Ojeté Volvo S90/V90 II (od 2016): Krásné, ale trošku loterie

32/38
Přehled fotografií
Zavřít
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Praktičnější kombi V90 i tento jeho outdoorový derivát V90 Cross Country mají proti sedanu mírně měkčí odpružení a vždy pocházejí ze Švédska. Cross Country má světlost o podstatných 60 mm vyšší (celkově 204 mm) a nikdy se nekombinovalo s dobíjecím plug-in hybridem.
    Praktičnější kombi V90 i tento jeho outdoorový derivát V90 Cross Country mají proti sedanu mírně měkčí odpružení a vždy pocházejí ze Švédska. Cross Country má světlost o podstatných 60 mm vyšší (celkově 204 mm) a nikdy se nekombinovalo s dobíjecím plug-in hybridem.| Zdroj: Svět Motorů
  • V modré metalíze Mussel a na 20“ kolech to sedanu S90 hodně slušelo. Světlomety LED s denním svícením ve stylu „Thorova kladiva“ tu najdete vždy, v základu jen nebyly adaptivní.
    V modré metalíze Mussel a na 20“ kolech to sedanu S90 hodně slušelo. Světlomety LED s denním svícením ve stylu „Thorova kladiva“ tu najdete vždy, v základu jen nebyly adaptivní.| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Infotainment Sensus Connect existuje ve verzi s vlastním modemem (má-li nadstavbu Volvo On Call), i bez něj. Bezplatné aktualizace map byste tu měli mít vždy, jen pozor na to, že umí spotřebovat i několik GB místa. Za integraci Apple CarPlay/Android Auto se u prvních ročníků ještě připlácelo. Různé zamrzání a vrtochy systému se paradoxně objevují spíše u nejmladších vozů.
    Infotainment Sensus Connect existuje ve verzi s vlastním modemem (má-li nadstavbu Volvo On Call), i bez něj. Bezplatné aktualizace map byste tu měli mít vždy, jen pozor na to, že umí spotřebovat i několik GB místa. Za integraci Apple CarPlay/Android Auto se u prvních ročníků ještě připlácelo. Různé zamrzání a vrtochy systému se paradoxně objevují spíše u nejmladších vozů.| Zdroj: Svět Motorů
  • S brzdami si někteří majitelé taky užili, kvůli přirezlým destičkám k držákům třmenů buď pískaly, nebo drhnuly. Když je vše v pořádku, vydrží brzdové kotouče 90 000 až 130 000 km, destičky zhruba polovinu.
    S brzdami si někteří majitelé taky užili, kvůli přirezlým destičkám k držákům třmenů buď pískaly, nebo drhnuly. Když je vše v pořádku, vydrží brzdové kotouče 90 000 až 130 000 km, destičky zhruba polovinu.| Zdroj: Svět Motorů
  • Stárnoucí diesely začínají doplácet na své vysokotlaké přeplňování a křehnoucí komponenty, až nezdravě často jim praskají nebo slézají hadice sání. Tahle je od mezichladiče…
    Stárnoucí diesely začínají doplácet na své vysokotlaké přeplňování a křehnoucí komponenty, až nezdravě často jim praskají nebo slézají hadice sání. Tahle je od mezichladiče…| Zdroj: Svět Motorů
  • … a tahle od tlakového zásobníku PowerPulse, který měl verzím D5 pomáhat ke svižnějšímu odpichu. Přidaná hodnota celé složitosti byla v praxi menší než na papíře, však také s nástupem mladšího mild-hybridního dieselu (B5 Diesel) v tichosti zmizela.
    … a tahle od tlakového zásobníku PowerPulse, který měl verzím D5 pomáhat ke svižnějšímu odpichu. Přidaná hodnota celé složitosti byla v praxi menší než na papíře, však také s nástupem mladšího mild-hybridního dieselu (B5 Diesel) v tichosti zmizela.| Zdroj: Svět Motorů
  • U konvenčně řešených čtyřkolek AWD nezanedbávejte výměny oleje v haldexu, byť výrobce tvrdí, že je celoživotní. Více „trakčně“ vytěžované kusy mohou mít v haldexu ochromující blátíčko již po 50 000 km. Jen vyměnit olej pro prevenci nestačí, občas je třeba také vytáhnout čerpadlo a jeho jemné sítko dobře vyčistit.
