Poznávacím znamením raných modelů (do 1980) je i tato zajímavá kontrolka ruční brzdy. Pak už byla nahrazena obvyklou, normovanou|
Zdroj: Porsche
Zdroj: Porsche
Původní verze ze 70. let měly zpětné zrcátko pouze na levé straně a chyběl jim charakteristický polyuretanový spoiler vzadu. Takřka na všechny kusy tyto věci později někdo doplnil. Dneska se cení právě původní stav.|
Zdroj: Porsche
Fotka přímo od automobilky dokazuje, že všechny nové 924 měly černě lakované prahy. To, co vypadá, jako by už někdo zatíral korozi asfaltem, byl prvek, který opticky dělal auto nižší. Dnes to ukazuje na původní stav – při lakováních a renovacích totiž už většinou lidé chtěli mít celé auto v „barvě“.|
Zdroj: Porsche
Porsche 924|
Zdroj: Porsche
Vzácná verze Turbo se pozná dle přidaných nasávacích otvorů, ale mezichladičem plnicího vzduchu vybavena nebyla. Ten získala až vzácná Carrera GTS (154 kW). Pro běžného zájemce platí, že udělá lépe, když zvolí podobně dynamickou, ale atmosférickou verzi 924 S.|
Zdroj: Porsche
Vůz má velmi dobrou aerodynamiku s ideálním obtékáním vzduchu, proto snadno zvládá i trvale vysoké tempo na dálnici|
Zdroj: Porsche
S vyklopenou zadní stěnou je 924 takový malý pick-up. Velmi snadno do něj cokoliv naložíte.|
Zdroj: Porsche
Porsche 924 S|
Zdroj: Porsche
Porsche 924 Turbo|
Zdroj: Porsche
Porsche 924|
Zdroj: Porsche
Průhledová kresba ukazuje charakteristické rozmístění hlavních agregátů vozu. Zatímco vpředu jsou klasické tlumičové vzpěry s vinutými pružinami, tak vzadu vlečená ramena odpružená torzní tyčí.|
Zdroj: Porsche
Dobová reklama zdůrazňovala, že motor vpředu a převodovka vzadu mají pozitivní dopad na aktivní i pasivní bezpečnost|
Zdroj: Porsche
924 je těžké říci, kolik má najeto, když počítadlo kilometrů je jen pětimístné. Když je na tachometru 50 000 km, bývá to dnes 350 000 nebo spíš 450 000 km. Tady není nejmenší pochybnost, že tachometr se ještě nepřetočil.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche se pokusilo chudý interiér modelu 924 S vylepšit hodnotným čalouněním s dlouhým vlasem. Přesto na něm bývají léta hodně vidět. Tento je asi nejzachovalejší na světě.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Kompresor sepnul, větrák vpředu se rozběhl, ale klimatizace by chtěla naplnit a vyměnit holendry. Byl v ní totiž ještě zbytek zakázaného freonového chladiva R12.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Zadní sedačky jsou zcela nouzové a dospělý člověk se na ně nevejde. Je to prostě dvoumístné kupé.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Ruční brzda nalevo je nezvyk, ale dobrý řidič ji tady při jízdě nepotřebuje. Když se chce „otočit na pětníku“, stačí energičtěji přidat plyn.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
S mnoha prvky komfortní výbavy se původně nepočítalo. Elektrické stahování oken i seřizování zrcátek na neviditelném místě vypadají, jako by si je kutil dodělal do Škody Favorit.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Nevýhodou Porsche 924 je, že větší člověk se do něj téměř nevejde. Zejména je problém složit nohy pod volant. Mnozí to řeší tunigovými volanty s delšími náboji.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Dokud se nemuselo přes den svítit, jezdilo porsche většinu času se zaklopenými světly a menším aerodynamickým odporem. Dnes to mnozí řeší tak, že do spodních pozičních lamp si pořídí silnější žárovky a vydávají je za denní svícení. Policie ví, že to tak není, ale většinou přimhouří oči.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Zavazadelník se nachází pod výklopným zadním sklem. Je mělký, ale perfektně přístupný a má slušný celkový objem 370 l. Elektřina do vyhřívání zadního skla je vedena přes plynovou vzpěru.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Elektrické odjištění zadního skla se objevilo až v roce 1984. Do té doby to bylo možné jenom klíčkem.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Pod kapotou je žárovka, aby řidič i v noci viděl na motor, když by musel něco opravovat. Je vázána na zapnutí pozičních světel a obsahuje rtuťový spínač, aby nesvítila, když je kapota zavřená.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
V B sloupku je mřížka, která se dá odjistit a vyndat. A přes ni krásně vidíte do prahu a posoudíte, jak je na tom daný kus s korozí. Povšimněte si pravidelného a velmi kvalitního nanesení vosku.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Porsche 924|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Zajímavostí je elektricky výklopné střešní okno, které se dá vyndat. Ale radši to nezkoušejte, panty i vysouvací mechanismus léty křehnou a praskají.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Vtipná ochrana blatníku před odřením pistolí při tankování připomíná, že máte zkontrolovat olej. Veliké čtyřválce Porsche jej vždy spotřebovávaly poměrně dost – běžně litr na 5000 km. S ujetými kilometry se to však nezhoršuje. Je to vlastnost, nikoliv vada.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner