Mercedes-Benz 230 CE a Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE a Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE a Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE a Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE a Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE a Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE a Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE a Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE a Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE a Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Problémem řad C124 a A124 je, že se strefují do období špatně diagnostikovatelných vstřikovacích systémů velmi náročných na kvalitu servisu. Selhat stářím mohou i samotné řídicí jednotky.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Petr Šebesta z Pelhřimova nad motorem M102 a vstřikováním KE Jetronic. Zrada tohoto systému je i v tom, že umí jezdit i bez elektronické regulace, to aby mercedesy nenechávaly své zákazníky stát u cesty. Mnohý Čech pak přesně takto jezdí, aniž by věděl, že věc má fungovat podstatně lépe.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Přístrojový štít má úctyhodný počet ukazatelů. Nechybí tlak oleje ani ekonoměr.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Staré, plně mechanické čtyřstupňové automatické převodovky Mercedes-Benz patří k nejspolehlivějším v automobilové historii|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Interiér W 124 snoubí dokonalou funkci s estetikou. Testovaný ročník už má volant s airbagem řidiče.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pohled do interiéru kupé. Boční okna jdou stáhnout jako celek, nevadí zde žádný středový sloupek.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Nemusíte mít strach, že by se děti dozadu nevešly. Kupé je překvapivě prostorné, byť jen čtyřmístné.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Zavazadelník nelze zvětšit sklopením zadních sedaček. Za nimi je totiž palivová nádrž.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Takto vypadají dvouventilové motory M102 z let 1987 až 1992. Třílitr M103 je jim velice podobný, jen má o dva válce víc.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hydraulická pumpa na konci vačkového hřídele motoru M102 prokazuje přítomnost buď samočinného udržování světlé výšky vzadu, nebo uzávěrky diferenciálu. U kupé to bývá ta druhá věc.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kulatá zásuvka v motorovém prostoru aut do roku 1992 neznamená, že byste je napíchli na diagnostiku a něco vám řekla. Zde máte měřit multimetrem a srovnávat to s daty od výrobce.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Standardem u kupé bylo takzvané neviditelné rozmrazování zadního skla. Tato se bohužel po letech rozlepují a šednou.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz 230 CE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ceněná je výbava Sportline. Znamená tužší a snížený podvozek se specifickou konstrukcí předních ramen, menší volant, ale také specifi ckou manuální převodovku Getrag s přímým řazením mezi dvojkou a trojkou. Většina kusů však má stejně automat, který se od běžných verzí neliší.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Písmena 230 na zádi nejsou tak prestižní jako 300. Pro klidné výletování krajinou však neznamenají žádnou nevýhodu a potěší podstatně nižší spotřebou paliva.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Interiér nejcennějšího kabrioletu Final Edition. Pozná se dle specifického dřeva a volantu v kombinaci dřeva a kůže. U všech pozdějších ročníků musela schránka před spolujezdcem ustoupit airbagu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toto je manuální klimatizace s automatickou regulací teploty. Funguje většinou bezvadně. Naopak plně automatická s jen jedním otočným ovladačem a několika tlačítky je problémová.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pokud kupujete vůz s koženým čalouněním, dejte si pozor, ať má vyhřívané sedačky. Šlo o samostatné příplatky a nejen vozům z Itálie výhřev často chybí. Za chladného počasí je pak kůže za trest.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Zajímavostí kupé a kabrioletů je okénko na servisní knížku v kapsách dveří. Sedany ani kombíky tuto vychytávku neměly.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kabriolet s větrným štítem má velmi propracovanou aerodynamiku. Do 100 km/h v něm prakticky nefouká a dobře se i slyšíte.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Nejvíce ceněné jsou řadové šestiválce. Na snímku vrcholný E 320 z let 1992 až 1997.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vodou ředitelné laky zavedené na podzim 1992 se pořádně pomstily a některé vozy rezly už po pár letech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Posledních 1390 kabrioletů bylo v závěrečné edici Final Edition. Vyráběly se od října 1996 do července 1997 a uzavřely epochu slavné řady 124.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Plátěná střecha kabrioletu je ovládaná elektrohydraulicky. Ručně musíte zajistit jen zámky na rámu čelního skla.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 320|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka