Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetá Alfa Romeo MiTo: První auto? To je nápad!

Častým problémem je pohasínající podsvícení přístrojového štítu, a to u jeho atraktivnější, bílé verze
Palubní deska z měkčených plastů je kvalitní, esteticky však zaostává za větší giuliettou. Spolujezdec může zasunout nohy hluboko pod ní a popojet se svou sedačkou hodně vpřed. Pak můžou v Alfě Romeo MiTo komfortně cestovat i tři dospělí.
Jednou z hlavních vizuálních atrakcí vozu jsou bezrámová boční skla. Překvapivě s nimi nejsou ani žádné velké potíže.
Ten nejspolehlivější a servisně nejjednodušší motor, přitom dynamicky už velmi slušný, se bohužel nabízel jen první dva roky
32 Fotogalerie
Martin Vaculík
Diskuze (2)

Malé auto pro začínajícího řidiče, ne moc drahé, přesto atraktivní? Nebo pro dámu, která se nechce smířit s omšelou fabií? Takhle před Vánoci se tajný tip na levný, a přitom v jádru dobrý stroj jistě hodí.

Pokud MiTo v roce 2018 po deseti letech výroby skončilo bez náhrady, není to proto, že by šlo o špatný vůz. Koncern Fiat (později FCA, Stellantis – už není lehké se v tom vyznat) dlouhodobě trpěl úpadkem obchodní síly a neschopností prodat i dobré vozy. MiTo je postaveno na platformě poslední generace modelu Punto (kódové označení 199, v průběhu let názvy Grande Punto, Punto Evo), což je auto, o kterém nikdo nemůže říci křivého slova. Má vzorně tuhý skelet, pevný podvozek, velmi slušnou protikorozní odolnost a spolehlivou základní mechaniku. Z tohoto zdařilého mixu pak vyšlo právě MiTo a přidalo různé ozdoby: výhradně třídveřovou karoserii atraktivních tvarů, boční dveře s bezrámovými skly, přepínání jízdních režimů DNA, u vrcholných verzí pak i jemnou kůži Poltrona Frau, elektronicky nastavitelné tlumiče a skvělé čtyřpístkové přední brzdy. Takto vybavený kousek ve vrcholné výbavě Quadrifoglio Verde sice nebude za 60.000 Kč, na nichž ceny malé alfy nyní startují, ale i obyčejné varianty potěší třeba začínajícího řidiče víc než implicitní tříválcová fabia. A překvapivě mohou být i spolehlivější.

Video placeholder
Alfa Romeo MiTo Multiair • Zdroj: Alfa Romeo

Diesely nám zkřehly

Kupující ojetiny nemusí řešit, zda model byl, či nebyl prodejně úspěšný. Bazarová nabídka je sice omezenější, v Čechách kolem dvaceti kusů, na Mobile.de pak ale aktuálně 417. Zvláště to druhé číslo znamená, že kdo MiTo chce, může je mít. Zajímat by jej mělo, jakou verzi vybrat a na co se při koupi zaměřit.

Jan Trněný z Brna, který tyto vozy opravuje, několik jich sám vlastní a často dělá předkupní prohlídky, by se vyhnul dieselům. Malý 1.3 Multijet (62 až 70 kW) mu nedává smysl hlavně vzhledem k charakteru auta. U většího 1.6 Multijet i tento fanda benzinových agregátů uznává, že jezdí pěkně a jeho mechanika je odolná. „Bohužel však je na něm příliš mnoho plastových dílů, které léty křehnou a ztrácejí těsnost. Voda tak začne téct ze sání na straně u vysokotlakého čerpadla, z chladiče recirkulace výfukových plynů EGR či ze samotného termostatu,“ vysvětluje Janek, proč diesely celou dekádu považované za vůbec nejspolehlivější začínají v poslední době zlobit.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (2)