Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Volkswagen T-Roc: Evoque v lidovějším pojetí

Volkswagen T-Roc s výchozí, uzavřenou karoserií se vyrábí v Portugalsku. S barvičkami si uměl vyhrát, v příplatkových kontrastních kombinacích šlo vybírat dokonce ze čtyř barev střechy. Nepřekryté prahy a světlá výška 16 cm naznačují, že s jízdoumimo asfalt se moc nepočítá.
Design se inspiroval stejnojmenným konceptem z roku 2014, který byl odvážnějším třídveřovým modelem s odnímatelnými střešními panely ve stylu targa. Projít tohle do série, to by byla pecka!
Model před faceliftem, vyráběný do podzimu 2021, měl palubní desku z tvrdých plastů, zato praktičtější panel klimatizace s otočnými ovladači. Zpracování není špatné, ale úrovně golfu nedosahuje. Příplatkový barevný obklad (modrý, okrově žlutý, hnědý, oranžový) měl úspěch hlavně u ženského publika.
Konfi gurovatelný Digital Cocpit tu byl v trochu jednodušší podobě. Před faceliftem například neumožňoval duplicitní zobrazení mapy na přístroji před řidičem a zároveň na středovém displeji. Ovládání jasu přes centrální menu je nepraktické. V nižších výbavách před faceliftem narazíte i na normální, analogové budíky.
46 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (3)

Volkswagen T-Roc je technickým sourozencem Škody Karoq, ale cestu jí moc nekříží. Méně hledí na praktičnost a více na bohémský styl a individualizaci. S určitou nadsázkou je to auto pro ty, kteří by chtěli Range Rover Evoque, ovšem s cenou a servisními náklady Volkswagenu Golf.

Kdo hledá zvýšený kompakt od Volkswagenu v délce okolo 4,2 metru, má dnes tři možnosti: T-Cross, Taigo a T-Roc. První dva vycházejí z malé platformy MQB-A0 a jsou to vlastně deriváty modelu Polo. T-Cross je praktická krabička s kodrcavým podvozkem, ale se sedadly nejvýš nad zemí, největším kufrem (455 l) a díky posuvné zadní lavici i nejlepší variabilitou.

Taigo s líbivou siluetou má nejkomfortnější ladění, ale také nejméně „faktoru SUV“. Hlavně je coby bazarový model zatím ze hry, protože je příliš mladý. Pro oba modely přitom platí, že jsou výhradně předokolkami, začínají na skromném 1.0 TSI (70 kW) s pětikvaltem a končí u 1.5 TSI ACT (110 kW), přičemž diesely jsou u nich silně v pozadí – taigo je nemá nikdy a t-cross nabízel pouze přidušený 1.6 TDI (70 kW), navíc jen v prvních dvou letech výroby.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (3)