Ojeté Audi A6 „C8“ (typ 4A): Když se kvůli technologiím občas zapomene na kvalitu

1/27
Přehled fotografií
Zavřít
  • Odznáček S-line na blatnících se může vázat i k pouhému exteriérovému paketu, skutečný sportpaket s tužším podvozkem poznáte podle specifického černého interiéru a kódu WQS na výrobním štítku. Tmavé okenní lišty se uměly kvůli slabé UV ochraně brzy vyšisovat.
    Odznáček S-line na blatnících se může vázat i k pouhému exteriérovému paketu, skutečný sportpaket s tužším podvozkem poznáte podle specifického černého interiéru a kódu WQS na výrobním štítku. Tmavé okenní lišty se uměly kvůli slabé UV ochraně brzy vyšisovat.| Zdroj: Svět motorů
  • Sice ještě existovala i kombinace s ručičkovými budíky, ale naprostá většina vozů má digitální virtual cockpit. A6 už má vždy automat. Páka voliče režimů má geniální tvar, sloužící i jako podpěra ruky, když ťukáte do displeje. Látková sedadla a základní volant bez pádel řazení prozrazují verzi z cenového suterénu.
    Sice ještě existovala i kombinace s ručičkovými budíky, ale naprostá většina vozů má digitální virtual cockpit. A6 už má vždy automat. Páka voliče režimů má geniální tvar, sloužící i jako podpěra ruky, když ťukáte do displeje. Látková sedadla a základní volant bez pádel řazení prozrazují verzi z cenového suterénu.| Zdroj: Svět motorů
  • Vysoce lesklé plochy působí noblesně, ale řve na nich každé snítko prachu i otisk prstu. Navigace, konektivita i on-line funkce se liší podle konkrétních příplatků, nad vším ale visí riziko, že systém sem tam zamrzne v načítání a pak už jen hodiny sledujete vrtící se kolečko. Většinou pomůže aktualizace, ale pár jednotek MMI už se také měnilo.
    Vysoce lesklé plochy působí noblesně, ale řve na nich každé snítko prachu i otisk prstu. Navigace, konektivita i on-line funkce se liší podle konkrétních příplatků, nad vším ale visí riziko, že systém sem tam zamrzne v načítání a pak už jen hodiny sledujete vrtící se kolečko. Většinou pomůže aktualizace, ale pár jednotek MMI už se také měnilo.| Zdroj: Svět motorů
  • U velkých motorů je skvělý nápad 48V síť, ale ne v současné podobě, kde si vůz musí ještě separátně udržovat páteřní 12V okruh, napájející ještě i konvenční startér. Mimochodem: 48V baterie – 44 500 Kč, 48V startér-generátor – 35 500 Kč, měnič napětí – 23 600 Kč.
    U velkých motorů je skvělý nápad 48V síť, ale ne v současné podobě, kde si vůz musí ještě separátně udržovat páteřní 12V okruh, napájející ještě i konvenční startér. Mimochodem: 48V baterie – 44 500 Kč, 48V startér-generátor – 35 500 Kč, měnič napětí – 23 600 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • U malých 12V startér-generátorů čtyřválců může někdy rachotit tato kladka. Větší systémy MHEV 48V v šestiválcích jsou výrazně problémovější po elektrické stránce a bývají častou příčinou znehybnění auta.
    U malých 12V startér-generátorů čtyřválců může někdy rachotit tato kladka. Větší systémy MHEV 48V v šestiválcích jsou výrazně problémovější po elektrické stránce a bývají častou příčinou znehybnění auta.| Zdroj: Svět motorů
  • Outdoorově oplastované A6 Allroad už cenově patří ke šlechtě, pod 1,5 milionu je zatím neseženete. Vždy má vzduchové odpružení a pod kapotou nejčastěji šestiválcový diesel. Raritní kombinace s dvoulitrem 40 TDI není moc žádaná.
    Outdoorově oplastované A6 Allroad už cenově patří ke šlechtě, pod 1,5 milionu je zatím neseženete. Vždy má vzduchové odpružení a pod kapotou nejčastěji šestiválcový diesel. Raritní kombinace s dvoulitrem 40 TDI není moc žádaná.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzadu je místa jako v superbu – řečeno škodováckým metrem. Audi A6 má sice o 9 cm delší rozvor náprav, ale kvůli podélně uloženému motoru mu kabina začíná dál od přídě. Neškodil by nepatrně menší záklon sedáků, zadnice sem zapadne jak do umyvadla.
    Vzadu je místa jako v superbu – řečeno škodováckým metrem. Audi A6 má sice o 9 cm delší rozvor náprav, ale kvůli podélně uloženému motoru mu kabina začíná dál od přídě. Neškodil by nepatrně menší záklon sedáků, zadnice sem zapadne jak do umyvadla.| Zdroj: Svět motorů
  • Nepočítáme-li allroad a silně okrajového RS6, pak by šlo u A6 napočítat pět variant podvozků: neadaptivní základní (kód 1BA), neadaptivní sportovní snížený -20 mm (1BE), neadaptivní zesílený +13 mm (1BR, jen pro vybrané trhy), adaptivní -10 mm (1BL) a adaptivní pneumatický (1BK). V praxi nejčastější jsou dva poslední, pneumatický (lidově vzduchový) je pak i na tomto průhledu sedanem.
    Nepočítáme-li allroad a silně okrajového RS6, pak by šlo u A6 napočítat pět variant podvozků: neadaptivní základní (kód 1BA), neadaptivní sportovní snížený -20 mm (1BE), neadaptivní zesílený +13 mm (1BR, jen pro vybrané trhy), adaptivní -10 mm (1BL) a adaptivní pneumatický (1BK). V praxi nejčastější jsou dva poslední, pneumatický (lidově vzduchový) je pak i na tomto průhledu sedanem.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozebírání skřípajícího středového tunelu a podlepování jeho dekoračních panelů páskou dělají servisy snad i častěji než výměny oleje. Teprve u ročníku 2022 je od toho pokoj, ten má prý podlepeno rovnou z výroby.
    Rozebírání skřípajícího středového tunelu a podlepování jeho dekoračních panelů páskou dělají servisy snad i častěji než výměny oleje. Teprve u ročníku 2022 je od toho pokoj, ten má prý podlepeno rovnou z výroby.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozebírání skřípajícího středového tunelu a podlepování jeho dekoračních panelů páskou dělají servisy snad i častěji než výměny oleje. Teprve u ročníku 2022 je od toho pokoj, ten má prý podlepeno rovnou z výroby.
    Rozebírání skřípajícího středového tunelu a podlepování jeho dekoračních panelů páskou dělají servisy snad i častěji než výměny oleje. Teprve u ročníku 2022 je od toho pokoj, ten má prý podlepeno rovnou z výroby.| Zdroj: Svět motorů
  • Odlehčená, pětiprvková zadní náprava pro předokolky je zcela nová, robustnější verze pro quattro byla převzata z A7. Vozy z let 2019-2021 by měly mít za sebou svolávačku na výměnu matic seřizovacích excentrů zadních ramen. Matice údajně mohly únavou prasknout. Opravené kusy se pak ještě znovu svolávaly kvůli špatně nastavené sbíhavosti.
    Odlehčená, pětiprvková zadní náprava pro předokolky je zcela nová, robustnější verze pro quattro byla převzata z A7. Vozy z let 2019-2021 by měly mít za sebou svolávačku na výměnu matic seřizovacích excentrů zadních ramen. Matice údajně mohly únavou prasknout. Opravené kusy se pak ještě znovu svolávaly kvůli špatně nastavené sbíhavosti.| Zdroj: Svět motorů
  • Lichoběžníková přední náprava je identická jako u modelu A7. Zde se neřeší nic, snad jen u variant s pneumatickým odpružením se u prvních ročníků muselo měnit na záruku pár netěsných vzduchových měchů. Od té doby zatím klid.
    Lichoběžníková přední náprava je identická jako u modelu A7. Zde se neřeší nic, snad jen u variant s pneumatickým odpružením se u prvních ročníků muselo měnit na záruku pár netěsných vzduchových měchů. Od té doby zatím klid.| Zdroj: Svět motorů
  • Nastavování jasu přístrojů najdete až hluboko v menu nastavení, a ještě pod matoucí položkou stmívání kabiny. Složitěji by to šlo už jen přes výfuk.
