V roce 2019 přišla vzhledová modernizace. Daleko důležitější změny se odehrály rok před tím v nabídce dieselů a převodovek.
|
Svět motorů
Ford S-Max
|
Svět motorů
Největší pihou na kráse interiéru byl do roku 2016 multimediální systém Sync2, s nímž bylo těžké se domluvit – zejména pokud neumíte nějaký světový jazyk.
|
Svět motorů
Novější Sync3 už zvládá češtinu, ale třeba i oblíbené zrcadlení telefonu.
|
Svět motorů
Díky systému Easy Fold se sedačky snadno a rychle po stisku tlačítka zaklopí do roviny. Postavit zpět je ale už musíte sami.
|
Svět motorů
Díky systému Easy Fold se sedačky snadno a rychle po stisku tlačítka zaklopí do roviny. Postavit zpět je ale už musíte sami.
|
Svět motorů
Dvě sedačky ve třetí řadě, a tedy celkově sedm míst, nabízejí jen dražší verze Titanium, ST-line či Vignale. Levnější Trend jsou ke smůle chudších českých rodin vždy pětimístné.
|
Svět motorů
Největší sázkou na jistotu jsou manuální převodovky.
|
Svět motorů
Velká páka u dieselů značí starší dvouspojkové automaty DSG, jejichž spolehlivost závisí na nešizené údržbě.
|
Svět motorů
Otočný ovladač pak ukazuje na americký osmistupňový automat, s nímž zatím nikdo neměl problém.
|
Svět motorů
Takto vypadá spolehlivý diesel 2.0 TDCi bez krytu. Jeho mechanika je věčná a nemá ještě komplikaci jménem Vstřikování močoviny AdBlue.
|
Svět motorů
Nový motor 2.0 EcoBlue od 2018 má vodní mezichladiče, AdBlue a tak o litr nižší spotřebu. Zatím však docela zlobí.
|
Svět motorů
Sourozencem Fordu S-Max je také o kus vyšší Galaxy. K té se ještě v budoucnosti vrátíme, byť většina napsaného platí i pro ni.
|
Svět motorů
V roce 2017 rozšířila nabídku výbavových verzí exkluzivní Vignale
|
Svět motorů
V roce 2017 rozšířila nabídku výbavových verzí exkluzivní Vignale s obšívaným koženým čalouněním
|
Svět motorů
Pokud je vedle palivového hrdla ještě AdBlue, pracuje pod kapotou již nový a méně spolehlivý motor 2.0 EcoBlue
|
Svět motorů
Případné chyby motorů 2.0 TDCi se většinou vychytaly v záruce. Pokud se nějaká vyskytuje dodnes, pak je to občasný pád do nouzového režimu kvůli vadnému ovládacímu solenoidu řídícímu průtok oleje. Nový stojí 3750 Kč.
|
Svět motorů
Zásadní novinkou modelu je pohon všech kol nabízený pro vybrané diesely. Základem je vícelamelová spojka v jednom tělese s diferenciálem.
|
Svět motorů
Ford S-Max
|
Svět motorů
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Vůz nás uvítal hláškou, že chce vyměnit baterku v klíčku. Jinak ale ani v paměti závad žádné chyby nebyly.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Jelikož šlo o vůz z listopadu 2016, měl už systém Sync3, který umí česky a zrcadlí telefony. Tehdy šlo o bezpříkladně moderní řešení.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Sedačky i čalounění jsou překvapivě kvalitní. Zde po 168 500 km bylo jen minimální opotřebení.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Opět po letech je možné opotřebení hodnotit podle pedálů. Ford totiž vrátil světu měkké pryžové nášlapy, na kterých je časté používání vidět.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Druhá generace (nalevo) se vzhledově ani proporcemi zásadně neliší od oblíbeného předchůdce. Technicky jde však o zcela jiné auto.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Filip Schubert
Podle žlutého denního svícení poznáte, že i za projektorem hlavních světel se skrývá jen žárovka. Špatně svítí a výměna prasklé je na rozborku celé přídě. Snadné vyndání celého světla u předchozího modelu je bohužel minulost.
|
Svět motorů/Filip Schubert
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vzadu jsou mohutná hliníková ramena. Náprava je totiž vzorně dimenzovaná i na pohon 4x4.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lukáš Burian s magnetem ukazuje, že přední ramena jsou hliníková. V originále jdou koupit jen celá za 5000 Kč kus, druhovýroba vám prodá i samostatný zadní silentblok.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Pokud motor nepřehřejete, nezná plastová vana motoru úniky oleje. Pozor však na automechaniky, kteří si při výměně rozvodů zvyknou motor „posadit na bedýnku“. Těm vana praskne, nová stojí 2197 Kč. Správně se používá přípravek, který motor zachytí u převodovky (věšení na hrazdu za hrnce tlumiče je dávná minulost).
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lukáš Burian doluje trosku, co zbyla z víčka expanzní nádobky chlazení.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lukáš Burian doluje trosku, co zbyla z víčka expanzní nádobky chlazení.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Že se uvnitř rozpadnou a hermeticky nádobku uzavřou, takže pak tlak chlazení vyrazí něco jiného, je systémová závada těchto fordů.
|
Svět motorů/Martin Vaculík