7 byly elektrické vždy.| Zdroj: Svět motorů
  • Slabě svítící základní halogeny patří k bolestem modelu, přesvítí je i Škoda Favorit. Příplatkové xenony byly u starší B6 dvojího provedení, levnější varianta měla dálkové halogeny. U B7 šly připlatit jen dražší bixenony Plus, za další příplatek i natáčecí.
    Slabě svítící základní halogeny patří k bolestem modelu, přesvítí je i Škoda Favorit. Příplatkové xenony byly u starší B6 dvojího provedení, levnější varianta měla dálkové halogeny. U B7 šly připlatit jen dražší bixenony Plus, za další příplatek i natáčecí.| Zdroj: Svět motorů
  • Kombi Avant má vyvážené proporce a lépe využitelný zavazadelník, ale jeho méně tuhá karoserie si moc nerozuměla s příplatkovým sportovním podvozkem - při této kombinaci se rychle rozvrzalo
    Kombi Avant má vyvážené proporce a lépe využitelný zavazadelník, ale jeho méně tuhá karoserie si moc nerozuměla s příplatkovým sportovním podvozkem - při této kombinaci se rychle rozvrzalo| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A4 Avant
    Audi A4 Avant| Zdroj: Svět motorů
  • Diesely 2.0 TDI-PD tu mají vždy „vyvažováky“, tedy i pohon olejového čerpadla hřídelkou, jejíž šestihran se časem omačká a ztratí záběr. Dnes opravnou sadu s větším průměrem šestihranu koupíte za 5000 Kč, ale málokdo ji instaluje dřív, než se rozsvítí červená olejnička. První ročníky mohly mít navíc i chatrnější pohon vyvažovacího modulu řetízkem.
    Diesely 2.0 TDI-PD tu mají vždy „vyvažováky“, tedy i pohon olejového čerpadla hřídelkou, jejíž šestihran se časem omačká a ztratí záběr. Dnes opravnou sadu s větším průměrem šestihranu koupíte za 5000 Kč, ale málokdo ji instaluje dřív, než se rozsvítí červená olejnička. První ročníky mohly mít navíc i chatrnější pohon vyvažovacího modulu řetízkem.| Zdroj: Svět motorů
  • Diesely 2.0 TDI-PD tu mají vždy „vyvažováky“, tedy i pohon olejového čerpadla hřídelkou, jejíž šestihran se časem omačká a ztratí záběr. Dnes opravnou sadu s větším průměrem šestihranu koupíte za 5000 Kč, ale málokdo ji instaluje dřív, než se rozsvítí červená olejnička. První ročníky mohly mít navíc i chatrnější pohon vyvažovacího modulu řetízkem.
    Diesely 2.0 TDI-PD tu mají vždy „vyvažováky“, tedy i pohon olejového čerpadla hřídelkou, jejíž šestihran se časem omačká a ztratí záběr. Dnes opravnou sadu s větším průměrem šestihranu koupíte za 5000 Kč, ale málokdo ji instaluje dřív, než se rozsvítí červená olejnička. První ročníky mohly mít navíc i chatrnější pohon vyvažovacího modulu řetízkem.| Zdroj: Svět motorů
  • Laky i protikorozní ochrana staršího provedení B6 jsou skoro stejně kvalitní jako za dob Audi 80 B4, bolavé místo je ale pod dveřními lištami, kde se nečistoty časem probrousí k holému plechu a zbytek dorazí vlhko a sůl. Mladší B7 už měla pozinkování více ošizené a snáze rezavějí na více místech.
    Laky i protikorozní ochrana staršího provedení B6 jsou skoro stejně kvalitní jako za dob Audi 80 B4, bolavé místo je ale pod dveřními lištami, kde se nečistoty časem probrousí k holému plechu a zbytek dorazí vlhko a sůl. Mladší B7 už měla pozinkování více ošizené a snáze rezavějí na více místech.| Zdroj: Svět motorů
  • Tuhé kabely se časem v průchodkách lámou a způsobují zmatky v elektroinstalaci. Pokud vám u některých dveří či víka kufru nechodí zámky, bývá to nejčastěji z této příčiny. Stejně tak nefunkční elektrické ovládání oken či zrcátek ve dveřích.
    Tuhé kabely se časem v průchodkách lámou a způsobují zmatky v elektroinstalaci. Pokud vám u některých dveří či víka kufru nechodí zámky, bývá to nejčastěji z této příčiny. Stejně tak nefunkční elektrické ovládání oken či zrcátek ve dveřích.| Zdroj: Svět motorů
  • Lichoběžníková přední náprava s vysoko umístěným řízením je obdobná jako u Passatu B5/Superbu I, tady už vždy v odolnější verzi s kovanými čepy. S lehčími motory vydrží i přes čtvrt milionu kilometrů, ty ale mívá už za sebou.
    Lichoběžníková přední náprava s vysoko umístěným řízením je obdobná jako u Passatu B5/Superbu I, tady už vždy v odolnější verzi s kovanými čepy. S lehčími motory vydrží i přes čtvrt milionu kilometrů, ty ale mívá už za sebou.| Zdroj: Svět motorů
  • Sadu originálních ramen za 40 000 Kč už dnes nikdo nedá a s druhovýrobními sedíte na lopatě – životnost osciluje od 20 000 do 100 000 km podle ceny a značky. Nápravnice je na rozdíl od ramen plechová a u některých kusů už i děravá.
    Sadu originálních ramen za 40 000 Kč už dnes nikdo nedá a s druhovýrobními sedíte na lopatě – životnost osciluje od 20 000 do 100 000 km podle ceny a značky. Nápravnice je na rozdíl od ramen plechová a u některých kusů už i děravá.| Zdroj: Svět motorů
  • Vrcholné RS4 s 4.2 FSI/309 kW přišlo až u B7. Na rozdíl od slabší S4 s 4.2 MPI se kombinovalo výhradně s manuálem, jehož spojku o průměru jen 240 mm šlo ovšem odpálit jediným nešikovným rozjezdem.
    Vrcholné RS4 s 4.2 FSI/309 kW přišlo až u B7. Na rozdíl od slabší S4 s 4.2 MPI se kombinovalo výhradně s manuálem, jehož spojku o průměru jen 240 mm šlo ovšem odpálit jediným nešikovným rozjezdem.| Zdroj: Svět motorů
  • Cabriolet má palubku s kruhovými výdechy a i po modernizaci zůstal u hranatých zadních svítilen. Systém sklápění střechy je elektrohydraulický, nejdražší je čerpadlo s rozvaděčem za 70 000 Kč.
    Cabriolet má palubku s kruhovými výdechy a i po modernizaci zůstal u hranatých zadních svítilen. Systém sklápění střechy je elektrohydraulický, nejdražší je čerpadlo s rozvaděčem za 70 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A4
    Audi A4| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A4
    Audi A4| Zdroj: Svět motorů
  • Pod nešťastnými dveřními lištami to už i tady „kvete“, bez nich mohla být karoserie skoro věčná
    Pod nešťastnými dveřními lištami to už i tady „kvete“, bez nich mohla být karoserie skoro věčná| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatková sportovní sedadla jsou hodně úzká a jejich výsuvná opora stehen po letech často odpadává. Za bederní opěrku se i u nich ještě připlácelo.
    Příplatková sportovní sedadla jsou hodně úzká a jejich výsuvná opora stehen po letech často odpadává. Za bederní opěrku se i u nich ještě připlácelo.| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A4
    Audi A4| Zdroj: Svět motorů
  • Podélně uložené motory jsou tu postaru ještě hodně předsunuté před nápravou, takže ani s lehčími čtyřválci není A4 žádným etalonem obratnosti. Odměnou je zato směrová stabilita při vyšších rychlostech a dobrá trakce.
    Podélně uložené motory jsou tu postaru ještě hodně předsunuté před nápravou, takže ani s lehčími čtyřválci není A4 žádným etalonem obratnosti. Odměnou je zato směrová stabilita při vyšších rychlostech a dobrá trakce.| Zdroj: Svět motorů
  • Pětikvalt s přesnou kulisou by sám o sobě nepřekážel, stálý převod je ale pro takto silný motor zbytečně krátký. Po okreskách jde výletním tempem jezdit za 8,5 l, na dálnici už za 10 litrů.
    Pětikvalt s přesnou kulisou by sám o sobě nepřekážel, stálý převod je ale pro takto silný motor zbytečně krátký. Po okreskách jde výletním tempem jezdit za 8,5 l, na dálnici už za 10 litrů.| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Exeo
    Seat Exeo| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Exeo
    Seat Exeo| Zdroj: Svět motorů
Audi A4
Příď B6
Příď B7
Interiér verzí B6 (na snímku) i B7 je prakticky shodný, rozeznáte je spíš jen podle odlišných volantů. Šest airbagů i dvouzónovou klimatizaci tu najdete vždy, zbytek závisel na drahých příplatcích. Kvalita slícování je špičková, snad každý kus má však zlomenou západku schránky v loketní opěrce.
Těžkým omylem dobových koncernových aut byly pogumované povrchy madel a ovladačů, dnes pravidelně orýpané. Přepínač světel zrenovujete nejsnáze, nový z matného plastu lze koupit už za 200 Kč. Z palubky jde vytáhnout i bez nářadí – v pozici 0 zatlačit, lehce pootočit doprava a táhnout ven.
Před dvaceti lety běžný standard střední třídy, dnes bychom řekli sotva nižší střední - fi gurant s výškou 183 cm se za sebe sotva posadí. Zadní okna na kličku byly u B6 běžnou realitou, za elektrické se připlácelo ještě u šestiválců. Až u B7 byly elektrické vždy.
Slabě svítící základní halogeny patří k bolestem modelu, přesvítí je i Škoda Favorit. Příplatkové xenony byly u starší B6 dvojího provedení, levnější varianta měla dálkové halogeny. U B7 šly připlatit jen dražší bixenony Plus, za další příplatek i natáčecí.
Kombi Avant má vyvážené proporce a lépe využitelný zavazadelník, ale jeho méně tuhá karoserie si moc nerozuměla s příplatkovým sportovním podvozkem - při této kombinaci se rychle rozvrzalo
Audi A4 Avant
Diesely 2.0 TDI-PD tu mají vždy „vyvažováky“, tedy i pohon olejového čerpadla hřídelkou, jejíž šestihran se časem omačká a ztratí záběr. Dnes opravnou sadu s větším průměrem šestihranu koupíte za 5000 Kč, ale málokdo ji instaluje dřív, než se rozsvítí červená olejnička. První ročníky mohly mít navíc i chatrnější pohon vyvažovacího modulu řetízkem.
Diesely 2.0 TDI-PD tu mají vždy „vyvažováky“, tedy i pohon olejového čerpadla hřídelkou, jejíž šestihran se časem omačká a ztratí záběr. Dnes opravnou sadu s větším průměrem šestihranu koupíte za 5000 Kč, ale málokdo ji instaluje dřív, než se rozsvítí červená olejnička. První ročníky mohly mít navíc i chatrnější pohon vyvažovacího modulu řetízkem.
Laky i protikorozní ochrana staršího provedení B6 jsou skoro stejně kvalitní jako za dob Audi 80 B4, bolavé místo je ale pod dveřními lištami, kde se nečistoty časem probrousí k holému plechu a zbytek dorazí vlhko a sůl. Mladší B7 už měla pozinkování více ošizené a snáze rezavějí na více místech.
Tuhé kabely se časem v průchodkách lámou a způsobují zmatky v elektroinstalaci. Pokud vám u některých dveří či víka kufru nechodí zámky, bývá to nejčastěji z této příčiny. Stejně tak nefunkční elektrické ovládání oken či zrcátek ve dveřích.
Lichoběžníková přední náprava s vysoko umístěným řízením je obdobná jako u Passatu B5/Superbu I, tady už vždy v odolnější verzi s kovanými čepy. S lehčími motory vydrží i přes čtvrt milionu kilometrů, ty ale mívá už za sebou.
Sadu originálních ramen za 40 000 Kč už dnes nikdo nedá a s druhovýrobními sedíte na lopatě – životnost osciluje od 20 000 do 100 000 km podle ceny a značky. Nápravnice je na rozdíl od ramen plechová a u některých kusů už i děravá.
Vrcholné RS4 s 4.2 FSI/309 kW přišlo až u B7. Na rozdíl od slabší S4 s 4.2 MPI se kombinovalo výhradně s manuálem, jehož spojku o průměru jen 240 mm šlo ovšem odpálit jediným nešikovným rozjezdem.
Cabriolet má palubku s kruhovými výdechy a i po modernizaci zůstal u hranatých zadních svítilen. Systém sklápění střechy je elektrohydraulický, nejdražší je čerpadlo s rozvaděčem za 70 000 Kč.
Audi A4
Audi A4
Pod nešťastnými dveřními lištami to už i tady „kvete“, bez nich mohla být karoserie skoro věčná
Příplatková sportovní sedadla jsou hodně úzká a jejich výsuvná opora stehen po letech často odpadává. Za bederní opěrku se i u nich ještě připlácelo.
Audi A4
Podélně uložené motory jsou tu postaru ještě hodně předsunuté před nápravou, takže ani s lehčími čtyřválci není A4 žádným etalonem obratnosti. Odměnou je zato směrová stabilita při vyšších rychlostech a dobrá trakce.
Pětikvalt s přesnou kulisou by sám o sobě nepřekážel, stálý převod je ale pro takto silný motor zbytečně krátký. Po okreskách jde výletním tempem jezdit za 8,5 l, na dálnici už za 10 litrů.
Seat Exeo
Seat Exeo