Martin Vaculík a ojetá Alfa Romeo MiTo: První auto? To je nápad!

2/32
Přehled fotografií
Zavřít
  • Alfa Romeo MiTo
    Alfa Romeo MiTo| Zdroj: Svět motorů
  • Častým problémem je pohasínající podsvícení přístrojového štítu, a to u jeho atraktivnější, bílé verze
    Častým problémem je pohasínající podsvícení přístrojového štítu, a to u jeho atraktivnější, bílé verze| Zdroj: Svět motorů
  • Palubní deska z měkčených plastů je kvalitní, esteticky však zaostává za větší giuliettou. Spolujezdec může zasunout nohy hluboko pod ní a popojet se svou sedačkou hodně vpřed. Pak můžou v Alfě Romeo MiTo komfortně cestovat i tři dospělí.
    Palubní deska z měkčených plastů je kvalitní, esteticky však zaostává za větší giuliettou. Spolujezdec může zasunout nohy hluboko pod ní a popojet se svou sedačkou hodně vpřed. Pak můžou v Alfě Romeo MiTo komfortně cestovat i tři dospělí.| Zdroj: Svět motorů
  • Jednou z hlavních vizuálních atrakcí vozu jsou bezrámová boční skla. Překvapivě s nimi nejsou ani žádné velké potíže.
    Jednou z hlavních vizuálních atrakcí vozu jsou bezrámová boční skla. Překvapivě s nimi nejsou ani žádné velké potíže.| Zdroj: Svět motorů
  • Ten nejspolehlivější a servisně nejjednodušší motor, přitom dynamicky už velmi slušný, se bohužel nabízel jen první dva roky
    Ten nejspolehlivější a servisně nejjednodušší motor, přitom dynamicky už velmi slušný, se bohužel nabízel jen první dva roky| Zdroj: Svět motorů
  • Modernější Multi Air je všestranně lepší. Jelikož nikdy nevíte, jak poctivě předchozí majitel měnil olej, hrozí mu drahé závady.
    Modernější Multi Air je všestranně lepší. Jelikož nikdy nevíte, jak poctivě předchozí majitel měnil olej, hrozí mu drahé závady.| Zdroj: Svět motorů
  • Vznětová šestnáctistovka jezdí suverénně, a dokonce i překvapivě tiše. Díky filtru pevných částic hned za turbodmychadlem bezproblémově zvládá i jeho regeneraci.
    Vznětová šestnáctistovka jezdí suverénně, a dokonce i překvapivě tiše. Díky filtru pevných částic hned za turbodmychadlem bezproblémově zvládá i jeho regeneraci.| Zdroj: Svět motorů
  • Do roku 2011 byla zadní část sedaček z černého plechu, náchylného na poškrábání.
    Do roku 2011 byla zadní část sedaček z černého plechu, náchylného na poškrábání.| Zdroj: Svět motorů
  • Od zmíněného data výrobce přešel na obvyklejší koberec.
    Od zmíněného data výrobce přešel na obvyklejší koberec.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadelník nemá žádný fyzický zámek a otevírá se pouze elektricky. Pokud se zlámou vodiče mezi karoserií a dveřmi, dovnitř se normálně nedostanete.
    Zavazadelník nemá žádný fyzický zámek a otevírá se pouze elektricky. Pokud se zlámou vodiče mezi karoserií a dveřmi, dovnitř se normálně nedostanete.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadelník nemá žádný fyzický zámek a otevírá se pouze elektricky. Pokud se zlámou vodiče mezi karoserií a dveřmi, dovnitř se normálně nedostanete.
    Zavazadelník nemá žádný fyzický zámek a otevírá se pouze elektricky. Pokud se zlámou vodiče mezi karoserií a dveřmi, dovnitř se normálně nedostanete.| Zdroj: Svět motorů
  • Jako alternativní automatická převodovka bylo nabízeno ústrojí Fiat C635 TCT s dvojicí suchých spojek. Řadí rychle, plynule a skoro nezlobí.
