Ojeté BMW X3 II (F25): Opravdu dobrá je jen jedna verze

1/25
Přehled fotografií
Zavřít
  • Modernizace v roce 2014 přinesla novou příď s většími světlomety (s možností plných LED) a motory plnící Euro 6. Diesely se tu ještě obešly bez AdBlue.
    Modernizace v roce 2014 přinesla novou příď s většími světlomety (s možností plných LED) a motory plnící Euro 6. Diesely se tu ještě obešly bez AdBlue.| Zdroj: Svět motorů
  • 2010-2014: Halogeny, nebo xenony
    2010-2014: Halogeny, nebo xenony| Zdroj: Svět motorů
  • 2014-2017: Halogeny, xenony, nebo plné LED
    2014-2017: Halogeny, xenony, nebo plné LED| Zdroj: Svět motorů
  • Středový barevný displej byl ve dvou velikostech, tohle je větší, spojovaný jen s dražší navigací Professional. Za dvouzónovou klimatizaci a vstup USB se tu připlácelo. Materiály jsou kvalitnější než u staršího E83, zpracování solidní.
    Středový barevný displej byl ve dvou velikostech, tohle je větší, spojovaný jen s dražší navigací Professional. Za dvouzónovou klimatizaci a vstup USB se tu připlácelo. Materiály jsou kvalitnější než u staršího E83, zpracování solidní.| Zdroj: Svět motorů
  • S M-paketem se vždy pojí sportovní sedadla, která pěkně drží tělo v zatáčkách a jsou i dostatečně široká. U manuálně ovládaných se výška seřizuje nejhloupějším systémem na světě – vahou těla proti pružině. Je to nepřesné a těžší člověk se po zatáhnutí za páku ihned propadne na dno.
    S M-paketem se vždy pojí sportovní sedadla, která pěkně drží tělo v zatáčkách a jsou i dostatečně široká. U manuálně ovládaných se výška seřizuje nejhloupějším systémem na světě – vahou těla proti pružině. Je to nepřesné a těžší člověk se po zatáhnutí za páku ihned propadne na dno.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní sedáky jsou ploché, krátké a možná i zbytečně nízko, ale prostorností už X3 obstojí i jako rodinné auto
    Zadní sedáky jsou ploché, krátké a možná i zbytečně nízko, ale prostorností už X3 obstojí i jako rodinné auto| Zdroj: Svět motorů
  • V porovnání s první generací E83 (černý vůz vlevo) vynikne výrazně širší kabina mladšího modelu. Světlá výška se zvýšila o 10 na 211 mm.
    V porovnání s první generací E83 (černý vůz vlevo) vynikne výrazně širší kabina mladšího modelu. Světlá výška se zvýšila o 10 na 211 mm.| Zdroj: Svět motorů
  • S elektricky výklopným tažným zařízením může X3 tahat až 2,4tunový vlek (s automatem), ale kdo ho využije jen jednou za uherský rok, tomu výklopný mechanismus kompletně zatuhne
    S elektricky výklopným tažným zařízením může X3 tahat až 2,4tunový vlek (s automatem), ale kdo ho využije jen jednou za uherský rok, tomu výklopný mechanismus kompletně zatuhne| Zdroj: Svět motorů
  • Manuál (jen k některým čtyřválcům) je už vzácný, většina X3 má osmistupňový automat ZF. Plně elektronický volič může mít dvojí podobu: vlevo klenutější konvenční verze, vpravo pěknější varianta volitelné tzv. sportovní převodovky – s ní budou vždy i pádla pod volantem.
    Manuál (jen k některým čtyřválcům) je už vzácný, většina X3 má osmistupňový automat ZF. Plně elektronický volič může mít dvojí podobu: vlevo klenutější konvenční verze, vpravo pěknější varianta volitelné tzv. sportovní převodovky – s ní budou vždy i pádla pod volantem.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejvíc je dvoulitrových dieselů, u vozů před faceliftem (do 2014) půjde o starší jednotku N47. Modifi kovaný napínací šroub (ve výřezu vpravo) horního řetězu dokáže životnost rozvodů trochu prodloužit, nad hranicí 150 000 km je už ale nechte vyměnit kompletně - obzvlášť při častějším příměstském provozu.
    Nejvíc je dvoulitrových dieselů, u vozů před faceliftem (do 2014) půjde o starší jednotku N47. Modifi kovaný napínací šroub (ve výřezu vpravo) horního řetězu dokáže životnost rozvodů trochu prodloužit, nad hranicí 150 000 km je už ale nechte vyměnit kompletně - obzvlášť při častějším příměstském provozu.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní sedadla sice nejdou polohovat, ale opěradla mají praktičtější dělení 40:20:40. Zavazadelník s objemem 550 l má pravidelný tvar a háčky na tašky jsou dostatečně masivní.
    Zadní sedadla sice nejdou polohovat, ale opěradla mají praktičtější dělení 40:20:40. Zavazadelník s objemem 550 l má pravidelný tvar a háčky na tašky jsou dostatečně masivní.| Zdroj: Svět motorů
  • U příplatkového elektrického zadního víka lze výšku otevření stanovit v menu iDrive, což se hodí v garážích s nízkým stropem. Ani v nejvyšší poloze se pod něj fi gurant s výškou 183 cm nenarovná, což u SUV překvapuje. Po faceliftu šlo víko ovládat i mávnutím nohy pod nárazníkem.
    U příplatkového elektrického zadního víka lze výšku otevření stanovit v menu iDrive, což se hodí v garážích s nízkým stropem. Ani v nejvyšší poloze se pod něj fi gurant s výškou 183 cm nenarovná, což u SUV překvapuje. Po faceliftu šlo víko ovládat i mávnutím nohy pod nárazníkem.| Zdroj: Svět motorů
  • Servisně nejlevnějším motorem je atmosférický benzinový šestiválec N52 pro verzi 28i z let 2010-2012, bohužel velmi vzácný. Brává trochu oleje a žádá si výměnu křehnoucích klapek DISA (na snímku), vyloženě zákeřné závady ale nemívá.
    Servisně nejlevnějším motorem je atmosférický benzinový šestiválec N52 pro verzi 28i z let 2010-2012, bohužel velmi vzácný. Brává trochu oleje a žádá si výměnu křehnoucích klapek DISA (na snímku), vyloženě zákeřné závady ale nemívá.| Zdroj: Svět motorů
  • K nejzajímavějším příplatkovým prvkům patřily průhledový displej či prostorový kamerový systém, nazývaný Top View či Surround View. Po faceliftu se dal objednat i asistent podélného parkování.
    K nejzajímavějším příplatkovým prvkům patřily průhledový displej či prostorový kamerový systém, nazývaný Top View či Surround View. Po faceliftu se dal objednat i asistent podélného parkování.| Zdroj: Svět motorů
  • Vůz se strefil do období, kdy BMW používalo jen elektronickou měrku oleje. Není bůhvíjak přesná a kvůli ní ani není jak rychle odsát olej, když omylem přelijete. Hladina se správně měří při běžícím zahřátém motoru, při stání na rovině.
    Vůz se strefil do období, kdy BMW používalo jen elektronickou měrku oleje. Není bůhvíjak přesná a kvůli ní ani není jak rychle odsát olej, když omylem přelijete. Hladina se správně měří při běžícím zahřátém motoru, při stání na rovině.| Zdroj: Svět motorů
  • Určitě se vyhýbejte benzinovým čtyřválcům N20. Díky nekvalitním praskajícím plastovým vodicím lištám jim rozvody selhávají ještě dříve než starým dieselům N47, mimo dálniční provoz silně karbonují a v extrému si umějí rozbít písty nízkootáčkovým klepáním (LSPI).
    Určitě se vyhýbejte benzinovým čtyřválcům N20. Díky nekvalitním praskajícím plastovým vodicím lištám jim rozvody selhávají ještě dříve než starým dieselům N47, mimo dálniční provoz silně karbonují a v extrému si umějí rozbít písty nízkootáčkovým klepáním (LSPI).| Zdroj: Svět motorů
  • BMW X3
    BMW X3| Zdroj: Svět motorů
  • M-paket byl hlavně optická záležitost, s ostřejším plně lakovaným nárazníkem i lemy blatníků to X3 dodnes sluší. Tahle kola k němu původně nebyla, se standardním nepřitvrzeným podvozkem se tu však kombinovat mohl.
