Logo magazínu

Ojetý Volkswagen T-Roc: Evoque v lidovějším pojetí

1/46
Prohlédnout znovu

Ojetý Volkswagen T-Roc: Evoque v lidovějším pojetí

Volkswagen T-Roc | Svět motorů
Volkswagen T-Roc s výchozí, uzavřenou karoserií se vyrábí v Portugalsku. S barvičkami si uměl vyhrát, v příplatkových kontrastních kombinacích šlo vybírat dokonce ze čtyř barev střechy. Nepřekryté prahy a světlá výška 16 cm naznačují, že s jízdoumimo asfalt se moc nepočítá. | Svět motorů
Design se inspiroval stejnojmenným konceptem z roku 2014, který byl odvážnějším třídveřovým modelem s odnímatelnými střešními panely ve stylu targa. Projít tohle do série, to by byla pecka! | Svět motorů
Model před faceliftem, vyráběný do podzimu 2021, měl palubní desku z tvrdých plastů, zato praktičtější panel klimatizace s otočnými ovladači. Zpracování není špatné, ale úrovně golfu nedosahuje. Příplatkový barevný obklad (modrý, okrově žlutý, hnědý, oranžový) měl úspěch hlavně u ženského publika. | Svět motorů
Konfi gurovatelný Digital Cocpit tu byl v trochu jednodušší podobě. Před faceliftem například neumožňoval duplicitní zobrazení mapy na přístroji před řidičem a zároveň na středovém displeji. Ovládání jasu přes centrální menu je nepraktické. V nižších výbavách před faceliftem narazíte i na normální, analogové budíky. | Svět motorů
Konfi gurovatelný Digital Cocpit tu byl v trochu jednodušší podobě. Před faceliftem například neumožňoval duplicitní zobrazení mapy na přístroji před řidičem a zároveň na středovém displeji. Ovládání jasu přes centrální menu je nepraktické. V nižších výbavách před faceliftem narazíte i na normální, analogové budíky. | Svět motorů
Motor 1.0 TSI/85 kW | Svět motorů
Motor 1.0 TSI/81 kW | Svět motorů
Motor 1.5 TSI ACT | Svět motorů
Motor 2.0 TSI/140 kW | Svět motorů
Motor 2.0 TSI/221 kW | Svět motorů
Motor 1.6 TDI | Svět motorů
Motor 2.0 TDI do 2020 | Svět motorů
Motor 2.0 TDI Evo | Svět motorů
Stylovka T-Roc Cabriolet nezapře inspiraci kabrioletem Range Rover Evoque. Otevřený t-roc se vyrábí v Německu, kombinuje se výhradně s motory 1.0 TSI, 1.5 TSI a vyššími výbavami Style či R-line. Díky četným výztuhám skeletu je proti výchozímu SUV o dva metráky těžší. V Německu dosud dosahoval 13% až 24% podílu na celkových prodejích, u nás to budou spíš promile. Nový plátěný potah střechy vyjde na 95 000 Kč. | Svět motorů
Kufr o objemu 282 l | Svět motorů
Proti karoqu a atece je rozvor náprav jen o tři centimetry kratší, ale uvnitř máte pocit, že je to nejmíň o deset. Vzadu je v podélném směru docela těsno, ale dětem to stačit bude. Příplatková panoramatická střecha s elektricky odsuvným dílem umí interiér pěkně prosvětlit, ale časem z ní lezou pazvuky. | Svět motorů
Předokolky s jednodušší zadní nápravou mají největší kufr s 445 l – v rámci třídy přesto průměrný. Varianty s víceprvkovým zavěšením pak mají 392 l. V obou případech je započítán i prostor pod podlážkou. | Svět motorů
Zuřivý T-Roc R s motorem 2.0 TSI/221 kW byl v prodeji už před faceliftem. Stovku dá za 4,8 s a na strupaté okresce je snad i zdatnější než samotný Golf R, z nějž převzal motor. Nečekejte však, že takovou bestii pro vás někdo šetřil… | Svět motorů
Faceliftové verze přišly na trh v závěru rok 2021, v bazarech je zatím skoro nepotkáte. Papírově slibovaly světlomety LED Matrix, ale ve skutečnosti „vyřezávat“ protijedoucí vozy neumějí, takže je výrobce nenápadně přejmenoval na LED Plus. Zásadně se změnil interiér, který dostal hodnotnější, měkčenou palubní desku, modernější předsunutý středový displej s infotainmentem na bázi MIB3 a dotykový panel klimatizace. | Svět motorů
Světlomety LED tu jsou téměř kompletně opravitelné, což platí pro statickou i tuto, adaptivní variantu. Hlavní modul LED s chladicím tělesem (pozice číslo 9) stojí 5680 Kč, malý LED (č. 4) 3030 Kč, řídicí modul (č. 5) 4720 nebo 5900 Kč podle verze, seřizovací motorek dosahu (č. 3) 4280 Kč. Nárazem prasklý světlomet ale budete muset vyměnit celý. | Svět motorů
Známé vrzání předních ramen tento model moc nepostihuje, ale také nejde o žádného kilometrového rekordmana. Vzácně odejde ložisko kola, když si slečna nevšimne půlmetrového kráteru v asfaltu. | Svět motorů
Systém 4Motion využívá spojku Haldex 5. generace. Olej v ní měňte nejpozději po 3 letech či 60 000 km, předejdete tím zanesení sítka před čerpadlem a ochromení funkce čtyřkolky. Výměna skromné olejové náplně vyjde asi na 2500 Kč. | Svět motorů
Dvouspojková skříň 7DSG umí i plachtění, tedy samočinné vyřazení do neutrálu při uvolnění plynu. Zaktivovat však jde pouze v režimu Eco, takže jen u vozů vybavených volbou profi lu jízdy. U verzí s 4Motion ho najdete vždy, u předokolek jen někdy. | Svět motorů
S rychle korodujícími kotouči a nekvalitním materiálem mnohokrát inovovaných zadních brzdových destiček bojují skoro všechny vozy na koncernové platformě MQB. Ale něco trochu pomáhá: pořád jezdit, pořádně brzdit, mokrému vozu před odstávkou obrzdit vodu z kotoučů. Elektrickou parkovací brzdu uvolňovat tlačítkem, ne rozjezdem. | Svět motorů
Výbava Sport měla vždy zatmavená zadní skla a většinou červené brzdové třmeny. Světlomety LED má vždy, tento vůz má příplatkové s dynamickou regulací. | Svět motorů
K výbavě Sport patřily mírně sportovnější přední sedačky, hliníkové pedály a šedý dekor palubní desky. Červené náladové podsvícení dveří se trochu tluče s modře nasvíceným Digital Cockpitem, změnu barvy ale neumožňoval. | Svět motorů
Všechny verze s 4Motion mají kromě volby jízdního režimu také přepínač trakčních režimů pomocí otočného ovladače Active Control. | Svět motorů
V menu si pak můžete podle vlastních preferencí upravit nastavení konfigurovatelného režimu Off road Individual. | Svět motorů
Dražší verze světlometů LED svítila na poměry třídy dobře, automatické přepínání světel má ale třeba Renault Captur svižnější | Svět motorů
Dražší verze světlometů LED svítila na poměry třídy dobře, automatické přepínání světel má ale třeba Renault Captur svižnější | Svět motorů
Pokud má vůz před řadicí pákou indukční nabíječku telefonu či dvě zdířky USB, pak jeho multimediální systém bude podporovat App Connect. Tedy MirrorLink, Android Auto a Apple CarPlay. Bezdrátově ale až u faceliftových modelů, pro starší systémy založené na MIB2 si však můžete dokoupit speciální adaptér (13 690 Kč). | Svět motorů
Tady se kuna pěkně vyvztekala. Izolace kapoty je na hadry a bude se muset vyměnit. Ohryzaný těsnicí pěnový špalek u blatníku ještě svou funkci plní. Sonda lambda už byla vyměněna. | Svět motorů
Tady se kuna pěkně vyvztekala. Izolace kapoty je na hadry a bude se muset vyměnit. Ohryzaný těsnicí pěnový špalek u blatníku ještě svou funkci plní. Sonda lambda už byla vyměněna. | Svět motorů
Tady se kuna pěkně vyvztekala. Izolace kapoty je na hadry a bude se muset vyměnit. Ohryzaný těsnicí pěnový špalek u blatníku ještě svou funkci plní. Sonda lambda už byla vyměněna. | Svět motorů
U verzí s automatem umí příplatkový adaptivní tempomat funkci stop&go | Svět motorů
Mraky starých chybových stavů v důsledku podpětí naznačují, že vůz někde dlouho postával. Teď už je zase v kondici. | Svět motorů
Na svůj pětiletý věk vypadá odspodu nečekaně dobře. Koroze absolutně žádná a ani stopa po terénních výletech. | Svět motorů
Volkswagen T-Roc | Svět motorů
Volkswagen T-Roc | Svět motorů
Volkswagen T-Roc | Svět motorů
Volkswagen T-Roc | Svět motorů
Volkswagen T-Roc | Svět motorů
Volkswagen T-Roc | Svět motorů
Volkswagen T-Roc | Svět motorů
Volkswagen T-Roc | Svět motorů

TEST Renault Megane Grandtour E-Tech plug-in – Nenechte se zmást

Sedmý díl Světa motorů v TV: Luxusní BMW i7, levný Kodiaq, nový Austral i pětikolové auto

Devátý studentský vůz Škoda jde s trendy, bude obytný a elektrický

Svérázný Mercedes z roku 1977 a s motorem BMW taxikaří v Libanonu

5G technologie v autech: Revoluční i děsivá. 7 pro a 7 proti

Hyundai usnadňuje nabíjení, auto k nabíječce umí připojit speciálním robotem