Martin Vaculík a ojetá Alfa Romeo MiTo: První auto? To je nápad!
Alfa Romeo MiTo
|
Svět motorů
Častým problémem je pohasínající podsvícení přístrojového štítu, a to u jeho atraktivnější, bílé verze
|
Svět motorů
Palubní deska z měkčených plastů je kvalitní, esteticky však zaostává za větší giuliettou. Spolujezdec může zasunout nohy hluboko pod ní a popojet se svou sedačkou hodně vpřed. Pak můžou v Alfě Romeo MiTo komfortně cestovat i tři dospělí.
|
Svět motorů
Jednou z hlavních vizuálních atrakcí vozu jsou bezrámová boční skla. Překvapivě s nimi nejsou ani žádné velké potíže.
|
Svět motorů
Ten nejspolehlivější a servisně nejjednodušší motor, přitom dynamicky už velmi slušný, se bohužel nabízel jen první dva roky
|
Svět motorů
Modernější Multi Air je všestranně lepší. Jelikož nikdy nevíte, jak poctivě předchozí majitel měnil olej, hrozí mu drahé závady.
|
Svět motorů
Vznětová šestnáctistovka jezdí suverénně, a dokonce i překvapivě tiše. Díky filtru pevných částic hned za turbodmychadlem bezproblémově zvládá i jeho regeneraci.
|
Svět motorů
Do roku 2011 byla zadní část sedaček z černého plechu, náchylného na poškrábání.
|
Svět motorů
Od zmíněného data výrobce přešel na obvyklejší koberec.
|
Svět motorů
Zavazadelník nemá žádný fyzický zámek a otevírá se pouze elektricky. Pokud se zlámou vodiče mezi karoserií a dveřmi, dovnitř se normálně nedostanete.
|
Svět motorů
Zavazadelník nemá žádný fyzický zámek a otevírá se pouze elektricky. Pokud se zlámou vodiče mezi karoserií a dveřmi, dovnitř se normálně nedostanete.
|
Svět motorů
Jako alternativní automatická převodovka bylo nabízeno ústrojí Fiat C635 TCT s dvojicí suchých spojek. Řadí rychle, plynule a skoro nezlobí.
|
Svět motorů
Na zadní sedačky se samozřejmě dostáváte po sklopení předních.
|
Svět motorů
Než zatáhnete za odjišťovací páku, zatlačte opěradlo dozadu, aby se uvolnila západka. Jinak přetrhnete lanovody.
|
Svět motorů
Pokud ve voze uvidíte tuto věc, máte jistotu, že bezdrátové handsfree či audiostreaming z mobilního zařízení budou zlobit. Od roku 2014 výrobce nešťastné Blue&Me nahrazoval novým systémem U-Connect.
|
Svět motorů
Zajímavostí modelu je volič jízdních režimů DNA – Dynamic, Normal, All Weather. Jen v některých případech však spolupracuje s adaptivními tlumiči.
|
Svět motorů
Pokud něco na přední nápravě klepe, bývá to příčný stabilizátor. Jeho výměna je bohužel náročná, neboť uložení jsou nedílnou součástí. Musí se tak svěsit nápravnice a jít celý ven.
|
Svět motorů
Ke správnému nastavení rozvodového kola vůči vačkové hřídeli u motoru 1.4 T-Jet je potřeba specifi cký přípravek, který skrz otvory po svíčkách změní přesnou pozici pístů.
|
Svět motorů
Jan Trněný, nezávislý specialista na vozy koncernu Fiat, ukazuje na čtyřpístkové brzdy coby jednu z největších výhod silnějších variant. Upozorňuje však, že kdo jim nevěnuje údržbu, může mít problém vytáhnout zajišťovací kolíky desek.
|
Svět motorů
Jan Trněný, nezávislý specialista na vozy koncernu Fiat, ukazuje na čtyřpístkové brzdy coby jednu z největších výhod silnějších variant. Upozorňuje však, že kdo jim nevěnuje údržbu, může mít problém vytáhnout zajišťovací kolíky desek.
|
Svět motorů
Hydraulická jednotka ovládání ventilů MultiAir se uvnitř vydře, zejména pokud neměníte dostatečně včas olej a nepoužíváte správný typ
|
Svět motorů
Slabinou modelu jsou staré převodovky M32, v nichž rychle vznikají vůle. Bohužel v bazaru nepoznáte, zda je tam ona, či už lepší C635. Jedinou jistotou je vrcholný model QV s výkonem 125 kW.
|
Svět motorů
Alfa Romeo MiTo QV
|
Svět motorů
Alfa Romeo MiTo QV
|
Svět motorů
Jan Trněný z Brna s vozem, o kterém říká, že je manželčin. Doma už měli modely MiTo tři.
|
Svět motorů
Alfa Romeo MiTo
|
Svět motorů
Sedačky mají na malý vůz příkladné rozměry. Kůže Poltrona Frau je jemná a příjemná na dotek, při koupi si však zkontrolujte, zda nechybí vyhřívání.
|
Svět motorů
Když selhalo stahování okna, padaly různé vtipy. Třeba že italské vozy se nekazí, ale pořád se na nich něco opravuje.
|
Svět motorů
Elektronicky regulovatelné tlumiče zlepšují jízdní vlastnosti. Když však zjistíte, že přední stojí 23 833 Kč a zadní 14 130 Kč za kus, budete hledat vůz bez nich.
|
Svět motorů
Karoserii koroze v podstatě nenapadá. Horší to je s výfukem a jeho držáky, naštěstí nejde o drahé díly.
|
Svět motorů
Dodatečnou ochranu aspoň voskem na podvozky by zasloužily též díly náprav a podmotorový rám.
|
Svět motorů
Originálně má edice Maserati nápisy na prazích či panelu klimatizace. Znak na zadní sloupek doplnil předchozí majitel.
|
Svět motorů