Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Outlander má ve většině případů pohon všech kol, světlá výška podvozku 19 cm stačí nárokům běžného chalupáře. S hybridními verzemi PHEV ale jezděte raději po asfaltu, je u nich odspodu co trhat.
Méně zdařilý model před velkou modernizací (ročníky 2012-2015) poznáte podle kratší a kulatější přídě bez chromových bumerangů v nárazníku
Nejdokonalejší tvar palubní desky. Jednoduché linie, velké přehledné přístroje, displej i ovladače klimatizace v ideální výšce a moře místa pro kolena. K tomu rozměrná pohodlná sedadla a dobrý výhled vysokými okny. Škoda že sedadlo spolujezdce nemívá výškové nastavování ani bederní opěrku.
Sedmimístné provedení je standardem u všech nehybridů s výbavami Intens+ a Instyle. Proti předchozímu Outlanderu II je třetí řada sedadel použitelnější.
33 Fotogalerie

Ojeté Mitsubishi Outlander III: Kouzlo nenápadných věcí

Marek Oborník

Třetí generace Mitsubishi Outlander se sice nejvíce proslavila zajímavě řešeným plug-in hybridem, nejcennější perla nabídky se přesto skrývá jinde. Obyčejný benzinový dvoulitr slibuje bezstarostné roky s ojetinou a také nejvíc ladí se starojaponskou duší zbytku auta.

Outlander III z let 2012 až 2021 vznikl ještě před začleněním značky do aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, takže po technické stránce je ještě pravým mitsubishi. Charakter tohoto SUV bude vyhovovat spíš lidem hluboce neřešícím detaily, jízdní dynamiku ani schopnosti infotainmentu, ale jde jim primárně o prostornou kabinu (u nehybridů až sedmimístnou), dobrý výhled a nekomplikované ovládání. Během úctyhodných devíti let výroby prodělal model několik modernizací, z nichž nejzásadnější se udála v polovině roku 2015 (modelový rok 2016).

Tehdy dostal ostřejší delší příď s charakteristickými chromovými „bumerangy“ v nárazníku, lépe vyztuženou a odhlučněnou karoserii, zdařileji naladěný podvozek a u lépe vybavených verzí (Intense+, Instyle, v Německu Plus a Top) pak světlomety LED namísto původních xenonů. Pokud to finance dovolí, vždy raději sáhněte po těchto mladších kusech.

Největší držák je vzácný

Spolehlivých benzinových dvoulitrů 2.0 MIVEC (110 kW) se sice prodalo dost, přesto bude problém je sehnat. Jejich majitelé nebývají zvyklí měnit auta jako ponožky a velmi si váží stroje, který funguje jen za „chleba a vodu“ – obzvlášť v lehčí, jednodušší verzi s předním pohonem a nezničitelným manuálním pětikvaltem (ta ale nebude sedmimístná). Je-li 2.0 MIVEC se čtyřkolkou 4WD, pak má vždy automat typu CVT, tedy variátor přenášející hnací moment ocelovým pásem po kuželových řemenicích.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!