Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Volkswagen T-Roc: Evoque v lidovějším pojetí

Svět motorů Svět motorů 17. 3. 2023 • 08:53
46
3
Zobrazit náhledy (46)
Konfi gurovatelný Digital Cocpit tu byl v trochu jednodušší podobě. Před faceliftem například neumožňoval duplicitní zobrazení mapy na přístroji před řidičem a zároveň na středovém displeji. Ovládání jasu přes centrální menu je nepraktické. V nižších výbavách před faceliftem narazíte i na normální, analogové budíky. Motor 1.0 TSI/85 kW Motor 1.0 TSI/81 kW Motor 1.5 TSI ACT Motor 2.0 TSI/140 kW Motor 2.0 TSI/221 kW Motor 1.6 TDI Motor 2.0 TDI do 2020 Motor 2.0 TDI Evo Stylovka T-Roc Cabriolet nezapře inspiraci kabrioletem Range Rover Evoque. Otevřený t-roc se vyrábí v Německu, kombinuje se výhradně s motory 1.0 TSI, 1.5 TSI a vyššími výbavami Style či R-line. Díky četným výztuhám skeletu je proti výchozímu SUV o dva metráky těžší. V Německu dosud dosahoval 13% až 24% podílu na celkových prodejích, u nás to budou spíš promile. Nový plátěný potah střechy vyjde na 95 000 Kč. Kufr o objemu 282 l Proti karoqu a atece je rozvor náprav jen o tři centimetry kratší, ale uvnitř máte pocit, že je to nejmíň o deset. Vzadu je v podélném směru docela těsno, ale dětem to stačit bude. Příplatková panoramatická střecha s elektricky odsuvným dílem umí interiér pěkně prosvětlit, ale časem z ní lezou pazvuky. Předokolky s jednodušší zadní nápravou mají největší kufr s 445 l – v rámci třídy přesto průměrný. Varianty s víceprvkovým zavěšením pak mají 392 l. V obou případech je započítán i prostor pod podlážkou. Zuřivý T-Roc R s motorem 2.0 TSI/221 kW byl v prodeji už před faceliftem. Stovku dá za 4,8 s a na strupaté okresce je snad i zdatnější než samotný Golf R, z nějž převzal motor. Nečekejte však, že takovou bestii pro vás někdo šetřil… Faceliftové verze přišly na trh v závěru rok 2021, v bazarech je zatím skoro nepotkáte. Papírově slibovaly světlomety LED Matrix, ale ve skutečnosti „vyřezávat“ protijedoucí vozy neumějí, takže je výrobce nenápadně přejmenoval na LED Plus. Zásadně se změnil interiér, který dostal hodnotnější, měkčenou palubní desku, modernější předsunutý středový displej s infotainmentem na bázi MIB3 a dotykový panel klimatizace. Světlomety LED tu jsou téměř kompletně opravitelné, což platí pro statickou i tuto, adaptivní variantu. Hlavní modul LED s chladicím tělesem (pozice číslo 9) stojí 5680 Kč, malý LED (č. 4) 3030 Kč, řídicí modul (č. 5) 4720 nebo 5900 Kč podle verze, seřizovací motorek dosahu (č. 3) 4280 Kč. Nárazem prasklý světlomet ale budete muset vyměnit celý. Známé vrzání předních ramen tento model moc nepostihuje, ale také nejde o žádného kilometrového rekordmana. Vzácně odejde ložisko kola, když si slečna nevšimne půlmetrového kráteru v asfaltu. Systém 4Motion využívá spojku Haldex 5. generace. Olej v ní měňte nejpozději po 3 letech či 60 000 km, předejdete tím zanesení sítka před čerpadlem a ochromení funkce čtyřkolky. Výměna skromné olejové náplně vyjde asi na 2500 Kč. Dvouspojková skříň 7DSG umí i plachtění, tedy samočinné vyřazení do neutrálu při uvolnění plynu. Zaktivovat však jde pouze v režimu Eco, takže jen u vozů vybavených volbou profi lu jízdy. U verzí s 4Motion ho najdete vždy, u předokolek jen někdy. S rychle korodujícími kotouči a nekvalitním materiálem mnohokrát inovovaných zadních brzdových destiček bojují skoro všechny vozy na koncernové platformě MQB. Ale něco trochu pomáhá: pořád jezdit, pořádně brzdit, mokrému vozu před odstávkou obrzdit vodu z kotoučů. Elektrickou parkovací brzdu uvolňovat tlačítkem, ne rozjezdem. Výbava Sport měla vždy zatmavená zadní skla a většinou červené brzdové třmeny. Světlomety LED má vždy, tento vůz má příplatkové s dynamickou regulací. K výbavě Sport patřily mírně sportovnější přední sedačky, hliníkové pedály a šedý dekor palubní desky. Červené náladové podsvícení dveří se trochu tluče s modře nasvíceným Digital Cockpitem, změnu barvy ale neumožňoval. Všechny verze s 4Motion mají kromě volby jízdního režimu také přepínač trakčních režimů pomocí otočného ovladače Active Control. V menu si pak můžete podle vlastních preferencí upravit nastavení konfigurovatelného režimu Off road Individual. Dražší verze světlometů LED svítila na poměry třídy dobře, automatické přepínání světel má ale třeba Renault Captur svižnější Dražší verze světlometů LED svítila na poměry třídy dobře, automatické přepínání světel má ale třeba Renault Captur svižnější Pokud má vůz před řadicí pákou indukční nabíječku telefonu či dvě zdířky USB, pak jeho multimediální systém bude podporovat App Connect. Tedy MirrorLink, Android Auto a Apple CarPlay. Bezdrátově ale až u faceliftových modelů, pro starší systémy založené na MIB2 si však můžete dokoupit speciální adaptér (13 690 Kč). Tady se kuna pěkně vyvztekala. Izolace kapoty je na hadry a bude se muset vyměnit. Ohryzaný těsnicí pěnový špalek u blatníku ještě svou funkci plní. Sonda lambda už byla vyměněna. Tady se kuna pěkně vyvztekala. Izolace kapoty je na hadry a bude se muset vyměnit. Ohryzaný těsnicí pěnový špalek u blatníku ještě svou funkci plní. Sonda lambda už byla vyměněna. Tady se kuna pěkně vyvztekala. Izolace kapoty je na hadry a bude se muset vyměnit. Ohryzaný těsnicí pěnový špalek u blatníku ještě svou funkci plní. Sonda lambda už byla vyměněna. U verzí s automatem umí příplatkový adaptivní tempomat funkci stop&go Mraky starých chybových stavů v důsledku podpětí naznačují, že vůz někde dlouho postával. Teď už je zase v kondici. Na svůj pětiletý věk vypadá odspodu nečekaně dobře. Koroze absolutně žádná a ani stopa po terénních výletech. Volkswagen T-Roc Volkswagen T-Roc Volkswagen T-Roc Volkswagen T-Roc Volkswagen T-Roc Volkswagen T-Roc Volkswagen T-Roc Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc je technickým sourozencem Škody Karoq, ale cestu jí moc nekříží. Méně hledí na praktičnost a více na bohémský styl a individualizaci. S určitou nadsázkou je to auto pro ty, kteří by chtěli Range Rover Evoque, ovšem s cenou a servisními náklady Volkswagenu Golf.

