Ojetý Volkswagen T-Roc: Evoque v lidovějším pojetí
Volkswagen T-Roc je technickým sourozencem Škody Karoq, ale cestu jí moc nekříží. Méně hledí na praktičnost a více na bohémský styl a individualizaci. S určitou nadsázkou je to auto pro ty, kteří by chtěli Range Rover Evoque, ovšem s cenou a servisními náklady Volkswagenu Golf.
Kdo hledá zvýšený kompakt od Volkswagenu v délce okolo 4,2 metru, má dnes tři možnosti: T-Cross, Taigo a T-Roc. První dva vycházejí z malé platformy MQB-A0 a jsou to vlastně deriváty modelu Polo. T-Cross je praktická krabička s kodrcavým podvozkem, ale se sedadly nejvýš nad zemí, největším kufrem (455 l) a díky posuvné zadní lavici i nejlepší variabilitou.
Taigo s líbivou siluetou má nejkomfortnější ladění, ale také nejméně „faktoru SUV“. Hlavně je coby bazarový model zatím ze hry, protože je příliš mladý. Pro oba modely přitom platí, že jsou výhradně předokolkami, začínají na skromném 1.0 TSI (70 kW) s pětikvaltem a končí u 1.5 TSI ACT (110 kW), přičemž diesely jsou u nich silně v pozadí – taigo je nemá nikdy a t-cross nabízel pouze přidušený 1.6 TDI (70 kW), navíc jen v prvních dvou letech výroby.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.