Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté Audi A6 „C8“ (typ 4A): Když se kvůli technologiím občas zapomene na kvalitu

Marek Oborník
Diskuze (0)

Současná generace Audi A6 je zatím drahá ojetina, ale hodně prozrazuje o současných trendech. Uvnitř samý displej, na čumáku technika za půl milionu a pod kapotou přinejmenším mikrohybrid. Škoda že technologické dostihy berou výrobci tolik pozornosti, že už trochu zapomíná na tu špičkovou kvalitu.

Jestliže jsme u Audi A4 „B9“ coby nejmenšího modelu na platformě MLB Evo s nadsázkou řekli, že má koncepčně blíž k ředitelskému A8 než k passatu či superbu, pak to v případě současného A6 generace „C8“ (oficiálně 4A) platí bez nadsázky. Samozřejmě motorizace začínají o patro níž – na dvoulitrech, kombinovatelných s předokolkami či úspornější verzí čtyřkolky. To je ta, která připojuje zadní nápravu až v případě potřeby a obchodně se nazývá Quattro Ultra. Klasické permanentní quattro tu najdete až u šesti válcových dieselů s výjimkou verze 45 TDI (180 kW) – pro ucelenější přehled hned zkraje odkážeme na tabulku Technika ve zkratce.

Z hlediska jízdního komfortu a volitelné výbavy jde skutečně o A6 mluvit jako o zmenšeném A8. I ten interiér si skoro spletete. Páku manuální převodovky v něm nenajdete nikdy a i topení se už ovládá noblesním skleněným tabletem, který pod prstem „klikne“ jako tlačítko – říká se tomu haptická vazba. Zaťukat do nohy umí i plynový pedál, pokud kamery nasnímají začátek obce či rychlostní omezení a vy jedete rychleji. Zkrátka tváří se to jako propracované moderní auto adekvátní své ceně.

Video se připravuje ...

Ono to vrže!

Bohužel z té palubky, co vypadá jako z kosmické lodi, lezou po třech letech pazvuky jako z tavrie. Zvlášť když se interiér trochu prohřeje. Většinu toho skřípajícího zla má na svědomí horní obložení středového panelu, které servisy podlepují plstěnou páskou jako na běžícím páse. Povrzávat ale časem umí kdeco, třeba i ozdobné rámečky virtual cockpitu. Kusy prodané jako nové u nás už bývají z toho nejhoršího zpravidla vyléčené. Pro českého zákazníka je Audi především prostředek sebeprezentace – proto velké motory, velké výbavy, připlacené dlouhé záruky a pazvuky okamžitě reklamovat a řešit. Naopak v Německu, kde A6 s naftovými dvoulitry běžně otročí jako firemní „oktávka“, to neřeší téměř nikdo. A většina aktuálně nabízených ojetin má původ právě v německém fleetu.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (0)

Doporučujeme