Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté Volvo S90/V90 II (od 2016): Krásné, ale trošku loterie

Praktičnější kombi V90 i tento jeho outdoorový derivát V90 Cross Country mají proti sedanu mírně měkčí odpružení a vždy pocházejí ze Švédska. Cross Country má světlost o podstatných 60 mm vyšší (celkově 204 mm) a nikdy se nekombinovalo s dobíjecím plug-in hybridem.
V modré metalíze Mussel a na 20“ kolech to sedanu S90 hodně slušelo. Světlomety LED s denním svícením ve stylu „Thorova kladiva“ tu najdete vždy, v základu jen nebyly adaptivní.
Volvo S90
Volvo S90
38 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (8)

Poslední generace velkých modelů Volva se líbí snad každému. Nejvíc těm, co by elegantní tvary rádi spojili se starou pověstí o nerozbitném švédském tanku. Řekneme to asi takto: jsou to krásné vozy, ale za ty neskromné peníze mohly být i vychytanější.

S volvy označenými S90 (sedan) a V90 (kombi) jsme se poprvé setkali v druhé polovině devadesátých let. Tehdy šlo o přeznačený model 960, tedy ještě starou, hranatou klasiku s podélně uloženým šestiválcem a pohonem zadních kol. Auto, které neudělalo ostudu ani před divadlem, přitom k otočení čelem vzad potřebovalo menší prostor než felicia a z jehož účelně hranaté a bohatě prosklené karoserie byl nádherný výhled. Navíc všechno šlo ovládat i v palčácích.

Současní jmenovci, vyrábění od roku 2016, jsou přesný protipól toho všeho. Funkce podřízená líbivým tvarům, nízký posez jako v raketě, průměr otáčení autobusu. Pod kapotou výhradně příčně uložený dvoulitrový čtyřválec s různými úrovněmi přeplňování a hybridizace. Na palubce velký dotykový displej systému Sensus, jímž ovládáte dokonce i topení. Příslušné ovládací ikonky jsou elegantně malé, takže přenastavit topení nebo zeslabit vyhřívání sedadel na hrbaté silnici znamená jet kilometr poslepu. Zvláštní, že zrovna Švédům, posedlým bezpečností, tohle nevadí. Ale buďme klidní, zabít se v rychlosti vyšší než 180 km/h nám už od modelového roku 2021 nedovolí…

Vstupné zdražilo

Dost se změnila také cenová úroveň. Základní model startoval na 1,3 milionu a reálně nebyl problém vydrápat se až ke dvojnásobku – se vzácnými vrcholnými plug-in hybridy T8 Twin Engine (dnes T8 Recharge) naloženými plnou příplatkovou výbavou. Což také adekvátně vytáhlo ceny ojetin. Ještě v dobách předchozích S80/V70 platilo, že šestiletý kus vyšel průměrně na 300.000 Kč. U nástupnických S90/V90 si připravte spíš dvojnásobek. Průměrné roční nájezdy manažerských velkých volv se přitom nijak nesnížily, takže první dilema kolem bazarových S90/V90 začíná už tím, zda vám přijde adekvátní zaplatit třeba 600.000 Kč za vůz s 200.000 km.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (8)