Logo magazínu

Martin Vaculík a ojetý Mercedes-Benz V (447): Vysoké ceny jako bláznovství, nebo důkaz kvality?

1/117
Prohlédnout znovu

Martin Vaculík a ojetý Mercedes-Benz V (447): Vysoké ceny jako bláznovství, nebo důkaz kvality?

Ilustrační foto | Auto.cz
Mercedes-Benz V 300d v provedení Avantgarde doplněné Night Paketem z roku 2020. | Svět motorů
Mercedes-Benz V 250 BlueTec ze zaváděcí série z roku 2014. Facelift s četnými změnami vně i uvnitř přišel v roce 2019. | Svět motorů
Palubní deska verze Exclusive po modernizaci. Vzdálený přístup k vozidlu a internetové připojení umožňující například příjem živých dopravních dat do navigace se však objevily už koncem roku 2016. | Svět motorů
Devítistupňové převodovky srazily otáčky při jízdě po dálnici naprosto nevídaným způsobem. Zde vrcholná motorizace 300d na poslední převod. | Svět motorů
Takto vypadají přední sedačky v případě, že někdo prozíravě připlatil za Paket komfortního sezení SA8. Od roku 2020 naprosto povinná záležitost, kterou leckdy prodejci bohužel zapomenou do vozů vnutit. Standardní provedení má velmi krátké sedáky. | Svět motorů
Standardem je šest samostatných sedaček, v zadních dvou řadách však mohou být i třímístné lavice. Vůz pak uveze osm lidí. | Svět motorů
Agregáty OM 651 se s přechodem na normu Euro 6 zbavily pověsti problémových dieselů. Mnozí upozorňují, že novější OM 654 se nebudou tak snadno opravovat. | Svět motorů
Celohliníkové čtyřválce OM 654 mají o 150 cm3 menší zdvihový objem, ale přesto vyšší výkony. Verze 220d má jedno turbodmychadlo, 250d a 300d pak dvě. | Svět motorů
Jedním z nejčastějších problémů vozu je rychlé a nepravidelné sjíždění pneumatik vinou špatně nastavené geometrie. K úspěšnému seřízení je potřeba speciální příslušenství, konkrétně měřič sklonu spodních ramen. A to ne každý servis má. | Svět motorů
Vozy se sportovním paketem AMG jsou rozpoznatelné dle vodorovných linek v nárazníku. Pokud jsou černé, jde o ještě dražší provedení s takzvaným paketem Night. | Svět motorů
Vozy se sportovním paketem AMG jsou rozpoznatelné dle vodorovných linek v nárazníku. Pokud jsou černé, jde o ještě dražší provedení s takzvaným paketem Night. | Svět motorů
„Podkovy“ lemující spodní mřížky v nárazníku značí vyšší stupeň výbavy – buď Avantgarde, nebo dokonce Exclusive | Svět motorů
Dva oblíbené příplatky – samostatně výklopné zadní sklo (od Avantgarde výše standardem) a variabilní úložný prostor sloužící i jako krycí plato zavazadelníku. Je velmi robustní a nemusíte se bát na něj něco položit. Verze 300d v roce 2019 částečně ukonejšila smutek kupujících po šestiválci z předchozího modelu. Dynamika je dokonce lepší, ševelení šestiválce však pouhý dvoulitr nevykouzlí. | Svět motorů
Dva oblíbené příplatky – samostatně výklopné zadní sklo (od Avantgarde výše standardem) a variabilní úložný prostor sloužící i jako krycí plato zavazadelníku. Je velmi robustní a nemusíte se bát na něj něco položit. Verze 300d v roce 2019 částečně ukonejšila smutek kupujících po šestiválci z předchozího modelu. Dynamika je dokonce lepší, ševelení šestiválce však pouhý dvoulitr nevykouzlí. | Svět motorů
Mercedes-Benz V | Svět motorů
Mercedes-Benz V | Svět motorů
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Nenašli jsme nic, co by stav počitadla kilometrů rozporovalo. Takže třeba jenom Polákům křivdíme. | Svět motorů/Michal Kollert
Testovaný vůz byl ve výbavě Avantgrde a z příplatků obsahoval odvětrávané sedačky i hi-fi systém Burmester | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Radiostanice typu CB jsou u polských motoristů oblíbené. Překvapivě i dovozy mercedesů třídy V z tamního trhu už nejsou žádnou raritou. | Svět motorů/Michal Kollert
Radiostanice typu CB jsou u polských motoristů oblíbené. Překvapivě i dovozy mercedesů třídy V z tamního trhu už nejsou žádnou raritou. | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Největší nabízená 19“ kola jsou efektní. Bohužel však nejvíce trpí nerovnostmi vozovek a často bývají křivá. | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Radiostanice typu CB jsou u polských motoristů oblíbené. Překvapivě i dovozy mercedesů třídy V z tamního trhu už nejsou žádnou raritou. | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Všechna kola měla nevývažky kolem čtyřiceti gramů. To se pak nelze divit, že se auto na dálnici klepalo jako rosol. | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Báli jsme se, že ruční brzda má nějakou drahou závadu, třeba selhání servomotoru. Stačilo však klasicky vyčistit buben a nastavit vůli čelistí. | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Přední závěsy jsou velmi odolné a umožňují i samostatnou výměnu čepů po odvrtání nýtů. Horní šroub mezi těhlicí a tlumičem je navíc excentrický a umožňuje i u daného typu vozidel zcela nezvyklé nastavení odklonu. | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Výhodou vozu je extrémně robustní zadní náprava tvořená samostatnými trojúhelníkovými rameny | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Rezervní kolo je dle dodávkových zvyklostí umístěno pod autem. Většinou vypadá nevábně, ale spouštěcí mechanismus (ovládaný klikou skrz otvor nad zadním nárazníkem) funguje i po letech překvapivě spolehlivě. | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Vstřikovače od značky Bosch byly stále ve velmi dobrém stavu. Varovné jsou hodnoty nad 1 mm3 na zdvih. | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde | Svět motorů/Martin Vaculík

5G technologie v autech: Revoluční i děsivá. 7 pro a 7 proti

Hyundai usnadňuje nabíjení, auto k nabíječce umí připojit speciálním robotem

Fabia Junior z roku 2004 je na prodej za půl milionu. Víme důvod

TVR Cerbera Speed 12 je k mání! Britská bestie vznikla v jediném exempláři

Vyplatí se vám fotovoltaika? Udělejte si názor sami

Další oživení slavného jména? Ford Capri by se mohl vrátit