Ojeté BMW řady 5 (G30/G31): Pokračování známých starostí

31/38
Přehled fotografií
Zavřít
  • BMW řady 5
    BMW řady 5| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 5
    BMW řady 5| Zdroj: Svět motorů
  • Plug-in hybridní verze mají trakční akumulátor umístěný pod zadními sedačkami, benzinová nádrž se přesunula pod podlahu kufru. Elektromotor je umístěný v převodovce a nabíjecí port na levém předním blatníku.
    Plug-in hybridní verze mají trakční akumulátor umístěný pod zadními sedačkami, benzinová nádrž se přesunula pod podlahu kufru. Elektromotor je umístěný v převodovce a nabíjecí port na levém předním blatníku.| Zdroj: Svět motorů
  • BMW v Americe experimentovalo s bezdrátovým nabíjením vozu, tímto systémem vybavené vozy se dostaly k tamním zákazníkům. K nabíjení pak slouží takováto podložka.
    BMW v Americe experimentovalo s bezdrátovým nabíjením vozu, tímto systémem vybavené vozy se dostaly k tamním zákazníkům. K nabíjení pak slouží takováto podložka.| Zdroj: Svět motorů
  • Zhasínání částí ambientního osvětlení patří mezi méně důležité závady, zase je ale stále na očích. Jediným řešením je výměna celého pásu LED, BMW jej dělá u vozů na záruku.
    Zhasínání částí ambientního osvětlení patří mezi méně důležité závady, zase je ale stále na očích. Jediným řešením je výměna celého pásu LED, BMW jej dělá u vozů na záruku.| Zdroj: Svět motorů
  • Pátá generace modelu stále spoléhá na klasickou kombinaci nedotykového displeje volně stojícího na palubní desce a ovládacího kolečka iDrive. Používání vyžaduje trochu zvyku, nakonec je ale rychlejší a intuitivnější než dotykové.
    Pátá generace modelu stále spoléhá na klasickou kombinaci nedotykového displeje volně stojícího na palubní desce a ovládacího kolečka iDrive. Používání vyžaduje trochu zvyku, nakonec je ale rychlejší a intuitivnější než dotykové.| Zdroj: Svět motorů
  • Pátá generace modelu stále spoléhá na klasickou kombinaci nedotykového displeje volně stojícího na palubní desce a ovládacího kolečka iDrive. Používání vyžaduje trochu zvyku, nakonec je ale rychlejší a intuitivnější než dotykové.
    Pátá generace modelu stále spoléhá na klasickou kombinaci nedotykového displeje volně stojícího na palubní desce a ovládacího kolečka iDrive. Používání vyžaduje trochu zvyku, nakonec je ale rychlejší a intuitivnější než dotykové.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér je stále bavorská klasika, na trhu převažují lépe vybavené kusy, které mají spoustu komfortních funkcí. S elektronikou v interiéru zatím problémy nebývají.
    Interiér je stále bavorská klasika, na trhu převažují lépe vybavené kusy, které mají spoustu komfortních funkcí. S elektronikou v interiéru zatím problémy nebývají.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor B47 2.0
    Motor B47 2.0| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 5
    BMW řady 5| Zdroj: Svět motorů
  • Speciálně pro Čínu vznikla také prodloužená varianta, vyplňující prostor mezi kratší verzí a třídou 7. Rozvor je delší o 130 mm (3105 mm vs. 2975 mm) a celkově o 156 mm (5092 mm vs. 4936 mm).
    Speciálně pro Čínu vznikla také prodloužená varianta, vyplňující prostor mezi kratší verzí a třídou 7. Rozvor je delší o 130 mm (3105 mm vs. 2975 mm) a celkově o 156 mm (5092 mm vs. 4936 mm).| Zdroj: Svět motorů
  • I v této generaci došlo na vrcholné provedení M5, limitovaná edice M5 CS se stala dokonce nejvýkonnějším silničním BMW všech dob. Modelu M5 se budeme věnovat v některé z budoucích bazarových rubrik.
    I v této generaci došlo na vrcholné provedení M5, limitovaná edice M5 CS se stala dokonce nejvýkonnějším silničním BMW všech dob. Modelu M5 se budeme věnovat v některé z budoucích bazarových rubrik.| Zdroj: Svět motorů
  • U dieselových motorizací může sání vypadat takto ještě před ujetím 100 000 kilometrů. Z okruhu recirkulace spalin se dostává do sání nadměrné množství uhlovodíkových úsad.
