Ojetý Opel Grandland X (i bez X): Kapka jedu na citlivém místě

1/38
Přehled fotografií
Zavřít
  • Model před faceliftem, označovaný Grandland X, měl víc obdivovatelů. S metalízou odstínu Champagne se můžete setkat jen u ročníků 2017 a 2018. Světlá výška 188 mm (při pohotovostní hmotnosti) není špatná, klasickou čtyřkolku tu ale nenajdete.
    Model před faceliftem, označovaný Grandland X, měl víc obdivovatelů. S metalízou odstínu Champagne se můžete setkat jen u ročníků 2017 a 2018. Světlá výška 188 mm (při pohotovostní hmotnosti) není špatná, klasickou čtyřkolku tu ale nenajdete.| Zdroj: Svět motorů
  • Po faceliftu v roce 2022 zmizelo z označení písmeno X a příď získala kontroverzní zmijí výraz, navíc humpolácky připasovaný ke starým blatníkům. V nabídce se objevily přesnější světlomety Matrix LED, noční vidění i sportovnější výbava GS Line, ale paleta motorizací prořídla. Z nehybridních zůstaly jen 1.2 Turbo a 1.5 CDTI.
    Po faceliftu v roce 2022 zmizelo z označení písmeno X a příď získala kontroverzní zmijí výraz, navíc humpolácky připasovaný ke starým blatníkům. V nabídce se objevily přesnější světlomety Matrix LED, noční vidění i sportovnější výbava GS Line, ale paleta motorizací prořídla. Z nehybridních zůstaly jen 1.2 Turbo a 1.5 CDTI.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér původního Grandlandu X s klasickými analogovými budíky bude víc vyhovovat staromilcům. Elektrická parkovací brzda byla standardem všech verzí, za dvouzónovou automatickou klimatizaci se u nižších výbav připlácelo.
    Interiér původního Grandlandu X s klasickými analogovými budíky bude víc vyhovovat staromilcům. Elektrická parkovací brzda byla standardem všech verzí, za dvouzónovou automatickou klimatizaci se u nižších výbav připlácelo.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér faceliftového grandlandu už přepadla větší digitalizace, přístrojový štít i infotainment se víc přiblížily peugeotům. Naštěstí pořád zůstávají klasické ovládání klimatizace i fyzická tlačítka pro nejdůležitější funkce a asistenty.
    Interiér faceliftového grandlandu už přepadla větší digitalizace, přístrojový štít i infotainment se víc přiblížily peugeotům. Naštěstí pořád zůstávají klasické ovládání klimatizace i fyzická tlačítka pro nejdůležitější funkce a asistenty.| Zdroj: Svět motorů
  • Podélná prostornost patří jen k průměru třídy, fi gurant se 183 cm posazený za sebe má už kolena v opěradle. Zadní sedadla jsou rozměrná, ale umějí jen sklápění opěradel. Lacinější sourozenec Crossland dokáže nabídnout posuvná.
    Podélná prostornost patří jen k průměru třídy, fi gurant se 183 cm posazený za sebe má už kolena v opěradle. Zadní sedadla jsou rozměrná, ale umějí jen sklápění opěradel. Lacinější sourozenec Crossland dokáže nabídnout posuvná.| Zdroj: Svět motorů
  • Kufr má dost vysokou nákladovou hranu (81 cm), do avizovaného objemu 514 l je připočítán i prostor pod mezipodlahou. Pokud máte dojezdovou rezervu, odpočítejte si 26 l. Hybridy mají jen 390 l. Opěradla sklopíte bez námahy zatáhnutím za madla v bočním obkladu.
    Kufr má dost vysokou nákladovou hranu (81 cm), do avizovaného objemu 514 l je připočítán i prostor pod mezipodlahou. Pokud máte dojezdovou rezervu, odpočítejte si 26 l. Hybridy mají jen 390 l. Opěradla sklopíte bez námahy zatáhnutím za madla v bočním obkladu.| Zdroj: Svět motorů
  • Bolest tříválce 1.2 Turbo: drobenka uvolňovaná z rozvodového řemene časem ucpává nejen sací koš olejového čerpadla (na snímku), ale i ventily VVT či vakuovou pumpu, obstarávající podtlak pro posilovač brzd. Problém lze jen mírnit krátkými intervaly na olej i rozvody a maximálním omezením městských jízd. Podobnou koncepci rozvodů i problémy měl Fordův 1.0 Ecoboost první generace (2012-2018, ve fi estě do roku 2020).
    Bolest tříválce 1.2 Turbo: drobenka uvolňovaná z rozvodového řemene časem ucpává nejen sací koš olejového čerpadla (na snímku), ale i ventily VVT či vakuovou pumpu, obstarávající podtlak pro posilovač brzd. Problém lze jen mírnit krátkými intervaly na olej i rozvody a maximálním omezením městských jízd. Podobnou koncepci rozvodů i problémy měl Fordův 1.0 Ecoboost první generace (2012-2018, ve fi estě do roku 2020).| Zdroj: Svět motorů
  • Také plug-in hybrid kombinující benzinový motor 1.6 Turbo s jedním nebo dvěma elektromotory vychází z techniky známé z Peugeotu 3008 (ale i jiných modelů koncernu), v bazarech jde ale zatím o drahou vzácnost. Zde v průhledu výkonnější verze Hybrid4 s druhým elektromotorem samostatně pohánějícím zadní kola.
    Také plug-in hybrid kombinující benzinový motor 1.6 Turbo s jedním nebo dvěma elektromotory vychází z techniky známé z Peugeotu 3008 (ale i jiných modelů koncernu), v bazarech jde ale zatím o drahou vzácnost. Zde v průhledu výkonnější verze Hybrid4 s druhým elektromotorem samostatně pohánějícím zadní kola.| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Grandland X
    Opel Grandland X| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Grandland X
    Opel Grandland X| Zdroj: Svět motorů
  • Modernější, impulzní volič automatu po vzoru peugeotů měly před faceliftem pouze hybridy, konvenční motorizace tehdy dostávaly i k osmikvaltu EAT8 ještě starý mechanický volič se zubatou kulisou. Po faceliftu už mají všechny verze s automatem impulzní.
    Modernější, impulzní volič automatu po vzoru peugeotů měly před faceliftem pouze hybridy, konvenční motorizace tehdy dostávaly i k osmikvaltu EAT8 ještě starý mechanický volič se zubatou kulisou. Po faceliftu už mají všechny verze s automatem impulzní.| Zdroj: Svět motorů
  • Indukční nabíječka mobilů i s přidržovacím kurtem je šikovně vymyšlená, ale před pěti lety si za ni připláceli jen vizionáři. Kupodivu dodatečně doinstalovat prý nejde, v katalogu originálního příslušenství ke grandlandu jsme ji nenašli.
    Indukční nabíječka mobilů i s přidržovacím kurtem je šikovně vymyšlená, ale před pěti lety si za ni připláceli jen vizionáři. Kupodivu dodatečně doinstalovat prý nejde, v katalogu originálního příslušenství ke grandlandu jsme ji nenašli.| Zdroj: Svět motorů
  • Drobnou náplastí za chybějící klasickou čtyřkolku (neelektrickou) je příplatkový několikarežimový protiprokluzový systém s přepínačem Grip Control. Je to spíš taková hračka, na hory jezděte hlavně s dobrým obutím.
    Drobnou náplastí za chybějící klasickou čtyřkolku (neelektrickou) je příplatkový několikarežimový protiprokluzový systém s přepínačem Grip Control. Je to spíš taková hračka, na hory jezděte hlavně s dobrým obutím.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér vypadá kvalitně, jen pokud se nedíváte podrobněji. U faceliftových modelů jsou často i křivě spasované karosářské díly.