    U konvenčně řešených čtyřkolek AWD nezanedbávejte výměny oleje v haldexu, byť výrobce tvrdí, že je celoživotní. Více „trakčně“ vytěžované kusy mohou mít v haldexu ochromující blátíčko již po 50 000 km. Jen vyměnit olej pro prevenci nestačí, občas je třeba také vytáhnout čerpadlo a jeho jemné sítko dobře vyčistit.| Zdroj: Svět Motorů
  • Kombi s objemem kufru 560 l nepatří mezi rekordní stěhováky, technicky blízký velký bratr XC90 s 692 l (při pětimístném uspořádání) je na tom podstatně lépe. U většiny ojetin najdete dojezdové rezervní kolo.
    Kombi s objemem kufru 560 l nepatří mezi rekordní stěhováky, technicky blízký velký bratr XC90 s 692 l (při pětimístném uspořádání) je na tom podstatně lépe. U většiny ojetin najdete dojezdové rezervní kolo.| Zdroj: Svět Motorů
  • Světlá kůže na volantu nikdy nebyla dobrý nápad. Po letech olezlé věnce lze přečalounit, ale málokdy se už přesně strefíte do odstínu sedadel.
    Světlá kůže na volantu nikdy nebyla dobrý nápad. Po letech olezlé věnce lze přečalounit, ale málokdy se už přesně strefíte do odstínu sedadel.| Zdroj: Svět Motorů
  • Základní typ odpružení s avantgardním kompozitním listovým perem na zadní nápravě je na rozdíl od „vzduchového“ odpružení absolutně spolehlivý. Při kombinaci s velkými koly ale kodrcavější.
    Základní typ odpružení s avantgardním kompozitním listovým perem na zadní nápravě je na rozdíl od „vzduchového“ odpružení absolutně spolehlivý. Při kombinaci s velkými koly ale kodrcavější.| Zdroj: Svět Motorů
  • Ani po odkrytování motoru se nedostaví dojem žádné impozantní strojovny, přesto ze sebe tenhle čtyřválec vymáčkne 320 koní… Mechanický kompresor Eaton, pomáhající turbodmychadlu, je za zadní stranou motoru, jeho řemenice za krytem rozvodů.
    Ani po odkrytování motoru se nedostaví dojem žádné impozantní strojovny, přesto ze sebe tenhle čtyřválec vymáčkne 320 koní… Mechanický kompresor Eaton, pomáhající turbodmychadlu, je za zadní stranou motoru, jeho řemenice za krytem rozvodů.| Zdroj: Svět Motorů
  • Digitální přístrojový štít tu byl ve dvou velikostech, vyšší výbava Inscription měla vždy tento větší 12,3“, který je přizpůsobitelný. Po faceliftu se stal standardem.
    Digitální přístrojový štít tu byl ve dvou velikostech, vyšší výbava Inscription měla vždy tento větší 12,3“, který je přizpůsobitelný. Po faceliftu se stal standardem.| Zdroj: Svět Motorů
  • Všechny modely na platformě SPA (spektrum od S60 po XC90) mají lichoběžníkovou přední nápravu. U těžkých „devadesátek“ je její životnost tak kolem 200 000 km, spodní ramena někdy musí ven i dřív kvůli vrzání.
    Všechny modely na platformě SPA (spektrum od S60 po XC90) mají lichoběžníkovou přední nápravu. U těžkých „devadesátek“ je její životnost tak kolem 200 000 km, spodní ramena někdy musí ven i dřív kvůli vrzání.| Zdroj: Svět Motorů
  • Už vnější silueta naznačuje, že interiér bude dlouhý a „placatý“ jako jezevčík, sedí se i netypicky nízko. Zadní opěrky hlavy lze z místa řidiče sklopit pro lepší výhled vzad, jako u starých mercedesů. Výdechů ventilace je tu dost, topení je ale na poměry severské značky zvláštně ustrašené.
    Už vnější silueta naznačuje, že interiér bude dlouhý a „placatý“ jako jezevčík, sedí se i netypicky nízko. Zadní opěrky hlavy lze z místa řidiče sklopit pro lepší výhled vzad, jako u starých mercedesů. Výdechů ventilace je tu dost, topení je ale na poměry severské značky zvláštně ustrašené.| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo umělo sedadla vždy, ale tahle vrcholná s měkkou perforovanou kůží, masáží, odvětráváním i prodloužením sedáku jsou opravdu extra třída, nic pohodlnějšího už v této třídě nenajdete. Bohužel stále přežívá neměnná pozice opěrek hlavy, což se zdůvodňuje bezpečností.
    Volvo umělo sedadla vždy, ale tahle vrcholná s měkkou perforovanou kůží, masáží, odvětráváním i prodloužením sedáku jsou opravdu extra třída, nic pohodlnějšího už v této třídě nenajdete. Bohužel stále přežívá neměnná pozice opěrek hlavy, což se zdůvodňuje bezpečností.| Zdroj: Svět Motorů
  • Interiéry všech dnešních volv jsou si podobné, navíc líbivé a konečně i kvalitní. Neuralgickým centrem je dotykový „tablet“ systému Sensus.
    Interiéry všech dnešních volv jsou si podobné, navíc líbivé a konečně i kvalitní. Neuralgickým centrem je dotykový „tablet“ systému Sensus.| Zdroj: Svět Motorů
  • Sensus má přehledné menu, všechny důležité komfortní a asistenční funkce obsloužíte z jednoho „listu“, což šetří čas a nervy. Zato podrobnější ovládání klimatizace a stupňů vyhřívání či ventilace sedadel je jeden velký omyl, příslušné ikonky jsou po rozbalení příliš blízko sebe a trefi t se do nich za jízdy je docela umění.
    Sensus má přehledné menu, všechny důležité komfortní a asistenční funkce obsloužíte z jednoho „listu“, což šetří čas a nervy. Zato podrobnější ovládání klimatizace a stupňů vyhřívání či ventilace sedadel je jeden velký omyl, příslušné ikonky jsou po rozbalení příliš blízko sebe a trefi t se do nich za jízdy je docela umění.| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Plechová zadní nápravnice je už pořádně rezavá, překvapivě úspornou protikorozní ochranu v detailech i celku už přetřásala i švédská média. Na rozdíl od velkého XC90 je tu příplatkové vzduchové odpružení jen poloviční, pouze pro zadní nápravu.
    Plechová zadní nápravnice je už pořádně rezavá, překvapivě úspornou protikorozní ochranu v detailech i celku už přetřásala i švédská média. Na rozdíl od velkého XC90 je tu příplatkové vzduchové odpružení jen poloviční, pouze pro zadní nápravu.| Zdroj: Svět Motorů
  • Vyšší, adaptivní verze světlometů s plaketkou Active High Beam už dokáže „vyřezat“ protijedoucí vozy, ale přesností a intenzitou osvitu patří ve své třídě spíš jen k průměru. Platí to i pro mladší, faceliftové modely.
    Vyšší, adaptivní verze světlometů s plaketkou Active High Beam už dokáže „vyřezat“ protijedoucí vozy, ale přesností a intenzitou osvitu patří ve své třídě spíš jen k průměru. Platí to i pro mladší, faceliftové modely.| Zdroj: Svět Motorů
  • Drahé nabíjecí plug-in hybridy T8 Twin Engine či nověji T8 Recharge (pro V90 i T6 Recharge) u nás takřka nepotkáte, tady na ně nebyly dotace. Baterii mají šikovně pod středovým tunelem, pohon zadní nápravy je pak čistě elektrický – AWD je tedy řešeno „po drátech“. U SUV XC90 se už několik elektromotorů muselo měnit.
    Drahé nabíjecí plug-in hybridy T8 Twin Engine či nověji T8 Recharge (pro V90 i T6 Recharge) u nás takřka nepotkáte, tady na ně nebyly dotace. Baterii mají šikovně pod středovým tunelem, pohon zadní nápravy je pak čistě elektrický – AWD je tedy řešeno „po drátech“. U SUV XC90 se už několik elektromotorů muselo měnit.| Zdroj: Svět Motorů
  • Když přicházejí chladné měsíce, můžete si v nastavení přikázat, aby se automaticky po startu spínal ohřev sedadel, volantu nebo třeba nezávislé topení (u téhle ojetiny bylo) pro rychlejší ohřátí interiéru.
    Když přicházejí chladné měsíce, můžete si v nastavení přikázat, aby se automaticky po startu spínal ohřev sedadel, volantu nebo třeba nezávislé topení (u téhle ojetiny bylo) pro rychlejší ohřátí interiéru.| Zdroj: Svět Motorů
  • Modely na platformě SPA jsou tak citlivé na precizní vyvážení kola, že si dealeři musejí pořizovat superpřesné a velmi drahé vyvažovačky Hunter s přítlačným válcem simulujícím zatížení kol. Ve Zlínském SPX Car Group ji provozují už od loňska.
    Modely na platformě SPA jsou tak citlivé na precizní vyvážení kola, že si dealeři musejí pořizovat superpřesné a velmi drahé vyvažovačky Hunter s přítlačným válcem simulujícím zatížení kol. Ve Zlínském SPX Car Group ji provozují už od loňska.| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
  • Volvo S90
    Volvo S90| Zdroj: Svět Motorů
Volvo S90
Praktičnější kombi V90 i tento jeho outdoorový derivát V90 Cross Country mají proti sedanu mírně měkčí odpružení a vždy pocházejí ze Švédska. Cross Country má světlost o podstatných 60 mm vyšší (celkově 204 mm) a nikdy se nekombinovalo s dobíjecím plug-in hybridem.
V modré metalíze Mussel a na 20“ kolech to sedanu S90 hodně slušelo. Světlomety LED s denním svícením ve stylu „Thorova kladiva“ tu najdete vždy, v základu jen nebyly adaptivní.
Volvo S90
Volvo S90
Volvo S90
Volvo S90
Volvo S90
Infotainment Sensus Connect existuje ve verzi s vlastním modemem (má-li nadstavbu Volvo On Call), i bez něj. Bezplatné aktualizace map byste tu měli mít vždy, jen pozor na to, že umí spotřebovat i několik GB místa. Za integraci Apple CarPlay/Android Auto se u prvních ročníků ještě připlácelo. Různé zamrzání a vrtochy systému se paradoxně objevují spíše u nejmladších vozů.
S brzdami si někteří majitelé taky užili, kvůli přirezlým destičkám k držákům třmenů buď pískaly, nebo drhnuly. Když je vše v pořádku, vydrží brzdové kotouče 90 000 až 130 000 km, destičky zhruba polovinu.
Stárnoucí diesely začínají doplácet na své vysokotlaké přeplňování a křehnoucí komponenty, až nezdravě často jim praskají nebo slézají hadice sání. Tahle je od mezichladiče…
… a tahle od tlakového zásobníku PowerPulse, který měl verzím D5 pomáhat ke svižnějšímu odpichu. Přidaná hodnota celé složitosti byla v praxi menší než na papíře, však také s nástupem mladšího mild-hybridního dieselu (B5 Diesel) v tichosti zmizela.
U konvenčně řešených čtyřkolek AWD nezanedbávejte výměny oleje v haldexu, byť výrobce tvrdí, že je celoživotní. Více „trakčně“ vytěžované kusy mohou mít v haldexu ochromující blátíčko již po 50 000 km. Jen vyměnit olej pro prevenci nestačí, občas je třeba také vytáhnout čerpadlo a jeho jemné sítko dobře vyčistit.
Kombi s objemem kufru 560 l nepatří mezi rekordní stěhováky, technicky blízký velký bratr XC90 s 692 l (při pětimístném uspořádání) je na tom podstatně lépe. U většiny ojetin najdete dojezdové rezervní kolo.
