Ojetá Škoda Octavia IV podle Martina Vaculíka: Doba hájení skončila!
1
/
54
Prohlédnout znovu
Ojetá Škoda Octavia IV podle Martina Vaculíka: Doba hájení skončila!
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Základní tříválec 1.0 TSI nemá protihlukový kryt. Možná i proto se projevuje citelně hlasitěji než čtyřválcové alternativy.
|
Svět Motorů
Čtyřválcová jednotka 1.5 TSI je díky vypínání dvou válců velmi úsporná. Vibrace, které v tomto režimu zákonitě vytváří, však mohou leckomu vadit.
|
Svět Motorů
Co se dynamiky, pružnosti a neuvěřitelné spotřeby paliva týče, je motor 2.0 TDI jednoznačně králem pohonů pro octavii. Opravovat po záruce bychom ho ale nechtěli.
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Klepání odzadu nebyly tlumiče ani jiná závada na nápravě. Bylo to víko zavazadelníku, respektive jeho pružné dorazy – v záruce běžně měněná věc
|
Svět Motorů
Roman Kašpar z Autostylu Trutnov nám změřil geometrii. Po 169 000 km byla zcela v pořádku. Seřizovala se však už v nájezdu 103 000 km po výměně převodovky
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Jiří Jeník coby elektrotechnik se zaměřením na brány a vrata jezdí po celé republice. Ve voze má často až pět metráků nářadí a náhradních dílů.
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Kapková zkouška po 10 000 km ukazuje na zcela čistý olej, který není naředěný benzinem. Motory 1.5 TSI mají velmi čisté spalování a olej moc netrápí.
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Vůz už nikdy nemá klasický klíček, startuje se vždy tlačítkem. Proto se připravte na časté výměny baterie udržující bezdrátové spojení s vozem. Naštěstí je to snadné a zvládnutelné bez nářadí.
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Spodní kryt drží na několika normálních šroubech a také dvou velkých plastových. Při manipulaci s nimi musí být mechanik velmi opatrný, jinak strhne závit.
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Protihluková vložka ve spodním krytu umí nasát opravdu hodně kapaliny. Nepoznáte tak včas, že z vozu něco teče.
|
Svět Motorů
Zavazadelník kombi má rekordní objem 640 litrů, po sklopení sedaček až 1700
|
Svět Motorů
Základní liftback má objem zavazadelníku 600 l, sklopením sedaček rozšířitelný na 1555 litrů. Bohužel nevznikne rovná ložná plocha
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Už zcela základní sedačky mají příkladné rozměry, tuhost i tvarování. Takzvané sportovní proti nim nepředstavují citelnou výhodu.
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Standardní varianty mají dvouramenný volant, k jehož ovládání však nelze mít vážné připomínky. Sportovní pak klasický tříramenný.
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Poslední dvě generace octavie se zbavily pověsti stísněného vozu a zcela bez problémů odvezou čtyři dospělé
|
Svět Motorů
Škoda Octavia IV
|
Svět Motorů
Retrotest Audi Q7 3.0 TDI – Čekání se vyplatilo
Pohrobek Saabu má šanci. NEVS Emily GT se může vyrábět v Itálii
Nejlepší auta v historii WRC: Může je vůbec něco překonat?
Kia EV9 GT přijede v lednu 2025. Nabídne obrovský výkon a stovku zvládne za 4 sekundy
Ještě se nevyrábí, ale už jej lze řídit: Na PS5 přijíždí elektromobil od Sony
Mazda MX-30 R-EV a Mazda RX-8: Jediné wankely nové éry bok po boku