    Interiér vypadá kvalitně, jen pokud se nedíváte podrobněji. U faceliftových modelů jsou často i křivě spasované karosářské díly.| Zdroj: Svět motorů
  • Starší multimediální systém IntelliLink vypadá jako ten v insignii, ale ve skutečnosti je to už přestrojený infotainment peugeotu. Moc toho neumí, je pomalejší, a ještě občas „zamrzne“. Apple CarPlay a Android Auto (po kabelu) podporovaly obě verze, tedy i menší typ bez integrované navigace.
    Starší multimediální systém IntelliLink vypadá jako ten v insignii, ale ve skutečnosti je to už přestrojený infotainment peugeotu. Moc toho neumí, je pomalejší, a ještě občas „zamrzne“. Apple CarPlay a Android Auto (po kabelu) podporovaly obě verze, tedy i menší typ bez integrované navigace.| Zdroj: Svět motorů
  • S brzdami u více jezdících kusů problémy nebývají. Kotouče vydrží i 100 000 km.
    S brzdami u více jezdících kusů problémy nebývají. Kotouče vydrží i 100 000 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavěšení kol je velice odolné a odpružení si Opel pěkně doladil, grandland jezdí plavněji než šlakovitý model 3008, netluče ani na větších nerovnostech. Čepy předních ramen půjdou vyměnit samostatně, drahé elektronické tlumiče tu nenajdete.
    Zavěšení kol je velice odolné a odpružení si Opel pěkně doladil, grandland jezdí plavněji než šlakovitý model 3008, netluče ani na větších nerovnostech. Čepy předních ramen půjdou vyměnit samostatně, drahé elektronické tlumiče tu nenajdete.| Zdroj: Svět motorů
  • Víceprvkovou zadní nápravu má jen plug-in hybrid, konvenční motorizace dostaly tuto jednoduchou vlečenou. Některé kusy byly svolávány kvůli kontrole dotažení nábojů kol. Svolávalo se i kvůli vadnému tažnému zařízení, dokonce několikrát.
    Víceprvkovou zadní nápravu má jen plug-in hybrid, konvenční motorizace dostaly tuto jednoduchou vlečenou. Některé kusy byly svolávány kvůli kontrole dotažení nábojů kol. Svolávalo se i kvůli vadnému tažnému zařízení, dokonce několikrát.| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Grandland X
    Opel Grandland X| Zdroj: Svět motorů
  • Druhá nejvyšší výbava Innovation standardně obouvala 18“ kola, která na vysokém autě vypadají dobře a zároveň ještě nekazí pohodlí. Rozsah velikostí byl jinak 16 až 19“.
    Druhá nejvyšší výbava Innovation standardně obouvala 18“ kola, která na vysokém autě vypadají dobře a zároveň ještě nekazí pohodlí. Rozsah velikostí byl jinak 16 až 19“.| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Grandland X
    Opel Grandland X| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Grandland X
    Opel Grandland X| Zdroj: Svět motorů
  • Kvalitně zaprášený a zabahněný motorový prostor asi hodně zájemců odstraší. Osmiventil 1.6 BlueHDI (pardon, tady CDTI) tu byl výhradně ve své výkonnější verzi s 88 kW. I s automatem umí jezdit pod 6 l, ale tichošlápek to už dávno není. Úniky klimatizace grandlandy moc netrpí, spíš hlučnějším ventilátorem topení, které nemá valnou kvalitu.
    Kvalitně zaprášený a zabahněný motorový prostor asi hodně zájemců odstraší. Osmiventil 1.6 BlueHDI (pardon, tady CDTI) tu byl výhradně ve své výkonnější verzi s 88 kW. I s automatem umí jezdit pod 6 l, ale tichošlápek to už dávno není. Úniky klimatizace grandlandy moc netrpí, spíš hlučnějším ventilátorem topení, které nemá valnou kvalitu.| Zdroj: Svět motorů
  • Panoramatický kamerový systém je tak trochu „fejk“. Obraz po bocích vozu dotváří virtuálně na základě toho, co už viděla přední nebo zadní kamera. Ty boční totiž nemá. Proto vždy na počátku po bocích vidíte jen vyšrafovaná hluchá místa, která se po rozjezdu postupně vyplňují. Takže ten betonový květináč pode dveřmi uvidíte až po ujetí tří metrů.
