Martin Vaculík a ojetá Škoda Fabia III: Tohle si nemůžeme nechat pro sebe!

1/68
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ilustrační foto
    Ilustrační foto| Zdroj: auto.cz
  • Fabia Combi zcela posledního provedení – tedy již model Tour ve verzi Black s černými vnějšími doplňky.
    Fabia Combi zcela posledního provedení – tedy již model Tour ve verzi Black s černými vnějšími doplňky.| Zdroj: Svět motorů
  • Vínové auto je varianta Style z prvního roku výroby.
    Vínové auto je varianta Style z prvního roku výroby.| Zdroj: Svět motorů
  • Na snímku palubní deska posledních dvou ročníků se sportovní verzí inovovaného volantu, která zůstala tříramenná. Obyčejné varianty dostaly v roce 2020 volant dvouramenný.
    Na snímku palubní deska posledních dvou ročníků se sportovní verzí inovovaného volantu, která zůstala tříramenná. Obyčejné varianty dostaly v roce 2020 volant dvouramenný.| Zdroj: Svět motorů
  • Fabia popírá letitou logiku VW, že s automatickou aktivací světel se vždy pojí i dešťový senzor stěračů. Pokud někdo za automatické stěrače nepřiplatil, je Fabia III přesně ten vůz, co umí jezdit v dešti na denní světla. Na diagnostice se dá nastavit aspoň trvalá aktivace koncových světel.
    Fabia popírá letitou logiku VW, že s automatickou aktivací světel se vždy pojí i dešťový senzor stěračů. Pokud někdo za automatické stěrače nepřiplatil, je Fabia III přesně ten vůz, co umí jezdit v dešti na denní světla. Na diagnostice se dá nastavit aspoň trvalá aktivace koncových světel.| Zdroj: Svět motorů
  • Známou chybou mnoha vozů je koroze střižných hran pátých dveří kolem lampiček osvětlení registrační značky. V případě fabie hodně pomáhá jejich nahrazení typem LED (ve výrobě od roku 2017).
    Známou chybou mnoha vozů je koroze střižných hran pátých dveří kolem lampiček osvětlení registrační značky. V případě fabie hodně pomáhá jejich nahrazení typem LED (ve výrobě od roku 2017).| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud už existuje pár případů zrezlé přední části prahu, nemůže za to žádné pochybení výrobce. Na vině je uživatel, který nikdy z tohoto prostoru nevymyl bláto (lze to i zvenku bez demontáže nadkolí).
    Pokud už existuje pár případů zrezlé přední části prahu, nemůže za to žádné pochybení výrobce. Na vině je uživatel, který nikdy z tohoto prostoru nevymyl bláto (lze to i zvenku bez demontáže nadkolí).| Zdroj: Svět motorů
  • Hlavní atrakcí modelu Combi je skutečně neuvěřitelný zavazadelník. Základní objem má celých 530 l. K tomu je i velmi prakticky tvarovaný, skvělé jsou zejména kapsy na bocích. Máte kam dát kanystr, aby uvnitř nelítal.
    Hlavní atrakcí modelu Combi je skutečně neuvěřitelný zavazadelník. Základní objem má celých 530 l. K tomu je i velmi prakticky tvarovaný, skvělé jsou zejména kapsy na bocích. Máte kam dát kanystr, aby uvnitř nelítal.| Zdroj: Svět motorů
  • Hlavní atrakcí modelu Combi je skutečně neuvěřitelný zavazadelník. Základní objem má celých 530 l. K tomu je i velmi prakticky tvarovaný, skvělé jsou zejména kapsy na bocích. Máte kam dát kanystr, aby uvnitř nelítal.
    Hlavní atrakcí modelu Combi je skutečně neuvěřitelný zavazadelník. Základní objem má celých 530 l. K tomu je i velmi prakticky tvarovaný, skvělé jsou zejména kapsy na bocích. Máte kam dát kanystr, aby uvnitř nelítal.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Atraktivní varianta Monte Carlo existovala v prvním roce výroby dokonce i s dieselem pod kapotou.
