Ojetá elektrická Škoda Citigoe: Ustoupila drahým SUV

19/29
Přehled fotografií
Zavřít
  • Škoda Citigoe iV se od e-upu liší jen vizuálně a možnostmi výbavy. Vzhledem k minimální ceně příplatkových balíčků má dnes většina kusů maximální výbavu včetně vyhřívaného čelního skla a vyhřívaných sedaček
    Škoda Citigoe iV se od e-upu liší jen vizuálně a možnostmi výbavy. Vzhledem k minimální ceně příplatkových balíčků má dnes většina kusů maximální výbavu včetně vyhřívaného čelního skla a vyhřívaných sedaček| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů
  • Nebýt jiného volantu, odlišné textury palubní desky a modifikovaného barevného schématu grafiky rádia, nebyl by zevnitř poznat rozdíl e-upem, mii a citigo. Všechna tři auta se chovají identicky.
    Nebýt jiného volantu, odlišné textury palubní desky a modifikovaného barevného schématu grafiky rádia, nebyl by zevnitř poznat rozdíl e-upem, mii a citigo. Všechna tři auta se chovají identicky.| Zdroj: Svět motorů
  • Režim Eco snižuje výkon motoru a omezuje funkci topení/klimatizace. Eco+ výkon omezí ještě více a funkce tepelného komfortu úplně vypne. Pod 15 % nabití auto vynucuje režim Eco+ bez možnosti změny.
    Režim Eco snižuje výkon motoru a omezuje funkci topení/klimatizace. Eco+ výkon omezí ještě více a funkce tepelného komfortu úplně vypne. Pod 15 % nabití auto vynucuje režim Eco+ bez možnosti změny.| Zdroj: Svět motorů
  • Nemožnost zařadit parkovací pozici nesouvisí s redukční převodovkou. Na vině je vadný mikrospínač.
    Nemožnost zařadit parkovací pozici nesouvisí s redukční převodovkou. Na vině je vadný mikrospínač.| Zdroj: Svět motorů
  • Nemožnost zařadit parkovací pozici nesouvisí s redukční převodovkou. Na vině je vadný mikrospínač.
    Nemožnost zařadit parkovací pozici nesouvisí s redukční převodovkou. Na vině je vadný mikrospínač.| Zdroj: Svět motorů
  • Volič jízdního režimu je shodný se spalovací verzí vybavenou automatickou převodovkou. Mezi režimem D a B pro jízdu dopředu je rozdíl v míře rekuperace. B rekuperuje silněji a až do zastavení. D umí po puštění plynového pedálu plachtit a případnou míru rekuperace lze přepínat pohybem páky doleva a doprava.
    Volič jízdního režimu je shodný se spalovací verzí vybavenou automatickou převodovkou. Mezi režimem D a B pro jízdu dopředu je rozdíl v míře rekuperace. B rekuperuje silněji a až do zastavení. D umí po puštění plynového pedálu plachtit a případnou míru rekuperace lze přepínat pohybem páky doleva a doprava.| Zdroj: Svět motorů
  • Pohonná jednotka
    Pohonná jednotka| Zdroj: Svět motorů
  • Provozní kapaliny (chladicí, brzdová, ostřikovače) i 12V baterie jsou snadno přístupné na jednom místě pod kapotou
    Provozní kapaliny (chladicí, brzdová, ostřikovače) i 12V baterie jsou snadno přístupné na jednom místě pod kapotou| Zdroj: Svět motorů
  • Největší bolístkou nové generace s větší baterií je výrazně pomalejší nabíjení DC. Zatímco první generace dokáže nabíjet průměrným výkonem 40 kW od začátku až do 90 % nabití, takže od nabíječky obvykle odjedete za 15 minut, druhá na 40 kW nejenže nikdy nedosáhne, ale od 30 % nabití výkon plynule klesá. Pro delší výlety nad rámec dojezdu je právě toto největší překážkou, neboť nad 60 % prakticky nemá cenu rychlonabíjet. Jízdu v nízkých stavech nabití zase komfortní dojezd omezuje snahou auta vypínat topení (respektive klimatizaci) při vybití pod 15 %.
