Ojeté BMW řady 1 (F20/F21) – Rozumný bavorák za rozumné peníze

9/25
Přehled fotografií
Zavřít
  • BMW řady 1
    BMW řady 1| Zdroj: Svět motorů
  • Kvalita materiálů se po faceliftu zlepšila. Na vrchu bývá displej iDrive různých velikostí, nejčastěji 6,5 či 8,8".
    Kvalita materiálů se po faceliftu zlepšila. Na vrchu bývá displej iDrive různých velikostí, nejčastěji 6,5 či 8,8".| Zdroj: Svět motorů
  • Nejlepší částí M paketu jsou sedačky (samostatně zřídka). Elektrické ovládání a kůže se připlácela zvlášť. Zadní lavice je dělená v poměru 60:40. Místo není velkorysé, ale už ani nouzové jako u první generace E81/E87.
    Nejlepší částí M paketu jsou sedačky (samostatně zřídka). Elektrické ovládání a kůže se připlácela zvlášť. Zadní lavice je dělená v poměru 60:40. Místo není velkorysé, ale už ani nouzové jako u první generace E81/E87.| Zdroj: Svět motorů
  • Stará dobrá tlačítka. Jsou identická jako ve větších modelech BMW a ani po letech nemají vůle nebo výrazné opotřebení.
    Stará dobrá tlačítka. Jsou identická jako ve větších modelech BMW a ani po letech nemají vůle nebo výrazné opotřebení.| Zdroj: Svět motorů
  • Šestistupňová manuální převodovka Getrag je standardem u většiny verzí. Má přesný, lehce tuhý chod i u tříválců.
    Šestistupňová manuální převodovka Getrag je standardem u většiny verzí. Má přesný, lehce tuhý chod i u tříválců.| Zdroj: Svět motorů
  • Tlačítko umožňující volit mezi jízdními režimy, u slabších motorizací je to ale jen sotva znát
    Tlačítko umožňující volit mezi jízdními režimy, u slabších motorizací je to ale jen sotva znát| Zdroj: Svět motorů
  • Start-stop lze vypnout samostatným tlačítkem. Vypnutí dalších otravů není potřeba, protože tu ještě nejsou.
    Start-stop lze vypnout samostatným tlačítkem. Vypnutí dalších otravů není potřeba, protože tu ještě nejsou.| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 1
    BMW řady 1| Zdroj: Svět motorů
  • Výrazně se liší tvar zadních světel před a po faceliftu. Pozdější verze dostala horizontálně členěné LED svítilny.
    Výrazně se liší tvar zadních světel před a po faceliftu. Pozdější verze dostala horizontálně členěné LED svítilny.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadlový prostor obou karosářských variant má objem 360 litrů, sedačky jdou sklopit téměř do roviny
    Zavazadlový prostor obou karosářských variant má objem 360 litrů, sedačky jdou sklopit téměř do roviny| Zdroj: Svět motorů
  • Složitější a kvalitní elektrická síť i bez mild-hybridu. I 10 let starý vůz může mít původní baterii.
    Složitější a kvalitní elektrická síť i bez mild-hybridu. I 10 let starý vůz může mít původní baterii.| Zdroj: Svět motorů
  • Písty u pantů pomáhají s otevřením těžké ocelové kapoty. Na foto tepelné stínění turba u motoru N13.
    Písty u pantů pomáhají s otevřením těžké ocelové kapoty. Na foto tepelné stínění turba u motoru N13.| Zdroj: Svět motorů
  • Faceliftované verze (LCI, od roku 2015) mohou mít adaptivní LED světlomety s integrovanými denními světly
    Faceliftované verze (LCI, od roku 2015) mohou mít adaptivní LED světlomety s integrovanými denními světly| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 1
    BMW řady 1| Zdroj: Svět motorů
  • Přední McPherson náprava využívá, na rozdíl od té zadní pětiprvkové, mnoho hliníkových součástí
    Přední McPherson náprava využívá, na rozdíl od té zadní pětiprvkové, mnoho hliníkových součástí| Zdroj: Svět motorů
  • Tří- a čtyřválce mají koncovku nalevo. Šestiválce dvě, z jednoho tlumiče. Černota indikuje kratší trasy a karbonování, v horším případě už spotřebu oleje
    Tří- a čtyřválce mají koncovku nalevo. Šestiválce dvě, z jednoho tlumiče. Černota indikuje kratší trasy a karbonování, v horším případě už spotřebu oleje| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 1
    BMW řady 1| Zdroj: Svět motorů
  • Manuál a také klasická ruční brzda. Obyčejné věci, které z dnešních aut vymizely.
