Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté BMW řady 5 (G30/G31): Pokračování známých starostí

Michal Dokoupil
Diskuze (9)

BMW páté řady patří mezi nejoblíbenější prémiové vozy v Evropě. Pohodlný a většinou i rychlý sedan nebo kombík je v generaci G30/G31 spolehlivý, přesto dokáže dalším majitelům v řadě znepříjemnit život.

BMW třídy 5 letos slaví 50 let výroby a je nejstarší modelovou řadou mnichovské značky. Během dosavadních sedmi generací se podařilo auto vyšší střední třídy vypiplat do vcelku spolehlivého stroje. Přesto šlo i nadále o vůz, který jako ojetina dokáže nového (chudšího) majitele zruinovat. V sedmé generaci se ani na tomto nic nemění, některé chyby se totiž vracejí. Vůz s kódovým označením G30 přišel na trh v roce 2016, o rok později se přidal kombík G31. V prodeji je dodnes, už příští rok by jej ale měla nahradit nová generace G60.

Ačkoliv na pohled vypadá jako evoluce předchozí generace F10, stojí na zcela nové platformě CLAR, která debutovala ve třídě 7 o rok dříve. Platforma určená pro vozy s podélně uloženým motorem, a tedy primárně pohonem zadních kol, umožňuje uplatnit opět celou škálu motorů. V pětce se tak objevily čtyřválce, řadové šestiválce, vidlicové osmiválce a plug-in hybridní systém. Karoserie pokračují už jen dvě – klasický sedan a kombi Touring. Pokus z předchozí generace, liftback Gran Turismo, se totiž přesunul do vlastní série s číslem 6.

Video se připravuje ...

Vytřepaný

Stejně jako dříve platí, že vozu je nutné dát péči odpovídající prémiové třídě. Tedy nešetřit na údržbě ani použitých dílech. Například automatická planetová převodovka ZF8HP druhé generace je známá výdrží a bezproblémovým fungováním, BMW však olejovou náplň označuje jako doživotní. Aby byl takový život delší, je lepší olej vyměnit. Lamely spojkových skupin se totiž obrušují stejně jako brzdové destičky v brzdách. Odebraný materiál se splavuje do oleje, s nímž pracuje hydraulika, citlivá na čistotu i viskozitu maziva.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Michal Dokoupil
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
12. 9. 2022 11:05
Re: To sání nevypadá hezky.
Čím víc baterií v odpadu, tím víc EKO! To dá rozum.
12. 9. 2022 09:20
Re: To sání nevypadá hezky.
Jo no, vyfasoval jsem 3 roky starýho Superba s nájezdem 70 tis. km a baterie těsně před smrtí. Prý je to normální a v dnešní době se ani moc nepočítá, že by baterie vydržela dýl..
12. 9. 2022 07:54
Re: To sání nevypadá hezky.
líbí se mi jak pyšně vystavuješ svoji hloupost. bodejť, to bych byl taky hrdej, konkurenci hledáš jen těžko...
11. 9. 2022 22:25
Re: To sání nevypadá hezky.
Řešení samozřejmě existují, ale to by auta měla zase o gram CO2 větší emise a toto je v dnešní době nepřípustné. Taky by auta nepotřebovala takový servis a to se nelíbí zase výrobcům.
11. 9. 2022 10:25
Re: To sání nevypadá hezky.
Adame, jen zcela stručně. EGR ventil je tam kvůli karcinogenním emisím oxidů dusíku. Ty při jeho výrobě nevznikají. EGR ventil tam je, abys neměl rakovinu plic. Je to pro tvoje dobro. Tak prosím tě nerozumuj, když vůbec nechápeš základní souvislosti... a radši si něco přečti
https://www.garaz.cz/…-ventil-21006051