    Největší bolístkou nové generace s větší baterií je výrazně pomalejší nabíjení DC. Zatímco první generace dokáže nabíjet průměrným výkonem 40 kW od začátku až do 90 % nabití, takže od nabíječky obvykle odjedete za 15 minut, druhá na 40 kW nejenže nikdy nedosáhne, ale od 30 % nabití výkon plynule klesá. Pro delší výlety nad rámec dojezdu je právě toto největší překážkou, neboť nad 60 % prakticky nemá cenu rychlonabíjet. Jízdu v nízkých stavech nabití zase komfortní dojezd omezuje snahou auta vypínat topení (respektive klimatizaci) při vybití pod 15 %.| Zdroj: Svět motorů
  • Organizace přístrojové desky se v elektrické verzi nezměnila. Ukazatel vlevo indikuje, zda motor pohání (modrá), nebo rekuperuje (zelená). Čísla na ose odpovídají procentům využívaného výkonu ku maximálnímu v daných otáčkách. Ukazatel vpravo je jediným způsobem, jak se přímo v autě dozvědět stav baterie, a jeho stupnice po šestnáctinách je mimořádně neintuitivní. Na displeji uprostřed lze přepínat zobrazené informace (spotřeba, dojezd…), ale procentuální stav baterie mezi nimi chybí.
    Organizace přístrojové desky se v elektrické verzi nezměnila. Ukazatel vlevo indikuje, zda motor pohání (modrá), nebo rekuperuje (zelená). Čísla na ose odpovídají procentům využívaného výkonu ku maximálnímu v daných otáčkách. Ukazatel vpravo je jediným způsobem, jak se přímo v autě dozvědět stav baterie, a jeho stupnice po šestnáctinách je mimořádně neintuitivní. Na displeji uprostřed lze přepínat zobrazené informace (spotřeba, dojezd…), ale procentuální stav baterie mezi nimi chybí.| Zdroj: Svět motorů
  • Technika elektromobilu
    Technika elektromobilu| Zdroj: Svět motorů
  • Půl roku od představení už byla maximální výbava jedinou dostupnou. Parkovací kameru zde nehledejte – tu Škoda nenabízela ani za příplatek.
    Půl roku od představení už byla maximální výbava jedinou dostupnou. Parkovací kameru zde nehledejte – tu Škoda nenabízela ani za příplatek.| Zdroj: Svět motorů
  • Auto pravidelně sleduje informace o kapacitě a maximálním proudu 12V baterie. Pokud se její parametry příliš zhorší, upozorní na to uživatele při každém startu. Jakmile již auto zobrazuje varovné hlášení, je lepší s výměnou baterie neotálet.
    Auto pravidelně sleduje informace o kapacitě a maximálním proudu 12V baterie. Pokud se její parametry příliš zhorší, upozorní na to uživatele při každém startu. Jakmile již auto zobrazuje varovné hlášení, je lepší s výměnou baterie neotálet.| Zdroj: Svět motorů
  • Kontrola stavu trakční baterie
    Kontrola stavu trakční baterie| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Citigoe iV
    Škoda Citigoe iV| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Citigoe iV
    Škoda Citigoe iV| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Citigoe iV
    Škoda Citigoe iV| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Citigoe iV
    Škoda Citigoe iV| Zdroj: Svět motorů
  • Jednoduchý interiér odpovídá vyšším spalovacím verzím. Rádio má sice malý (nedotykový) displej, ale je na něm schopné zobrazovat obraz couvací kamery. Držák na telefon s připraveným portem USB nahradil původní navigaci Garmin během faceliftu. Na rozdíl od elektrického citigo jsou tlačítka na volantu pouze za příplatek a většině vozů chybějí. Páčka tempomatu naopak bývá běžnou výbavou.
    Jednoduchý interiér odpovídá vyšším spalovacím verzím. Rádio má sice malý (nedotykový) displej, ale je na něm schopné zobrazovat obraz couvací kamery. Držák na telefon s připraveným portem USB nahradil původní navigaci Garmin během faceliftu. Na rozdíl od elektrického citigo jsou tlačítka na volantu pouze za příplatek a většině vozů chybějí. Páčka tempomatu naopak bývá běžnou výbavou.| Zdroj: Svět motorů
  • Ač je auto malé, pro řidiče a spolujezdce nabízí vpředu dostatek prostoru. Na rozdíl od konkurenční Dacie Spring jsou sedačky dostatečně daleko, aby se dva silnější dospělí nemuseli automaticky dotýkat rameny. Slabší stránkou jsou sedačky, které nemají nastavitelnou hlavovou opěrku ani bederní podpěru. Zejména vyšší hubení lidé v nich budou pohodlí hledat jen těžko.
