Ford Ka 1.3 Duratec|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ford Ka|
Zdroj: Ford
Tvary palubní desky káčka se nesly ve stejném duchu jako karoserie, laciné materiály se zde ale zamaskovaly jen těžce|
Zdroj: Ford
V roce 2002 vystřídal letitý agregát s rozvody OHV modernější motor OHC s osmi ventily. Dával 44, nebo 51 kW.|
Zdroj: Ford
Prototyp Ka ukázal základní proporční rysy vozu ještě dva roky před uvedením sériového modelu, v roce 1994. Ostřejší kontury designu New Edge dostal vůz až poté.|
Zdroj: Ford
Na mnoha místech se dočtete, že ka sdílela platformu se soudobou fiestou. Inspirovala se spíše u fi esty předchozí, stejně však byla jiná.|
Zdroj: Ford
Dynamická verze Ka dostala důvtipné označení SportKa, 70 kW se 135 newtonmetry z šestnáctistovky a velmi krátkou převodovku|
Zdroj: Ford
Nechyběla ani tehdy moderní, polootevřená verze Sun Collection|
Zdroj: Ford
Originální verze bez střechy se jménem StreetKa přišla až v roce 2003 a vznikala výhradně v italské karosárně Ghia. Za tři roky produkce se vyrobilo bezmála 38 000 kusů.|
Zdroj: Ford
Ford StreetKa|
Zdroj: Ford
Ford StreetKa|
Zdroj: Ford
Ford Saetta|
Zdroj: Ford
Ford Saetta|
Zdroj: Ford
Nejrychlejší ka je bez posilovače či klimatizace|
Zdroj: Ford
Ford Ka Turing|
Zdroj: Ford
Ford Ka Turing|
Zdroj: Ford
Ford Ka Turing|
Zdroj: Ford
Ford Ka (Jižní Amerika)|
Zdroj: Ford
Ford Ka (Jižní Amerika)|
Zdroj: Ford
Ford Ka s elektrickým pohonem s baterií typu Li-ion|
Zdroj: Ford
Ford Ka s elektrickým pohonem s baterií typu Li-ion|
Zdroj: Ford
Přístrojový panel je veskrze jednoduchý, otáčkoměr byl pro standardní ka jen za příplatek|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ford Ka 1.3 Duratec|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Interiér testovaného auta byl v naprosto dobrém stavu, stejně ale dal jasně najevo důraz automobilky na šetření|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Testovaný kus měl i klimatizaci, navíc plně funkční|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mechanismus převodovky je přesný, ale jeho páka příliš dlouhá. Výsledkem jsou pak smíšené pocity|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vpředu je místa dost. Dokonce ani poloha za volantem není tragická, absenci nastavení sloupku řízení navzdory.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zadní lavice moc místa nenabídne, cestující ale mají k dispozici alespoň výklopné zadní okno. Praktické jsou držáky na bezpečnostní pásy.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Analogové hodiny jsou ve standardu. Mají striktně dobový design a vypadají, jako by je nakreslil architekt Patrik Kotas.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Otočný kryt schránky před spolujezdcem je rozbitý, jako u většiny dalších káček|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Elektrické stahování předních oken bylo v testovaném voze nebývale rychlé|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Táhla a tlačítka otevření zadních dveří jako by do starších třídveřových vozů ani automobilky nemusely dávat. Stejně po chvíli přestanou fungovat, jako to naše.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zpětná zrcátka jsou na dnešní poměry malá. Elektrické ovládání s výhřevem přišlo do výbavy až těsně po datu výroby testovaného vozu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Odkládacích prostor zde mnoho není, ale když už, jsou vesměs divné: například tato extrémně hluboká kapsa v pravém zadním boku vozu|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ford Ka 1.3 Duratec|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Silueta vajíčka si získala srdce nejednoho majitele. Takovému autu člověk odpustí i nefunkční zadní stěrač s ostřikovačem.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kufr ka má v základním uspořádání 186 litrů, alespoň že zadní lavice je dělená v poměru 50:50|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pod kapotou se nacházela novější jednotka Duratec v silnější verzi s 51 kW. Autu s hmotností 962 kg propůjčuje adekvátní dynamiku.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ford Ka 1.3 Duratec|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jedna z nejznámějších achillovek ka – koroze v okolí víčka nádrže. Dle zápachu benzinu v interiéru si již troufl a i na náš kus.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opotřebované loga automobilky jsou povinnou jízdou. Neexistuje kus, kterému emblémy vydržely.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opotřebované loga automobilky jsou povinnou jízdou. Neexistuje kus, kterému emblémy vydržely.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Časté jsou výměny žárovek v předních světlometech. V ka paradoxně tento úkon nepatří k nejjednodušším.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Časté jsou výměny žárovek v předních světlometech. V ka paradoxně tento úkon nepatří k nejjednodušším.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert