Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté BMW řady 5 (G30/G31): Pokračování známých starostí

BMW řady 5
Plug-in hybridní verze mají trakční akumulátor umístěný pod zadními sedačkami, benzinová nádrž se přesunula pod podlahu kufru. Elektromotor je umístěný v převodovce a nabíjecí port na levém předním blatníku.
BMW v Americe experimentovalo s bezdrátovým nabíjením vozu, tímto systémem vybavené vozy se dostaly k tamním zákazníkům. K nabíjení pak slouží takováto podložka.
Zhasínání částí ambientního osvětlení patří mezi méně důležité závady, zase je ale stále na očích. Jediným řešením je výměna celého pásu LED, BMW jej dělá u vozů na záruku.
38 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (9)

BMW páté řady patří mezi nejoblíbenější prémiové vozy v Evropě. Pohodlný a většinou i rychlý sedan nebo kombík je v generaci G30/G31 spolehlivý, přesto dokáže dalším majitelům v řadě znepříjemnit život.

BMW třídy 5 letos slaví 50 let výroby a je nejstarší modelovou řadou mnichovské značky. Během dosavadních sedmi generací se podařilo auto vyšší střední třídy vypiplat do vcelku spolehlivého stroje. Přesto šlo i nadále o vůz, který jako ojetina dokáže nového (chudšího) majitele zruinovat. V sedmé generaci se ani na tomto nic nemění, některé chyby se totiž vracejí. Vůz s kódovým označením G30 přišel na trh v roce 2016, o rok později se přidal kombík G31. V prodeji je dodnes, už příští rok by jej ale měla nahradit nová generace G60.

Ačkoliv na pohled vypadá jako evoluce předchozí generace F10, stojí na zcela nové platformě CLAR, která debutovala ve třídě 7 o rok dříve. Platforma určená pro vozy s podélně uloženým motorem, a tedy primárně pohonem zadních kol, umožňuje uplatnit opět celou škálu motorů. V pětce se tak objevily čtyřválce, řadové šestiválce, vidlicové osmiválce a plug-in hybridní systém. Karoserie pokračují už jen dvě – klasický sedan a kombi Touring. Pokus z předchozí generace, liftback Gran Turismo, se totiž přesunul do vlastní série s číslem 6.

Video placeholder
Jaké vybrat BMW 5 (E60)? Martin Vaculík radí, kterým motorům se obloukem vyhnout • Zdroj: Auto.cz

Vytřepaný

Stejně jako dříve platí, že vozu je nutné dát péči odpovídající prémiové třídě. Tedy nešetřit na údržbě ani použitých dílech. Například automatická planetová převodovka ZF8HP druhé generace je známá výdrží a bezproblémovým fungováním, BMW však olejovou náplň označuje jako doživotní. Aby byl takový život delší, je lepší olej vyměnit. Lamely spojkových skupin se totiž obrušují stejně jako brzdové destičky v brzdách. Odebraný materiál se splavuje do oleje, s nímž pracuje hydraulika, citlivá na čistotu i viskozitu maziva.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (9)