Ojeté BMW řady 5 (G30/G31): Pokračování známých starostí
3
/
38
Prohlédnout znovu
Ojeté BMW řady 5 (G30/G31): Pokračování známých starostí
BMW řady 5
|
Svět motorů
BMW řady 5
|
Svět motorů
Plug-in hybridní verze mají trakční akumulátor umístěný pod zadními sedačkami, benzinová nádrž se přesunula pod podlahu kufru. Elektromotor je umístěný v převodovce a nabíjecí port na levém předním blatníku.
|
Svět motorů
BMW v Americe experimentovalo s bezdrátovým nabíjením vozu, tímto systémem vybavené vozy se dostaly k tamním zákazníkům. K nabíjení pak slouží takováto podložka.
|
Svět motorů
Zhasínání částí ambientního osvětlení patří mezi méně důležité závady, zase je ale stále na očích. Jediným řešením je výměna celého pásu LED, BMW jej dělá u vozů na záruku.
|
Svět motorů
Pátá generace modelu stále spoléhá na klasickou kombinaci nedotykového displeje volně stojícího na palubní desce a ovládacího kolečka iDrive. Používání vyžaduje trochu zvyku, nakonec je ale rychlejší a intuitivnější než dotykové.
|
Svět motorů
Pátá generace modelu stále spoléhá na klasickou kombinaci nedotykového displeje volně stojícího na palubní desce a ovládacího kolečka iDrive. Používání vyžaduje trochu zvyku, nakonec je ale rychlejší a intuitivnější než dotykové.
|
Svět motorů
Interiér je stále bavorská klasika, na trhu převažují lépe vybavené kusy, které mají spoustu komfortních funkcí. S elektronikou v interiéru zatím problémy nebývají.
|
Svět motorů
Motor B47 2.0
|
Svět motorů
BMW řady 5
|
Svět motorů
Speciálně pro Čínu vznikla také prodloužená varianta, vyplňující prostor mezi kratší verzí a třídou 7. Rozvor je delší o 130 mm (3105 mm vs. 2975 mm) a celkově o 156 mm (5092 mm vs. 4936 mm).
|
Svět motorů
I v této generaci došlo na vrcholné provedení M5, limitovaná edice M5 CS se stala dokonce nejvýkonnějším silničním BMW všech dob. Modelu M5 se budeme věnovat v některé z budoucích bazarových rubrik.
|
Svět motorů
U dieselových motorizací může sání vypadat takto ještě před ujetím 100 000 kilometrů. Z okruhu recirkulace spalin se dostává do sání nadměrné množství uhlovodíkových úsad.
|
Svět motorů
U dieselových motorizací může sání vypadat takto ještě před ujetím 100 000 kilometrů. Z okruhu recirkulace spalin se dostává do sání nadměrné množství uhlovodíkových úsad.
|
Svět motorů
Hadičky hydropneumatických silentbloků mohou popraskat a motor se pak více hýbe, což se projevuje zvýšeným hlukem
|
Svět motorů
Zanáší se i samotný ventil EGR, v jeho případě už ale vyčištění nestačí. Nečistoty se dovnitř dostávají kolem hřídele a dokážou jej zcela znehybnit.
|
Svět motorů
Pro třídu 5 jsou dostupné buď standardní tlumiče, nebo adaptivní stabilizátory s aktivními tlumiči. Lepší volbou mezi ojetinami je vždy jednodušší řešení, což budoucí opravy výrazně zlevní.
|
Svět motorů
Praktický kombík s názvem Touring má kufr o objemu 560 litrů, po sklopení sedaček 1700 litrů (PHEV 430 a 1560 l).
|
Svět motorů
Specialitou BMW je výklopné okno pro rychlý přístup do kufru.
|
Svět motorů
Planetová převodovka ZF8HP druhé generace je bezproblémová, avšak jen s dostatečnou péčí. Místo doživotní náplně je tedy důležité ji měnit, poprvé po 90 000 km a poté po 60 000 km nebo šesti letech. Spolu s novým olejem dostane převodovka pokaždé novou i olejovou vanu.
|
Svět motorů
Přední zavěšení je bytelné a třeba čepy mají dlouhou životnost. Horší jsou silentbloky, jejichž poškození se projevuje plaváním při vyšších rychlostech. Mění se celé rameno, tedy i s čepy.
|
Svět motorů
Přední zavěšení je bytelné a třeba čepy mají dlouhou životnost. Horší jsou silentbloky, jejichž poškození se projevuje plaváním při vyšších rychlostech. Mění se celé rameno, tedy i s čepy.
|
Svět motorů
Jako jedinou zásadní závadu na autě Petr Dorotovič určil ventil EGR, který bude zřejmě potřebovat výměnu. Je to však levná a snadná oprava.
|
Svět motorů
Jako jedinou zásadní závadu na autě Petr Dorotovič určil ventil EGR, který bude zřejmě potřebovat výměnu. Je to však levná a snadná oprava.
|
Svět motorů
Nebýt ohmataného volantu a lehce zčernalého madla řidičových dveří, nebyl by věk auta vůbec poznat
|
Svět motorů
Brzdy již budou potřebovat výměnu, ačkoliv prozatím neohrožují bezpečnost posádky. BMW však vyžaduje výměnu při přesažení úbytku o 0,8 mm.
|
Svět motorů
Prvním znamením dobře fungujícího vozu je čistý výfuk. Zde jsou oba bez poskvrny, fi ltr je tedy dobrý.
|
Svět motorů
Také podvozek je v perfektním stavu. Zjevně se nikdy nepotkal ani s obrubníkem, což je v našich podmínkách téměř nemožné. Koroze zatím pětky netrápí vůbec. Jednak jsou ještě mladé, protikorozní ochrana je ale také velmi dobrá.
|
Svět motorů
Diagnostika hlásí nedosažení požadovaných hodnot při zkoušce ventilu EGR, ačkoliv rozdíl byl minimální
|
Svět motorů
BMW řady 5
|
Svět motorů
BMW řady 5
|
Svět motorů
BMW řady 5
|
Svět motorů
BMW řady 5
|
Svět motorů
BMW řady 5
|
Svět motorů
BMW řady 5
|
Svět motorů
BMW řady 5
|
Svět motorů
BMW řady 5
|
Svět motorů
BMW řady 5
|
Svět motorů
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu