Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift|
Zdroj: Svět motorů
Vrcholná výbava s automatickou klimatizací, dvousměrně stavitelným volantem a dotykovou obrazovkou s integrovanou navigací|
Zdroj: Svět motorů
Vyspělejší verze přístrojového štítu s barevným displejem.|
Zdroj: Svět motorů
Pomocná lithium-iontová baterie pod sedadlem řidiče|
Zdroj: Svět motorů
Činnost mild-hybridního systému na displeji|
Zdroj: Svět motorů
Podlahová plošina HEARTECT má chytře vyřešené přední hlavní podélníky v motorovém prostoru (vpravo). Všimněte si jejich vidlicového zakončení do tří směrů. Má také vysoký podíl vysokopevnostní oceli.|
Zdroj: Svět motorů
Motor K14C byl nejvýkonnějším agregátem. Poháněl původní sport vyráběný jen do roku 2020. Po jízdní stránce je úžasný.|
Zdroj: Svět motorů
Vyspělejší, plně diodový přední světlomet tvořený čočkou. Pouze ukazatel směru má žárovku. Má v sobě také integrované denní svícení.|
Zdroj: Svět motorů
Startér-generátor ISG poháněný sedmidrážkovým řemenem s intervalem výměny 80 000 km|
Zdroj: Svět motorů
Základní verze přístrojového štítu bez teploměru motoru|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Palubní deska základní verze s jednodušším autorádiem a manuální klimatizací|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Vůz mohl mít až sedm airbagu včetně kolenního u řidiče. Swift Sport měl jiná sportovní sedadla.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Vzadu je swift překvapivě prostorný. Přední sedadla běžné verze vynikají solidními rozměry i dobrým bočním vedením.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Hranatý přechod ze sloupku A do střechy je pro swift charakteristický už od roku 2004 . Auto má levnější verzi svítilen s žárovkou H4. Denní svícení LED je řešeno páskem níže.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Motor K12C má vstřikování systémem Dualjet, kdy každý válec má dva stejné vstřikovače, které pracují současně. Pohon rozvodů je řešený řetězem.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Obyčejný světlomet jednoparabolový s žárovkou H4|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Ramena přední nápravy jsou na pohled obyčejná, plechová. Uložena jsou v nápravnici. Při vůli v čepu i obou silentblocích se mění rameno jako celek. Odolnost šasi je ale velmi dobrá.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Zadní náprava je řešená torzní příčkou, ovšem v originálním řešení s otvory v příčném profi lu tvaru U. Drobná koroze viditelná je, ale nejde o nic drastického.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Zvláštností swiftu je výfuková soustava. Klasický tlumič výfuku není na jejím konci, jak bývá obvyklé, ale mnohem více vpředu, přibližně v polovině vozu. Vzadu je tak jen úzká trubka těsně před zakončením. Životnost výfuku je solidní.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Po demontáži plastového krytu získáte přístup k pohonu. Vpravo je manuální převodovka. Všimněte si, že hnací ústrojí je zcela suché.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Olejový filtr je u K12C řešený plechovým válečkem. Na testované auto někdo namontoval neoriginální.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Motory bez mild-hybridu SHVS používají japonskou 12voltovou olověnou baterii s úzkými kolíky a malými oky|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Motory bez mild-hybridu SHVS používají japonskou 12voltovou olověnou baterii s úzkými kolíky a malými oky|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Demontovaná pomocná lithium-iontová baterie |
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Motory mají přetlakové víčko přímo na chladiči, a tedy nepoužívají expanzní nádobu. Pouze přepadovou (zelené víčko), kam lijete kapalinu.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
V detailu kulisa převodovky, k níž jsou táhla futry připevněna|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Celkový pohled na táhla nebo také lanovody (bovdeny).|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Častou závadou je vůle ve futrech táhel řazení. Zde jsou futra v detailu. toho vpravo je vidět výrazně větší otvor, a tedy vůle. To vlevo je nové.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Systém VVT motoru K12D. Na přesuvník sání (ukazuje prst) se nasadí krokový elektromotor řízený PWM.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Spodní řemenice pro SHVS|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Turbodmychadlo od IHI.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Ryska low je hůře přístupná|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Elektronický ventilek TPMS|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Zkraje produkce se stávalo, že nešlo zvenku otevřít zadní dveře. Příčina problému tkvěla v mechanismu vnější kliky. Měnil se celý modul|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Zkraje produkce se stávalo, že nešlo zvenku otevřít zadní dveře. Příčina problému tkvěla v mechanismu vnější kliky. Měnil se celý modul|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Po demontáži schránky před spolujezdcem získáte přístup ke kabinovému filtru|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Sejmuté blatníky a nadkolí odhalí černým nástřikem stříkané podběhy. A také přední část prahů.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil
Suzuki Swift 1.2 Dualjet|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Dusil