Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Ford S-Max II: První dobrý, druhý lepší

Martin Vaculík Martin Vaculík 29. 3. 2023 • 16:42
79
3
Zobrazit náhledy (79)
Novější Sync3 už zvládá češtinu, ale třeba i oblíbené zrcadlení telefonu. Díky systému Easy Fold se sedačky snadno a rychle po stisku tlačítka zaklopí do roviny. Postavit zpět je ale už musíte sami. Díky systému Easy Fold se sedačky snadno a rychle po stisku tlačítka zaklopí do roviny. Postavit zpět je ale už musíte sami. Dvě sedačky ve třetí řadě, a tedy celkově sedm míst, nabízejí jen dražší verze Titanium, ST-line či Vignale. Levnější Trend jsou ke smůle chudších českých rodin vždy pětimístné. Největší sázkou na jistotu jsou manuální převodovky. Velká páka u dieselů značí starší dvouspojkové automaty DSG, jejichž spolehlivost závisí na nešizené údržbě. Otočný ovladač pak ukazuje na americký osmistupňový automat, s nímž zatím nikdo neměl problém. Takto vypadá spolehlivý diesel 2.0 TDCi bez krytu. Jeho mechanika je věčná a nemá ještě komplikaci jménem Vstřikování močoviny AdBlue. Nový motor 2.0 EcoBlue od 2018 má vodní mezichladiče, AdBlue a tak o litr nižší spotřebu. Zatím však docela zlobí. Sourozencem Fordu S-Max je také o kus vyšší Galaxy. K té se ještě v budoucnosti vrátíme, byť většina napsaného platí i pro ni. V roce 2017 rozšířila nabídku výbavových verzí exkluzivní Vignale V roce 2017 rozšířila nabídku výbavových verzí exkluzivní Vignale s obšívaným koženým čalouněním Pokud je vedle palivového hrdla ještě AdBlue, pracuje pod kapotou již nový a méně spolehlivý motor 2.0 EcoBlue Případné chyby motorů 2.0 TDCi se většinou vychytaly v záruce. Pokud se nějaká vyskytuje dodnes, pak je to občasný pád do nouzového režimu kvůli vadnému ovládacímu solenoidu řídícímu průtok oleje. Nový stojí 3750 Kč. Zásadní novinkou modelu je pohon všech kol nabízený pro vybrané diesely. Základem je vícelamelová spojka v jednom tělese s diferenciálem. Ford S-Max Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Vůz nás uvítal hláškou, že chce vyměnit baterku v klíčku. Jinak ale ani v paměti závad žádné chyby nebyly. Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Jelikož šlo o vůz z listopadu 2016, měl už systém Sync3, který umí česky a zrcadlí telefony. Tehdy šlo o bezpříkladně moderní řešení. Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Sedačky i čalounění jsou překvapivě kvalitní. Zde po 168 500 km bylo jen minimální opotřebení. Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Opět po letech je možné opotřebení hodnotit podle pedálů. Ford totiž vrátil světu měkké pryžové nášlapy, na kterých je časté používání vidět. Druhá generace (nalevo) se vzhledově ani proporcemi zásadně neliší od oblíbeného předchůdce. Technicky jde však o zcela jiné auto. Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Podle žlutého denního svícení poznáte, že i za projektorem hlavních světel se skrývá jen žárovka. Špatně svítí a výměna prasklé je na rozborku celé přídě. Snadné vyndání celého světla u předchozího modelu je bohužel minulost. Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Vzadu jsou mohutná hliníková ramena. Náprava je totiž vzorně dimenzovaná i na pohon 4x4. Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Lukáš Burian s magnetem ukazuje, že přední ramena jsou hliníková. V originále jdou koupit jen celá za 5000 Kč kus, druhovýroba vám prodá i samostatný zadní silentblok. Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Pokud motor nepřehřejete, nezná plastová vana motoru úniky oleje. Pozor však na automechaniky, kteří si při výměně rozvodů zvyknou motor „posadit na bedýnku“. Těm vana praskne, nová stojí 2197 Kč. Správně se používá přípravek, který motor zachytí u převodovky (věšení na hrazdu za hrnce tlumiče je dávná minulost). Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi Lukáš Burian doluje trosku, co zbyla z víčka expanzní nádobky chlazení. Lukáš Burian doluje trosku, co zbyla z víčka expanzní nádobky chlazení. Že se uvnitř rozpadnou a hermeticky nádobku uzavřou, takže pak tlak chlazení vyrazí něco jiného, je systémová závada těchto fordů.

První generace Fordu S-Max z let 2006 až 2014 už patří ke koloritu českých cest. Prostorné, přitom fešácké auto mělo lepší i horší verze, ale v průměru fungovalo slušně. Dobrá zpráva je, že nástupce je ještě lepší.

Model S-Max byl a je derivátem mondea. Sdílí s ním podvozek, ale i většinu motorů a prvků výbavy. Na druhou generaci jsme si tak museli počkat až do roku 2015 právě kvůli problémům s příchodem pátého vydání mondea.

Amerika, ale skvělá

Tu historii možná znáte: Ford rozhodl, že dávno pryč je doba, kdy automobily pro Ameriku byly jednoduché velkoobjemové rumpály. A že americký Fusion, představený v roce 2012, už je tak sofistikovaný, že z něj může být i pátá generace evropského mondea. Radost z toho neměly odbory továrny v belgickém Genku, kde se dosavadní trojice (Mondeo IV, S-Max I, Galaxy II) vyráběla. Ford nakonec musel 4300 zaměstnanců a s nimi i výrobu starých modelů držet minimálně o rok déle, než chtěl, a i úprava fusionu pro evropské poměry a předpisy chvíli trvala. Proto páté mondeo nakonec přišlo až v roce 2014, a než od něj byly odvozeny velkoprostorové deriváty S-Max a Galaxy, uplynul další rok.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
30. 3. 2023 14:36
Doplnenie informácií z článku
Dovolím si pár doplnení, ktoré v článku nie sú spomenuté:
1. Staršie verzie 2.generácie mali možnosť doplnenia dojazdovej rezervy pod podlahou batožinového priestoru, na rozdiel od 1.generácie, kde takýto priestor nebol. Ale s príchodom motorov EcoBlue bol priestor zabratý pre nádržku na AdBlue (popravde, neviem, ako sú na tom benzínové verzie.) A najnovšie motorizácie 2.5 Duratec FHEV tam majú umiestnenú batériu.
2. Pri priestorovom porovnaní 1. a 2.generácie asi vyjde 2.generácia horšie, čo sa týka 2. a 3. radu sedadiel - nemám to zmerané, len pocitovo sa mi zdá, že v druhom rade sú po novom kratšie sedáky a vyššie podlaha voči sedákom, takže sedenie pre dospelých je výrazne menej pohodlné. Takisto tretí rad mi pocitovo pripadá byť viac stiesnený v 2.generácii - hlavne priestor pre nohy.
3. Článok vôbec nerieši aktuálne jedinú dostupnú motorizáciu (pri nových autách) 2.5 Duratec FHEV s prevodovkou eCVT, aj keď je pravda, že jazdenky v tejto motorizácii prakticky dosahujú ceny nových áut... ale snáď nejaké servisné skúsenosti by s nimi už mohli byť - takže pre komplexnosť informácií to v článku mohlo byť spomenuté tiež...
29. 3. 2023 17:47
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/