    M-paket byl hlavně optická záležitost, s ostřejším plně lakovaným nárazníkem i lemy blatníků to X3 dodnes sluší. Tahle kola k němu původně nebyla, se standardním nepřitvrzeným podvozkem se tu však kombinovat mohl.| Zdroj: Svět motorů
  • S prohlídkou pomohl Martin Jurčík ze zlínského dealerství Synot Auto. Stavem byl potěšen. S pětiprvkovou zadní nápravou nebývají potíže, čistá koncovka výfuku je důkazem funkčního DPF.
    S prohlídkou pomohl Martin Jurčík ze zlínského dealerství Synot Auto. Stavem byl potěšen. S pětiprvkovou zadní nápravou nebývají potíže, čistá koncovka výfuku je důkazem funkčního DPF.| Zdroj: Svět motorů
  • Vpředu sice není lichoběžníková náprava, ale dvojice spodních ramen zpřesňuje vedení kola. Hokejkovité čelní vodicí rameno bývá časem volnější, tady už vyměněné bylo.
    Vpředu sice není lichoběžníková náprava, ale dvojice spodních ramen zpřesňuje vedení kola. Hokejkovité čelní vodicí rameno bývá časem volnější, tady už vyměněné bylo.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzduchový filtr ještě voněl novotou, stejně jako celý kolektor sání, nedávno vyměněný při svolávací akci. Od karbonu tu bude na čas pokoj.
    Vzduchový filtr ještě voněl novotou, stejně jako celý kolektor sání, nedávno vyměněný při svolávací akci. Od karbonu tu bude na čas pokoj.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzduchový filtr ještě voněl novotou, stejně jako celý kolektor sání, nedávno vyměněný při svolávací akci. Od karbonu tu bude na čas pokoj.
    Vzduchový filtr ještě voněl novotou, stejně jako celý kolektor sání, nedávno vyměněný při svolávací akci. Od karbonu tu bude na čas pokoj.| Zdroj: Svět motorů
  • Správná prémiovka žádá příplatky i za samozřejmosti, takže kdo si zapomněl připlatit za světelný paket, má kosmetická zrcátka i přihrádku před spolujezdcem bez osvětlení
    Správná prémiovka žádá příplatky i za samozřejmosti, takže kdo si zapomněl připlatit za světelný paket, má kosmetická zrcátka i přihrádku před spolujezdcem bez osvětlení| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkové xenonové světlomety svítí ještě i na dnešní poměry hezky, bývalý majitel si ale nepřiplatil adaptivní funkce – natáčení do zatáček ani automatické přepínání dálkových světel
    Příplatkové xenonové světlomety svítí ještě i na dnešní poměry hezky, bývalý majitel si ale nepřiplatil adaptivní funkce – natáčení do zatáček ani automatické přepínání dálkových světel| Zdroj: Svět motorů
  • Systém stop/start tu najdete vždy, ale jeho deaktivaci BMW vymyslelo důvtipně - stačí jen ze startovacího tlačítka překlopit prst
    Systém stop/start tu najdete vždy, ale jeho deaktivaci BMW vymyslelo důvtipně - stačí jen ze startovacího tlačítka překlopit prst| Zdroj: Svět motorů
Modernizace v roce 2014 přinesla novou příď s většími světlomety (s možností plných LED) a motory plnící Euro 6. Diesely se tu ještě obešly bez AdBlue.
2010-2014: Halogeny, nebo xenony
2014-2017: Halogeny, xenony, nebo plné LED
Středový barevný displej byl ve dvou velikostech, tohle je větší, spojovaný jen s dražší navigací Professional. Za dvouzónovou klimatizaci a vstup USB se tu připlácelo. Materiály jsou kvalitnější než u staršího E83, zpracování solidní.
S M-paketem se vždy pojí sportovní sedadla, která pěkně drží tělo v zatáčkách a jsou i dostatečně široká. U manuálně ovládaných se výška seřizuje nejhloupějším systémem na světě – vahou těla proti pružině. Je to nepřesné a těžší člověk se po zatáhnutí za páku ihned propadne na dno.
Zadní sedáky jsou ploché, krátké a možná i zbytečně nízko, ale prostorností už X3 obstojí i jako rodinné auto
V porovnání s první generací E83 (černý vůz vlevo) vynikne výrazně širší kabina mladšího modelu. Světlá výška se zvýšila o 10 na 211 mm.