    Jako alternativní automatická převodovka bylo nabízeno ústrojí Fiat C635 TCT s dvojicí suchých spojek. Řadí rychle, plynule a skoro nezlobí.| Zdroj: Svět motorů
  • Na zadní sedačky se samozřejmě dostáváte po sklopení předních.
    Na zadní sedačky se samozřejmě dostáváte po sklopení předních.| Zdroj: Svět motorů
  • Než zatáhnete za odjišťovací páku, zatlačte opěradlo dozadu, aby se uvolnila západka. Jinak přetrhnete lanovody.
    Než zatáhnete za odjišťovací páku, zatlačte opěradlo dozadu, aby se uvolnila západka. Jinak přetrhnete lanovody.| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud ve voze uvidíte tuto věc, máte jistotu, že bezdrátové handsfree či audiostreaming z mobilního zařízení budou zlobit. Od roku 2014 výrobce nešťastné Blue&Me nahrazoval novým systémem U-Connect.
    Pokud ve voze uvidíte tuto věc, máte jistotu, že bezdrátové handsfree či audiostreaming z mobilního zařízení budou zlobit. Od roku 2014 výrobce nešťastné Blue&Me nahrazoval novým systémem U-Connect.| Zdroj: Svět motorů
  • Zajímavostí modelu je volič jízdních režimů DNA – Dynamic, Normal, All Weather. Jen v některých případech však spolupracuje s adaptivními tlumiči.
    Zajímavostí modelu je volič jízdních režimů DNA – Dynamic, Normal, All Weather. Jen v některých případech však spolupracuje s adaptivními tlumiči.| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud něco na přední nápravě klepe, bývá to příčný stabilizátor. Jeho výměna je bohužel náročná, neboť uložení jsou nedílnou součástí. Musí se tak svěsit nápravnice a jít celý ven.
    Pokud něco na přední nápravě klepe, bývá to příčný stabilizátor. Jeho výměna je bohužel náročná, neboť uložení jsou nedílnou součástí. Musí se tak svěsit nápravnice a jít celý ven.| Zdroj: Svět motorů
  • Ke správnému nastavení rozvodového kola vůči vačkové hřídeli u motoru 1.4 T-Jet je potřeba specifi cký přípravek, který skrz otvory po svíčkách změní přesnou pozici pístů.
    Ke správnému nastavení rozvodového kola vůči vačkové hřídeli u motoru 1.4 T-Jet je potřeba specifi cký přípravek, který skrz otvory po svíčkách změní přesnou pozici pístů.| Zdroj: Svět motorů
  • Jan Trněný, nezávislý specialista na vozy koncernu Fiat, ukazuje na čtyřpístkové brzdy coby jednu z největších výhod silnějších variant. Upozorňuje však, že kdo jim nevěnuje údržbu, může mít problém vytáhnout zajišťovací kolíky desek.
    Jan Trněný, nezávislý specialista na vozy koncernu Fiat, ukazuje na čtyřpístkové brzdy coby jednu z největších výhod silnějších variant. Upozorňuje však, že kdo jim nevěnuje údržbu, může mít problém vytáhnout zajišťovací kolíky desek.| Zdroj: Svět motorů
  • Jan Trněný, nezávislý specialista na vozy koncernu Fiat, ukazuje na čtyřpístkové brzdy coby jednu z největších výhod silnějších variant. Upozorňuje však, že kdo jim nevěnuje údržbu, může mít problém vytáhnout zajišťovací kolíky desek.
    Jan Trněný, nezávislý specialista na vozy koncernu Fiat, ukazuje na čtyřpístkové brzdy coby jednu z největších výhod silnějších variant. Upozorňuje však, že kdo jim nevěnuje údržbu, může mít problém vytáhnout zajišťovací kolíky desek.| Zdroj: Svět motorů
  • Hydraulická jednotka ovládání ventilů MultiAir se uvnitř vydře, zejména pokud neměníte dostatečně včas olej a nepoužíváte správný typ
    Hydraulická jednotka ovládání ventilů MultiAir se uvnitř vydře, zejména pokud neměníte dostatečně včas olej a nepoužíváte správný typ| Zdroj: Svět motorů
  • Slabinou modelu jsou staré převodovky M32, v nichž rychle vznikají vůle. Bohužel v bazaru nepoznáte, zda je tam ona, či už lepší C635. Jedinou jistotou je vrcholný model QV s výkonem 125 kW.
