Odznáček S-line na blatnících se může vázat i k pouhému exteriérovému paketu, skutečný sportpaket s tužším podvozkem poznáte podle specifického černého interiéru a kódu WQS na výrobním štítku. Tmavé okenní lišty se uměly kvůli slabé UV ochraně brzy vyšisovat.|
Zdroj: Svět motorů
Sice ještě existovala i kombinace s ručičkovými budíky, ale naprostá většina vozů má digitální virtual cockpit. A6 už má vždy automat. Páka voliče režimů má geniální tvar, sloužící i jako podpěra ruky, když ťukáte do displeje. Látková sedadla a základní volant bez pádel řazení prozrazují verzi z cenového suterénu.|
Zdroj: Svět motorů
Vysoce lesklé plochy působí noblesně, ale řve na nich každé snítko prachu i otisk prstu. Navigace, konektivita i on-line funkce se liší podle konkrétních příplatků, nad vším ale visí riziko, že systém sem tam zamrzne v načítání a pak už jen hodiny sledujete vrtící se kolečko. Většinou pomůže aktualizace, ale pár jednotek MMI už se také měnilo.|
Zdroj: Svět motorů
U velkých motorů je skvělý nápad 48V síť, ale ne v současné podobě, kde si vůz musí ještě separátně udržovat páteřní 12V okruh, napájející ještě i konvenční startér. Mimochodem: 48V baterie – 44 500 Kč, 48V startér-generátor – 35 500 Kč, měnič napětí – 23 600 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
U malých 12V startér-generátorů čtyřválců může někdy rachotit tato kladka. Větší systémy MHEV 48V v šestiválcích jsou výrazně problémovější po elektrické stránce a bývají častou příčinou znehybnění auta.|
Zdroj: Svět motorů
Outdoorově oplastované A6 Allroad už cenově patří ke šlechtě, pod 1,5 milionu je zatím neseženete. Vždy má vzduchové odpružení a pod kapotou nejčastěji šestiválcový diesel. Raritní kombinace s dvoulitrem 40 TDI není moc žádaná.|
Zdroj: Svět motorů
Vzadu je místa jako v superbu – řečeno škodováckým metrem. Audi A6 má sice o 9 cm delší rozvor náprav, ale kvůli podélně uloženému motoru mu kabina začíná dál od přídě. Neškodil by nepatrně menší záklon sedáků, zadnice sem zapadne jak do umyvadla.|
Zdroj: Svět motorů
Nepočítáme-li allroad a silně okrajového RS6, pak by šlo u A6 napočítat pět variant podvozků: neadaptivní základní (kód 1BA), neadaptivní sportovní snížený -20 mm (1BE), neadaptivní zesílený +13 mm (1BR, jen pro vybrané trhy), adaptivní -10 mm (1BL) a adaptivní pneumatický (1BK). V praxi nejčastější jsou dva poslední, pneumatický (lidově vzduchový) je pak i na tomto průhledu sedanem.|
Zdroj: Svět motorů
Rozebírání skřípajícího středového tunelu a podlepování jeho dekoračních panelů páskou dělají servisy snad i častěji než výměny oleje. Teprve u ročníku 2022 je od toho pokoj, ten má prý podlepeno rovnou z výroby.|
Zdroj: Svět motorů
Rozebírání skřípajícího středového tunelu a podlepování jeho dekoračních panelů páskou dělají servisy snad i častěji než výměny oleje. Teprve u ročníku 2022 je od toho pokoj, ten má prý podlepeno rovnou z výroby.|
Zdroj: Svět motorů
Odlehčená, pětiprvková zadní náprava pro předokolky je zcela nová, robustnější verze pro quattro byla převzata z A7. Vozy z let 2019-2021 by měly mít za sebou svolávačku na výměnu matic seřizovacích excentrů zadních ramen. Matice údajně mohly únavou prasknout. Opravené kusy se pak ještě znovu svolávaly kvůli špatně nastavené sbíhavosti.|
Zdroj: Svět motorů
Lichoběžníková přední náprava je identická jako u modelu A7. Zde se neřeší nic, snad jen u variant s pneumatickým odpružením se u prvních ročníků muselo měnit na záruku pár netěsných vzduchových měchů. Od té doby zatím klid.|
Zdroj: Svět motorů
Nastavování jasu přístrojů najdete až hluboko v menu nastavení, a ještě pod matoucí položkou stmívání kabiny. Složitěji by to šlo už jen přes výfuk.|
Zdroj: Svět motorů
Audi A6|
Zdroj: Svět motorů
Kombi Avant se drží své obvyklé elegance a nesnaží se soupeřit s dodávkami. Kufr je o 6 cm delší než v superbu, ale výrazně mělčí, proto „jen“ těch 565 l v základním uspořádání.|
Zdroj: Svět motorů
Audi A6|
Zdroj: Svět motorů
Audi A6|
Zdroj: Svět motorů
Brzdové kotouče rezavějí jen o trochu méně než u mainstreamu. Zadní už jsou tady po výměně.|
Zdroj: Svět motorů
Je super, že stop-start či Lane Assist mají na displeji trvalou ikonku, takže je každé ráno nemusíte lovit někde hluboko v menu. Jenže než naběhne celý operační systém a ikonky se více prosvítí na důkaz připravenosti, mezitím vám třeba zbytečně zhasne motor.|
Zdroj: Svět motorů
U nových dvoulitrových dieselů řady EA288 Evo zatím u Audi velké problémy neevidují. Vzácně ztráty vody přes mezichladič, častěji pak drobné netěsnosti vedení AdBlue. Obvykle močovina uniká v tomto napojení rychlospojky na vstřikovač.|
Zdroj: Svět motorů
Kdo si připlatil za zadní boční airbagy, dostal osvětlené zámky pásů. Efektní a ve tmě opravdu praktické!|
Zdroj: Svět motorů
Standardní statické LED disponují jen běžným automatickým přepínáním tlumeného a dálkového světla, nicméně svítí hezky ostře. Efektivní dynamické směrovky mají až Marix LED.|
Zdroj: Svět motorů