S elektricky výklopným tažným zařízením může X3 tahat až 2,4tunový vlek (s automatem), ale kdo ho využije jen jednou za uherský rok, tomu výklopný mechanismus kompletně zatuhne
Manuál (jen k některým čtyřválcům) je už vzácný, většina X3 má osmistupňový automat ZF. Plně elektronický volič může mít dvojí podobu: vlevo klenutější konvenční verze, vpravo pěknější varianta volitelné tzv. sportovní převodovky – s ní budou vždy i pádla pod volantem.
Nejvíc je dvoulitrových dieselů, u vozů před faceliftem (do 2014) půjde o starší jednotku N47. Modifi kovaný napínací šroub (ve výřezu vpravo) horního řetězu dokáže životnost rozvodů trochu prodloužit, nad hranicí 150 000 km je už ale nechte vyměnit kompletně - obzvlášť při častějším příměstském provozu.
Zadní sedadla sice nejdou polohovat, ale opěradla mají praktičtější dělení 40:20:40. Zavazadelník s objemem 550 l má pravidelný tvar a háčky na tašky jsou dostatečně masivní.
U příplatkového elektrického zadního víka lze výšku otevření stanovit v menu iDrive, což se hodí v garážích s nízkým stropem. Ani v nejvyšší poloze se pod něj fi gurant s výškou 183 cm nenarovná, což u SUV překvapuje. Po faceliftu šlo víko ovládat i mávnutím nohy pod nárazníkem.
Servisně nejlevnějším motorem je atmosférický benzinový šestiválec N52 pro verzi 28i z let 2010-2012, bohužel velmi vzácný. Brává trochu oleje a žádá si výměnu křehnoucích klapek DISA (na snímku), vyloženě zákeřné závady ale nemívá.
K nejzajímavějším příplatkovým prvkům patřily průhledový displej či prostorový kamerový systém, nazývaný Top View či Surround View. Po faceliftu se dal objednat i asistent podélného parkování.
Vůz se strefil do období, kdy BMW používalo jen elektronickou měrku oleje. Není bůhvíjak přesná a kvůli ní ani není jak rychle odsát olej, když omylem přelijete. Hladina se správně měří při běžícím zahřátém motoru, při stání na rovině.
Určitě se vyhýbejte benzinovým čtyřválcům N20. Díky nekvalitním praskajícím plastovým vodicím lištám jim rozvody selhávají ještě dříve než starým dieselům N47, mimo dálniční provoz silně karbonují a v extrému si umějí rozbít písty nízkootáčkovým klepáním (LSPI).
BMW X3
M-paket byl hlavně optická záležitost, s ostřejším plně lakovaným nárazníkem i lemy blatníků to X3 dodnes sluší. Tahle kola k němu původně nebyla, se standardním nepřitvrzeným podvozkem se tu však kombinovat mohl.
S prohlídkou pomohl Martin Jurčík ze zlínského dealerství Synot Auto. Stavem byl potěšen. S pětiprvkovou zadní nápravou nebývají potíže, čistá koncovka výfuku je důkazem funkčního DPF.
Vpředu sice není lichoběžníková náprava, ale dvojice spodních ramen zpřesňuje vedení kola. Hokejkovité čelní vodicí rameno bývá časem volnější, tady už vyměněné bylo.
Vzduchový filtr ještě voněl novotou, stejně jako celý kolektor sání, nedávno vyměněný při svolávací akci. Od karbonu tu bude na čas pokoj.
Vzduchový filtr ještě voněl novotou, stejně jako celý kolektor sání, nedávno vyměněný při svolávací akci. Od karbonu tu bude na čas pokoj.
Správná prémiovka žádá příplatky i za samozřejmosti, takže kdo si zapomněl připlatit za světelný paket, má kosmetická zrcátka i přihrádku před spolujezdcem bez osvětlení
Příplatkové xenonové světlomety svítí ještě i na dnešní poměry hezky, bývalý majitel si ale nepřiplatil adaptivní funkce – natáčení do zatáček ani automatické přepínání dálkových světel
Systém stop/start tu najdete vždy, ale jeho deaktivaci BMW vymyslelo důvtipně - stačí jen ze startovacího tlačítka překlopit prst