    Nastavování jasu přístrojů najdete až hluboko v menu nastavení, a ještě pod matoucí položkou stmívání kabiny. Složitěji by to šlo už jen přes výfuk.| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A6
    Audi A6| Zdroj: Svět motorů
  • Kombi Avant se drží své obvyklé elegance a nesnaží se soupeřit s dodávkami. Kufr je o 6 cm delší než v superbu, ale výrazně mělčí, proto „jen“ těch 565 l v základním uspořádání.
    Kombi Avant se drží své obvyklé elegance a nesnaží se soupeřit s dodávkami. Kufr je o 6 cm delší než v superbu, ale výrazně mělčí, proto „jen“ těch 565 l v základním uspořádání.| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A6
    Audi A6| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A6
    Audi A6| Zdroj: Svět motorů
  • Brzdové kotouče rezavějí jen o trochu méně než u mainstreamu. Zadní už jsou tady po výměně.
    Brzdové kotouče rezavějí jen o trochu méně než u mainstreamu. Zadní už jsou tady po výměně.| Zdroj: Svět motorů
  • Je super, že stop-start či Lane Assist mají na displeji trvalou ikonku, takže je každé ráno nemusíte lovit někde hluboko v menu. Jenže než naběhne celý operační systém a ikonky se více prosvítí na důkaz připravenosti, mezitím vám třeba zbytečně zhasne motor.
    Je super, že stop-start či Lane Assist mají na displeji trvalou ikonku, takže je každé ráno nemusíte lovit někde hluboko v menu. Jenže než naběhne celý operační systém a ikonky se více prosvítí na důkaz připravenosti, mezitím vám třeba zbytečně zhasne motor.| Zdroj: Svět motorů
  • U nových dvoulitrových dieselů řady EA288 Evo zatím u Audi velké problémy neevidují. Vzácně ztráty vody přes mezichladič, častěji pak drobné netěsnosti vedení AdBlue. Obvykle močovina uniká v tomto napojení rychlospojky na vstřikovač.
    U nových dvoulitrových dieselů řady EA288 Evo zatím u Audi velké problémy neevidují. Vzácně ztráty vody přes mezichladič, častěji pak drobné netěsnosti vedení AdBlue. Obvykle močovina uniká v tomto napojení rychlospojky na vstřikovač.| Zdroj: Svět motorů
  • Kdo si připlatil za zadní boční airbagy, dostal osvětlené zámky pásů. Efektní a ve tmě opravdu praktické!
    Kdo si připlatil za zadní boční airbagy, dostal osvětlené zámky pásů. Efektní a ve tmě opravdu praktické!| Zdroj: Svět motorů
  • Standardní statické LED disponují jen běžným automatickým přepínáním tlumeného a dálkového světla, nicméně svítí hezky ostře. Efektivní dynamické směrovky mají až Marix LED.
    Standardní statické LED disponují jen běžným automatickým přepínáním tlumeného a dálkového světla, nicméně svítí hezky ostře. Efektivní dynamické směrovky mají až Marix LED.| Zdroj: Svět motorů
  • Potkávací světla
    Potkávací světla| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A6
    Audi A6| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A6
    Audi A6| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A6
    Audi A6| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A6
    Audi A6| Zdroj: Svět motorů
Odznáček S-line na blatnících se může vázat i k pouhému exteriérovému paketu, skutečný sportpaket s tužším podvozkem poznáte podle specifického černého interiéru a kódu WQS na výrobním štítku. Tmavé okenní lišty se uměly kvůli slabé UV ochraně brzy vyšisovat.
Sice ještě existovala i kombinace s ručičkovými budíky, ale naprostá většina vozů má digitální virtual cockpit. A6 už má vždy automat. Páka voliče režimů má geniální tvar, sloužící i jako podpěra ruky, když ťukáte do displeje. Látková sedadla a základní volant bez pádel řazení prozrazují verzi z cenového suterénu.
Vysoce lesklé plochy působí noblesně, ale řve na nich každé snítko prachu i otisk prstu. Navigace, konektivita i on-line funkce se liší podle konkrétních příplatků, nad vším ale visí riziko, že systém sem tam zamrzne v načítání a pak už jen hodiny sledujete vrtící se kolečko. Většinou pomůže aktualizace, ale pár jednotek MMI už se také měnilo.
