Martin Vaculík a ojetá Toyota Land Cruiser 70: Vydrží do konce života!
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 70
|
Svět motorů
Přední a zadní náprava jsou po zařazení čtyřkolky spojeny natvrdo. Na přání pak lze mít uzávěrky obou nápravových diferenciálů, a to buď z výroby, nebo od externího dodavatele ARB.
|
Svět motorů
Přední a zadní náprava jsou po zařazení čtyřkolky spojeny natvrdo. Na přání pak lze mít uzávěrky obou nápravových diferenciálů, a to buď z výroby, nebo od externího dodavatele ARB.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Bez ohledu na to, jak omšele pod kapotou většinou vypadá, jezdí diesel 4,2litrový diesel naprosto spolehlivě
|
Svět motorů
Na těchto podélných lavicích v zadní části modelu 78 jezdí do práce mnoho lesáků, horníků i farmářů celého světa
|
Svět motorů
Oficiální zastoupení automobilek dnes nemají co nabídnout ani tak velkým zákazníkům, jakými jsou ČEZ či Horská služba. I jim tak vozy dodává Autosalon Dajbych, který je přes německé úpravce vozí z Perského zálivu.
|
Svět motorů
Oficiální zastoupení automobilek dnes nemají co nabídnout ani tak velkým zákazníkům, jakými jsou ČEZ či Horská služba. I jim tak vozy dodává Autosalon Dajbych, který je přes německé úpravce vozí z Perského zálivu.
|
Svět motorů
Takto řada 70 vypadala, dokud reprezentovala menší land cruisery pro celý svět. Když ji nahradila kulatá řada 90, neodešla do důchodu, ale proměnila se v pracovní stroj.
|
Svět motorů
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Při rychlosti 120 km/h se rozbliká žlutá kontrolka. Asi varování pro lidi, kteří nechápou, že off road není sporťák a jeho stabilita je zákonitě omezena.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vůz prochází modernizacemi, na snímku poslední provedení palubní desky z roku 2013. Přesto po usednutí jde o slušný návrat v čase.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Na rozdíl od luxusních modelů 150 či 200 není řada 70 stálá čtyřkolka. Nemá tedy centrální diferenciál. Pohon přední nápravy lze k zadní připojit jen na kluzkém povrchu, aby nedocházelo k napružení hnacího řetězce.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toto zajímavé tlačítko slouží k tomu, abyste i při zapnutém rádiu mohli schovat prutovou anténu a nezlomili si ji o větve. Často ale někdo zapomene.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
V základu vůz nemá uzávěrky nápravových diferenciálů. Toyota za ně chce vysoký příplatek 89 300 Kč. Dodatečné dodělání vzduchového ARB dozadu vyjde na 39 000 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sedačka spolujezdce je dvojitá. I osobní model 76 tak není pěti-, ale dokonce šestimístný.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Výplně dveří zde ještě nejsou tvarové. Nevešly se do nich proto reproduktory, které jsou jen malinké ve spodních rozích palubní desky. Hrají úměrně velikosti, tedy hodně špatně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Výplně dveří zde ještě nejsou tvarové. Nevešly se do nich proto reproduktory, které jsou jen malinké ve spodních rozích palubní desky. Hrají úměrně velikosti, tedy hodně špatně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nouzové sedačky v zavazadelníku už dnes nepořídíte. S bezpečností neměly nic společného.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Když v roce 2015 přišli zákazníci o možnost dieselu, benzinového šestiválce se hodně báli. Dnes na jeho pružnost ani výkon nedají dopustit.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
A pak že čas nelze zastavit. Kliky a zámky pamatují opravdu osmdesátá léta. Dálkové ovládání centrálního zamykání se dodává jen s rozsáhlým paketem další výbavy za 119 000 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední náprava existuje ve dvou provedeních. Obyčejné s kulatým profi lem, které se v extrému mohou zohnout. A čtyřhranné heavy duty (na snímku), které nelze zničit žádným způsobem.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Zadní náprava je odpružena i ustavena listovými pery. Nejsou zde žádné závěsy ani jejich silentbloky, v nichž by mohla vzniknout vůle. Pera nanejvýš občas vržou.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi
|
Svět motorů/Martin Vaculík