    Slabinou modelu jsou staré převodovky M32, v nichž rychle vznikají vůle. Bohužel v bazaru nepoznáte, zda je tam ona, či už lepší C635. Jedinou jistotou je vrcholný model QV s výkonem 125 kW.| Zdroj: Svět motorů
  • Alfa Romeo MiTo QV
    Alfa Romeo MiTo QV| Zdroj: Svět motorů
  • Alfa Romeo MiTo QV
    Alfa Romeo MiTo QV| Zdroj: Svět motorů
  • Jan Trněný z Brna s vozem, o kterém říká, že je manželčin. Doma už měli modely MiTo tři.
    Jan Trněný z Brna s vozem, o kterém říká, že je manželčin. Doma už měli modely MiTo tři.| Zdroj: Svět motorů
  • Alfa Romeo MiTo
    Alfa Romeo MiTo| Zdroj: Svět motorů
  • Sedačky mají na malý vůz příkladné rozměry. Kůže Poltrona Frau je jemná a příjemná na dotek, při koupi si však zkontrolujte, zda nechybí vyhřívání.
    Sedačky mají na malý vůz příkladné rozměry. Kůže Poltrona Frau je jemná a příjemná na dotek, při koupi si však zkontrolujte, zda nechybí vyhřívání.| Zdroj: Svět motorů
  • Když selhalo stahování okna, padaly různé vtipy. Třeba že italské vozy se nekazí, ale pořád se na nich něco opravuje.
    Když selhalo stahování okna, padaly různé vtipy. Třeba že italské vozy se nekazí, ale pořád se na nich něco opravuje.| Zdroj: Svět motorů
  • Elektronicky regulovatelné tlumiče zlepšují jízdní vlastnosti. Když však zjistíte, že přední stojí 23 833 Kč a zadní 14 130 Kč za kus, budete hledat vůz bez nich.
    Elektronicky regulovatelné tlumiče zlepšují jízdní vlastnosti. Když však zjistíte, že přední stojí 23 833 Kč a zadní 14 130 Kč za kus, budete hledat vůz bez nich.| Zdroj: Svět motorů
  • Karoserii koroze v podstatě nenapadá. Horší to je s výfukem a jeho držáky, naštěstí nejde o drahé díly.
    Karoserii koroze v podstatě nenapadá. Horší to je s výfukem a jeho držáky, naštěstí nejde o drahé díly.| Zdroj: Svět motorů
  • Dodatečnou ochranu aspoň voskem na podvozky by zasloužily též díly náprav a podmotorový rám.
    Dodatečnou ochranu aspoň voskem na podvozky by zasloužily též díly náprav a podmotorový rám.| Zdroj: Svět motorů
  • Originálně má edice Maserati nápisy na prazích či panelu klimatizace. Znak na zadní sloupek doplnil předchozí majitel.
    Originálně má edice Maserati nápisy na prazích či panelu klimatizace. Znak na zadní sloupek doplnil předchozí majitel.| Zdroj: Svět motorů
Alfa Romeo MiTo
Častým problémem je pohasínající podsvícení přístrojového štítu, a to u jeho atraktivnější, bílé verze
Palubní deska z měkčených plastů je kvalitní, esteticky však zaostává za větší giuliettou. Spolujezdec může zasunout nohy hluboko pod ní a popojet se svou sedačkou hodně vpřed. Pak můžou v Alfě Romeo MiTo komfortně cestovat i tři dospělí.
Jednou z hlavních vizuálních atrakcí vozu jsou bezrámová boční skla. Překvapivě s nimi nejsou ani žádné velké potíže.
Ten nejspolehlivější a servisně nejjednodušší motor, přitom dynamicky už velmi slušný, se bohužel nabízel jen první dva roky
Modernější Multi Air je všestranně lepší. Jelikož nikdy nevíte, jak poctivě předchozí majitel měnil olej, hrozí mu drahé závady.