    Panoramatický kamerový systém je tak trochu „fejk“. Obraz po bocích vozu dotváří virtuálně na základě toho, co už viděla přední nebo zadní kamera. Ty boční totiž nemá. Proto vždy na počátku po bocích vidíte jen vyšrafovaná hluchá místa, která se po rozjezdu postupně vyplňují. Takže ten betonový květináč pode dveřmi uvidíte až po ujetí tří metrů.| Zdroj: Svět motorů
  • Před faceliftem bývaly základem halogeny, ale tyhle příplatkové adaptivní světlomety LED s AFL jsou jiná liga. Vrhají silné homogenní potkávací světlo, které nám přišlo dokonce širší a jasnější než u současného modelu s Matrix LED.
    Před faceliftem bývaly základem halogeny, ale tyhle příplatkové adaptivní světlomety LED s AFL jsou jiná liga. Vrhají silné homogenní potkávací světlo, které nám přišlo dokonce širší a jasnější než u současného modelu s Matrix LED.| Zdroj: Svět motorů
  • K bontonu všech dobrých SUV patří ochrana před zašpiněním nohavic. I tady jsou prahy dostatečně překryté.
    K bontonu všech dobrých SUV patří ochrana před zašpiněním nohavic. I tady jsou prahy dostatečně překryté.| Zdroj: Svět motorů
  • Adaptivní režim světel, tedy dynamickou regulaci světelného kužele a samočinné přepínání, si aktivujete samostatným tlačítkem na páčce směrovek. Tlačítko má i vlastní drobnou svítící kontrolku, na kterou je z místa řidiče krásně vidět. Přepínání palubního počítače kroužkem na konci páčky přežilo ještě ze starých modelů z éry GM.
    Adaptivní režim světel, tedy dynamickou regulaci světelného kužele a samočinné přepínání, si aktivujete samostatným tlačítkem na páčce směrovek. Tlačítko má i vlastní drobnou svítící kontrolku, na kterou je z místa řidiče krásně vidět. Přepínání palubního počítače kroužkem na konci páčky přežilo ještě ze starých modelů z éry GM.| Zdroj: Svět motorů
  • Nádržka na AdBlue má u všech dieselů objem 17 l, což konkrétně u šestnáctistovek s nejnižší spotřebou močoviny znamená dojezd i hodně přes 20 000 km na jedno naplnění. Tady už se nízkou hladinou připomíná. Úroveň aditiva Eolys pro fi ltr FAP prozradí jen diagnostika, jednorázová „konzerva“ by měla při dosavadním způsobu jízdy vydržet zhruba 160 000 km.
    Nádržka na AdBlue má u všech dieselů objem 17 l, což konkrétně u šestnáctistovek s nejnižší spotřebou močoviny znamená dojezd i hodně přes 20 000 km na jedno naplnění. Tady už se nízkou hladinou připomíná. Úroveň aditiva Eolys pro fi ltr FAP prozradí jen diagnostika, jednorázová „konzerva“ by měla při dosavadním způsobu jízdy vydržet zhruba 160 000 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Všechny převodovky tu už mají těžké úsporné zpřevodování. Diesel 1.6 s automatem EAT6 točí při dálničních 130 km/h přibližně 2100 min-1, s výchozím manuálním šestikvaltem pak 2200 min-1. Manuálu od Peugeotu se ale konkrétně u tohoto motoru spíš vyhněte, řazení je docela hlučné a kulisa rozbředlá.
    Všechny převodovky tu už mají těžké úsporné zpřevodování. Diesel 1.6 s automatem EAT6 točí při dálničních 130 km/h přibližně 2100 min-1, s výchozím manuálním šestikvaltem pak 2200 min-1. Manuálu od Peugeotu se ale konkrétně u tohoto motoru spíš vyhněte, řazení je docela hlučné a kulisa rozbředlá.| Zdroj: Svět motorů
  • Naprosto pravidelnou závadou všech derivátů francouzského dieselu 1.6 HDI (včetně mladších patnáctistovek) bývá selhání odlučovače oleje v odvětrávání ventilového víka. Projevuje se zákeřným propouštěním oleje do sání, přímo před turbodmychadlo. Tady už bylo v hadici plno oleje a závada je ve stádiu „za pět minut dvanáct“.
    Naprosto pravidelnou závadou všech derivátů francouzského dieselu 1.6 HDI (včetně mladších patnáctistovek) bývá selhání odlučovače oleje v odvětrávání ventilového víka. Projevuje se zákeřným propouštěním oleje do sání, přímo před turbodmychadlo. Tady už bylo v hadici plno oleje a závada je ve stádiu „za pět minut dvanáct“.| Zdroj: Svět motorů
  • Naprosto pravidelnou závadou všech derivátů francouzského dieselu 1.6 HDI (včetně mladších patnáctistovek) bývá selhání odlučovače oleje v odvětrávání ventilového víka. Projevuje se zákeřným propouštěním oleje do sání, přímo před turbodmychadlo. Tady už bylo v hadici plno oleje a závada je ve stádiu „za pět minut dvanáct“.
    Naprosto pravidelnou závadou všech derivátů francouzského dieselu 1.6 HDI (včetně mladších patnáctistovek) bývá selhání odlučovače oleje v odvětrávání ventilového víka. Projevuje se zákeřným propouštěním oleje do sání, přímo před turbodmychadlo. Tady už bylo v hadici plno oleje a závada je ve stádiu „za pět minut dvanáct“.| Zdroj: Svět motorů
  • Naprosto pravidelnou závadou všech derivátů francouzského dieselu 1.6 HDI (včetně mladších patnáctistovek) bývá selhání odlučovače oleje v odvětrávání ventilového víka. Projevuje se zákeřným propouštěním oleje do sání, přímo před turbodmychadlo. Tady už bylo v hadici plno oleje a závada je ve stádiu „za pět minut dvanáct“.
    Naprosto pravidelnou závadou všech derivátů francouzského dieselu 1.6 HDI (včetně mladších patnáctistovek) bývá selhání odlučovače oleje v odvětrávání ventilového víka. Projevuje se zákeřným propouštěním oleje do sání, přímo před turbodmychadlo. Tady už bylo v hadici plno oleje a závada je ve stádiu „za pět minut dvanáct“.| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Grandland X
    Opel Grandland X| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Grandland X
    Opel Grandland X| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Grandland X
    Opel Grandland X| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Grandland X
    Opel Grandland X| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Grandland X
    Opel Grandland X| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Grandland X
    Opel Grandland X| Zdroj: Svět motorů
Model před faceliftem, označovaný Grandland X, měl víc obdivovatelů. S metalízou odstínu Champagne se můžete setkat jen u ročníků 2017 a 2018. Světlá výška 188 mm (při pohotovostní hmotnosti) není špatná, klasickou čtyřkolku tu ale nenajdete.
Po faceliftu v roce 2022 zmizelo z označení písmeno X a příď získala kontroverzní zmijí výraz, navíc humpolácky připasovaný ke starým blatníkům. V nabídce se objevily přesnější světlomety Matrix LED, noční vidění i sportovnější výbava GS Line, ale paleta motorizací prořídla. Z nehybridních zůstaly jen 1.2 Turbo a 1.5 CDTI.
Interiér původního Grandlandu X s klasickými analogovými budíky bude víc vyhovovat staromilcům. Elektrická parkovací brzda byla standardem všech verzí, za dvouzónovou automatickou klimatizaci se u nižších výbav připlácelo.
