Ojeté Porsche 924 v testu Martina Vaculíka: Podřadné porsche? Kupujte, dokud nestojí balík!

4/75
Přehled fotografií
Zavřít
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Poznávacím znamením raných modelů (do 1980) je i tato zajímavá kontrolka ruční brzdy. Pak už byla nahrazena obvyklou, normovanou
    Poznávacím znamením raných modelů (do 1980) je i tato zajímavá kontrolka ruční brzdy. Pak už byla nahrazena obvyklou, normovanou| Zdroj: Porsche
  • .
    Zdroj: Porsche
  • Původní verze ze 70. let měly zpětné zrcátko pouze na levé straně a chyběl jim charakteristický polyuretanový spoiler vzadu. Takřka na všechny kusy tyto věci později někdo doplnil. Dneska se cení právě původní stav.
    Původní verze ze 70. let měly zpětné zrcátko pouze na levé straně a chyběl jim charakteristický polyuretanový spoiler vzadu. Takřka na všechny kusy tyto věci později někdo doplnil. Dneska se cení právě původní stav.| Zdroj: Porsche
  • Fotka přímo od automobilky dokazuje, že všechny nové 924 měly černě lakované prahy. To, co vypadá, jako by už někdo zatíral korozi asfaltem, byl prvek, který opticky dělal auto nižší. Dnes to ukazuje na původní stav – při lakováních a renovacích totiž už většinou lidé chtěli mít celé auto v „barvě“.
    Fotka přímo od automobilky dokazuje, že všechny nové 924 měly černě lakované prahy. To, co vypadá, jako by už někdo zatíral korozi asfaltem, byl prvek, který opticky dělal auto nižší. Dnes to ukazuje na původní stav – při lakováních a renovacích totiž už většinou lidé chtěli mít celé auto v „barvě“.| Zdroj: Porsche
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: Porsche
  • Vzácná verze Turbo se pozná dle přidaných nasávacích otvorů, ale mezichladičem plnicího vzduchu vybavena nebyla. Ten získala až vzácná Carrera GTS (154 kW). Pro běžného zájemce platí, že udělá lépe, když zvolí podobně dynamickou, ale atmosférickou verzi 924 S.
    Vzácná verze Turbo se pozná dle přidaných nasávacích otvorů, ale mezichladičem plnicího vzduchu vybavena nebyla. Ten získala až vzácná Carrera GTS (154 kW). Pro běžného zájemce platí, že udělá lépe, když zvolí podobně dynamickou, ale atmosférickou verzi 924 S.| Zdroj: Porsche
  • Vůz má velmi dobrou aerodynamiku s ideálním obtékáním vzduchu, proto snadno zvládá i trvale vysoké tempo na dálnici
    Vůz má velmi dobrou aerodynamiku s ideálním obtékáním vzduchu, proto snadno zvládá i trvale vysoké tempo na dálnici| Zdroj: Porsche
  • S vyklopenou zadní stěnou je 924 takový malý pick-up. Velmi snadno do něj cokoliv naložíte.
    S vyklopenou zadní stěnou je 924 takový malý pick-up. Velmi snadno do něj cokoliv naložíte.| Zdroj: Porsche
  • Porsche 924 S
    Porsche 924 S| Zdroj: Porsche
  • Porsche 924 Turbo
    Porsche 924 Turbo| Zdroj: Porsche
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: Porsche
  • Průhledová kresba ukazuje charakteristické rozmístění hlavních agregátů vozu. Zatímco vpředu jsou klasické tlumičové vzpěry s vinutými pružinami, tak vzadu vlečená ramena odpružená torzní tyčí.
    Průhledová kresba ukazuje charakteristické rozmístění hlavních agregátů vozu. Zatímco vpředu jsou klasické tlumičové vzpěry s vinutými pružinami, tak vzadu vlečená ramena odpružená torzní tyčí.| Zdroj: Porsche
  • Dobová reklama zdůrazňovala, že motor vpředu a převodovka vzadu mají pozitivní dopad na aktivní i pasivní bezpečnost
    Dobová reklama zdůrazňovala, že motor vpředu a převodovka vzadu mají pozitivní dopad na aktivní i pasivní bezpečnost| Zdroj: Porsche
  • 924 je těžké říci, kolik má najeto, když počítadlo kilometrů je jen pětimístné. Když je na tachometru 50 000 km, bývá to dnes 350 000 nebo spíš 450 000 km. Tady není nejmenší pochybnost, že tachometr se ještě nepřetočil.
    924 je těžké říci, kolik má najeto, když počítadlo kilometrů je jen pětimístné. Když je na tachometru 50 000 km, bývá to dnes 350 000 nebo spíš 450 000 km. Tady není nejmenší pochybnost, že tachometr se ještě nepřetočil.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche se pokusilo chudý interiér modelu 924 S vylepšit hodnotným čalouněním s dlouhým vlasem. Přesto na něm bývají léta hodně vidět. Tento je asi nejzachovalejší na světě.