Kdo hledá zvýšený kompakt od Volkswagenu v délce okolo 4,2 metru, má dnes tři možnosti: T-Cross, Taigo a T-Roc. První dva vycházejí z malé platformy MQB-A0 a jsou to vlastně deriváty modelu Polo. T-Cross je praktická krabička s kodrcavým podvozkem, ale se sedadly nejvýš nad zemí, největším kufrem (455 l) a díky posuvné zadní lavici i nejlepší variabilitou.

Taigo s líbivou siluetou má nejkomfortnější ladění, ale také nejméně „faktoru SUV“. Hlavně je coby bazarový model zatím ze hry, protože je příliš mladý. Pro oba modely přitom platí, že jsou výhradně předokolkami, začínají na skromném 1.0 TSI (70 kW) s pětikvaltem a končí u 1.5 TSI ACT (110 kW), přičemž diesely jsou u nich silně v pozadí – taigo je nemá nikdy a t-cross nabízel pouze přidušený 1.6 TDI (70 kW), navíc jen v prvních dvou letech výroby.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
19. 3. 2023 11:43
Re: ???
třeba proto, že je to jediné SUV cabrio stejně jako ex-Evoque
18. 3. 2023 06:06
Re: ???
Tak jak dnes rádi novináři píší, že auto je stylovka, proto Evoque… Ale u T-rocu se o stylovce dá dost pochybovat, interiér je odporně plastově tvrdý a kvalitou zrovna neplývá (hlavně před FL). U něj je stylová jen cena :no:
17. 3. 2023 19:21
???
Může mi autor článku napsat, kde v tomhle autě vidí Evoque??? Nebo je to tím, že je to VW? Nevěřím, že u testu korejského, francouzského, italského či jiněho auta by se objevil takový nadpis... Měl jsem tu možnost mít na pár dní tenhle plastovej kostitřas a děkuji, už nikdy více.

PS: Článek jsem nečetl, protože premium za bazar opravdu neee...