    Manuál a také klasická ruční brzda. Obyčejné věci, které z dnešních aut vymizely.| Zdroj: Svět motorů
  • Menší, ale přehledný displej, jednoduché ovládání. Carplay je vzácností, iDrive 6.0 dostala jednička až v modelovém roce 2018. Android Auto přibylo až s další generací.
    Menší, ale přehledný displej, jednoduché ovládání. Carplay je vzácností, iDrive 6.0 dostala jednička až v modelovém roce 2018. Android Auto přibylo až s další generací.| Zdroj: Svět motorů
  • V první generaci jedničky měly větší postavy velmi stísněný prostor, vzadu to byla čistá nouzovka. Tady je to mnohem lepší.
    V první generaci jedničky měly větší postavy velmi stísněný prostor, vzadu to byla čistá nouzovka. Tady je to mnohem lepší.| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 1
    BMW řady 1| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 1
    BMW řady 1| Zdroj: Svět motorů
  • Benzinový tříválec nepřišel o vychytávky větších motorů, jako je turbo s proměnnou geometrií lopatek nebo proměnlivé časování a zdvih ventilů
    Benzinový tříválec nepřišel o vychytávky větších motorů, jako je turbo s proměnnou geometrií lopatek nebo proměnlivé časování a zdvih ventilů| Zdroj: Svět motorů
  • Pohled na turbodmychadlo, které je přímo u motoru, mezikus je chlazen vodou. Specifi kum tříválce B38.
    Pohled na turbodmychadlo, které je přímo u motoru, mezikus je chlazen vodou. Specifi kum tříválce B38.| Zdroj: Svět motorů
  • Žádné výraznější vůle, unavené silentbloky, unikající provozní kapaliny nebo jiná než povrchová koroze. Na zvedáku jsme problémy neobjevili
    Žádné výraznější vůle, unavené silentbloky, unikající provozní kapaliny nebo jiná než povrchová koroze. Na zvedáku jsme problémy neobjevili| Zdroj: Svět motorů
BMW řady 1
Kvalita materiálů se po faceliftu zlepšila. Na vrchu bývá displej iDrive různých velikostí, nejčastěji 6,5 či 8,8".
Nejlepší částí M paketu jsou sedačky (samostatně zřídka). Elektrické ovládání a kůže se připlácela zvlášť. Zadní lavice je dělená v poměru 60:40. Místo není velkorysé, ale už ani nouzové jako u první generace E81/E87.
Stará dobrá tlačítka. Jsou identická jako ve větších modelech BMW a ani po letech nemají vůle nebo výrazné opotřebení.
Šestistupňová manuální převodovka Getrag je standardem u většiny verzí. Má přesný, lehce tuhý chod i u tříválců.
Tlačítko umožňující volit mezi jízdními režimy, u slabších motorizací je to ale jen sotva znát
Start-stop lze vypnout samostatným tlačítkem. Vypnutí dalších otravů není potřeba, protože tu ještě nejsou.
BMW řady 1
Výrazně se liší tvar zadních světel před a po faceliftu. Pozdější verze dostala horizontálně členěné LED svítilny.
Zavazadlový prostor obou karosářských variant má objem 360 litrů, sedačky jdou sklopit téměř do roviny
Složitější a kvalitní elektrická síť i bez mild-hybridu. I 10 let starý vůz může mít původní baterii.
Písty u pantů pomáhají s otevřením těžké ocelové kapoty. Na foto tepelné stínění turba u motoru N13.
Faceliftované verze (LCI, od roku 2015) mohou mít adaptivní LED světlomety s integrovanými denními světly
BMW řady 1
Přední McPherson náprava využívá, na rozdíl od té zadní pětiprvkové, mnoho hliníkových součástí
Tří- a čtyřválce mají koncovku nalevo. Šestiválce dvě, z jednoho tlumiče. Černota indikuje kratší trasy a karbonování, v horším případě už spotřebu oleje
BMW řady 1
Manuál a také klasická ruční brzda. Obyčejné věci, které z dnešních aut vymizely.
Menší, ale přehledný displej, jednoduché ovládání. Carplay je vzácností, iDrive 6.0 dostala jednička až v modelovém roce 2018. Android Auto přibylo až s další generací.
V první generaci jedničky měly větší postavy velmi stísněný prostor, vzadu to byla čistá nouzovka. Tady je to mnohem lepší.
BMW řady 1
BMW řady 1
Benzinový tříválec nepřišel o vychytávky větších motorů, jako je turbo s proměnnou geometrií lopatek nebo proměnlivé časování a zdvih ventilů
Pohled na turbodmychadlo, které je přímo u motoru, mezikus je chlazen vodou. Specifi kum tříválce B38.
Žádné výraznější vůle, unavené silentbloky, unikající provozní kapaliny nebo jiná než povrchová koroze. Na zvedáku jsme problémy neobjevili