    Porsche se pokusilo chudý interiér modelu 924 S vylepšit hodnotným čalouněním s dlouhým vlasem. Přesto na něm bývají léta hodně vidět. Tento je asi nejzachovalejší na světě.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Kompresor sepnul, větrák vpředu se rozběhl, ale klimatizace by chtěla naplnit a vyměnit holendry. Byl v ní totiž ještě zbytek zakázaného freonového chladiva R12.
    Kompresor sepnul, větrák vpředu se rozběhl, ale klimatizace by chtěla naplnit a vyměnit holendry. Byl v ní totiž ještě zbytek zakázaného freonového chladiva R12.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Zadní sedačky jsou zcela nouzové a dospělý člověk se na ně nevejde. Je to prostě dvoumístné kupé.
    Zadní sedačky jsou zcela nouzové a dospělý člověk se na ně nevejde. Je to prostě dvoumístné kupé.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Ruční brzda nalevo je nezvyk, ale dobrý řidič ji tady při jízdě nepotřebuje. Když se chce „otočit na pětníku“, stačí energičtěji přidat plyn.
    Ruční brzda nalevo je nezvyk, ale dobrý řidič ji tady při jízdě nepotřebuje. Když se chce „otočit na pětníku“, stačí energičtěji přidat plyn.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • S mnoha prvky komfortní výbavy se původně nepočítalo. Elektrické stahování oken i seřizování zrcátek na neviditelném místě vypadají, jako by si je kutil dodělal do Škody Favorit.
    S mnoha prvky komfortní výbavy se původně nepočítalo. Elektrické stahování oken i seřizování zrcátek na neviditelném místě vypadají, jako by si je kutil dodělal do Škody Favorit.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Nevýhodou Porsche 924 je, že větší člověk se do něj téměř nevejde. Zejména je problém složit nohy pod volant. Mnozí to řeší tunigovými volanty s delšími náboji.
    Nevýhodou Porsche 924 je, že větší člověk se do něj téměř nevejde. Zejména je problém složit nohy pod volant. Mnozí to řeší tunigovými volanty s delšími náboji.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Dokud se nemuselo přes den svítit, jezdilo porsche většinu času se zaklopenými světly a menším aerodynamickým odporem. Dnes to mnozí řeší tak, že do spodních pozičních lamp si pořídí silnější žárovky a vydávají je za denní svícení. Policie ví, že to tak není, ale většinou přimhouří oči.
    Dokud se nemuselo přes den svítit, jezdilo porsche většinu času se zaklopenými světly a menším aerodynamickým odporem. Dnes to mnozí řeší tak, že do spodních pozičních lamp si pořídí silnější žárovky a vydávají je za denní svícení. Policie ví, že to tak není, ale většinou přimhouří oči.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Zavazadelník se nachází pod výklopným zadním sklem. Je mělký, ale perfektně přístupný a má slušný celkový objem 370 l. Elektřina do vyhřívání zadního skla je vedena přes plynovou vzpěru.
    Zavazadelník se nachází pod výklopným zadním sklem. Je mělký, ale perfektně přístupný a má slušný celkový objem 370 l. Elektřina do vyhřívání zadního skla je vedena přes plynovou vzpěru.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Elektrické odjištění zadního skla se objevilo až v roce 1984. Do té doby to bylo možné jenom klíčkem.
    Elektrické odjištění zadního skla se objevilo až v roce 1984. Do té doby to bylo možné jenom klíčkem.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Pod kapotou je žárovka, aby řidič i v noci viděl na motor, když by musel něco opravovat. Je vázána na zapnutí pozičních světel a obsahuje rtuťový spínač, aby nesvítila, když je kapota zavřená.
    Pod kapotou je žárovka, aby řidič i v noci viděl na motor, když by musel něco opravovat. Je vázána na zapnutí pozičních světel a obsahuje rtuťový spínač, aby nesvítila, když je kapota zavřená.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • V B sloupku je mřížka, která se dá odjistit a vyndat. A přes ni krásně vidíte do prahu a posoudíte, jak je na tom daný kus s korozí. Povšimněte si pravidelného a velmi kvalitního nanesení vosku.
    V B sloupku je mřížka, která se dá odjistit a vyndat. A přes ni krásně vidíte do prahu a posoudíte, jak je na tom daný kus s korozí. Povšimněte si pravidelného a velmi kvalitního nanesení vosku.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Zajímavostí je elektricky výklopné střešní okno, které se dá vyndat. Ale radši to nezkoušejte, panty i vysouvací mechanismus léty křehnou a praskají.
    Zajímavostí je elektricky výklopné střešní okno, které se dá vyndat. Ale radši to nezkoušejte, panty i vysouvací mechanismus léty křehnou a praskají.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Vtipná ochrana blatníku před odřením pistolí při tankování připomíná, že máte zkontrolovat olej. Veliké čtyřválce Porsche jej vždy spotřebovávaly poměrně dost – běžně litr na 5000 km. S ujetými kilometry se to však nezhoršuje. Je to vlastnost, nikoliv vada.
    Vtipná ochrana blatníku před odřením pistolí při tankování připomíná, že máte zkontrolovat olej. Veliké čtyřválce Porsche jej vždy spotřebovávaly poměrně dost – běžně litr na 5000 km. S ujetými kilometry se to však nezhoršuje. Je to vlastnost, nikoliv vada.| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
  • Porsche 924
    Porsche 924| Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924
Poznávacím znamením raných modelů (do 1980) je i tato zajímavá kontrolka ruční brzdy. Pak už byla nahrazena obvyklou, normovanou
.
Původní verze ze 70. let měly zpětné zrcátko pouze na levé straně a chyběl jim charakteristický polyuretanový spoiler vzadu. Takřka na všechny kusy tyto věci později někdo doplnil. Dneska se cení právě původní stav.
Fotka přímo od automobilky dokazuje, že všechny nové 924 měly černě lakované prahy. To, co vypadá, jako by už někdo zatíral korozi asfaltem, byl prvek, který opticky dělal auto nižší. Dnes to ukazuje na původní stav – při lakováních a renovacích totiž už většinou lidé chtěli mít celé auto v „barvě“.
Porsche 924
Vzácná verze Turbo se pozná dle přidaných nasávacích otvorů, ale mezichladičem plnicího vzduchu vybavena nebyla. Ten získala až vzácná Carrera GTS (154 kW). Pro běžného zájemce platí, že udělá lépe, když zvolí podobně dynamickou, ale atmosférickou verzi 924 S.
Vůz má velmi dobrou aerodynamiku s ideálním obtékáním vzduchu, proto snadno zvládá i trvale vysoké tempo na dálnici
S vyklopenou zadní stěnou je 924 takový malý pick-up. Velmi snadno do něj cokoliv naložíte.
Porsche 924 S
Porsche 924 Turbo
Porsche 924
Průhledová kresba ukazuje charakteristické rozmístění hlavních agregátů vozu. Zatímco vpředu jsou klasické tlumičové vzpěry s vinutými pružinami, tak vzadu vlečená ramena odpružená torzní tyčí.
Dobová reklama zdůrazňovala, že motor vpředu a převodovka vzadu mají pozitivní dopad na aktivní i pasivní bezpečnost
924 je těžké říci, kolik má najeto, když počítadlo kilometrů je jen pětimístné. Když je na tachometru 50 000 km, bývá to dnes 350 000 nebo spíš 450 000 km. Tady není nejmenší pochybnost, že tachometr se ještě nepřetočil.
Porsche se pokusilo chudý interiér modelu 924 S vylepšit hodnotným čalouněním s dlouhým vlasem. Přesto na něm bývají léta hodně vidět. Tento je asi nejzachovalejší na světě.
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Kompresor sepnul, větrák vpředu se rozběhl, ale klimatizace by chtěla naplnit a vyměnit holendry. Byl v ní totiž ještě zbytek zakázaného freonového chladiva R12.
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Zadní sedačky jsou zcela nouzové a dospělý člověk se na ně nevejde. Je to prostě dvoumístné kupé.
Ruční brzda nalevo je nezvyk, ale dobrý řidič ji tady při jízdě nepotřebuje. Když se chce „otočit na pětníku“, stačí energičtěji přidat plyn.
S mnoha prvky komfortní výbavy se původně nepočítalo. Elektrické stahování oken i seřizování zrcátek na neviditelném místě vypadají, jako by si je kutil dodělal do Škody Favorit.
Porsche 924
Porsche 924
Nevýhodou Porsche 924 je, že větší člověk se do něj téměř nevejde. Zejména je problém složit nohy pod volant. Mnozí to řeší tunigovými volanty s delšími náboji.
Dokud se nemuselo přes den svítit, jezdilo porsche většinu času se zaklopenými světly a menším aerodynamickým odporem. Dnes to mnozí řeší tak, že do spodních pozičních lamp si pořídí silnější žárovky a vydávají je za denní svícení. Policie ví, že to tak není, ale většinou přimhouří oči.
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Zavazadelník se nachází pod výklopným zadním sklem. Je mělký, ale perfektně přístupný a má slušný celkový objem 370 l. Elektřina do vyhřívání zadního skla je vedena přes plynovou vzpěru.
Porsche 924
Elektrické odjištění zadního skla se objevilo až v roce 1984. Do té doby to bylo možné jenom klíčkem.
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Pod kapotou je žárovka, aby řidič i v noci viděl na motor, když by musel něco opravovat. Je vázána na zapnutí pozičních světel a obsahuje rtuťový spínač, aby nesvítila, když je kapota zavřená.
Porsche 924
V B sloupku je mřížka, která se dá odjistit a vyndat. A přes ni krásně vidíte do prahu a posoudíte, jak je na tom daný kus s korozí. Povšimněte si pravidelného a velmi kvalitního nanesení vosku.
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Zajímavostí je elektricky výklopné střešní okno, které se dá vyndat. Ale radši to nezkoušejte, panty i vysouvací mechanismus léty křehnou a praskají.
Vtipná ochrana blatníku před odřením pistolí při tankování připomíná, že máte zkontrolovat olej. Veliké čtyřválce Porsche jej vždy spotřebovávaly poměrně dost – běžně litr na 5000 km. S ujetými kilometry se to však nezhoršuje. Je to vlastnost, nikoliv vada.
Porsche 924