Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Pravá verze OPC tu už nebyla, tohle je jen stejnojmenný optický paket. Některé jeho prvky přebrala také Insignia GSi, dodávaná v závislosti na ročníku s některým z motorů v rozsahu 147 až 191 kW. GSi má vždy 4x4, sportovnější verzi adaptivního podvozku a jiný nárazník
Do nízko uložených sedadel zapadnete jak do rakety, ale podobný je i výhled ven - příplatkový 360° kamerový systém ve městě přijde vhod. Lze mít i průhledový displej a indukční nabíječku mobilu. Materiály dobré, ale pazvuky se občas ozývají. Řadicí pádla šlo kombinovat jen s tímto zploštělým sportovním volantem (interiérová sada OPC).
Přístrojový štít mohl být dvojího provedení: nahoře klasika, dole konfigurovatelná varianta s centrální částí řešenou displejem
Ergonomická sedadla s certifikátem AGR tu najdete často, ujistěte se však, že jsou i u spolujezdce – bez AGR jinak nejde výškově seřídit. Vrcholné varianty sedadel nabídnou i masáž a odvětrávání, byť trochu slabší.
30 Fotogalerie

Ojetý Opel Insignia B (od 2017): Pozor na drahé díly!

Marek Oborník

Insignia B, vyráběná od roku 2017, představuje poslední opel vyvinutý ještě za svazku s General Motors. V něčem je to výhoda, v něčem nevýhoda, v pozáručním čase hlavně štvou vysoké ceny dílů.

Byť koncern GM kdysi patřil k průkopníkům výrobních úspor, dnešnímu tlaku na odlehčování a osekávání nákladů čelí přece jen agilněji než koncern PSA (dnes Stellantis), který teď Opel vlastní. Takže z pohledu zákazníka je určitě výhoda, že se stavba insignie odehrála ještě pod taktovkou GM. Ano, proti předchůdci model zhubl průměrně o 150 kg (u čtyřkolek víc, u předokolek méně). Jenže když to dáme do kontextu s tím, jaký byla první Insignia A předimenzovaný tank, pořád z toho vychází, že je tu víc plechu než na passatu.

Auto pro celý svět

Zmodernizovaná platforma Epsilon II, nazývaná E2XX, zchudla spíš na chytrých detailech. Se zavěšením kol tu problémy nebývají, ostatně insignia nosí i názvy Buick Regal (pro USA a Čínu) či Holden Commodore (pro Austrálii) a je připravena i na horší venkovské silnice než ty naše. Také musí mít rezervu i pro šestiválec 3,6 litru. Ten ale pod značkou Opel pořídit nešel, byť jeho zástavba pod drahou hliníkovou kapotu by nebyla žádným problémem – modely Insignia, Regal i Commodore donedávna sjížděly z jedné výrobní linky v Rüsselsheimu.

Video placeholder
Opel Insignia GS, komentář za jízdy během prezentace • auto.cz

Že za éry GM vlastně nebylo vůbec zle, brzy poznali i zákazníci, protože po začlenění značky pod „Francouze“ se třeba okrouhaly možnosti zákaznické individualizace. Unikátní paleta luxusních laků z programu Exclusive zmizela na podzim 2019, při faceliftu o půl roku později pak i zvýšené kombi Country Tourer. Což byly na insignii nejzajímavější záležitosti. Tedy kromě podpultových slev na nové vozy, které dostal skoro každý.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!