Logo magazínu

Ojetá Škoda Octavia IV podle Martina Vaculíka: Doba hájení skončila!

1/54
Prohlédnout znovu

Ojetá Škoda Octavia IV podle Martina Vaculíka: Doba hájení skončila!

Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Základní tříválec 1.0 TSI nemá protihlukový kryt. Možná i proto se projevuje citelně hlasitěji než čtyřválcové alternativy. | Svět Motorů
Čtyřválcová jednotka 1.5 TSI je díky vypínání dvou válců velmi úsporná. Vibrace, které v tomto režimu zákonitě vytváří, však mohou leckomu vadit. | Svět Motorů
Co se dynamiky, pružnosti a neuvěřitelné spotřeby paliva týče, je motor 2.0 TDI jednoznačně králem pohonů pro octavii. Opravovat po záruce bychom ho ale nechtěli. | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Klepání odzadu nebyly tlumiče ani jiná závada na nápravě. Bylo to víko zavazadelníku, respektive jeho pružné dorazy – v záruce běžně měněná věc | Svět Motorů
Roman Kašpar z Autostylu Trutnov nám změřil geometrii. Po 169 000 km byla zcela v pořádku. Seřizovala se však už v nájezdu 103 000 km po výměně převodovky | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Jiří Jeník coby elektrotechnik se zaměřením na brány a vrata jezdí po celé republice. Ve voze má často až pět metráků nářadí a náhradních dílů. | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Kapková zkouška po 10 000 km ukazuje na zcela čistý olej, který není naředěný benzinem. Motory 1.5 TSI mají velmi čisté spalování a olej moc netrápí. | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Vůz už nikdy nemá klasický klíček, startuje se vždy tlačítkem. Proto se připravte na časté výměny baterie udržující bezdrátové spojení s vozem. Naštěstí je to snadné a zvládnutelné bez nářadí. | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Spodní kryt drží na několika normálních šroubech a také dvou velkých plastových. Při manipulaci s nimi musí být mechanik velmi opatrný, jinak strhne závit. | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Protihluková vložka ve spodním krytu umí nasát opravdu hodně kapaliny. Nepoznáte tak včas, že z vozu něco teče. | Svět Motorů
Zavazadelník kombi má rekordní objem 640 litrů, po sklopení sedaček až 1700 | Svět Motorů
Základní liftback má objem zavazadelníku 600 l, sklopením sedaček rozšířitelný na 1555 litrů. Bohužel nevznikne rovná ložná plocha | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Už zcela základní sedačky mají příkladné rozměry, tuhost i tvarování. Takzvané sportovní proti nim nepředstavují citelnou výhodu. | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Standardní varianty mají dvouramenný volant, k jehož ovládání však nelze mít vážné připomínky. Sportovní pak klasický tříramenný. | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů
Poslední dvě generace octavie se zbavily pověsti stísněného vozu a zcela bez problémů odvezou čtyři dospělé | Svět Motorů
Škoda Octavia IV | Svět Motorů

Hyundai usnadňuje nabíjení, auto k nabíječce umí připojit speciálním robotem

Fabia Junior z roku 2004 je na prodej za půl milionu. Víme důvod

TVR Cerbera Speed 12 je k mání! Britská bestie vznikla v jediném exempláři

Další oživení slavného jména? Ford Capri by se mohl vrátit

Vyplatí se vám fotovoltaika? Udělejte si názor sami

Víte, čím jezdí John Cena? Jeho volba možná překvapí, ale dává smysl