Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Ford S-Max II: První dobrý, druhý lepší

Ford S-Max
V roce 2019 přišla vzhledová modernizace. Daleko důležitější změny se odehrály rok před tím v nabídce dieselů a převodovek.
Ford S-Max
Největší pihou na kráse interiéru byl do roku 2016 multimediální systém Sync2, s nímž bylo těžké se domluvit – zejména pokud neumíte nějaký světový jazyk.
79 Fotogalerie
Martin Vaculík

První generace Fordu S-Max z let 2006 až 2014 už patří ke koloritu českých cest. Prostorné, přitom fešácké auto mělo lepší i horší verze, ale v průměru fungovalo slušně. Dobrá zpráva je, že nástupce je ještě lepší.

Model S-Max byl a je derivátem mondea. Sdílí s ním podvozek, ale i většinu motorů a prvků výbavy. Na druhou generaci jsme si tak museli počkat až do roku 2015 právě kvůli problémům s příchodem pátého vydání mondea.

Amerika, ale skvělá

Tu historii možná znáte: Ford rozhodl, že dávno pryč je doba, kdy automobily pro Ameriku byly jednoduché velkoobjemové rumpály. A že americký Fusion, představený v roce 2012, už je tak sofistikovaný, že z něj může být i pátá generace evropského mondea. Radost z toho neměly odbory továrny v belgickém Genku, kde se dosavadní trojice (Mondeo IV, S-Max I, Galaxy II) vyráběla. Ford nakonec musel 4300 zaměstnanců a s nimi i výrobu starých modelů držet minimálně o rok déle, než chtěl, a i úprava fusionu pro evropské poměry a předpisy chvíli trvala. Proto páté mondeo nakonec přišlo až v roce 2014, a než od něj byly odvozeny velkoprostorové deriváty S-Max a Galaxy, uplynul další rok.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!