Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetý Mercedes-Benz V (447): Vysoké ceny jako bláznovství, nebo důkaz kvality?

Martin Vaculík Martin Vaculík 27. 10. 2022 • 13:06
117
2
Zobrazit náhledy (117)
Takto vypadají přední sedačky v případě, že někdo prozíravě připlatil za Paket komfortního sezení SA8. Od roku 2020 naprosto povinná záležitost, kterou leckdy prodejci bohužel zapomenou do vozů vnutit. Standardní provedení má velmi krátké sedáky. Standardem je šest samostatných sedaček, v zadních dvou řadách však mohou být i třímístné lavice. Vůz pak uveze osm lidí. Agregáty OM 651 se s přechodem na normu Euro 6 zbavily pověsti problémových dieselů. Mnozí upozorňují, že novější OM 654 se nebudou tak snadno opravovat. Celohliníkové čtyřválce OM 654 mají o 150 cm3 menší zdvihový objem, ale přesto vyšší výkony. Verze 220d má jedno turbodmychadlo, 250d a 300d pak dvě. Jedním z nejčastějších problémů vozu je rychlé a nepravidelné sjíždění pneumatik vinou špatně nastavené geometrie. K úspěšnému seřízení je potřeba speciální příslušenství, konkrétně měřič sklonu spodních ramen. A to ne každý servis má. Vozy se sportovním paketem AMG jsou rozpoznatelné dle vodorovných linek v nárazníku. Pokud jsou černé, jde o ještě dražší provedení s takzvaným paketem Night. Vozy se sportovním paketem AMG jsou rozpoznatelné dle vodorovných linek v nárazníku. Pokud jsou černé, jde o ještě dražší provedení s takzvaným paketem Night. „Podkovy“ lemující spodní mřížky v nárazníku značí vyšší stupeň výbavy – buď Avantgarde, nebo dokonce Exclusive Dva oblíbené příplatky – samostatně výklopné zadní sklo (od Avantgarde výše standardem) a variabilní úložný prostor sloužící i jako krycí plato zavazadelníku. Je velmi robustní a nemusíte se bát na něj něco položit. Verze 300d v roce 2019 částečně ukonejšila smutek kupujících po šestiválci z předchozího modelu. Dynamika je dokonce lepší, ševelení šestiválce však pouhý dvoulitr nevykouzlí. Dva oblíbené příplatky – samostatně výklopné zadní sklo (od Avantgarde výše standardem) a variabilní úložný prostor sloužící i jako krycí plato zavazadelníku. Je velmi robustní a nemusíte se bát na něj něco položit. Verze 300d v roce 2019 částečně ukonejšila smutek kupujících po šestiválci z předchozího modelu. Dynamika je dokonce lepší, ševelení šestiválce však pouhý dvoulitr nevykouzlí. Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Nenašli jsme nic, co by stav počitadla kilometrů rozporovalo. Takže třeba jenom Polákům křivdíme. Testovaný vůz byl ve výbavě Avantgrde a z příplatků obsahoval odvětrávané sedačky i hi-fi systém Burmester Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Radiostanice typu CB jsou u polských motoristů oblíbené. Překvapivě i dovozy mercedesů třídy V z tamního trhu už nejsou žádnou raritou. Radiostanice typu CB jsou u polských motoristů oblíbené. Překvapivě i dovozy mercedesů třídy V z tamního trhu už nejsou žádnou raritou. Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Největší nabízená 19“ kola jsou efektní. Bohužel však nejvíce trpí nerovnostmi vozovek a často bývají křivá. Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Radiostanice typu CB jsou u polských motoristů oblíbené. Překvapivě i dovozy mercedesů třídy V z tamního trhu už nejsou žádnou raritou. Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Všechna kola měla nevývažky kolem čtyřiceti gramů. To se pak nelze divit, že se auto na dálnici klepalo jako rosol. Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Báli jsme se, že ruční brzda má nějakou drahou závadu, třeba selhání servomotoru. Stačilo však klasicky vyčistit buben a nastavit vůli čelistí. Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Přední závěsy jsou velmi odolné a umožňují i samostatnou výměnu čepů po odvrtání nýtů. Horní šroub mezi těhlicí a tlumičem je navíc excentrický a umožňuje i u daného typu vozidel zcela nezvyklé nastavení odklonu. Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Výhodou vozu je extrémně robustní zadní náprava tvořená samostatnými trojúhelníkovými rameny Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Rezervní kolo je dle dodávkových zvyklostí umístěno pod autem. Většinou vypadá nevábně, ale spouštěcí mechanismus (ovládaný klikou skrz otvor nad zadním nárazníkem) funguje i po letech překvapivě spolehlivě. Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Vstřikovače od značky Bosch byly stále ve velmi dobrém stavu. Varovné jsou hodnoty nad 1 mm3 na zdvih. Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde Mercedes-Benz V 250 BlueTec Avantgarde

Kdybychom vyhlásili soutěž o nejstarší běžné auto systémově stojící přes milion, vyhrála by jednoznačně aktuální třída V od Mercedesu. Lidé za ni platí ještě víc než za ikonický Volkswagen Multivan. Bláznovství, nebo důkaz kvality?

Vzhledem k počtu registrací a tomu, kolik jich na našich silnicích jezdí, je mercedesů třídy V v bazarech poskrovnu. Komplexní profil auta, které se vyrábí už od roku 2014, jsme zatím nepřinesli proto, že ani tak velký prodejce jako AAA Auto často nemívá k zapůjčení vůbec žádný kus.

Podvodníci před servisem

Exemplář za 1.099.999 Kč (test ojetiny níže) byl tak drahý ne proto, že by šlo o zánovní vůz. Tolik chtějí za šestileté auto, k jehož nízkému stavu najetých kilometrů lze konstatovat „věřte nevěřte“. K datu redakční uzávěrky měl ten samý prodejce další dva kusy V 250 BlueTec – jeden z roku 2018 s 126.330 km za 1.200.000 Kč, druhý s podobnými kilometry, ale o dva roky starší a za rovný milion. A teď si představte, že byste si za takové peníze koupili auto, které má ve skutečnosti najeto třeba 350.000 km. To jsou kilometry, kdy odejde automatická převodovka (ve které nikdy nikdo nevyměnil olej) či selžou řetězové rozvody motoru OM 654, a stotisícová faktura za opravu je na stole okamžitě.

Video se připravuje ...

Naše hlavní rada tak zní vybírat kusy s co nejhustší elektronickou stopou. Když výrobce umožňoval navštívit servis jednou za dva roky a 40.000 km, nahrál tak šejdířům, kteří ročně najezdí 100.000 km, o auto se starají v nezávislých dílnách, jednou za dva roky stočí tachometr a dojedou si do značkové dílny pro razítko. Prostě záznam jednou za dva roky je při nákupu tak drahého auta málo a poctivý majitel neudělá chybu, když i na přezutí pneumatik bude jezdit do dílny, která má spolupráci třeba s Cebií.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
27. 10. 2022 19:15
Všichni jsme zloději
Článek automaticky předkládá, že všichni jsme zloději. Pane Vaculíku, kde jsou ty časy Auto Ojetin a Auto Dieslu, kdy jste psal, jak Vám ústa narostla a ne jak Vám někdo diktuje, aby to byl bulvár
27. 10. 2022 18:56
Sprinter 4x4
...drží ceny až absurdně a z inzerce zmizí během pár dnů....