U velkých motorů je skvělý nápad 48V síť, ale ne v současné podobě, kde si vůz musí ještě separátně udržovat páteřní 12V okruh, napájející ještě i konvenční startér. Mimochodem: 48V baterie – 44 500 Kč, 48V startér-generátor – 35 500 Kč, měnič napětí – 23 600 Kč.
U malých 12V startér-generátorů čtyřválců může někdy rachotit tato kladka. Větší systémy MHEV 48V v šestiválcích jsou výrazně problémovější po elektrické stránce a bývají častou příčinou znehybnění auta.
Outdoorově oplastované A6 Allroad už cenově patří ke šlechtě, pod 1,5 milionu je zatím neseženete. Vždy má vzduchové odpružení a pod kapotou nejčastěji šestiválcový diesel. Raritní kombinace s dvoulitrem 40 TDI není moc žádaná.
Vzadu je místa jako v superbu – řečeno škodováckým metrem. Audi A6 má sice o 9 cm delší rozvor náprav, ale kvůli podélně uloženému motoru mu kabina začíná dál od přídě. Neškodil by nepatrně menší záklon sedáků, zadnice sem zapadne jak do umyvadla.
Nepočítáme-li allroad a silně okrajového RS6, pak by šlo u A6 napočítat pět variant podvozků: neadaptivní základní (kód 1BA), neadaptivní sportovní snížený -20 mm (1BE), neadaptivní zesílený +13 mm (1BR, jen pro vybrané trhy), adaptivní -10 mm (1BL) a adaptivní pneumatický (1BK). V praxi nejčastější jsou dva poslední, pneumatický (lidově vzduchový) je pak i na tomto průhledu sedanem.
Rozebírání skřípajícího středového tunelu a podlepování jeho dekoračních panelů páskou dělají servisy snad i častěji než výměny oleje. Teprve u ročníku 2022 je od toho pokoj, ten má prý podlepeno rovnou z výroby.
Rozebírání skřípajícího středového tunelu a podlepování jeho dekoračních panelů páskou dělají servisy snad i častěji než výměny oleje. Teprve u ročníku 2022 je od toho pokoj, ten má prý podlepeno rovnou z výroby.
Odlehčená, pětiprvková zadní náprava pro předokolky je zcela nová, robustnější verze pro quattro byla převzata z A7. Vozy z let 2019-2021 by měly mít za sebou svolávačku na výměnu matic seřizovacích excentrů zadních ramen. Matice údajně mohly únavou prasknout. Opravené kusy se pak ještě znovu svolávaly kvůli špatně nastavené sbíhavosti.
Lichoběžníková přední náprava je identická jako u modelu A7. Zde se neřeší nic, snad jen u variant s pneumatickým odpružením se u prvních ročníků muselo měnit na záruku pár netěsných vzduchových měchů. Od té doby zatím klid.
Nastavování jasu přístrojů najdete až hluboko v menu nastavení, a ještě pod matoucí položkou stmívání kabiny. Složitěji by to šlo už jen přes výfuk.
Audi A6
Kombi Avant se drží své obvyklé elegance a nesnaží se soupeřit s dodávkami. Kufr je o 6 cm delší než v superbu, ale výrazně mělčí, proto „jen“ těch 565 l v základním uspořádání.
Audi A6
Audi A6
Brzdové kotouče rezavějí jen o trochu méně než u mainstreamu. Zadní už jsou tady po výměně.
Je super, že stop-start či Lane Assist mají na displeji trvalou ikonku, takže je každé ráno nemusíte lovit někde hluboko v menu. Jenže než naběhne celý operační systém a ikonky se více prosvítí na důkaz připravenosti, mezitím vám třeba zbytečně zhasne motor.
U nových dvoulitrových dieselů řady EA288 Evo zatím u Audi velké problémy neevidují. Vzácně ztráty vody přes mezichladič, častěji pak drobné netěsnosti vedení AdBlue. Obvykle močovina uniká v tomto napojení rychlospojky na vstřikovač.
Kdo si připlatil za zadní boční airbagy, dostal osvětlené zámky pásů. Efektní a ve tmě opravdu praktické!
Standardní statické LED disponují jen běžným automatickým přepínáním tlumeného a dálkového světla, nicméně svítí hezky ostře. Efektivní dynamické směrovky mají až Marix LED.
Potkávací světla
Audi A6
Audi A6
Audi A6
Audi A6