Interiér faceliftového grandlandu už přepadla větší digitalizace, přístrojový štít i infotainment se víc přiblížily peugeotům. Naštěstí pořád zůstávají klasické ovládání klimatizace i fyzická tlačítka pro nejdůležitější funkce a asistenty.
Podélná prostornost patří jen k průměru třídy, fi gurant se 183 cm posazený za sebe má už kolena v opěradle. Zadní sedadla jsou rozměrná, ale umějí jen sklápění opěradel. Lacinější sourozenec Crossland dokáže nabídnout posuvná.
Kufr má dost vysokou nákladovou hranu (81 cm), do avizovaného objemu 514 l je připočítán i prostor pod mezipodlahou. Pokud máte dojezdovou rezervu, odpočítejte si 26 l. Hybridy mají jen 390 l. Opěradla sklopíte bez námahy zatáhnutím za madla v bočním obkladu.
Bolest tříválce 1.2 Turbo: drobenka uvolňovaná z rozvodového řemene časem ucpává nejen sací koš olejového čerpadla (na snímku), ale i ventily VVT či vakuovou pumpu, obstarávající podtlak pro posilovač brzd. Problém lze jen mírnit krátkými intervaly na olej i rozvody a maximálním omezením městských jízd. Podobnou koncepci rozvodů i problémy měl Fordův 1.0 Ecoboost první generace (2012-2018, ve fi estě do roku 2020).
Také plug-in hybrid kombinující benzinový motor 1.6 Turbo s jedním nebo dvěma elektromotory vychází z techniky známé z Peugeotu 3008 (ale i jiných modelů koncernu), v bazarech jde ale zatím o drahou vzácnost. Zde v průhledu výkonnější verze Hybrid4 s druhým elektromotorem samostatně pohánějícím zadní kola.
Opel Grandland X
Opel Grandland X
Modernější, impulzní volič automatu po vzoru peugeotů měly před faceliftem pouze hybridy, konvenční motorizace tehdy dostávaly i k osmikvaltu EAT8 ještě starý mechanický volič se zubatou kulisou. Po faceliftu už mají všechny verze s automatem impulzní.
Indukční nabíječka mobilů i s přidržovacím kurtem je šikovně vymyšlená, ale před pěti lety si za ni připláceli jen vizionáři. Kupodivu dodatečně doinstalovat prý nejde, v katalogu originálního příslušenství ke grandlandu jsme ji nenašli.
Drobnou náplastí za chybějící klasickou čtyřkolku (neelektrickou) je příplatkový několikarežimový protiprokluzový systém s přepínačem Grip Control. Je to spíš taková hračka, na hory jezděte hlavně s dobrým obutím.
Interiér vypadá kvalitně, jen pokud se nedíváte podrobněji. U faceliftových modelů jsou často i křivě spasované karosářské díly.
Starší multimediální systém IntelliLink vypadá jako ten v insignii, ale ve skutečnosti je to už přestrojený infotainment peugeotu. Moc toho neumí, je pomalejší, a ještě občas „zamrzne“. Apple CarPlay a Android Auto (po kabelu) podporovaly obě verze, tedy i menší typ bez integrované navigace.
S brzdami u více jezdících kusů problémy nebývají. Kotouče vydrží i 100 000 km.
Zavěšení kol je velice odolné a odpružení si Opel pěkně doladil, grandland jezdí plavněji než šlakovitý model 3008, netluče ani na větších nerovnostech. Čepy předních ramen půjdou vyměnit samostatně, drahé elektronické tlumiče tu nenajdete.
Víceprvkovou zadní nápravu má jen plug-in hybrid, konvenční motorizace dostaly tuto jednoduchou vlečenou. Některé kusy byly svolávány kvůli kontrole dotažení nábojů kol. Svolávalo se i kvůli vadnému tažnému zařízení, dokonce několikrát.
Opel Grandland X
Druhá nejvyšší výbava Innovation standardně obouvala 18“ kola, která na vysokém autě vypadají dobře a zároveň ještě nekazí pohodlí. Rozsah velikostí byl jinak 16 až 19“.
Opel Grandland X
Opel Grandland X
Kvalitně zaprášený a zabahněný motorový prostor asi hodně zájemců odstraší. Osmiventil 1.6 BlueHDI (pardon, tady CDTI) tu byl výhradně ve své výkonnější verzi s 88 kW. I s automatem umí jezdit pod 6 l, ale tichošlápek to už dávno není. Úniky klimatizace grandlandy moc netrpí, spíš hlučnějším ventilátorem topení, které nemá valnou kvalitu.
Panoramatický kamerový systém je tak trochu „fejk“. Obraz po bocích vozu dotváří virtuálně na základě toho, co už viděla přední nebo zadní kamera. Ty boční totiž nemá. Proto vždy na počátku po bocích vidíte jen vyšrafovaná hluchá místa, která se po rozjezdu postupně vyplňují. Takže ten betonový květináč pode dveřmi uvidíte až po ujetí tří metrů.
Před faceliftem bývaly základem halogeny, ale tyhle příplatkové adaptivní světlomety LED s AFL jsou jiná liga. Vrhají silné homogenní potkávací světlo, které nám přišlo dokonce širší a jasnější než u současného modelu s Matrix LED.
K bontonu všech dobrých SUV patří ochrana před zašpiněním nohavic. I tady jsou prahy dostatečně překryté.
Adaptivní režim světel, tedy dynamickou regulaci světelného kužele a samočinné přepínání, si aktivujete samostatným tlačítkem na páčce směrovek. Tlačítko má i vlastní drobnou svítící kontrolku, na kterou je z místa řidiče krásně vidět. Přepínání palubního počítače kroužkem na konci páčky přežilo ještě ze starých modelů z éry GM.
Nádržka na AdBlue má u všech dieselů objem 17 l, což konkrétně u šestnáctistovek s nejnižší spotřebou močoviny znamená dojezd i hodně přes 20 000 km na jedno naplnění. Tady už se nízkou hladinou připomíná. Úroveň aditiva Eolys pro fi ltr FAP prozradí jen diagnostika, jednorázová „konzerva“ by měla při dosavadním způsobu jízdy vydržet zhruba 160 000 km.
Všechny převodovky tu už mají těžké úsporné zpřevodování. Diesel 1.6 s automatem EAT6 točí při dálničních 130 km/h přibližně 2100 min-1, s výchozím manuálním šestikvaltem pak 2200 min-1. Manuálu od Peugeotu se ale konkrétně u tohoto motoru spíš vyhněte, řazení je docela hlučné a kulisa rozbředlá.
Naprosto pravidelnou závadou všech derivátů francouzského dieselu 1.6 HDI (včetně mladších patnáctistovek) bývá selhání odlučovače oleje v odvětrávání ventilového víka. Projevuje se zákeřným propouštěním oleje do sání, přímo před turbodmychadlo. Tady už bylo v hadici plno oleje a závada je ve stádiu „za pět minut dvanáct“.
Naprosto pravidelnou závadou všech derivátů francouzského dieselu 1.6 HDI (včetně mladších patnáctistovek) bývá selhání odlučovače oleje v odvětrávání ventilového víka. Projevuje se zákeřným propouštěním oleje do sání, přímo před turbodmychadlo. Tady už bylo v hadici plno oleje a závada je ve stádiu „za pět minut dvanáct“.
Naprosto pravidelnou závadou všech derivátů francouzského dieselu 1.6 HDI (včetně mladších patnáctistovek) bývá selhání odlučovače oleje v odvětrávání ventilového víka. Projevuje se zákeřným propouštěním oleje do sání, přímo před turbodmychadlo. Tady už bylo v hadici plno oleje a závada je ve stádiu „za pět minut dvanáct“.
Opel Grandland X
Opel Grandland X
Opel Grandland X
Opel Grandland X
Opel Grandland X
Opel Grandland X