Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté Audi A4 II (B6 a B7, Typ 8E): Taková auta se už nerodí!

Marek Oborník
Diskuze (21)

Tohle Audi A4 ještě pamatuje doby, kdy se zpřevodování volilo pro dynamiku, a ne pro emise, a kdy řidiči chtěli držet volant, a ne smartphone. Slušných kusů ještě pár je, a když jim zklidníte životní rytmus, nejspíš je předáte i svým dětem.

Druhá generace Audi A4 z let 2000 až 2008, interně označovaná 8E, trochu mate svým rozdělením. Pro starší varianty vyráběné do podzimu 2004 se vžilo označení B6, pozdější zmodernizované s rozteklejšími světlomety a přední maskou Singleframe jsou B7. Z technického hlediska jde stále o totéž auto, byť modernizace v poločase šla i dost do hloubky, takže verze B7 už mají třeba jinak tvarovanou přední nápravnici, přesnější řízení a odlehčenou karoserii s vyšším podílem vysokopevnostních plechů. Ale také maličko úspornější protikorozní ochranu a dost hůře se u nich hledají motory s levným stářím - zvlášť mezi šestiválci.

Dílů je dost, občas až moc

Originální díly jsou tradičně drahé, ale tohle A4 už těží z dostatečně „lukrativního“ stáří, a hlavně blízké technické vazby na jiné modely (zejména Passaty B5), takže druhovýroba pokrývá naprostou většinu běžných potřeb. I v kvalitněji smontovaném voze prémiové značky občas narazíte na zmetky s časovanou životností - třeba bovdenové stahovačky oken se nejpozději po patnácti letech začnou přidírat bez ohledu na to, zda okna stahujete často, nebo vůbec. Nemá smysl kupovat pětkrát dražší v originálu, když stejnou službu udělá díl za devět stovek z e-shopu.

Video se připravuje ...

Jinde už musíte zapojit selský rozum. Generálku přední nápravy s osmi hliníkovými rameny těžko pořídíte se sadou za čtyři tisíce korun, to je dobré tak na přejezd ze servisu do bazaru. Slušnější díly vyjdou přinejmenším na 15.000 Kč a i s nimi budete nanejvýš na třetině životnosti originálů za 40.000 Kč. Tyhle starosti už mít opravdu můžete, přestože podvozek A4 dokázal klidně zvládnout 300.000 km bez vůlí v čepech – pokud přední nápravou houpal jen lehčí čtyřválec. Jenže průměrné A4 jezdívalo hodně a tento nájezd bude mít nejspíš už za sebou, s nezmary 1.9 TDI-PD možná i v násobcích.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (21)

Doporučujeme

24. 1. 2024 23:15
Re: Re: Tráva byla zelenější
Zdravím, budou světlomety s označením 8E pasovat na a4 B6 2004? Děkuji. :-)
16. 2. 2023 08:25
Re: Tráva byla zelenější
neřeším to tak do detailu, přijde mi legrační ten nadpis "taková auta už se nevyrábí"
nechal bych někoho svézt s aktuální A4 a s tou starou... jsem zvědav, kdo by o té staré vráně mluvil jako o šperku... je to furt lepší Superb, Passat nebo co, možná dokud nepřijde ke slovu pohon všech kol...
15. 2. 2023 21:18
Re: Tráva byla zelenější
Mno Passat B 5.5 si zapujčil pravě techniku od Audi. Proto se traduje že B5.5 je nej passat a Passat B6 je tak trochu ošizenej. Konkurence od BMW. MB a Lexus sice jezdila lepe sportovně. Bohužel už dávno nejezdí.
15. 2. 2023 12:48
Re: Tráva byla zelenější
to máš bohužel pravdu. ;-\

Akorát s tou agresivitou na silnicích se teda osobně vůbec nepotkávám. Asi je to jen doména Prahy. Všude jinde jezdí lidi normálně.
Avatar - Ozzman
15. 2. 2023 12:21
Re: Re: Tráva byla zelenější
Na novou A4 nemířím, ale nějaká 2-3letá ojetina časem, uvidíme, protože můj oblíbenec v segmentu už nemá nic :D