Fabia Combi zcela posledního provedení – tedy již model Tour ve verzi Black s černými vnějšími doplňky.|
Zdroj: Svět motorů
Vínové auto je varianta Style z prvního roku výroby.|
Zdroj: Svět motorů
Na snímku palubní deska posledních dvou ročníků se sportovní verzí inovovaného volantu, která zůstala tříramenná. Obyčejné varianty dostaly v roce 2020 volant dvouramenný.|
Zdroj: Svět motorů
Fabia popírá letitou logiku VW, že s automatickou aktivací světel se vždy pojí i dešťový senzor stěračů. Pokud někdo za automatické stěrače nepřiplatil, je Fabia III přesně ten vůz, co umí jezdit v dešti na denní světla. Na diagnostice se dá nastavit aspoň trvalá aktivace koncových světel.|
Zdroj: Svět motorů
Známou chybou mnoha vozů je koroze střižných hran pátých dveří kolem lampiček osvětlení registrační značky. V případě fabie hodně pomáhá jejich nahrazení typem LED (ve výrobě od roku 2017).|
Zdroj: Svět motorů
Pokud už existuje pár případů zrezlé přední části prahu, nemůže za to žádné pochybení výrobce. Na vině je uživatel, který nikdy z tohoto prostoru nevymyl bláto (lze to i zvenku bez demontáže nadkolí).|
Zdroj: Svět motorů
Hlavní atrakcí modelu Combi je skutečně neuvěřitelný zavazadelník. Základní objem má celých 530 l. K tomu je i velmi prakticky tvarovaný, skvělé jsou zejména kapsy na bocích. Máte kam dát kanystr, aby uvnitř nelítal.|
Zdroj: Svět motorů
Hlavní atrakcí modelu Combi je skutečně neuvěřitelný zavazadelník. Základní objem má celých 530 l. K tomu je i velmi prakticky tvarovaný, skvělé jsou zejména kapsy na bocích. Máte kam dát kanystr, aby uvnitř nelítal.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Atraktivní varianta Monte Carlo existovala v prvním roce výroby dokonce i s dieselem pod kapotou.|
Zdroj: Svět motorů
Za výbavu se připlácelo, v prvních letech byla v základu jen manuální klimatizace.|
Zdroj: Svět motorů
Standardem jsou zde takzvané sportovní sedačky, snížený podvozek však už nikoliv.|
Zdroj: Svět motorů
Modrý vůz před modernizací má tehdejší lepší projektorové světlomety, které však neměly dobrou účinnost ani jako nové, natož když se trochu vyhřejí a zapráší.|
Zdroj: Svět motorů
Naopak na typ LED po faceliftu zatím nejsou žádné stížnosti.|
Zdroj: Svět motorů
Slabinou vozu jsou měkké sedačky bez stavitelné bederní opěrky. Tu přinesla až fabia čtvrté generace.|
Zdroj: Svět motorů
Dvouspojková sedmistupňová převodovka DSG není tak komfortní ani odolná jako planetové automaty s hydrodynamickým měničem. Dobře funguje při sportovní jízdě, fabia však nikdy nenabídla pádla manuálního řazení pod volantem.|
Zdroj: Svět motorů
Takto upadnout může záporná elektroda svíčky, pokud ji mechanik příliš dotáhne nebo použije neoriginální typ. Co to napáchá v motoru, je hodně o štěstí.|
Zdroj: Svět motorů
1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů
1.2 TSI|
Zdroj: Svět motorů
1.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů
1.4 TDI|
Zdroj: Svět motorů
U motorů 1.0 TSI při koupi sundejte horní kryt rozvodů a podívejte se, zda zde není olej. Pokud ano, povolily se šrouby přestavovače vačkové hřídele.|
Zdroj: Svět motorů
Pokud radar hlásí chybu, nejčastěji za to může nějaká drobná kolize. Zde se ještě jeho směr seřizuje fyzicky.|
Zdroj: Svět motorů
Limitovaný model Fabia R5, odkazující na úspěchy v motorsportu, byl pro nadšence zklamáním. Měl totiž jen slabší variantu agregátu 1.4 TSI (92, nikoliv 110 kW) kombinovanou výhradně s automatem.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Verze Style obsahuje standardně automatickou klimatizaci a světlomety LED. Za další věci by se muselo připlatit – třeba i za zrcadlení telefonu SmartLink k systému Swing.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pětistupňová převodovka slabší varianty má dlouhé přeskoky a motor pak často duní v nízkých otáčkách|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Zde by mělo být tlačítko vypínání parkovacích senzorů. Pokud však někdo nepřiplatil za čidla i vpředu, prostě tu není.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Tato zvláštní plechová kola s loukoťovým designem nepocházejí z nabídky automobilky, ale na vozy si je jako zimní opatřila přímo leasingová společnost. Na léto jsou k vozu litá, co byla u výbavy Style standardem.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Slabší verze motoru 1.0 TSI mohla mít vzadu bubnové brzdy, o nichž jsme vícekrát napsali, že pro příměstský provoz jsou lepším řešením. Výbava Style však přinášela kotouče vždy, po faceliftu pak bubny zůstaly jen zcela základní verzi Active a atmosférickým motorům MPI.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Testovaný vůz neměl spáru mezi blatníkem a prahem ucpanou blátem, takže zde samozřejmě nebujela žádná rez|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Sundat horní kryt rozvodů pro kontrolu těsnosti zvládnete i na ploše bazaru. Když víte, jak na to, je to práce na pět minut.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka