Ojetý Ford S-Max II: První dobrý, druhý lepší
První generace Fordu S-Max z let 2006 až 2014 už patří ke koloritu českých cest. Prostorné, přitom fešácké auto mělo lepší i horší verze, ale v průměru fungovalo slušně. Dobrá zpráva je, že nástupce je ještě lepší.
Model S-Max byl a je derivátem mondea. Sdílí s ním podvozek, ale i většinu motorů a prvků výbavy. Na druhou generaci jsme si tak museli počkat až do roku 2015 právě kvůli problémům s příchodem pátého vydání mondea.
Amerika, ale skvělá
Tu historii možná znáte: Ford rozhodl, že dávno pryč je doba, kdy automobily pro Ameriku byly jednoduché velkoobjemové rumpály. A že americký Fusion, představený v roce 2012, už je tak sofistikovaný, že z něj může být i pátá generace evropského mondea. Radost z toho neměly odbory továrny v belgickém Genku, kde se dosavadní trojice (Mondeo IV, S-Max I, Galaxy II) vyráběla. Ford nakonec musel 4300 zaměstnanců a s nimi i výrobu starých modelů držet minimálně o rok déle, než chtěl, a i úprava fusionu pro evropské poměry a předpisy chvíli trvala. Proto páté mondeo nakonec přišlo až v roce 2014, a než od něj byly odvozeny velkoprostorové deriváty S-Max a Galaxy, uplynul další rok.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.