    Atraktivní varianta Monte Carlo existovala v prvním roce výroby dokonce i s dieselem pod kapotou.| Zdroj: Svět motorů
  • Za výbavu se připlácelo, v prvních letech byla v základu jen manuální klimatizace.
    Za výbavu se připlácelo, v prvních letech byla v základu jen manuální klimatizace.| Zdroj: Svět motorů
  • Standardem jsou zde takzvané sportovní sedačky, snížený podvozek však už nikoliv.
    Standardem jsou zde takzvané sportovní sedačky, snížený podvozek však už nikoliv.| Zdroj: Svět motorů
  • Modrý vůz před modernizací má tehdejší lepší projektorové světlomety, které však neměly dobrou účinnost ani jako nové, natož když se trochu vyhřejí a zapráší.
    Modrý vůz před modernizací má tehdejší lepší projektorové světlomety, které však neměly dobrou účinnost ani jako nové, natož když se trochu vyhřejí a zapráší.| Zdroj: Svět motorů
  • Naopak na typ LED po faceliftu zatím nejsou žádné stížnosti.
    Naopak na typ LED po faceliftu zatím nejsou žádné stížnosti.| Zdroj: Svět motorů
  • Slabinou vozu jsou měkké sedačky bez stavitelné bederní opěrky. Tu přinesla až fabia čtvrté generace.
    Slabinou vozu jsou měkké sedačky bez stavitelné bederní opěrky. Tu přinesla až fabia čtvrté generace.| Zdroj: Svět motorů
  • Dvouspojková sedmistupňová převodovka DSG není tak komfortní ani odolná jako planetové automaty s hydrodynamickým měničem. Dobře funguje při sportovní jízdě, fabia však nikdy nenabídla pádla manuálního řazení pod volantem.
    Dvouspojková sedmistupňová převodovka DSG není tak komfortní ani odolná jako planetové automaty s hydrodynamickým měničem. Dobře funguje při sportovní jízdě, fabia však nikdy nenabídla pádla manuálního řazení pod volantem.| Zdroj: Svět motorů
  • Takto upadnout může záporná elektroda svíčky, pokud ji mechanik příliš dotáhne nebo použije neoriginální typ. Co to napáchá v motoru, je hodně o štěstí.
    Takto upadnout může záporná elektroda svíčky, pokud ji mechanik příliš dotáhne nebo použije neoriginální typ. Co to napáchá v motoru, je hodně o štěstí.| Zdroj: Svět motorů
  • 1.0 MPI
    1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů
  • 1.2 TSI
    1.2 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • 1.0 TSI
    1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • 1.4 TDI
    1.4 TDI| Zdroj: Svět motorů
  • U motorů 1.0 TSI při koupi sundejte horní kryt rozvodů a podívejte se, zda zde není olej. Pokud ano, povolily se šrouby přestavovače vačkové hřídele.
    U motorů 1.0 TSI při koupi sundejte horní kryt rozvodů a podívejte se, zda zde není olej. Pokud ano, povolily se šrouby přestavovače vačkové hřídele.| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud radar hlásí chybu, nejčastěji za to může nějaká drobná kolize. Zde se ještě jeho směr seřizuje fyzicky.
    Pokud radar hlásí chybu, nejčastěji za to může nějaká drobná kolize. Zde se ještě jeho směr seřizuje fyzicky.| Zdroj: Svět motorů
  • Limitovaný model Fabia R5, odkazující na úspěchy v motorsportu, byl pro nadšence zklamáním. Měl totiž jen slabší variantu agregátu 1.4 TSI (92, nikoliv 110 kW) kombinovanou výhradně s automatem.
