Ojeté Volvo S60 (1. generace): Pravý Švéd
Jeden z posledních opravdu švédských sedanů už se v českých bazarech tak často neobjevuje. Zachovalé kusy jsou zajímavou alternativou pro zájemce o levný, ale robustní vůz.
První S60 je považováno za jedno z posledních opravdových volv. Jeho vývoj započal ještě před převzetím automobilové divize švédské značky Fordem a využívá proto vlastní techniku. Platforma P2 se poprvé představila o dva roky dříve ve větším modelu S80, už v roce 1999 ale firmu převzali Američané. S výjimkou už vyvinutého SUV XC90 další budoucí modely využívaly platformy Fordu. Pod kapotou volvo s nestárnoucím hranatým designem od Maďara Géza Lócziho spoléhalo pouze na řadové pětiválce z vlastního vývoje, a to jak vznětové, tak zážehové.
Vůz byl automobilkou prezentován jako sportovní sedan, mířící na prémiové Němce: BMW řady 3 a Mercedes třídy C. Tomu příliš neodpovídá komfortní naladění podvozku ani slabší základní motorizace. Místem uvnitř auto zrovna neplýtvá, za vyššího cestujícího vpředu se na zadní sedačky posadí už spíše jen děti. Jako praktičtější varianta ostatně slouží kombík V70, sdílející stejnou techniku.
V českých bazarech se obvykle moc kusů první generace S60 nevyskytuje, a když už, jde často o utrápené kusy se statisícovými nájezdy a cenou kolem 50.000 Kč. Platí zde pravidlo, že pokud má pod 150.000 km, je pravděpodobně stočené. Naopak opravdu zachovalé kousky či vrcholné S60 R už si opečovávají nadšenci jako budoucí youngtimer.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!