    Ač je auto malé, pro řidiče a spolujezdce nabízí vpředu dostatek prostoru. Na rozdíl od konkurenční Dacie Spring jsou sedačky dostatečně daleko, aby se dva silnější dospělí nemuseli automaticky dotýkat rameny. Slabší stránkou jsou sedačky, které nemají nastavitelnou hlavovou opěrku ani bederní podpěru. Zejména vyšší hubení lidé v nich budou pohodlí hledat jen těžko.| Zdroj: Svět motorů
  • Pro zadní cestující je místa méně než v Dacii Spring. S výškou nad 185 cm již je přeprava vzadu pouze nouzovou záležitostí na kratší trasy.
    Pro zadní cestující je místa méně než v Dacii Spring. S výškou nad 185 cm již je přeprava vzadu pouze nouzovou záležitostí na kratší trasy.| Zdroj: Svět motorů
  • Automatické denní svícení je v základní výbavě. Přední mlhovky však proti spalovací verzi chybějí a nejsou dostupné ani za příplatek. Elektrické cigito je nicméně má a rovnou v základu.
    Automatické denní svícení je v základní výbavě. Přední mlhovky však proti spalovací verzi chybějí a nejsou dostupné ani za příplatek. Elektrické cigito je nicméně má a rovnou v základu.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů
  • Elektrická verze si zachovává konvenční vzhled spalovací předlohy a vizuální rozdíly jsou minimální.
    Elektrická verze si zachovává konvenční vzhled spalovací předlohy a vizuální rozdíly jsou minimální.| Zdroj: Svět motorů
  • Elektrický pohon prozradí decentní modré linky vpředu i vzadu, a především specifický tvar denního svícení v nárazníku.
    Elektrický pohon prozradí decentní modré linky vpředu i vzadu, a především specifický tvar denního svícení v nárazníku.| Zdroj: Svět motorů
  • Kufr je krátký, ale hluboký, protože pod něj už baterie nezasahuje. Jsou v něm oba k autu dodávané kabely. První pro nabíjení z wallboxů (až 7,4 kW), druhý pro pomalé nabíjení z obyčejné zásuvky proudem pouze 10 A (až 2,3 kW).
    Kufr je krátký, ale hluboký, protože pod něj už baterie nezasahuje. Jsou v něm oba k autu dodávané kabely. První pro nabíjení z wallboxů (až 7,4 kW), druhý pro pomalé nabíjení z obyčejné zásuvky proudem pouze 10 A (až 2,3 kW).| Zdroj: Svět motorů
  • Přední parabolické halogenové světlomety jsou základní a jedinou nabízenou variantou. Auto s nimi příliš dobře nesvítí – kužel světla je slabý a úzký, což nedává velkou jistotu při nočních projížďkách klikatých cest. Modely před faceliftem používají místo žárovek H7 typ H4 a také nesvítí příliš dobře.
    Přední parabolické halogenové světlomety jsou základní a jedinou nabízenou variantou. Auto s nimi příliš dobře nesvítí – kužel světla je slabý a úzký, což nedává velkou jistotu při nočních projížďkách klikatých cest. Modely před faceliftem používají místo žárovek H7 typ H4 a také nesvítí příliš dobře.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Citigoe iV
    Škoda Citigoe iV| Zdroj: Svět motorů
Škoda Citigoe iV se od e-upu liší jen vizuálně a možnostmi výbavy. Vzhledem k minimální ceně příplatkových balíčků má dnes většina kusů maximální výbavu včetně vyhřívaného čelního skla a vyhřívaných sedaček
Volkswagen e-Up
Nebýt jiného volantu, odlišné textury palubní desky a modifikovaného barevného schématu grafiky rádia, nebyl by zevnitř poznat rozdíl e-upem, mii a citigo. Všechna tři auta se chovají identicky.
Režim Eco snižuje výkon motoru a omezuje funkci topení/klimatizace. Eco+ výkon omezí ještě více a funkce tepelného komfortu úplně vypne. Pod 15 % nabití auto vynucuje režim Eco+ bez možnosti změny.
Nemožnost zařadit parkovací pozici nesouvisí s redukční převodovkou. Na vině je vadný mikrospínač.
Nemožnost zařadit parkovací pozici nesouvisí s redukční převodovkou. Na vině je vadný mikrospínač.
Volič jízdního režimu je shodný se spalovací verzí vybavenou automatickou převodovkou. Mezi režimem D a B pro jízdu dopředu je rozdíl v míře rekuperace. B rekuperuje silněji a až do zastavení. D umí po puštění plynového pedálu plachtit a případnou míru rekuperace lze přepínat pohybem páky doleva a doprava.
Pohonná jednotka
Provozní kapaliny (chladicí, brzdová, ostřikovače) i 12V baterie jsou snadno přístupné na jednom místě pod kapotou
Největší bolístkou nové generace s větší baterií je výrazně pomalejší nabíjení DC. Zatímco první generace dokáže nabíjet průměrným výkonem 40 kW od začátku až do 90 % nabití, takže od nabíječky obvykle odjedete za 15 minut, druhá na 40 kW nejenže nikdy nedosáhne, ale od 30 % nabití výkon plynule klesá. Pro delší výlety nad rámec dojezdu je právě toto největší překážkou, neboť nad 60 % prakticky nemá cenu rychlonabíjet. Jízdu v nízkých stavech nabití zase komfortní dojezd omezuje snahou auta vypínat topení (respektive klimatizaci) při vybití pod 15 %.
Organizace přístrojové desky se v elektrické verzi nezměnila. Ukazatel vlevo indikuje, zda motor pohání (modrá), nebo rekuperuje (zelená). Čísla na ose odpovídají procentům využívaného výkonu ku maximálnímu v daných otáčkách. Ukazatel vpravo je jediným způsobem, jak se přímo v autě dozvědět stav baterie, a jeho stupnice po šestnáctinách je mimořádně neintuitivní. Na displeji uprostřed lze přepínat zobrazené informace (spotřeba, dojezd…), ale procentuální stav baterie mezi nimi chybí.
Technika elektromobilu
Půl roku od představení už byla maximální výbava jedinou dostupnou. Parkovací kameru zde nehledejte – tu Škoda nenabízela ani za příplatek.
Auto pravidelně sleduje informace o kapacitě a maximálním proudu 12V baterie. Pokud se její parametry příliš zhorší, upozorní na to uživatele při každém startu. Jakmile již auto zobrazuje varovné hlášení, je lepší s výměnou baterie neotálet.
Kontrola stavu trakční baterie
Škoda Citigoe iV
Škoda Citigoe iV
Škoda Citigoe iV
Škoda Citigoe iV
Jednoduchý interiér odpovídá vyšším spalovacím verzím. Rádio má sice malý (nedotykový) displej, ale je na něm schopné zobrazovat obraz couvací kamery. Držák na telefon s připraveným portem USB nahradil původní navigaci Garmin během faceliftu. Na rozdíl od elektrického citigo jsou tlačítka na volantu pouze za příplatek a většině vozů chybějí. Páčka tempomatu naopak bývá běžnou výbavou.
Ač je auto malé, pro řidiče a spolujezdce nabízí vpředu dostatek prostoru. Na rozdíl od konkurenční Dacie Spring jsou sedačky dostatečně daleko, aby se dva silnější dospělí nemuseli automaticky dotýkat rameny. Slabší stránkou jsou sedačky, které nemají nastavitelnou hlavovou opěrku ani bederní podpěru. Zejména vyšší hubení lidé v nich budou pohodlí hledat jen těžko.
Pro zadní cestující je místa méně než v Dacii Spring. S výškou nad 185 cm již je přeprava vzadu pouze nouzovou záležitostí na kratší trasy.
Automatické denní svícení je v základní výbavě. Přední mlhovky však proti spalovací verzi chybějí a nejsou dostupné ani za příplatek. Elektrické cigito je nicméně má a rovnou v základu.
Volkswagen e-Up
Elektrická verze si zachovává konvenční vzhled spalovací předlohy a vizuální rozdíly jsou minimální.
Elektrický pohon prozradí decentní modré linky vpředu i vzadu, a především specifický tvar denního svícení v nárazníku.
Kufr je krátký, ale hluboký, protože pod něj už baterie nezasahuje. Jsou v něm oba k autu dodávané kabely. První pro nabíjení z wallboxů (až 7,4 kW), druhý pro pomalé nabíjení z obyčejné zásuvky proudem pouze 10 A (až 2,3 kW).
Přední parabolické halogenové světlomety jsou základní a jedinou nabízenou variantou. Auto s nimi příliš dobře nesvítí – kužel světla je slabý a úzký, což nedává velkou jistotu při nočních projížďkách klikatých cest. Modely před faceliftem používají místo žárovek H7 typ H4 a také nesvítí příliš dobře.
Škoda Citigoe iV