    U dieselových motorizací může sání vypadat takto ještě před ujetím 100 000 kilometrů. Z okruhu recirkulace spalin se dostává do sání nadměrné množství uhlovodíkových úsad.| Zdroj: Svět motorů
  • U dieselových motorizací může sání vypadat takto ještě před ujetím 100 000 kilometrů. Z okruhu recirkulace spalin se dostává do sání nadměrné množství uhlovodíkových úsad.
    U dieselových motorizací může sání vypadat takto ještě před ujetím 100 000 kilometrů. Z okruhu recirkulace spalin se dostává do sání nadměrné množství uhlovodíkových úsad.| Zdroj: Svět motorů
  • Hadičky hydropneumatických silentbloků mohou popraskat a motor se pak více hýbe, což se projevuje zvýšeným hlukem
    Hadičky hydropneumatických silentbloků mohou popraskat a motor se pak více hýbe, což se projevuje zvýšeným hlukem| Zdroj: Svět motorů
  • Zanáší se i samotný ventil EGR, v jeho případě už ale vyčištění nestačí. Nečistoty se dovnitř dostávají kolem hřídele a dokážou jej zcela znehybnit.
    Zanáší se i samotný ventil EGR, v jeho případě už ale vyčištění nestačí. Nečistoty se dovnitř dostávají kolem hřídele a dokážou jej zcela znehybnit.| Zdroj: Svět motorů
  • Pro třídu 5 jsou dostupné buď standardní tlumiče, nebo adaptivní stabilizátory s aktivními tlumiči. Lepší volbou mezi ojetinami je vždy jednodušší řešení, což budoucí opravy výrazně zlevní.
    Pro třídu 5 jsou dostupné buď standardní tlumiče, nebo adaptivní stabilizátory s aktivními tlumiči. Lepší volbou mezi ojetinami je vždy jednodušší řešení, což budoucí opravy výrazně zlevní.| Zdroj: Svět motorů
  • Praktický kombík s názvem Touring má kufr o objemu 560 litrů, po sklopení sedaček 1700 litrů (PHEV 430 a 1560 l).
    Praktický kombík s názvem Touring má kufr o objemu 560 litrů, po sklopení sedaček 1700 litrů (PHEV 430 a 1560 l).| Zdroj: Svět motorů
  • Specialitou BMW je výklopné okno pro rychlý přístup do kufru.
    Specialitou BMW je výklopné okno pro rychlý přístup do kufru.| Zdroj: Svět motorů
  • Planetová převodovka ZF8HP druhé generace je bezproblémová, avšak jen s dostatečnou péčí. Místo doživotní náplně je tedy důležité ji měnit, poprvé po 90 000 km a poté po 60 000 km nebo šesti letech. Spolu s novým olejem dostane převodovka pokaždé novou i olejovou vanu.
    Planetová převodovka ZF8HP druhé generace je bezproblémová, avšak jen s dostatečnou péčí. Místo doživotní náplně je tedy důležité ji měnit, poprvé po 90 000 km a poté po 60 000 km nebo šesti letech. Spolu s novým olejem dostane převodovka pokaždé novou i olejovou vanu.| Zdroj: Svět motorů
  • Přední zavěšení je bytelné a třeba čepy mají dlouhou životnost. Horší jsou silentbloky, jejichž poškození se projevuje plaváním při vyšších rychlostech. Mění se celé rameno, tedy i s čepy.
    Přední zavěšení je bytelné a třeba čepy mají dlouhou životnost. Horší jsou silentbloky, jejichž poškození se projevuje plaváním při vyšších rychlostech. Mění se celé rameno, tedy i s čepy.| Zdroj: Svět motorů
  • Přední zavěšení je bytelné a třeba čepy mají dlouhou životnost. Horší jsou silentbloky, jejichž poškození se projevuje plaváním při vyšších rychlostech. Mění se celé rameno, tedy i s čepy.
