Ojeté Mini (R50, R53, R52): Cesta k srdci slečny učitelky

48/67
Přehled fotografií
Zavřít
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini (R50, R53, R52)
    Mini (R50, R53, R52)| Zdroj: Svět motorů
  • Uvnitř je inspirace původním modelem také zjevná. Tachometr uprostřed je sice obrovský, ale dokonale mimo zorné pole řidiče.
    Uvnitř je inspirace původním modelem také zjevná. Tachometr uprostřed je sice obrovský, ale dokonale mimo zorné pole řidiče.| Zdroj: Svět motorů
  • Uvnitř je inspirace původním modelem také zjevná.
    Uvnitř je inspirace původním modelem také zjevná.| Zdroj: Svět motorů
  • Zatímco na zadních sedačkách se jakž takž v nouzi dá i sedět, zavazadelník je vážně malinký.
    Zatímco na zadních sedačkách se jakž takž v nouzi dá i sedět, zavazadelník je vážně malinký.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejsportovnější, limitovaná edice GP z roku 2006 to vyřešila – zadní sedačky nemá vůbec, místo nich výztuhy karoserie.
    Nejsportovnější, limitovaná edice GP z roku 2006 to vyřešila – zadní sedačky nemá vůbec, místo nich výztuhy karoserie.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze s navigací nebo takzvaným paketem Chrono mají tachometr na praktičtějším místě před řidičem
    Verze s navigací nebo takzvaným paketem Chrono mají tachometr na praktičtějším místě před řidičem| Zdroj: Svět motorů
  • Chladič stlačeného vzduchu modelů Cooper S je umístěn vždy nad motorem. U vzácných verzí JCW a GT je větší a kvůli výměně svíček jej musíte vyndat.
    Chladič stlačeného vzduchu modelů Cooper S je umístěn vždy nad motorem. U vzácných verzí JCW a GT je větší a kvůli výměně svíček jej musíte vyndat.| Zdroj: Svět motorů
  • Relativní nevýhodou modelu jsou brzdy, i u vrcholného modelu Cooper S JCW GP jen jednopístkové s plovoucím třmenem.
    Relativní nevýhodou modelu jsou brzdy, i u vrcholného modelu Cooper S JCW GP jen jednopístkové s plovoucím třmenem.| Zdroj: Svět motorů
  • S modernizací v roce 2004 dorazil na trh též kabriolet s kódovým označením R52. Daní za vítr ve vlasech je logicky menší tuhost karoserie.
    S modernizací v roce 2004 dorazil na trh též kabriolet s kódovým označením R52. Daní za vítr ve vlasech je logicky menší tuhost karoserie.| Zdroj: Svět motorů
  • Mini docela dobře odolává korozi. Výjimkou jsou spoje plechů v zadní části. Výsledkem pak může být až kuriózní poškození jinak dobrého vozu. Při koupi si klidně vyndejte světlo a oblast kolem něj dobře prohlédněte.
    Mini docela dobře odolává korozi. Výjimkou jsou spoje plechů v zadní části. Výsledkem pak může být až kuriózní poškození jinak dobrého vozu. Při koupi si klidně vyndejte světlo a oblast kolem něj dobře prohlédněte.| Zdroj: Svět motorů
  • Mini docela dobře odolává korozi. Výjimkou jsou spoje plechů v zadní části. Výsledkem pak může být až kuriózní poškození jinak dobrého vozu. Při koupi si klidně vyndejte světlo a oblast kolem něj dobře prohlédněte.
    Mini docela dobře odolává korozi. Výjimkou jsou spoje plechů v zadní části. Výsledkem pak může být až kuriózní poškození jinak dobrého vozu. Při koupi si klidně vyndejte světlo a oblast kolem něj dobře prohlédněte.| Zdroj: Svět motorů
  • Diesel od značky Toyota pod kapotou verze označené Mini One D mají kupující tendenci přehlížet, přitom právě s ním bude učitelka z mateřské školky nejvíce spokojená. Místo osmi litrů totiž bere pět a nezlobí.
