Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté Volvo S90/V90 II (od 2016): Krásné, ale trošku loterie

Marek Oborník
Diskuze (8)

Poslední generace velkých modelů Volva se líbí snad každému. Nejvíc těm, co by elegantní tvary rádi spojili se starou pověstí o nerozbitném švédském tanku. Řekneme to asi takto: jsou to krásné vozy, ale za ty neskromné peníze mohly být i vychytanější.

S volvy označenými S90 (sedan) a V90 (kombi) jsme se poprvé setkali v druhé polovině devadesátých let. Tehdy šlo o přeznačený model 960, tedy ještě starou, hranatou klasiku s podélně uloženým šestiválcem a pohonem zadních kol. Auto, které neudělalo ostudu ani před divadlem, přitom k otočení čelem vzad potřebovalo menší prostor než felicia a z jehož účelně hranaté a bohatě prosklené karoserie byl nádherný výhled. Navíc všechno šlo ovládat i v palčácích.

Současní jmenovci, vyrábění od roku 2016, jsou přesný protipól toho všeho. Funkce podřízená líbivým tvarům, nízký posez jako v raketě, průměr otáčení autobusu. Pod kapotou výhradně příčně uložený dvoulitrový čtyřválec s různými úrovněmi přeplňování a hybridizace. Na palubce velký dotykový displej systému Sensus, jímž ovládáte dokonce i topení. Příslušné ovládací ikonky jsou elegantně malé, takže přenastavit topení nebo zeslabit vyhřívání sedadel na hrbaté silnici znamená jet kilometr poslepu. Zvláštní, že zrovna Švédům, posedlým bezpečností, tohle nevadí. Ale buďme klidní, zabít se v rychlosti vyšší než 180 km/h nám už od modelového roku 2021 nedovolí…

Vstupné zdražilo

Dost se změnila také cenová úroveň. Základní model startoval na 1,3 milionu a reálně nebyl problém vydrápat se až ke dvojnásobku – se vzácnými vrcholnými plug-in hybridy T8 Twin Engine (dnes T8 Recharge) naloženými plnou příplatkovou výbavou. Což také adekvátně vytáhlo ceny ojetin. Ještě v dobách předchozích S80/V70 platilo, že šestiletý kus vyšel průměrně na 300.000 Kč. U nástupnických S90/V90 si připravte spíš dvojnásobek. Průměrné roční nájezdy manažerských velkých volv se přitom nijak nesnížily, takže první dilema kolem bazarových S90/V90 začíná už tím, zda vám přijde adekvátní zaplatit třeba 600.000 Kč za vůz s 200.000 km.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (8)

Doporučujeme

19. 4. 2024 13:07
Re: Volvo
Diky!...
15. 2. 2023 15:19
Re: Volvo
Souhlasim skla jsou jen vybava.
Myslel jsem, jako ze D4 musite vice vytacet napr pri predjizdeni- takze ten motor je hlucnejsi.
15. 2. 2023 13:49
Re: Volvo
Akustické sklá súvisia so zvoleným stupňom výbavy, resp. sú za príplatok.
S D5/D4 majú sklá spoločné pranič, to je len identický štvorvalcový diesel s iným výkonom.
13. 2. 2023 23:53
Re: Volvo
Dobry den.
Mam v90 D5 insc. Aktualne najeto 105 tis. za 2 roky. Vetsinou dalnice. Problemy s nim zadne zasadni.
Az na ten podvozek, jak je napsano v clanku, resp. u te jedne fotografie.
Rok jsem resil vibrace. Zimni kola, pak letni kola, dokonce jsem i poridil nova originalni mensi letni kola z 20” na 19”. Ted na podzim nove zimni gumy bridgestony, ty mam 18”. Porad vyvazovani a vse jen s malym efektem. Uz jsme resili i reklamaci a kontrolovala se naprava, loziska (vsechna nova) na podzim se zkousela odpojit kardanka (Jmenuje se to tak? Nejsem technik jen uzivatel). Pokazde zaver, ze to asi budou kola, ale lepe to vyvazit nejde. A to vzdy bylo v autorizovanych servisech 3 ruznych, a kdyz neautorizovanych, tak na hunterech.
Nakonec mi pomohl jeden aut. Volvo dealer, co mi byl nahodou doporucen, ze maji nejakou vyvazovacku a kde presne vedeli, ze jsou s nimi problemy. 3 dny vyvazovani, cena jak za garancku maleho vozu, ale vse po roce odstraneno. Proste se muselo opakovane a peclive vyvazovat. Takova kravina, ale uz jsem vybiral jinou znacku. Ted uz dobre.
Kazdopadne volte mensi kola. 19” max. Pokud chcete pohodli.

Skvele odhlucneni - urcite si poridte verzi co ma ta dvojita akusticka skla, je to velky rozdil okolniho hluku (Nevim jestli to neni automaticky soucast ozvuceni B&W?)

Nevolil bych D4. Kdyz jsem ji mel jako nahradni vuz- je to dost hlucne proti D5, ale muzou za to prave i ta skla, ktera D4 nemela. (Nez D4 radeji si kupte superba)

Urcite zvolte kameru 360´, je to pohodlne.
“Cumak” prestoze nemam crossku, je docela vysoko, takze nebyva problem se zaparkovanim u chodniku, kde s jinym autem dru.

A zkuste si sedacky, ne kazdemu sedi ty “prodluzovaci” sedaky, kdyz jsou hodne vytazene, ony jsou na krajich trosku zvedle do takove “misky”.

Spotreba pri kazdodenim pouziti pha + 200km dalnice je tak 8- 8,3 L pri vyssim tempu presunu.

Jizda je houpava, necekejte nejake zabavne rizeni, ale na pohodlne presuny je to fajn.

Tak preji uspesne rozhodovani.
13. 2. 2023 13:54
Re: Volvo
Ano, D4 Inscription, r.v. 2021. Zatím jen proražená pneu na dálnici, jinak šlape jako hodinky. Naj. 31tkm, vlastním 3/4 roku a najezdil jsem zatim 13tkm. Vibrace na volantu na dálnici ve vyšších rychlostech občas pociťuji, ale počkám ještě na přezutí na letní pneu, jestli to není zimními pneu. Za sebe bych doporučil. Systém Sensus není nic moc, s tím spokojený nejsem, ale jezdím s CarPlay, tak si s tím moc nehraju, navigace mezi budíky jen vestavná, bohužel, tu nepoužívám.