    Přední zavěšení je bytelné a třeba čepy mají dlouhou životnost. Horší jsou silentbloky, jejichž poškození se projevuje plaváním při vyšších rychlostech. Mění se celé rameno, tedy i s čepy.| Zdroj: Svět motorů
  • Jako jedinou zásadní závadu na autě Petr Dorotovič určil ventil EGR, který bude zřejmě potřebovat výměnu. Je to však levná a snadná oprava.
    Jako jedinou zásadní závadu na autě Petr Dorotovič určil ventil EGR, který bude zřejmě potřebovat výměnu. Je to však levná a snadná oprava.| Zdroj: Svět motorů
  • Jako jedinou zásadní závadu na autě Petr Dorotovič určil ventil EGR, který bude zřejmě potřebovat výměnu. Je to však levná a snadná oprava.
    Jako jedinou zásadní závadu na autě Petr Dorotovič určil ventil EGR, který bude zřejmě potřebovat výměnu. Je to však levná a snadná oprava.| Zdroj: Svět motorů
  • Nebýt ohmataného volantu a lehce zčernalého madla řidičových dveří, nebyl by věk auta vůbec poznat
    Nebýt ohmataného volantu a lehce zčernalého madla řidičových dveří, nebyl by věk auta vůbec poznat| Zdroj: Svět motorů
  • Brzdy již budou potřebovat výměnu, ačkoliv prozatím neohrožují bezpečnost posádky. BMW však vyžaduje výměnu při přesažení úbytku o 0,8 mm.
    Brzdy již budou potřebovat výměnu, ačkoliv prozatím neohrožují bezpečnost posádky. BMW však vyžaduje výměnu při přesažení úbytku o 0,8 mm.| Zdroj: Svět motorů
  • Prvním znamením dobře fungujícího vozu je čistý výfuk. Zde jsou oba bez poskvrny, fi ltr je tedy dobrý.
    Prvním znamením dobře fungujícího vozu je čistý výfuk. Zde jsou oba bez poskvrny, fi ltr je tedy dobrý.| Zdroj: Svět motorů
  • Také podvozek je v perfektním stavu. Zjevně se nikdy nepotkal ani s obrubníkem, což je v našich podmínkách téměř nemožné. Koroze zatím pětky netrápí vůbec. Jednak jsou ještě mladé, protikorozní ochrana je ale také velmi dobrá.
    Také podvozek je v perfektním stavu. Zjevně se nikdy nepotkal ani s obrubníkem, což je v našich podmínkách téměř nemožné. Koroze zatím pětky netrápí vůbec. Jednak jsou ještě mladé, protikorozní ochrana je ale také velmi dobrá.| Zdroj: Svět motorů
  • Diagnostika hlásí nedosažení požadovaných hodnot při zkoušce ventilu EGR, ačkoliv rozdíl byl minimální
    Diagnostika hlásí nedosažení požadovaných hodnot při zkoušce ventilu EGR, ačkoliv rozdíl byl minimální| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 5
    BMW řady 5| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 5
    BMW řady 5| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 5
    BMW řady 5| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 5
    BMW řady 5| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 5
    BMW řady 5| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 5
    BMW řady 5| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 5
    BMW řady 5| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 5
    BMW řady 5| Zdroj: Svět motorů
  • BMW řady 5
    BMW řady 5| Zdroj: Svět motorů
BMW řady 5
BMW řady 5
Plug-in hybridní verze mají trakční akumulátor umístěný pod zadními sedačkami, benzinová nádrž se přesunula pod podlahu kufru. Elektromotor je umístěný v převodovce a nabíjecí port na levém předním blatníku.
BMW v Americe experimentovalo s bezdrátovým nabíjením vozu, tímto systémem vybavené vozy se dostaly k tamním zákazníkům. K nabíjení pak slouží takováto podložka.
Zhasínání částí ambientního osvětlení patří mezi méně důležité závady, zase je ale stále na očích. Jediným řešením je výměna celého pásu LED, BMW jej dělá u vozů na záruku.
Pátá generace modelu stále spoléhá na klasickou kombinaci nedotykového displeje volně stojícího na palubní desce a ovládacího kolečka iDrive. Používání vyžaduje trochu zvyku, nakonec je ale rychlejší a intuitivnější než dotykové.
Pátá generace modelu stále spoléhá na klasickou kombinaci nedotykového displeje volně stojícího na palubní desce a ovládacího kolečka iDrive. Používání vyžaduje trochu zvyku, nakonec je ale rychlejší a intuitivnější než dotykové.
Interiér je stále bavorská klasika, na trhu převažují lépe vybavené kusy, které mají spoustu komfortních funkcí. S elektronikou v interiéru zatím problémy nebývají.
Motor B47 2.0
BMW řady 5
Speciálně pro Čínu vznikla také prodloužená varianta, vyplňující prostor mezi kratší verzí a třídou 7. Rozvor je delší o 130 mm (3105 mm vs. 2975 mm) a celkově o 156 mm (5092 mm vs. 4936 mm).
I v této generaci došlo na vrcholné provedení M5, limitovaná edice M5 CS se stala dokonce nejvýkonnějším silničním BMW všech dob. Modelu M5 se budeme věnovat v některé z budoucích bazarových rubrik.
U dieselových motorizací může sání vypadat takto ještě před ujetím 100 000 kilometrů. Z okruhu recirkulace spalin se dostává do sání nadměrné množství uhlovodíkových úsad.
U dieselových motorizací může sání vypadat takto ještě před ujetím 100 000 kilometrů. Z okruhu recirkulace spalin se dostává do sání nadměrné množství uhlovodíkových úsad.
Hadičky hydropneumatických silentbloků mohou popraskat a motor se pak více hýbe, což se projevuje zvýšeným hlukem
Zanáší se i samotný ventil EGR, v jeho případě už ale vyčištění nestačí. Nečistoty se dovnitř dostávají kolem hřídele a dokážou jej zcela znehybnit.
Pro třídu 5 jsou dostupné buď standardní tlumiče, nebo adaptivní stabilizátory s aktivními tlumiči. Lepší volbou mezi ojetinami je vždy jednodušší řešení, což budoucí opravy výrazně zlevní.
Praktický kombík s názvem Touring má kufr o objemu 560 litrů, po sklopení sedaček 1700 litrů (PHEV 430 a 1560 l).
Specialitou BMW je výklopné okno pro rychlý přístup do kufru.
Planetová převodovka ZF8HP druhé generace je bezproblémová, avšak jen s dostatečnou péčí. Místo doživotní náplně je tedy důležité ji měnit, poprvé po 90 000 km a poté po 60 000 km nebo šesti letech. Spolu s novým olejem dostane převodovka pokaždé novou i olejovou vanu.
Přední zavěšení je bytelné a třeba čepy mají dlouhou životnost. Horší jsou silentbloky, jejichž poškození se projevuje plaváním při vyšších rychlostech. Mění se celé rameno, tedy i s čepy.
Přední zavěšení je bytelné a třeba čepy mají dlouhou životnost. Horší jsou silentbloky, jejichž poškození se projevuje plaváním při vyšších rychlostech. Mění se celé rameno, tedy i s čepy.
Jako jedinou zásadní závadu na autě Petr Dorotovič určil ventil EGR, který bude zřejmě potřebovat výměnu. Je to však levná a snadná oprava.
Jako jedinou zásadní závadu na autě Petr Dorotovič určil ventil EGR, který bude zřejmě potřebovat výměnu. Je to však levná a snadná oprava.
Nebýt ohmataného volantu a lehce zčernalého madla řidičových dveří, nebyl by věk auta vůbec poznat
Brzdy již budou potřebovat výměnu, ačkoliv prozatím neohrožují bezpečnost posádky. BMW však vyžaduje výměnu při přesažení úbytku o 0,8 mm.
Prvním znamením dobře fungujícího vozu je čistý výfuk. Zde jsou oba bez poskvrny, fi ltr je tedy dobrý.
Také podvozek je v perfektním stavu. Zjevně se nikdy nepotkal ani s obrubníkem, což je v našich podmínkách téměř nemožné. Koroze zatím pětky netrápí vůbec. Jednak jsou ještě mladé, protikorozní ochrana je ale také velmi dobrá.
Diagnostika hlásí nedosažení požadovaných hodnot při zkoušce ventilu EGR, ačkoliv rozdíl byl minimální
BMW řady 5
BMW řady 5
BMW řady 5
BMW řady 5
BMW řady 5
BMW řady 5
BMW řady 5
BMW řady 5
BMW řady 5