    Diesel od značky Toyota pod kapotou verze označené Mini One D mají kupující tendenci přehlížet, přitom právě s ním bude učitelka z mateřské školky nejvíce spokojená. Místo osmi litrů totiž bere pět a nezlobí.| Zdroj: Svět motorů
  • Konstrukce jednotky Tritec je jako z poloviny osmdesátých let. Litinový blok, jedna vačková hřídel, 16 ventilů.
    Konstrukce jednotky Tritec je jako z poloviny osmdesátých let. Litinový blok, jedna vačková hřídel, 16 ventilů.| Zdroj: Svět motorů
  • Na fotografii přeplňovaného agregátu verze Cooper S je dobře vidět, jak je vodní puma hnána druhou stranou kompresoru. Právě převody na straně řemenice i vodní pumpy trpí vyschnutím maziva a následným zadřením – což znamená nový kompresor za 89 568 Kč. Dobrý servis tomu samozřejmě předejde.
    Na fotografii přeplňovaného agregátu verze Cooper S je dobře vidět, jak je vodní puma hnána druhou stranou kompresoru. Právě převody na straně řemenice i vodní pumpy trpí vyschnutím maziva a následným zadřením – což znamená nový kompresor za 89 568 Kč. Dobrý servis tomu samozřejmě předejde.| Zdroj: Svět motorů
  • Designový odkaz starého Mini z let 1959 až 2000 je jasný. Na bantamových kolečkách a s pouhými silentbloky místo per jezdilo také jako motokára.
    Designový odkaz starého Mini z let 1959 až 2000 je jasný. Na bantamových kolečkách a s pouhými silentbloky místo per jezdilo také jako motokára.| Zdroj: Svět motorů
  • Přeplňované verze od Cooper S výše se poznají dle průduchu na kapotě kvůli mezichladiči stlačeného vzduchu. Na snímku zcela vrcholná Cooper S JCW GP z roku 2006.
    Přeplňované verze od Cooper S výše se poznají dle průduchu na kapotě kvůli mezichladiči stlačeného vzduchu. Na snímku zcela vrcholná Cooper S JCW GP z roku 2006.| Zdroj: Svět motorů
  • Mini (R50, R53, R52)
    Mini (R50, R53, R52)| Zdroj: Svět motorů
  • Mini (R50, R53, R52)
    Mini (R50, R53, R52)| Zdroj: Svět motorů
  • Mini (R50, R53, R52)
    Mini (R50, R53, R52)| Zdroj: Svět motorů
  • Vedle otáčkoměru si Petr doplnil displej s údajem o teplotě a tlaku oleje. Ze sítě CAN vozidla pak vyčítá ještě přesnou hodnotu teploty vody.
    Vedle otáčkoměru si Petr doplnil displej s údajem o teplotě a tlaku oleje. Ze sítě CAN vozidla pak vyčítá ještě přesnou hodnotu teploty vody.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Esteticky palubní deska nijak nezastarala. Naopak vrzání, k němuž mají ojeté vozy sklony, si z těch nových nepamatujeme.
    Esteticky palubní deska nijak nezastarala. Naopak vrzání, k němuž mají ojeté vozy sklony, si z těch nových nepamatujeme.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zdá se, že nic přehlednějšího být nemůže. Za jízdy je však tachometr dokonale mimo vaše zorné pole.
    Zdá se, že nic přehlednějšího být nemůže. Za jízdy je však tachometr dokonale mimo vaše zorné pole.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Čalounění v Mini má velké tendence k flekům, když si na něj odložíte něco mokrého. Nebo že by se někdo vzadu strachy počural?
    Čalounění v Mini má velké tendence k flekům, když si na něj odložíte něco mokrého. Nebo že by se někdo vzadu strachy počural?| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Verze Cooper S ještě umožňuje výměnu zapalovacích svíček bez demontáže mezichladiče
    Verze Cooper S ještě umožňuje výměnu zapalovacích svíček bez demontáže mezichladiče| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Xenonové světlomety, které se zvedají s kapotou, jsou do ročníku 2004 ve starém provedení s klasickou parabolou a strukturovaným krycím sklem. Po letech se vypalují méně než novější projektory a menší parabolou a čirou čočkou.
    Xenonové světlomety, které se zvedají s kapotou, jsou do ročníku 2004 ve starém provedení s klasickou parabolou a strukturovaným krycím sklem. Po letech se vypalují méně než novější projektory a menší parabolou a čirou čočkou.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Přední náprava vypadá jak u starých modelů BMW. S dvojicí čepů a jen jedním silentblokem zajišťuje unikátně přesné řízení. Občas odejdou zadní silentbloky, k jejichž lisování přímo na autě stačí jednoduchý samo-domo přípravek z kusu závitové tyče.
    Přední náprava vypadá jak u starých modelů BMW. S dvojicí čepů a jen jedním silentblokem zajišťuje unikátně přesné řízení. Občas odejdou zadní silentbloky, k jejichž lisování přímo na autě stačí jednoduchý samo-domo přípravek z kusu závitové tyče.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Přední náprava vypadá jak u starých modelů BMW. S dvojicí čepů a jen jedním silentblokem zajišťuje unikátně přesné řízení. Občas odejdou zadní silentbloky, k jejichž lisování přímo na autě stačí jednoduchý samo-domo přípravek z kusu závitové tyče.
    Přední náprava vypadá jak u starých modelů BMW. S dvojicí čepů a jen jedním silentblokem zajišťuje unikátně přesné řízení. Občas odejdou zadní silentbloky, k jejichž lisování přímo na autě stačí jednoduchý samo-domo přípravek z kusu závitové tyče.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Pokud Cooper S nemá výkon, může za to nenápadná obtoková klapka kompresoru za 2700 Kč, která dostatečně nezavírá.
    Pokud Cooper S nemá výkon, může za to nenápadná obtoková klapka kompresoru za 2700 Kč, která dostatečně nezavírá.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zadní náprava je unikátní konstrukce, kdy kolo drží přímo na masivním podélném rameni. U další generace už je kvůli snížení neodpérovaných hmot hliníkové.
    Zadní náprava je unikátní konstrukce, kdy kolo drží přímo na masivním podélném rameni. U další generace už je kvůli snížení neodpérovaných hmot hliníkové.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Přeplňované verze Cooper S mají akumulátor vzadu. Nemohou tak mít rezervní kolo, z výroby proto chodily na dojezdových pneumatikách fun-fl at s tvrdými boky, které ještě zhoršují komfort odpružení. Správně by měly být zapsané v technickém průkazu a montáž standardních by pak STK odměnilo vyhazovem, naštěstí se na to většinou nějak zapomnělo.
    Přeplňované verze Cooper S mají akumulátor vzadu. Nemohou tak mít rezervní kolo, z výroby proto chodily na dojezdových pneumatikách fun-fl at s tvrdými boky, které ještě zhoršují komfort odpružení. Správně by měly být zapsané v technickém průkazu a montáž standardních by pak STK odměnilo vyhazovem, naštěstí se na to většinou nějak zapomnělo.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mini Cooper S
    Mini Cooper S| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S
Mini (R50, R53, R52)
Uvnitř je inspirace původním modelem také zjevná. Tachometr uprostřed je sice obrovský, ale dokonale mimo zorné pole řidiče.
Uvnitř je inspirace původním modelem také zjevná.
Zatímco na zadních sedačkách se jakž takž v nouzi dá i sedět, zavazadelník je vážně malinký.
Nejsportovnější, limitovaná edice GP z roku 2006 to vyřešila – zadní sedačky nemá vůbec, místo nich výztuhy karoserie.
Verze s navigací nebo takzvaným paketem Chrono mají tachometr na praktičtějším místě před řidičem
Chladič stlačeného vzduchu modelů Cooper S je umístěn vždy nad motorem. U vzácných verzí JCW a GT je větší a kvůli výměně svíček jej musíte vyndat.
Relativní nevýhodou modelu jsou brzdy, i u vrcholného modelu Cooper S JCW GP jen jednopístkové s plovoucím třmenem.
S modernizací v roce 2004 dorazil na trh též kabriolet s kódovým označením R52. Daní za vítr ve vlasech je logicky menší tuhost karoserie.
