Ojetý Opel Insignia B (od 2017): Pozor na drahé díly!
24
/
30
Přehled fotografií
Zavřít
Opel Insignia
|
Zdroj: Svět motorů
Pravá verze OPC tu už nebyla, tohle je jen stejnojmenný optický paket. Některé jeho prvky přebrala také Insignia GSi, dodávaná v závislosti na ročníku s některým z motorů v rozsahu 147 až 191 kW. GSi má vždy 4x4, sportovnější verzi adaptivního podvozku a jiný nárazník
|
Zdroj: Svět motorů
Do nízko uložených sedadel zapadnete jak do rakety, ale podobný je i výhled ven - příplatkový 360° kamerový systém ve městě přijde vhod. Lze mít i průhledový displej a indukční nabíječku mobilu. Materiály dobré, ale pazvuky se občas ozývají. Řadicí pádla šlo kombinovat jen s tímto zploštělým sportovním volantem (interiérová sada OPC).
|
Zdroj: Svět motorů
Přístrojový štít mohl být dvojího provedení: nahoře klasika, dole konfigurovatelná varianta s centrální částí řešenou displejem
|
Zdroj: Svět motorů
Ergonomická sedadla s certifikátem AGR tu najdete často, ujistěte se však, že jsou i u spolujezdce – bez AGR jinak nejde výškově seřídit. Vrcholné varianty sedadel nabídnou i masáž a odvětrávání, byť trochu slabší.
|
Zdroj: Svět motorů
Bolestí hlavně dvoulitrových dieselů je napojení hadice z intercooleru do sacího potrubí. Není tu obvyklá kovová spona, ale plastový kroužek s rychlozámkem, který je nedílnou součástí hadice za 7500 Kč.
|
Zdroj: Svět motorů
Plast časem zkřehne a natlakovaná hadice ustřelí od sání – nejraději když předjíždíte.
|
Zdroj: Svět motorů
Už předfaceliftové modely s reflektory LED Matrix svítily velice dobře a na rozdíl od těch v astře byly i spolehlivější. Současné provedení s pětinásobným počtem segmentů dosvítí ještě dál a ještě přesněji „vyřezává“ protijedoucí vozy.
|
Zdroj: Svět motorů
Skautsky oplastovaný Country Tourer s podvozkem zvýšeným o 25 mm se nabízel jen do faceliftu a překvapivě šel objednat i s předním pohonem. Kontroverzní designovou chromovou linku v zádi kombíků šlo utlumit příplatkovými leskle černými lištami.
|
Zdroj: Svět motorů
I sportovnější verzi GSi šlo pořídit jako kombi, takže polozávodní přední sedadla v něm můžete potkat. Zavazadelník obou karoserií je spíš mělčí a dlouhý, objem dosahuje 490 (liftback) nebo 560 litrů (kombi).
|
Zdroj: Svět motorů
Evergreenem dieselů s AdBlue jsou výměny senzorů NOx, které se buď odmlčí, nebo „ujedou“ z tolerance. Když máte na výfuku dva a Opel chce za každý dvacet tisíc, máte na co vydělávat…
|
Zdroj: Svět motorů
Tahle grafika infotainmentu bez spodní lišty s kulatými ikonkami patří staršímu systému Intellilink, na nějž už dva roky nevyšly aktualizace map. Překvapil hodně nekvalitní obraz ze zadní kamery.
|
Zdroj: Svět motorů
Šesti- a osmistupňové automaty od Aisinu budou v případě potřeby opravitelné, mladší devítikvalt od GM (pro 2.0 Turbo po faceliftu) zatím ne. Sportovní režim převodovky lze navolit jen u variant s adaptivním podvozkem FlexRide.
|
Zdroj: Svět motorů
Adaptivní podvozek přináší dražší tlumiče a nad hranicí 150 000 km kusově občas přestávají těsnit. Režim Tour je už spíš pro námořníky, bohatě pohodlný je už výchozí automatický mód. Asistent jízdy v pruhu není moc šikovný, adaptivní tempomat či aktivní parkovací asistent ale fungují dobře.
|
Zdroj: Svět motorů
Navzdory jednodušší přední nápravě jsou jízdní vlastnosti výborné, velikost auta připomene spíše dvanáctimetrový průměr otáčení.
|
Zdroj: Svět motorů
Nově řešený pohon 4x4 systémem Twinster s dvojicí spojek namísto diferenciálu má geniální vlastnosti, ale omezenou životnost i možnosti oprav.
|
Zdroj: Svět motorů
Opel Insignia
|
Zdroj: Svět motorů
V motoru se už zjevně někdo hrabal, na značkový servis to nevypadá. Nátrubek pro svíčku je opatlaný tmelem (asi pokus zamezit průnikům oleje) a zapalovací svíčky neoriginální – jedna už dokonce praskla.
|
Zdroj: Svět motorů
V motoru se už zjevně někdo hrabal, na značkový servis to nevypadá. Nátrubek pro svíčku je opatlaný tmelem (asi pokus zamezit průnikům oleje) a zapalovací svíčky neoriginální – jedna už dokonce praskla.
|
Zdroj: Svět motorů
Starší benzinový dvoulitr „LTG“ bez filtru částic a vypínání válců byl ještě otočen výfukovým potrubím dopředu. Lážo plážo po okreskách umí za 8,5 l, celoroční průměr ale bude spíš desetilitrový. Po letech z něj často prosakuje olej, v našem případě už dokonce odevšad.
|
Zdroj: Svět motorů
Starší benzinový dvoulitr „LTG“ bez filtru částic a vypínání válců byl ještě otočen výfukovým potrubím dopředu. Lážo plážo po okreskách umí za 8,5 l, celoroční průměr ale bude spíš desetilitrový. Po letech z něj často prosakuje olej, v našem případě už dokonce odevšad.
|
Zdroj: Svět motorů
Starší benzinový dvoulitr „LTG“ bez filtru částic a vypínání válců byl ještě otočen výfukovým potrubím dopředu. Lážo plážo po okreskách umí za 8,5 l, celoroční průměr ale bude spíš desetilitrový. Po letech z něj často prosakuje olej, v našem případě už dokonce odevšad.
|
Zdroj: Svět motorů
Starší benzinový dvoulitr „LTG“ bez filtru částic a vypínání válců byl ještě otočen výfukovým potrubím dopředu. Lážo plážo po okreskách umí za 8,5 l, celoroční průměr ale bude spíš desetilitrový. Po letech z něj často prosakuje olej, v našem případě už dokonce odevšad.
|
Zdroj: Svět motorů
Prémiové audio Bose si nárokuje případný prostor pro dojezdovou rezervu. Tady bychom ji přes velké brzdy nenasadili, ale u slabších rodinných specifi kací by se mohla hodit
|
Zdroj: Svět motorů
Češtinu v opelech zjevně připravuje nějaký systémový překladač, takže občas tápete, co se po vás chce. Třeba „zamítnout“ musíte chápat jako „odejít“, nikoliv jako zakázání nějaké funkce.
|
Zdroj: Svět motorů
Úniky oleje ze zadní rozvodovky bývají u sportovněji vytěžovaných kusů časté, tento je prý podle servisu ještě v normě. Příslušná gufera u připojení poloos by měnit šla, ale sem už možná dojde rovnou celá rozvodovka.
|
Zdroj: Svět motorů
Opel Insignia
|
Zdroj: Svět motorů
Opel Insignia
|
Zdroj: Svět motorů
Opel Insignia
|
Zdroj: Svět motorů
Opel Insignia
|
Zdroj: Svět motorů
Zavřít