Ojeté Volvo S60 (1. generace): Pravý Švéd

1/39
Přehled fotografií
Zavřít
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60
    Volvo S60| Zdroj: Svět motorů
  • Systém pohonu všech kol je stejně jako u soudobé octavie vyvinutý firmou Haldex. Točivý moment se zde rozděluje na přední a zadní kola prostřednictvím vícelamelové spojky v olejové lázni, ovládané hydraulickým čerpadlem. Čerpadlo začne pracovat v momentě, kdy se začne některé z kol protáčet. K připojení pohonu zadní nápravy dojde ve chvíli, kdy se jedno z kol protočí více než o 30 stupňů.
    Systém pohonu všech kol je stejně jako u soudobé octavie vyvinutý firmou Haldex. Točivý moment se zde rozděluje na přední a zadní kola prostřednictvím vícelamelové spojky v olejové lázni, ovládané hydraulickým čerpadlem. Čerpadlo začne pracovat v momentě, kdy se začne některé z kol protáčet. K připojení pohonu zadní nápravy dojde ve chvíli, kdy se jedno z kol protočí více než o 30 stupňů.| Zdroj: Svět motorů
  • Šikovní majitelé si mohou mnohé závady opravit sami. Na připájení vypadlých kontaktů na obvodové desce přístrojového štítu stačí pájka a cín.
    Šikovní majitelé si mohou mnohé závady opravit sami. Na připájení vypadlých kontaktů na obvodové desce přístrojového štítu stačí pájka a cín.| Zdroj: Svět motorů
  • Vyšší specifikace mohly být vybaveny také vestavěnou navigací s výklopným displejem na vrchu palubní desky. Dnes je už však beznadějně zastaralá.
    Vyšší specifikace mohly být vybaveny také vestavěnou navigací s výklopným displejem na vrchu palubní desky. Dnes je už však beznadějně zastaralá.| Zdroj: Svět motorů
  • S60 je pohodlný křižník na zdolávání delších vzdáleností, uvnitř se však počítá spíše s pasažéry vpředu. Ti vzadu mají dostatek místa na hlavu, na nohy je to podstatně horší, zejména pokud vpředu sedí dlouháni.
    S60 je pohodlný křižník na zdolávání delších vzdáleností, uvnitř se však počítá spíše s pasažéry vpředu. Ti vzadu mají dostatek místa na hlavu, na nohy je to podstatně horší, zejména pokud vpředu sedí dlouháni.| Zdroj: Svět motorů
  • Ostrá verze R se na pohled od běžnějších variant příliš neliší, rozpoznat lze hlavně pomocí písmene R ukrytého v přední Ceny originálních dílů masce, větších kotoučů brzd a 18“ obutí
    Ostrá verze R se na pohled od běžnějších variant příliš neliší, rozpoznat lze hlavně pomocí písmene R ukrytého v přední Ceny originálních dílů masce, větších kotoučů brzd a 18“ obutí| Zdroj: Svět motorů
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Strohý interiér s šedými plasty působí zastarale, záplava tlačítek na středovém tunelu je ale intuitivní. Skvělé je zpracování, ani po šestnácti letech se zde neozývají žádné pazvuky.
    Strohý interiér s šedými plasty působí zastarale, záplava tlačítek na středovém tunelu je ale intuitivní. Skvělé je zpracování, ani po šestnácti letech se zde neozývají žádné pazvuky.| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Dvouhmotový setrvačník manuální převodovky vydrží kolem 200 000-250 000 km, občas se objeví vůle na převodové hřídeli, což řeší repase za 8000–10 000 Kč. V případě nové spojky spolu s výměnou setrvačníku už však jde o částky nad 30 000 Kč, to se u levnějších exemplářů nevyplatí. To samé se týká automatické převodovky, jejíž repase vyjde zhruba na 50 000 Kč. Její životnosti pomůže doporučený interval výměny oleje každých 60 000 km.
    Dvouhmotový setrvačník manuální převodovky vydrží kolem 200 000-250 000 km, občas se objeví vůle na převodové hřídeli, což řeší repase za 8000–10 000 Kč. V případě nové spojky spolu s výměnou setrvačníku už však jde o částky nad 30 000 Kč, to se u levnějších exemplářů nevyplatí. To samé se týká automatické převodovky, jejíž repase vyjde zhruba na 50 000 Kč. Její životnosti pomůže doporučený interval výměny oleje každých 60 000 km.| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Nahrbený postoj prozrazuje přítomnost pohonu všech kol od Haldexu. Také kvůli němu má toto volvo vysokou spotřebu, my jsme jezdili po městě s průměrem 12 litrů, na dálnici za devět.
    Nahrbený postoj prozrazuje přítomnost pohonu všech kol od Haldexu. Také kvůli němu má toto volvo vysokou spotřebu, my jsme jezdili po městě s průměrem 12 litrů, na dálnici za devět.| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Karoserie typu sedan není zrovna praktická. Samotný kufr je sice s 400 litry relativně velký, využitelnost však omezuje úzký vstupní otvor. Zadní sedačky jsou sklopné, vzniklý otvor ale také malý.
    Karoserie typu sedan není zrovna praktická. Samotný kufr je sice s 400 litry relativně velký, využitelnost však omezuje úzký vstupní otvor. Zadní sedačky jsou sklopné, vzniklý otvor ale také malý.| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Pětiválce pod kapotou potěší příjemným zvukem a kultivovaným chodem, kabina je navíc na svou dobu dobře odhlučněná a motor neruší zvukem ani při vyšších otáčkách
    Pětiválce pod kapotou potěší příjemným zvukem a kultivovaným chodem, kabina je navíc na svou dobu dobře odhlučněná a motor neruší zvukem ani při vyšších otáčkách| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Pohled pod kapotu prozrazuje, že v roce 2014 vůz dostal nové rozvody. Jejich výměna se u motoru 2.5 T doporučuje právě po 10 letech, nebo ujetí 160 000 km.
    Pohled pod kapotu prozrazuje, že v roce 2014 vůz dostal nové rozvody. Jejich výměna se u motoru 2.5 T doporučuje právě po 10 letech, nebo ujetí 160 000 km.| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Když už se na podvozku rez objeví, je to například na uchycení výfuku. Použitý materiál je podstatně nižší kvality než zbytek vozu.
    Když už se na podvozku rez objeví, je to například na uchycení výfuku. Použitý materiál je podstatně nižší kvality než zbytek vozu.| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
    Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Sedan vyráběný pro Evropu ve švédském městě Torslanda a v belgickém Gentu se vyznačuje obrovskou odolností vůči hnědému moru. Majitelé se tedy nemusí bát celoročního provozu na prosolených českých silnicích.
    Sedan vyráběný pro Evropu ve švédském městě Torslanda a v belgickém Gentu se vyznačuje obrovskou odolností vůči hnědému moru. Majitelé se tedy nemusí bát celoročního provozu na prosolených českých silnicích.| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Takto čistý podvozek na šestnáctiletém autě není zrovna obvyklý. Jediným místem, kde se už rez stihla projevit, jsou úchyty výfuku z méně kvalitní oceli.
    Takto čistý podvozek na šestnáctiletém autě není zrovna obvyklý. Jediným místem, kde se už rez stihla projevit, jsou úchyty výfuku z méně kvalitní oceli.| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
  • Přední ramena u všech motorizací si vyžadují častější péči, zejména pokud se rádi projíždíte po českých okreskách. Nový díl stojí kolem 1000–2000 Kč.
    Přední ramena u všech motorizací si vyžadují častější péči, zejména pokud se rádi projíždíte po českých okreskách. Nový díl stojí kolem 1000–2000 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60
Systém pohonu všech kol je stejně jako u soudobé octavie vyvinutý firmou Haldex. Točivý moment se zde rozděluje na přední a zadní kola prostřednictvím vícelamelové spojky v olejové lázni, ovládané hydraulickým čerpadlem. Čerpadlo začne pracovat v momentě, kdy se začne některé z kol protáčet. K připojení pohonu zadní nápravy dojde ve chvíli, kdy se jedno z kol protočí více než o 30 stupňů.
Šikovní majitelé si mohou mnohé závady opravit sami. Na připájení vypadlých kontaktů na obvodové desce přístrojového štítu stačí pájka a cín.
Vyšší specifikace mohly být vybaveny také vestavěnou navigací s výklopným displejem na vrchu palubní desky. Dnes je už však beznadějně zastaralá.
S60 je pohodlný křižník na zdolávání delších vzdáleností, uvnitř se však počítá spíše s pasažéry vpředu. Ti vzadu mají dostatek místa na hlavu, na nohy je to podstatně horší, zejména pokud vpředu sedí dlouháni.
Ostrá verze R se na pohled od běžnějších variant příliš neliší, rozpoznat lze hlavně pomocí písmene R ukrytého v přední Ceny originálních dílů masce, větších kotoučů brzd a 18“ obutí
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Strohý interiér s šedými plasty působí zastarale, záplava tlačítek na středovém tunelu je ale intuitivní. Skvělé je zpracování, ani po šestnácti letech se zde neozývají žádné pazvuky.
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Dvouhmotový setrvačník manuální převodovky vydrží kolem 200 000-250 000 km, občas se objeví vůle na převodové hřídeli, což řeší repase za 8000–10 000 Kč. V případě nové spojky spolu s výměnou setrvačníku už však jde o částky nad 30 000 Kč, to se u levnějších exemplářů nevyplatí. To samé se týká automatické převodovky, jejíž repase vyjde zhruba na 50 000 Kč. Její životnosti pomůže doporučený interval výměny oleje každých 60 000 km.
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Nahrbený postoj prozrazuje přítomnost pohonu všech kol od Haldexu. Také kvůli němu má toto volvo vysokou spotřebu, my jsme jezdili po městě s průměrem 12 litrů, na dálnici za devět.
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Karoserie typu sedan není zrovna praktická. Samotný kufr je sice s 400 litry relativně velký, využitelnost však omezuje úzký vstupní otvor. Zadní sedačky jsou sklopné, vzniklý otvor ale také malý.
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Pětiválce pod kapotou potěší příjemným zvukem a kultivovaným chodem, kabina je navíc na svou dobu dobře odhlučněná a motor neruší zvukem ani při vyšších otáčkách
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Pohled pod kapotu prozrazuje, že v roce 2014 vůz dostal nové rozvody. Jejich výměna se u motoru 2.5 T doporučuje právě po 10 letech, nebo ujetí 160 000 km.
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Když už se na podvozku rez objeví, je to například na uchycení výfuku. Použitý materiál je podstatně nižší kvality než zbytek vozu.
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
Sedan vyráběný pro Evropu ve švédském městě Torslanda a v belgickém Gentu se vyznačuje obrovskou odolností vůči hnědému moru. Majitelé se tedy nemusí bát celoročního provozu na prosolených českých silnicích.
Takto čistý podvozek na šestnáctiletém autě není zrovna obvyklý. Jediným místem, kde se už rez stihla projevit, jsou úchyty výfuku z méně kvalitní oceli.
Přední ramena u všech motorizací si vyžadují častější péči, zejména pokud se rádi projíždíte po českých okreskách. Nový díl stojí kolem 1000–2000 Kč.