    Limitovaný model Fabia R5, odkazující na úspěchy v motorsportu, byl pro nadšence zklamáním. Měl totiž jen slabší variantu agregátu 1.4 TSI (92, nikoliv 110 kW) kombinovanou výhradně s automatem.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Verze Style obsahuje standardně automatickou klimatizaci a světlomety LED. Za další věci by se muselo připlatit – třeba i za zrcadlení telefonu SmartLink k systému Swing.
    Verze Style obsahuje standardně automatickou klimatizaci a světlomety LED. Za další věci by se muselo připlatit – třeba i za zrcadlení telefonu SmartLink k systému Swing.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pětistupňová převodovka slabší varianty má dlouhé přeskoky a motor pak často duní v nízkých otáčkách
    Pětistupňová převodovka slabší varianty má dlouhé přeskoky a motor pak často duní v nízkých otáčkách| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Zde by mělo být tlačítko vypínání parkovacích senzorů. Pokud však někdo nepřiplatil za čidla i vpředu, prostě tu není.
    Zde by mělo být tlačítko vypínání parkovacích senzorů. Pokud však někdo nepřiplatil za čidla i vpředu, prostě tu není.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Tato zvláštní plechová kola s loukoťovým designem nepocházejí z nabídky automobilky, ale na vozy si je jako zimní opatřila přímo leasingová společnost. Na léto jsou k vozu litá, co byla u výbavy Style standardem.
    Tato zvláštní plechová kola s loukoťovým designem nepocházejí z nabídky automobilky, ale na vozy si je jako zimní opatřila přímo leasingová společnost. Na léto jsou k vozu litá, co byla u výbavy Style standardem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Slabší verze motoru 1.0 TSI mohla mít vzadu bubnové brzdy, o nichž jsme vícekrát napsali, že pro příměstský provoz jsou lepším řešením. Výbava Style však přinášela kotouče vždy, po faceliftu pak bubny zůstaly jen zcela základní verzi Active a atmosférickým motorům MPI.
    Slabší verze motoru 1.0 TSI mohla mít vzadu bubnové brzdy, o nichž jsme vícekrát napsali, že pro příměstský provoz jsou lepším řešením. Výbava Style však přinášela kotouče vždy, po faceliftu pak bubny zůstaly jen zcela základní verzi Active a atmosférickým motorům MPI.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Testovaný vůz neměl spáru mezi blatníkem a prahem ucpanou blátem, takže zde samozřejmě nebujela žádná rez
    Testovaný vůz neměl spáru mezi blatníkem a prahem ucpanou blátem, takže zde samozřejmě nebujela žádná rez| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
    Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Sundat horní kryt rozvodů pro kontrolu těsnosti zvládnete i na ploše bazaru. Když víte, jak na to, je to práce na pět minut.
    Sundat horní kryt rozvodů pro kontrolu těsnosti zvládnete i na ploše bazaru. Když víte, jak na to, je to práce na pět minut.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ilustrační foto
Fabia Combi zcela posledního provedení – tedy již model Tour ve verzi Black s černými vnějšími doplňky.
Vínové auto je varianta Style z prvního roku výroby.
Na snímku palubní deska posledních dvou ročníků se sportovní verzí inovovaného volantu, která zůstala tříramenná. Obyčejné varianty dostaly v roce 2020 volant dvouramenný.
Fabia popírá letitou logiku VW, že s automatickou aktivací světel se vždy pojí i dešťový senzor stěračů. Pokud někdo za automatické stěrače nepřiplatil, je Fabia III přesně ten vůz, co umí jezdit v dešti na denní světla. Na diagnostice se dá nastavit aspoň trvalá aktivace koncových světel.
Známou chybou mnoha vozů je koroze střižných hran pátých dveří kolem lampiček osvětlení registrační značky. V případě fabie hodně pomáhá jejich nahrazení typem LED (ve výrobě od roku 2017).
Pokud už existuje pár případů zrezlé přední části prahu, nemůže za to žádné pochybení výrobce. Na vině je uživatel, který nikdy z tohoto prostoru nevymyl bláto (lze to i zvenku bez demontáže nadkolí).
Hlavní atrakcí modelu Combi je skutečně neuvěřitelný zavazadelník. Základní objem má celých 530 l. K tomu je i velmi prakticky tvarovaný, skvělé jsou zejména kapsy na bocích. Máte kam dát kanystr, aby uvnitř nelítal.
Hlavní atrakcí modelu Combi je skutečně neuvěřitelný zavazadelník. Základní objem má celých 530 l. K tomu je i velmi prakticky tvarovaný, skvělé jsou zejména kapsy na bocích. Máte kam dát kanystr, aby uvnitř nelítal.
Škoda Fabia
Atraktivní varianta Monte Carlo existovala v prvním roce výroby dokonce i s dieselem pod kapotou.
Za výbavu se připlácelo, v prvních letech byla v základu jen manuální klimatizace.
Standardem jsou zde takzvané sportovní sedačky, snížený podvozek však už nikoliv.
Modrý vůz před modernizací má tehdejší lepší projektorové světlomety, které však neměly dobrou účinnost ani jako nové, natož když se trochu vyhřejí a zapráší.
Naopak na typ LED po faceliftu zatím nejsou žádné stížnosti.
Slabinou vozu jsou měkké sedačky bez stavitelné bederní opěrky. Tu přinesla až fabia čtvrté generace.
Dvouspojková sedmistupňová převodovka DSG není tak komfortní ani odolná jako planetové automaty s hydrodynamickým měničem. Dobře funguje při sportovní jízdě, fabia však nikdy nenabídla pádla manuálního řazení pod volantem.
Takto upadnout může záporná elektroda svíčky, pokud ji mechanik příliš dotáhne nebo použije neoriginální typ. Co to napáchá v motoru, je hodně o štěstí.
1.0 MPI
1.2 TSI
1.0 TSI
1.4 TDI
U motorů 1.0 TSI při koupi sundejte horní kryt rozvodů a podívejte se, zda zde není olej. Pokud ano, povolily se šrouby přestavovače vačkové hřídele.
Pokud radar hlásí chybu, nejčastěji za to může nějaká drobná kolize. Zde se ještě jeho směr seřizuje fyzicky.
Limitovaný model Fabia R5, odkazující na úspěchy v motorsportu, byl pro nadšence zklamáním. Měl totiž jen slabší variantu agregátu 1.4 TSI (92, nikoliv 110 kW) kombinovanou výhradně s automatem.
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Verze Style obsahuje standardně automatickou klimatizaci a světlomety LED. Za další věci by se muselo připlatit – třeba i za zrcadlení telefonu SmartLink k systému Swing.
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Pětistupňová převodovka slabší varianty má dlouhé přeskoky a motor pak často duní v nízkých otáčkách
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Zde by mělo být tlačítko vypínání parkovacích senzorů. Pokud však někdo nepřiplatil za čidla i vpředu, prostě tu není.
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Tato zvláštní plechová kola s loukoťovým designem nepocházejí z nabídky automobilky, ale na vozy si je jako zimní opatřila přímo leasingová společnost. Na léto jsou k vozu litá, co byla u výbavy Style standardem.
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Slabší verze motoru 1.0 TSI mohla mít vzadu bubnové brzdy, o nichž jsme vícekrát napsali, že pro příměstský provoz jsou lepším řešením. Výbava Style však přinášela kotouče vždy, po faceliftu pak bubny zůstaly jen zcela základní verzi Active a atmosférickým motorům MPI.
Testovaný vůz neměl spáru mezi blatníkem a prahem ucpanou blátem, takže zde samozřejmě nebujela žádná rez
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
Sundat horní kryt rozvodů pro kontrolu těsnosti zvládnete i na ploše bazaru. Když víte, jak na to, je to práce na pět minut.