Ojeté Subaru Impreza WRX STI III: Vyplatí se vůbec koupit?
36
/
74
Prohlédnout znovu
Ojeté Subaru Impreza WRX STI III: Vyplatí se vůbec koupit?
Subaru Impreza WRX STI III
|
Svět motorů
Subaru Impreza WRX STI III
|
Svět motorů
První usednutí do interiéru WRX STI může přivodit zklamání. Působí lacině, milionové cenovce nového kusu neodpovídá a i u udržovaných ojetin může být rozvrzaný.
|
Svět motorů
Motor 2.5 Turbo
|
Svět motorů
Ovládání lamelových spojek je možné nechat na automatice nebo je nastavovat automaticky. Jízdní režimy se volí otočným ovladačem, v módu Intelligent se dá jezdit relativně komfortně a úsporně. Sport Sharp je už naopak opravdu ostrý.
|
Svět motorů
Třetí generace WRX STI se dá používat i jako rodinné auto na běžné jezdění. Motor umožňuje cestovat i relativně úsporně a podvozek je dostatečně komfortní, aby delší cesty se subaru nebolely. V tom pomáhá i solidní pohodlí a sportovní sedačky.
|
Svět motorů
Subaru Impreza WRX STI III
|
Svět motorů
Šestistupňový manuál má velmi krátké dráhy a dlouhou šestku pro dálniční jízdu. Rychleji se zde opotřebovávají synchronizační spojky, zejména při ostřejší jízdě.
|
Svět motorů
Subaru v prvních letech produkce nabízelo v Evropě pro WRX pouze karoserii hatchback, předpokládaje, že bude stejně vzhledem k místní oblibě tohoto stylu podstatně populárnější. Po uvedení sedanu však jeho prodeje rychle převládly. Ikonický tvar prostě k tomuto vozu patří, stejně jako mohutné křídlo na víku kufru.
|
Svět motorů
Kufr je sice kvůli tvaru karoserie hůře přístupný, ale velký.
|
Svět motorů
Subaru Impreza WRX STI s karoserií hatchback
|
Svět motorů
Subaru Impreza WRX STI III
|
Svět motorů
Impreza WRX STI I (1992–2000)
|
Svět motorů
WRX STI II (2000-2007)
|
Svět motorů
WRX STI II (2000-2007)
|
Svět motorů
Subaru WRX (od 2014)
|
Svět motorů
Subaru Impreza WRX STI III
|
Svět motorů
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Místo sériového rádia se v bílem STI objevil čínský tablet. Jinak je ale interiér původní a i přes jistou chatrnost docela zachovalý.
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Mnoho lidí tvrdí, že řídicí jednotka pro mezinápravové diferenciály DCCD od inženýra Pavla Skácela je pro WRX STI v podstatě nutností, která podstatně vylepšuje jízdní vlastnosti, především nedotáčivost v nájezdu do zatáček. Vyjde asi na 33 000 Kč.
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Stav těsnění pod hlavou technici při prohlídce nezjišťují, proto je potřeba důkladná jízdní zkouška. Doporučuje se vyměnit svíčky a další spotřební komponenty.
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Ventil blow-off HKS, uvolňující tlak mezi turbodmychadlem a škrticí klapkou, snižuje opotřebení turbodmychadla. A taky dodává vozu charakteristický syčivý zvuk známý z počítačových her, který je mnohdy větším důvodem pro jeho instalaci.
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
|
Svět motorů/David Rajdl
Subaru Impreza WRX STI 2.5 TurboZadní jsou sériové, přední modifikované, celkově jsou ale brzdy ve slušném stavu. Na výměnu je však ložisko pravého zadního kola, což vyjde na 6000 Kč.
|
Svět motorů/David Rajdl
Při prohlídce je nutné zkontrolovat také kola, řidiči vzpomínající na časy za počítačem s autem často prolétají díry ve vozovce a disky bývají nakopnuté
|
Svět motorů/David Rajdl
Sériové brzdy podle Miloše Merty ze servisu AWD vystačí 80 % majitelů WRX STI, zejména pokud použijí brzdovou kapalinu s vyšším bodem varu. Přesto budou právě brzdy nejčastěji modifi kovaným komponentem na bazarových kusech.
|
Svět motorů/David Rajdl
Více než hodinovou prohlídku bazarového testu udělají v AWD za tisícovku, což je vzhledem k ceně naprosto zanedbatelná částka. Může přitom zabránit nečekaně vysokým výdajům, investice kolem 200 000 Kč do ojetiny po nákupu prý nejsou ničím až tak neobvyklým.
|
Svět motorů/David Rajdl
Ačkoliv byl zpočátku kritizován, pere se podvozek s ostrou jízdou statečně. Především na sedanu, který už dorazil s upravenými komponenty podvozku, zejména novými rameny. Přesto je doporučeno udělat pořádnou prohlídku zavěšení.
|
Svět motorů/David Rajdl
Koroze zatím imprezy třetí generace netrápí, s výjimkou plechového krytu pod motorem, který se už po pár letech téměř rozpadá a bývá problém jej i vůbec odmontovat. Jinak se zatím rez neprojevuje, dá se ale očekávat na místech, kde se zachytávají nečistoty.
|
Svět motorů/David Rajdl
Oplechování výfukových svodů povolilo vlivem vibrací a teploty, což se projevuje drnčivým zvukem zpod kapoty. Stačí přivařit zpět, bohužel ale toto místo není zrovna ideálně přístupné.
|
Svět motorů/David Rajdl
Někde v těchto místech měl být přední katalyzátor, při výměně výfukového potrubí za 3“ místo původního 2,5“ ale z auta zmizel. Docela standardní úprava, bohužel pro kupujícího to znamená, že ofi ciální cestou budoucí STK neprojde.
|
Svět motorů/David Rajdl
Koroze zatím imprezy třetí generace netrápí, s výjimkou plechového krytu pod motorem, který se už po pár letech téměř rozpadá a bývá problém jej i vůbec odmontovat. Jinak se zatím rez neprojevuje, dá se ale očekávat na místech, kde se zachytávají nečistoty.
|
Svět motorů/David Rajdl
Zachovalý vůz, jehož podvozek stále nepoznal korozi, ale přední kryt pod motorem vypadá takto. Kvalita materiálu hodně zaostává za zbytkem auta.
|
Svět motorů/David Rajdl
Martin Vaculík a ojetá Škoda Octavia G-Tec: Další oběť konfliktu?
Nejúspěšnější cupra se chlubí nevídaně bohatou škálou motorů. Skvělá je i ojetá
Chorvatská rallye po 1. dnu: Neuville a Evans remizují na první místě
Makáte v práci na 200 %? Správně by měl váš zaměstnavatel udělat tohle
Dacia Spring přijíždí na český trh, i bez dotace je za hubičku
Zachovalé ojetiny na LPG na UlovAuto.cz