Vznětová šestnáctistovka jezdí suverénně, a dokonce i překvapivě tiše. Díky filtru pevných částic hned za turbodmychadlem bezproblémově zvládá i jeho regeneraci.
Do roku 2011 byla zadní část sedaček z černého plechu, náchylného na poškrábání.
Od zmíněného data výrobce přešel na obvyklejší koberec.
Zavazadelník nemá žádný fyzický zámek a otevírá se pouze elektricky. Pokud se zlámou vodiče mezi karoserií a dveřmi, dovnitř se normálně nedostanete.
Zavazadelník nemá žádný fyzický zámek a otevírá se pouze elektricky. Pokud se zlámou vodiče mezi karoserií a dveřmi, dovnitř se normálně nedostanete.
Jako alternativní automatická převodovka bylo nabízeno ústrojí Fiat C635 TCT s dvojicí suchých spojek. Řadí rychle, plynule a skoro nezlobí.
Na zadní sedačky se samozřejmě dostáváte po sklopení předních.
Než zatáhnete za odjišťovací páku, zatlačte opěradlo dozadu, aby se uvolnila západka. Jinak přetrhnete lanovody.
Pokud ve voze uvidíte tuto věc, máte jistotu, že bezdrátové handsfree či audiostreaming z mobilního zařízení budou zlobit. Od roku 2014 výrobce nešťastné Blue&Me nahrazoval novým systémem U-Connect.
Zajímavostí modelu je volič jízdních režimů DNA – Dynamic, Normal, All Weather. Jen v některých případech však spolupracuje s adaptivními tlumiči.
Pokud něco na přední nápravě klepe, bývá to příčný stabilizátor. Jeho výměna je bohužel náročná, neboť uložení jsou nedílnou součástí. Musí se tak svěsit nápravnice a jít celý ven.
Ke správnému nastavení rozvodového kola vůči vačkové hřídeli u motoru 1.4 T-Jet je potřeba specifi cký přípravek, který skrz otvory po svíčkách změní přesnou pozici pístů.
Jan Trněný, nezávislý specialista na vozy koncernu Fiat, ukazuje na čtyřpístkové brzdy coby jednu z největších výhod silnějších variant. Upozorňuje však, že kdo jim nevěnuje údržbu, může mít problém vytáhnout zajišťovací kolíky desek.
Jan Trněný, nezávislý specialista na vozy koncernu Fiat, ukazuje na čtyřpístkové brzdy coby jednu z největších výhod silnějších variant. Upozorňuje však, že kdo jim nevěnuje údržbu, může mít problém vytáhnout zajišťovací kolíky desek.
Hydraulická jednotka ovládání ventilů MultiAir se uvnitř vydře, zejména pokud neměníte dostatečně včas olej a nepoužíváte správný typ
Slabinou modelu jsou staré převodovky M32, v nichž rychle vznikají vůle. Bohužel v bazaru nepoznáte, zda je tam ona, či už lepší C635. Jedinou jistotou je vrcholný model QV s výkonem 125 kW.
Alfa Romeo MiTo QV
Alfa Romeo MiTo QV
Jan Trněný z Brna s vozem, o kterém říká, že je manželčin. Doma už měli modely MiTo tři.
Alfa Romeo MiTo
Sedačky mají na malý vůz příkladné rozměry. Kůže Poltrona Frau je jemná a příjemná na dotek, při koupi si však zkontrolujte, zda nechybí vyhřívání.
Když selhalo stahování okna, padaly různé vtipy. Třeba že italské vozy se nekazí, ale pořád se na nich něco opravuje.
Elektronicky regulovatelné tlumiče zlepšují jízdní vlastnosti. Když však zjistíte, že přední stojí 23 833 Kč a zadní 14 130 Kč za kus, budete hledat vůz bez nich.
Karoserii koroze v podstatě nenapadá. Horší to je s výfukem a jeho držáky, naštěstí nejde o drahé díly.
Dodatečnou ochranu aspoň voskem na podvozky by zasloužily též díly náprav a podmotorový rám.
Originálně má edice Maserati nápisy na prazích či panelu klimatizace. Znak na zadní sloupek doplnil předchozí majitel.