Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Ford S-Max II: První dobrý, druhý lepší

Martin Vaculík
Diskuze (3)

První generace Fordu S-Max z let 2006 až 2014 už patří ke koloritu českých cest. Prostorné, přitom fešácké auto mělo lepší i horší verze, ale v průměru fungovalo slušně. Dobrá zpráva je, že nástupce je ještě lepší.

Model S-Max byl a je derivátem mondea. Sdílí s ním podvozek, ale i většinu motorů a prvků výbavy. Na druhou generaci jsme si tak museli počkat až do roku 2015 právě kvůli problémům s příchodem pátého vydání mondea.

Amerika, ale skvělá

Tu historii možná znáte: Ford rozhodl, že dávno pryč je doba, kdy automobily pro Ameriku byly jednoduché velkoobjemové rumpály. A že americký Fusion, představený v roce 2012, už je tak sofistikovaný, že z něj může být i pátá generace evropského mondea. Radost z toho neměly odbory továrny v belgickém Genku, kde se dosavadní trojice (Mondeo IV, S-Max I, Galaxy II) vyráběla. Ford nakonec musel 4300 zaměstnanců a s nimi i výrobu starých modelů držet minimálně o rok déle, než chtěl, a i úprava fusionu pro evropské poměry a předpisy chvíli trvala. Proto páté mondeo nakonec přišlo až v roce 2014, a než od něj byly odvozeny velkoprostorové deriváty S-Max a Galaxy, uplynul další rok.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (3)

Doporučujeme

30. 3. 2023 14:36
Doplnenie informácií z článku
Dovolím si pár doplnení, ktoré v článku nie sú spomenuté:
1. Staršie verzie 2.generácie mali možnosť doplnenia dojazdovej rezervy pod podlahou batožinového priestoru, na rozdiel od 1.generácie, kde takýto priestor nebol. Ale s príchodom motorov EcoBlue bol priestor zabratý pre nádržku na AdBlue (popravde, neviem, ako sú na tom benzínové verzie.) A najnovšie motorizácie 2.5 Duratec FHEV tam majú umiestnenú batériu.
2. Pri priestorovom porovnaní 1. a 2.generácie asi vyjde 2.generácia horšie, čo sa týka 2. a 3. radu sedadiel - nemám to zmerané, len pocitovo sa mi zdá, že v druhom rade sú po novom kratšie sedáky a vyššie podlaha voči sedákom, takže sedenie pre dospelých je výrazne menej pohodlné. Takisto tretí rad mi pocitovo pripadá byť viac stiesnený v 2.generácii - hlavne priestor pre nohy.
3. Článok vôbec nerieši aktuálne jedinú dostupnú motorizáciu (pri nových autách) 2.5 Duratec FHEV s prevodovkou eCVT, aj keď je pravda, že jazdenky v tejto motorizácii prakticky dosahujú ceny nových áut... ale snáď nejaké servisné skúsenosti by s nimi už mohli byť - takže pre komplexnosť informácií to v článku mohlo byť spomenuté tiež...
29. 3. 2023 17:47
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/