Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen e-Up
Nebýt jiného volantu, odlišné textury palubní desky a modifikovaného barevného schématu grafiky rádia, nebyl by zevnitř poznat rozdíl e-upem, mii a citigo. Všechna tři auta se chovají identicky.
Režim Eco snižuje výkon motoru a omezuje funkci topení/klimatizace. Eco+ výkon omezí ještě více a funkce tepelného komfortu úplně vypne. Pod 15 % nabití auto vynucuje režim Eco+ bez možnosti změny.
Nemožnost zařadit parkovací pozici nesouvisí s redukční převodovkou. Na vině je vadný mikrospínač.
29 Fotogalerie

Ojetá elektrická Škoda Citigoe: Ustoupila drahým SUV

Po desítkách let opatrných pokusů pod značkou Citystromer se e-up stal v roce 2013 historicky prvním sériově vyráběným osobním elektromobilem od Volkswagenu. Za necelou dekádu prokázal svou spolehlivost a dnes je oblíbenou ojetinou u těch, kteří chtějí za auto do zásuvky utratit co nejméně. A pochopitelně se podíváme i na Škodu Citigoe.

Up je městským miniautem, které po letech zapláclo díru na trhu po starším modelu Lupo. K původní spalovací verzi postupně přibyla elektrická varianta e-Up, která by se dala označit za duchovního nástupce speciálního úsporného modelu Lupo 3L. V obou případech jde o výrazně upravené auto s mnohem vyšší pořizovací cenou a výrazně nižšími provozními náklady. Zatímco 3L mělo speciálně navržený naftový motor 1.2 TDI, e-up na to šel jinak – dostal 60kW elektromotor a baterii zajišťující dojezd 100-130 km.

Elektrická varianta nebyla náhodným dodatečným počinem. Ve skutečnosti byla ve formě konceptu představena už v roce 2009 a platforma produkčního auta byla pro zástavbu baterií připravena. Sdílení platformy se spalovacími modely nicméně definovalo, že poháněná náprava musí být vpředu, aby nebyl omezen prostor v kabině ani zavazadelníku.

Video placeholder
Volkswagen e-Up! • auto.cz

Podruhé s lepším dojezdem

Druhá generace e-upu sice zachovává osvědčenou původní pohonnou jednotku, ale v roce 2019 dostala novou baterii s vysokokapacitními články s jinou velikostí. Při nutnosti vtěsnat bateriové bloky do původního místa sice byla kapacita navýšena o 70 %, ale systémové napětí kleslo, což vede k několika negativním efektům. Baterie se musí nabíjet výrazně nižšími výkony a motor musí plynule omezovat svůj maximální výkon s tím, jak klesá úroveň nabití. Řidič je informován horizontálními proužky na displeji palubního počítače – při polovičním nabití chybějí dva proužky a výkon motoru dosahuje již jen 53 kW.

Byť jde v městských rychlostech v obou případech o nezvykle čiperná auta, první generace za určitých podmínek má v dynamice navrch.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!