Mini docela dobře odolává korozi. Výjimkou jsou spoje plechů v zadní části. Výsledkem pak může být až kuriózní poškození jinak dobrého vozu. Při koupi si klidně vyndejte světlo a oblast kolem něj dobře prohlédněte.
Mini docela dobře odolává korozi. Výjimkou jsou spoje plechů v zadní části. Výsledkem pak může být až kuriózní poškození jinak dobrého vozu. Při koupi si klidně vyndejte světlo a oblast kolem něj dobře prohlédněte.
Diesel od značky Toyota pod kapotou verze označené Mini One D mají kupující tendenci přehlížet, přitom právě s ním bude učitelka z mateřské školky nejvíce spokojená. Místo osmi litrů totiž bere pět a nezlobí.
Konstrukce jednotky Tritec je jako z poloviny osmdesátých let. Litinový blok, jedna vačková hřídel, 16 ventilů.
Na fotografii přeplňovaného agregátu verze Cooper S je dobře vidět, jak je vodní puma hnána druhou stranou kompresoru. Právě převody na straně řemenice i vodní pumpy trpí vyschnutím maziva a následným zadřením – což znamená nový kompresor za 89 568 Kč. Dobrý servis tomu samozřejmě předejde.
Designový odkaz starého Mini z let 1959 až 2000 je jasný. Na bantamových kolečkách a s pouhými silentbloky místo per jezdilo také jako motokára.
Přeplňované verze od Cooper S výše se poznají dle průduchu na kapotě kvůli mezichladiči stlačeného vzduchu. Na snímku zcela vrcholná Cooper S JCW GP z roku 2006.
Mini (R50, R53, R52)
Mini (R50, R53, R52)
Mini (R50, R53, R52)
Vedle otáčkoměru si Petr doplnil displej s údajem o teplotě a tlaku oleje. Ze sítě CAN vozidla pak vyčítá ještě přesnou hodnotu teploty vody.
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Esteticky palubní deska nijak nezastarala. Naopak vrzání, k němuž mají ojeté vozy sklony, si z těch nových nepamatujeme.
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Zdá se, že nic přehlednějšího být nemůže. Za jízdy je však tachometr dokonale mimo vaše zorné pole.
Čalounění v Mini má velké tendence k flekům, když si na něj odložíte něco mokrého. Nebo že by se někdo vzadu strachy počural?
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Verze Cooper S ještě umožňuje výměnu zapalovacích svíček bez demontáže mezichladiče
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Xenonové světlomety, které se zvedají s kapotou, jsou do ročníku 2004 ve starém provedení s klasickou parabolou a strukturovaným krycím sklem. Po letech se vypalují méně než novější projektory a menší parabolou a čirou čočkou.
Mini Cooper S
Přední náprava vypadá jak u starých modelů BMW. S dvojicí čepů a jen jedním silentblokem zajišťuje unikátně přesné řízení. Občas odejdou zadní silentbloky, k jejichž lisování přímo na autě stačí jednoduchý samo-domo přípravek z kusu závitové tyče.
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Přední náprava vypadá jak u starých modelů BMW. S dvojicí čepů a jen jedním silentblokem zajišťuje unikátně přesné řízení. Občas odejdou zadní silentbloky, k jejichž lisování přímo na autě stačí jednoduchý samo-domo přípravek z kusu závitové tyče.
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Pokud Cooper S nemá výkon, může za to nenápadná obtoková klapka kompresoru za 2700 Kč, která dostatečně nezavírá.
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Zadní náprava je unikátní konstrukce, kdy kolo drží přímo na masivním podélném rameni. U další generace už je kvůli snížení neodpérovaných hmot hliníkové.
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Přeplňované verze Cooper S mají akumulátor vzadu. Nemohou tak mít rezervní kolo, z výroby proto chodily na dojezdových pneumatikách fun-fl at s tvrdými boky, které ještě zhoršují komfort odpružení. Správně by měly být zapsané v technickém průkazu a montáž standardních by pak STK odměnilo vyhazovem, naštěstí se na to většinou nějak zapomnělo.
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S
Mini Cooper S