Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetá Toyota Land Cruiser 70: Vydrží do konce života!

Martin Vaculík Martin Vaculík 17. 1. 2023 • 12:12
89
Zobrazit náhledy (89)
Na těchto podélných lavicích v zadní části modelu 78 jezdí do práce mnoho lesáků, horníků i farmářů celého světa Oficiální zastoupení automobilek dnes nemají co nabídnout ani tak velkým zákazníkům, jakými jsou ČEZ či Horská služba. I jim tak vozy dodává Autosalon Dajbych, který je přes německé úpravce vozí z Perského zálivu. Oficiální zastoupení automobilek dnes nemají co nabídnout ani tak velkým zákazníkům, jakými jsou ČEZ či Horská služba. I jim tak vozy dodává Autosalon Dajbych, který je přes německé úpravce vozí z Perského zálivu. Takto řada 70 vypadala, dokud reprezentovala menší land cruisery pro celý svět. Když ji nahradila kulatá řada 90, neodešla do důchodu, ale proměnila se v pracovní stroj. Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Při rychlosti 120 km/h se rozbliká žlutá kontrolka. Asi varování pro lidi, kteří nechápou, že off road není sporťák a jeho stabilita je zákonitě omezena. Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Vůz prochází modernizacemi, na snímku poslední provedení palubní desky z roku 2013. Přesto po usednutí jde o slušný návrat v čase. Na rozdíl od luxusních modelů 150 či 200 není řada 70 stálá čtyřkolka. Nemá tedy centrální diferenciál. Pohon přední nápravy lze k zadní připojit jen na kluzkém povrchu, aby nedocházelo k napružení hnacího řetězce. Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toto zajímavé tlačítko slouží k tomu, abyste i při zapnutém rádiu mohli schovat prutovou anténu a nezlomili si ji o větve. Často ale někdo zapomene. Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi V základu vůz nemá uzávěrky nápravových diferenciálů. Toyota za ně chce vysoký příplatek 89 300 Kč. Dodatečné dodělání vzduchového ARB dozadu vyjde na 39 000 Kč. Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Sedačka spolujezdce je dvojitá. I osobní model 76 tak není pěti-, ale dokonce šestimístný. Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Výplně dveří zde ještě nejsou tvarové. Nevešly se do nich proto reproduktory, které jsou jen malinké ve spodních rozích palubní desky. Hrají úměrně velikosti, tedy hodně špatně. Výplně dveří zde ještě nejsou tvarové. Nevešly se do nich proto reproduktory, které jsou jen malinké ve spodních rozích palubní desky. Hrají úměrně velikosti, tedy hodně špatně. Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Nouzové sedačky v zavazadelníku už dnes nepořídíte. S bezpečností neměly nic společného. Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Když v roce 2015 přišli zákazníci o možnost dieselu, benzinového šestiválce se hodně báli. Dnes na jeho pružnost ani výkon nedají dopustit. Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi A pak že čas nelze zastavit. Kliky a zámky pamatují opravdu osmdesátá léta. Dálkové ovládání centrálního zamykání se dodává jen s rozsáhlým paketem další výbavy za 119 000 Kč. Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Přední náprava existuje ve dvou provedeních. Obyčejné s kulatým profi lem, které se v extrému mohou zohnout. A čtyřhranné heavy duty (na snímku), které nelze zničit žádným způsobem. Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Zadní náprava je odpružena i ustavena listovými pery. Nejsou zde žádné závěsy ani jejich silentbloky, v nichž by mohla vzniknout vůle. Pera nanejvýš občas vržou. Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi Toyota Land Cruiser 76 4.0 VVTi

Pokud na ně bude mít, jsou elektromobily pro příměstské obyvatelstvo možná i dobré řešení. Chlapi, co se ještě živí prací a nechtějí kráčet s dobou jak ovce na porážku, by se měli honem předzásobit vozem, co jim vydrží po zbytek života.

Můžete mlátit pěstí do stolu, nadávat na úplatné politiky, dštít síru na facebooku. Ale na tom, že od roku 2025 bude smět každé v EU přihlášené osobní auto vypouštět jen 70 g CO2 na kilometr, nezměníte nic. Je to dávno schválené a automobilky už investovaly obrovské peníze do změny svého výrobního programu směrem k elektrické trakci. Takže i kdyby náhodou politici dostali rozum, budou kromě rudozelených radikálů náhle za „bezemisní“ budoucnost lobbovat i samotní výrobci aut. Zkrátka vztekejte se, jak chcete, nezměníte nic. Ti z vás, kteří si mohou dovolit zcela nové auto každých pět let a nabíjet v garáži vlastního domu, budou jezdit elektromobily. Ostatní pěšky, na kole, nebo v MHD.

Globální sedmdesátka

Jediné, co proti tomu můžete udělat, je koupit si normální auto, dokud to jde. A to takové, které se nepokazí za pět let, kdy už nebude čím je nahradit.

O luxusních osobních verzích Toyoty Land Cruiser jsme zde psali už vícekrát. O menší LC 150 (od 2009) v SM 28/2020, o velké LC 100 v čísle 12/2019 a o její osmiválcové nástupkyni LC 200 ve vydání 5/2020. Tato auta bezpříkladně kombinují pohodlí na silnici, průchodnost terénem a kvalitu. Jenže trh to ví, dobrý kus neprodává nikdo. A s dobitým to není žádný med, přece jen jde o složité vozy se strojními brzdami, elektronickými tlumiči a bezpočtem komfortní výbavy, jejíž opravy také umějí šplhat do statisíců.

Video se připravuje ...

Dnes se ke slavnému jménu vrátíme naposledy s řadou 70. Ta v roce 1984 navázala na předchozí 40, což byl vůz, kterému terénní toyota vděčí za svou celosvětovou slávu. Po land roveru globálně druhé auto, s nímž se opravdu jezdilo po cestách a necestách celého světa. Svého času to vedle modelů 60 a 80 byl prostě menší land cruiser i pro Evropu.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata