Ojetý Opel Insignia B (od 2017): Pozor na drahé díly!
Insignia B, vyráběná od roku 2017, představuje poslední opel vyvinutý ještě za svazku s General Motors. V něčem je to výhoda, v něčem nevýhoda, v pozáručním čase hlavně štvou vysoké ceny dílů.
Byť koncern GM kdysi patřil k průkopníkům výrobních úspor, dnešnímu tlaku na odlehčování a osekávání nákladů čelí přece jen agilněji než koncern PSA (dnes Stellantis), který teď Opel vlastní. Takže z pohledu zákazníka je určitě výhoda, že se stavba insignie odehrála ještě pod taktovkou GM. Ano, proti předchůdci model zhubl průměrně o 150 kg (u čtyřkolek víc, u předokolek méně). Jenže když to dáme do kontextu s tím, jaký byla první Insignia A předimenzovaný tank, pořád z toho vychází, že je tu víc plechu než na passatu.
Auto pro celý svět
Zmodernizovaná platforma Epsilon II, nazývaná E2XX, zchudla spíš na chytrých detailech. Se zavěšením kol tu problémy nebývají, ostatně insignia nosí i názvy Buick Regal (pro USA a Čínu) či Holden Commodore (pro Austrálii) a je připravena i na horší venkovské silnice než ty naše. Také musí mít rezervu i pro šestiválec 3,6 litru. Ten ale pod značkou Opel pořídit nešel, byť jeho zástavba pod drahou hliníkovou kapotu by nebyla žádným problémem – modely Insignia, Regal i Commodore donedávna sjížděly z jedné výrobní linky v Rüsselsheimu.
Že za éry GM vlastně nebylo vůbec zle, brzy poznali i zákazníci, protože po začlenění značky pod „Francouze“ se třeba okrouhaly možnosti zákaznické individualizace. Unikátní paleta luxusních laků z programu Exclusive zmizela na podzim 2019, při faceliftu o půl roku později pak i zvýšené kombi Country Tourer. Což byly na insignii nejzajímavější záležitosti. Tedy kromě podpultových slev na nové vozy, které dostal skoro každý.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!