Světlá kůže na volantu nikdy nebyla dobrý nápad. Po letech olezlé věnce lze přečalounit, ale málokdy se už přesně strefíte do odstínu sedadel.
Základní typ odpružení s avantgardním kompozitním listovým perem na zadní nápravě je na rozdíl od „vzduchového“ odpružení absolutně spolehlivý. Při kombinaci s velkými koly ale kodrcavější.
Ani po odkrytování motoru se nedostaví dojem žádné impozantní strojovny, přesto ze sebe tenhle čtyřválec vymáčkne 320 koní… Mechanický kompresor Eaton, pomáhající turbodmychadlu, je za zadní stranou motoru, jeho řemenice za krytem rozvodů.
Digitální přístrojový štít tu byl ve dvou velikostech, vyšší výbava Inscription měla vždy tento větší 12,3“, který je přizpůsobitelný. Po faceliftu se stal standardem.
Všechny modely na platformě SPA (spektrum od S60 po XC90) mají lichoběžníkovou přední nápravu. U těžkých „devadesátek“ je její životnost tak kolem 200 000 km, spodní ramena někdy musí ven i dřív kvůli vrzání.
Už vnější silueta naznačuje, že interiér bude dlouhý a „placatý“ jako jezevčík, sedí se i netypicky nízko. Zadní opěrky hlavy lze z místa řidiče sklopit pro lepší výhled vzad, jako u starých mercedesů. Výdechů ventilace je tu dost, topení je ale na poměry severské značky zvláštně ustrašené.
Volvo umělo sedadla vždy, ale tahle vrcholná s měkkou perforovanou kůží, masáží, odvětráváním i prodloužením sedáku jsou opravdu extra třída, nic pohodlnějšího už v této třídě nenajdete. Bohužel stále přežívá neměnná pozice opěrek hlavy, což se zdůvodňuje bezpečností.
Interiéry všech dnešních volv jsou si podobné, navíc líbivé a konečně i kvalitní. Neuralgickým centrem je dotykový „tablet“ systému Sensus.
Sensus má přehledné menu, všechny důležité komfortní a asistenční funkce obsloužíte z jednoho „listu“, což šetří čas a nervy. Zato podrobnější ovládání klimatizace a stupňů vyhřívání či ventilace sedadel je jeden velký omyl, příslušné ikonky jsou po rozbalení příliš blízko sebe a trefi t se do nich za jízdy je docela umění.
Volvo S90
Plechová zadní nápravnice je už pořádně rezavá, překvapivě úspornou protikorozní ochranu v detailech i celku už přetřásala i švédská média. Na rozdíl od velkého XC90 je tu příplatkové vzduchové odpružení jen poloviční, pouze pro zadní nápravu.
Vyšší, adaptivní verze světlometů s plaketkou Active High Beam už dokáže „vyřezat“ protijedoucí vozy, ale přesností a intenzitou osvitu patří ve své třídě spíš jen k průměru. Platí to i pro mladší, faceliftové modely.
Drahé nabíjecí plug-in hybridy T8 Twin Engine či nověji T8 Recharge (pro V90 i T6 Recharge) u nás takřka nepotkáte, tady na ně nebyly dotace. Baterii mají šikovně pod středovým tunelem, pohon zadní nápravy je pak čistě elektrický – AWD je tedy řešeno „po drátech“. U SUV XC90 se už několik elektromotorů muselo měnit.
Když přicházejí chladné měsíce, můžete si v nastavení přikázat, aby se automaticky po startu spínal ohřev sedadel, volantu nebo třeba nezávislé topení (u téhle ojetiny bylo) pro rychlejší ohřátí interiéru.
Modely na platformě SPA jsou tak citlivé na precizní vyvážení kola, že si dealeři musejí pořizovat superpřesné a velmi drahé vyvažovačky Hunter s přítlačným válcem simulujícím zatížení kol. Ve Zlínském SPX Car Group ji provozují už od loňska.
Volvo S90
Volvo S90
Volvo S90
Volvo S90
Volvo S90
Volvo S90
Volvo S90
Volvo S90
Volvo S90