Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté Subaru Impreza WRX STI III: Vyplatí se vůbec koupit?

Michal Dokoupil Michal Dokoupil 10. 1. 2023 • 03:36
74
Zobrazit náhledy (74)
Třetí generace WRX STI se dá používat i jako rodinné auto na běžné jezdění. Motor umožňuje cestovat i relativně úsporně a podvozek je dostatečně komfortní, aby delší cesty se subaru nebolely. V tom pomáhá i solidní pohodlí a sportovní sedačky. Subaru Impreza WRX STI III Šestistupňový manuál má velmi krátké dráhy a dlouhou šestku pro dálniční jízdu. Rychleji se zde opotřebovávají synchronizační spojky, zejména při ostřejší jízdě. Subaru v prvních letech produkce nabízelo v Evropě pro WRX pouze karoserii hatchback, předpokládaje, že bude stejně vzhledem k místní oblibě tohoto stylu podstatně populárnější. Po uvedení sedanu však jeho prodeje rychle převládly. Ikonický tvar prostě k tomuto vozu patří, stejně jako mohutné křídlo na víku kufru. Kufr je sice kvůli tvaru karoserie hůře přístupný, ale velký. Subaru Impreza WRX STI s karoserií hatchback Subaru Impreza WRX STI III Impreza WRX STI I (1992–2000) WRX STI II (2000-2007) WRX STI II (2000-2007) Subaru WRX (od 2014) Subaru Impreza WRX STI III Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Místo sériového rádia se v bílem STI objevil čínský tablet. Jinak je ale interiér původní a i přes jistou chatrnost docela zachovalý. Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Mnoho lidí tvrdí, že řídicí jednotka pro mezinápravové diferenciály DCCD od inženýra Pavla Skácela je pro WRX STI v podstatě nutností, která podstatně vylepšuje jízdní vlastnosti, především nedotáčivost v nájezdu do zatáček. Vyjde asi na 33 000 Kč. Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Stav těsnění pod hlavou technici při prohlídce nezjišťují, proto je potřeba důkladná jízdní zkouška. Doporučuje se vyměnit svíčky a další spotřební komponenty. Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Ventil blow-off HKS, uvolňující tlak mezi turbodmychadlem a škrticí klapkou, snižuje opotřebení turbodmychadla. A taky dodává vozu charakteristický syčivý zvuk známý z počítačových her, který je mnohdy větším důvodem pro jeho instalaci. Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo Subaru Impreza WRX STI 2.5 TurboZadní jsou sériové, přední modifikované, celkově jsou ale brzdy ve slušném stavu. Na výměnu je však ložisko pravého zadního kola, což vyjde na 6000 Kč. Při prohlídce je nutné zkontrolovat také kola, řidiči vzpomínající na časy za počítačem s autem často prolétají díry ve vozovce a disky bývají nakopnuté Sériové brzdy podle Miloše Merty ze servisu AWD vystačí 80 % majitelů WRX STI, zejména pokud použijí brzdovou kapalinu s vyšším bodem varu. Přesto budou právě brzdy nejčastěji modifi kovaným komponentem na bazarových kusech. Více než hodinovou prohlídku bazarového testu udělají v AWD za tisícovku, což je vzhledem k ceně naprosto zanedbatelná částka. Může přitom zabránit nečekaně vysokým výdajům, investice kolem 200 000 Kč do ojetiny po nákupu prý nejsou ničím až tak neobvyklým. Ačkoliv byl zpočátku kritizován, pere se podvozek s ostrou jízdou statečně. Především na sedanu, který už dorazil s upravenými komponenty podvozku, zejména novými rameny. Přesto je doporučeno udělat pořádnou prohlídku zavěšení. Koroze zatím imprezy třetí generace netrápí, s výjimkou plechového krytu pod motorem, který se už po pár letech téměř rozpadá a bývá problém jej i vůbec odmontovat. Jinak se zatím rez neprojevuje, dá se ale očekávat na místech, kde se zachytávají nečistoty. Oplechování výfukových svodů povolilo vlivem vibrací a teploty, což se projevuje drnčivým zvukem zpod kapoty. Stačí přivařit zpět, bohužel ale toto místo není zrovna ideálně přístupné. Někde v těchto místech měl být přední katalyzátor, při výměně výfukového potrubí za 3“ místo původního 2,5“ ale z auta zmizel. Docela standardní úprava, bohužel pro kupujícího to znamená, že ofi ciální cestou budoucí STK neprojde. Koroze zatím imprezy třetí generace netrápí, s výjimkou plechového krytu pod motorem, který se už po pár letech téměř rozpadá a bývá problém jej i vůbec odmontovat. Jinak se zatím rez neprojevuje, dá se ale očekávat na místech, kde se zachytávají nečistoty. Zachovalý vůz, jehož podvozek stále nepoznal korozi, ale přední kryt pod motorem vypadá takto. Kvalita materiálu hodně zaostává za zbytkem auta.

Asi žádné sériové auto nemá tak blízko k rallyeovému speciálu jako Subaru Impreza WRX STI. Což se odráží také v provozních nákladech. Kdo v něm jezdí jako Colin McRae, za údržbu si pořádně připlatí.

Impreza WRX STI patří mezi největší automobilové legendy. A nemůže za to jen úspěšná kariéra v rallye, ale také přítomnost alespoň jedné generace v téměř každé dobré závodní počítačové hře. Po sedanu s obrovským spoilerem, modrým lakem a zlatými koly proto mnozí touží už od dětství, kdy je obrázek letící imprezy uhranul třeba na obalu hry Colin McRae Rallye. A jako dospělí si ho již mohou koupit i doopravdy. I když ani ojeté WRX STI žádné generace nepatří mezi levná auta, s cenami začínajícími kolem 400.000 Kč už po něm může sáhnout kdekdo a využívat je i jako auto na denní jezdění. Přece jen je základem docela obyčejný rodinný sedan či hatchback.

V tom se od dalších aut z plakátů liší – zatímco lamborghini či ferrari zůstávají pro většinu zapovězena, legendy STI a Evo jsou tu téměř pro každého. Ceny v bazarech ale dávno přestaly klesat s tím, jak se z evropského trhu odporoučelo WRX i jeho hlavní konkurent. Nejlevnější kusy se teď drží lehce pod hranicí půl milionu. S příchodem budoucích verzí se navíc vzhledem k přísným emisním normám v EU moc počítat nedá. Ceny tedy jistě půjdou nahoru, zachovalé WRX STI má rozhodně potenciál stát se investičním vozem.

Video se připravuje ...

Zklamal tvarem

Zatímco v Need for Speed stačí k mistrnému ovládnutí WRX STI čtyři šipky a mezerník, v reálu je k tomu potřeba už trochu vyšších řidičských zkušeností, jejichž nedostatek subaru dokáže velmi rychle a velmi nečekaně vytrestat. Tohle je přesně jedno z aut, která ovládají řidiče, a nejčastější závadou je omotání kolem stromu. Platí to i pro třetí vydání, které sice o další kus přiblížilo obě zkratky obecnému vkusu, stále to ale znamenalo pořádně ostré zboží. Zrovna tato generace ale zpočátku mnohé evropské fanoušky trochu zklamala.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata