Outlander má ve většině případů pohon všech kol, světlá výška podvozku 19 cm stačí nárokům běžného chalupáře. S hybridními verzemi PHEV ale jezděte raději po asfaltu, je u nich odspodu co trhat.|
Zdroj: Svět motorů
Méně zdařilý model před velkou modernizací (ročníky 2012-2015) poznáte podle kratší a kulatější přídě bez chromových bumerangů v nárazníku|
Zdroj: Svět motorů
Nejdokonalejší tvar palubní desky. Jednoduché linie, velké přehledné přístroje, displej i ovladače klimatizace v ideální výšce a moře místa pro kolena. K tomu rozměrná pohodlná sedadla a dobrý výhled vysokými okny. Škoda že sedadlo spolujezdce nemívá výškové nastavování ani bederní opěrku.|
Zdroj: Svět motorů
Sedmimístné provedení je standardem u všech nehybridů s výbavami Intens+ a Instyle. Proti předchozímu Outlanderu II je třetí řada sedadel použitelnější.|
Zdroj: Svět motorů
Vzadu se sedí vysoko s pěkně podepřenými stehny, před koleny i nad hlavou přebytek místa. Pokud nepotřebujete kotvení Isofi x, pak se vejdou i tři klasické dětské sedačky vedle sebe. U sedmimístných verzí lze druhou řada sedadel posouvat v rozsahu 25 cm.|
Zdroj: Svět motorů
Diesely 2.2 DI-D vypadly z nabídky v roce 2018, tuzemská bazarová nabídka se skládá převážně z nich. Táhnou dobře, ale neumějí levně stárnout. AdBlue u nich nenajdete nikdy, verze Euro 6 (z období 2015-2018) potíraly oxidy dusíku suchým zásobníkovým katalyzátorem LNT.|
Zdroj: Svět motorů
Plug-in hybrid 2.0 PHEV používá jiný motor než nehybridní základní dvoulitr. Systém MIVEC mají oba, ale hybrid má dvouvačkovou hlavu DOHC s delším rozvodovým řetězem, který se snáze natahuje. Jeho napínák má krátký chod, takže po 200 000 km už může řetěz dělat „vlny“, rozhodit sladění vačkových hřídelí i hrozit přeskočením. Verze 2.4 PHEV to má podobně, jen zatím nemívá tolik najeto.|
Zdroj: Svět motorů
Hydridy 2.0/2.4 PHEV mají vzhlednější elektronickou volicí páku. Hybridní systém si o hospodaření s energií rozhoduje sám, tlačítkem CHRG (Charge) však sami můžete spalovacímu motoru přikázat navýšení úrovně dobití trakčního akumulátoru. Režim Save zase elektřinou maximálně šetří a snaží se jí uchovat co nejvíc k budoucímu využití.|
Zdroj: Svět motorů
Tohle všechno jsou vysokonapěťové komponenty PHEV hybridu. Jen pro zajímavost: 2 – elektrický kompresor klimatizace (80 231 Kč). 4 – startér-generátor (148 934 Kč). 5 - přední elektromotor (67 345 Kč). 6 – trakční baterie (celá 283 734, nebo po modulech 10 x 42 052 Kč). 7 – modul elektrického topení (74 973 Kč). Na druhou stranu ušetříte za převodový olej…|
Zdroj: Svět motorů
Asi nejpodrobnější uživatelskou diagnostiku stavu baterie u hybridního Outlanderu PHEV umožňuje volně dostupná aplikace PHEV Watchdog. Seznam ověřených typů adaptérů OBD2 dobře spolupracujících s aplikací najdete na stránce phevwatchdog.net.|
Zdroj: Svět motorů
Asi nejpodrobnější uživatelskou diagnostiku stavu baterie u hybridního Outlanderu PHEV umožňuje volně dostupná aplikace PHEV Watchdog. Seznam ověřených typů adaptérů OBD2 dobře spolupracujících s aplikací najdete na stránce phevwatchdog.net.|
Zdroj: Svět motorů
Asi nejpodrobnější uživatelskou diagnostiku stavu baterie u hybridního Outlanderu PHEV umožňuje volně dostupná aplikace PHEV Watchdog. Seznam ověřených typů adaptérů OBD2 dobře spolupracujících s aplikací najdete na stránce phevwatchdog.net.|
Zdroj: Svět motorů
Chronické slabé místo dieselů – problémově řešený pohon vyvažovacích hřídelí pomocí tvarové spojky, která vypadá jako puk s drážkou (označena šipkou). Časem se omačká nejen ona, ale i oba protikusy, které spojuje. V extrému musíte vyměnit jak modul náhonu (díl v pravé části obrázku), tak modul vyvažovacích hřídelí (vlevo).|
Zdroj: Svět motorů
Trakční baterie PHEV hybridu je přišroubovaná ke spodní části podlahy a dá se v případě potřeby sejmout a otevřít jako lastura. Umístění, chátrající průchodky i kompromisně řešená temperace baterie někdy nahrávají kondenzaci vlhkosti uvnitř baterie.|
Zdroj: Svět motorů
Trakční baterie PHEV hybridu je přišroubovaná ke spodní části podlahy a dá se v případě potřeby sejmout a otevřít jako lastura. Umístění, chátrající průchodky i kompromisně řešená temperace baterie někdy nahrávají kondenzaci vlhkosti uvnitř baterie.|
Zdroj: Svět motorů
Chybové stavy hybridního pohonu mohou mít hodně příčin, jednou z častějších jsou opálené kontakty stykačů v trakční baterii. Nové stykače stojí 23 000 Kč za kus, v osmileté záruce je dostanete zdarma.|
Zdroj: Svět motorů
Rezervní kolo pod vozem najdete jen u konvenčních nehybridních variant, verze PHEV mají lepicí sadu. Nápravy a výfuk bývají často rezavé jak liška, funkčně to ale vadí jen u seřizovacích excentrů zadních ramen, s kterými někdy nejde hnout.|
Zdroj: Svět motorů
Mitsubishi Outlander|
Zdroj: Svět motorů
Mitsubishi Outlander|
Zdroj: Svět motorů
Vůz nám ochotně prohlédli ve značkovém servisu Auto Palace Brno. Jeden ze vstřikovačů už začíná mírně podfukovat, při nadcházející kontrole ventilové vůle stejně všechny musejí ven a budou přetěsněny novými podložkami.|
Zdroj: Svět motorů
Klasický planetový automat najdete pouze u dieselů. Dost plýtvá potenciálem motoru, ale vydrží. Poloha L se tu podobně jako u skříní CVT používá spíše jen na rozjezd s přívěsem nebo ve velkých stoupáních. Manuálně jde řadit jen pádly pod volantem.|
Zdroj: Svět motorů
Falešná koncovka výfuku může zmást, výfuk ve skutečnosti ústí dolů. Prst lehoučce zaprášený od sazí je v pořádku, hutná mastná černota obvykle ohlašuje prasklý nebo vybouraný fi ltr DPF. Tenhle kus jezdíval delší trasy, času na regeneraci míval dost.|
Zdroj: Svět motorů
Klepání od zadní nápravy mívají na svědomí vymačkaná lůžka zadního stabilizátoru. Na tomto kusu se už před časem také měnila. Povrchová koroze komponent podvozku bývá někdy dost rozsáhlá, samotná budka karoserie je ale ošetřená dobře.|
Zdroj: Svět motorů
Pohon zadní nápravy elektromagnetickou spojkou je spolehlivý, olej rozvodovky se mění každé čtyři roky. Zdatnější verze čtyřkolky S-AWC (u Instyle od 2016) měla samosvor na přední nápravě a podporu vektorování točivého momentu. U PHEV zadní kola pohání elektromotor.|
Zdroj: Svět motorů
Hodnoty korekcí vstřikovačů (pro rámcovou představu o opotřebení) vám při menším množství paliva v nádrži diagnostika nezobrazí, dobré je přijet alespoň s polovinou nádrže. Zdejší vstřikovače Denso jsou odolné a dlouhověké, což nejde říct o zbytku motoru.|
Zdroj: Svět motorů
Světlomety LED přišly až s velkou modernizací. V letech 2015-2018 však šlo jen o částečné LED, s dálkovým světlem řešeným halogenovými žárovkami H7. S výkonem i šířkou osvitu jsme ale byli spokojeni. Ostřikovač má tlačítko přímo na páčce směrovek.|
Zdroj: Svět motorů
Outlandery mívají téměř vždy audiosystémy/ navigace Pioneer, tenhle nadupanější přístroj Pioneer AVIC F88DAB s chytrou navigací, podporou Apple CarPlay/Android Auto a dokonalejším sladěním s ozvučením Rockford byl ale namontován dodatečně.|
Zdroj: Svět motorů
Outlandery mívají téměř vždy audiosystémy/ navigace Pioneer, tenhle nadupanější přístroj Pioneer AVIC F88DAB s chytrou navigací, podporou Apple CarPlay/Android Auto a dokonalejším sladěním s ozvučením Rockford byl ale namontován dodatečně.|
Zdroj: Svět motorů
Nešťastné je ovládání palubního počítače tlačítkem schovaným v zákrytu pod volantem, časem se ho ale naučíte nahmatat poslepu. Vstupujete jím i do menu nastavení funkcí, kde jím také skáčete po jednotlivých položkách a potvrzujete. Žádá to pevnější nervy.|
Zdroj: Svět motorů