Systém čtyř kolejnic, v nichž jde sedačky libovolně posouvat a otáčet, je geniální. Stříbrná podlaha patří akční verzi Panamericana, normální je kvalitní koberec s dlouhým vlasem.|
Zdroj: Svět motorů
Automatická převodovka DSG je oblíbená, od října 2018 už k nejsilnějšímu motoru výhradní volba. Nezanedbatelně však zvyšuje servisní náklady o výměny oleje za 7500 Kč každých 60 000 km.|
Zdroj: Svět motorů
Přední náprava je velice robustní, čep i silentbloky ramen se dají vyměnit samostatně. Na rozdíl od starších provedení už netrpí ani horní uložení tlumičů.|
Zdroj: Svět motorů
Pohon všech čtyř kol 4Motion je spolehlivý, vyžaduje však výměny oleje. Kdo na ně zapomene, zadělá si na drahý problém.|
Zdroj: Svět motorů
Zásadní inovací motorů od 2015 je vodní mezichladič stlačeného vzduchu, který zmenšil objem tlakové části sání. Díky němu vozy velmi rychle reagují na sešlápnutí plynu.|
Zdroj: Svět motorů
Příplatkové elektrické nastavování sedaček s paměťmi bylo důležitou novinkou verze T6. Manuální jde totiž velmi ztuha.|
Zdroj: Svět motorů
Vůz má standardně přídavné naftové teplovodní topení, které se však spouští jen s motorem. Jeho nezávislá funkce je za vysoký příplatek, souvisí s ní však druhá baterka pod sedačkou spolujezdce. Vrcholem pak je topení horkovzdušné, které má minimální spotřebu energie a umožňuje i přespat ve voze.|
Zdroj: Svět motorů
V roce 2019 výrobce bohužel velmi zjednodušil interiér. Plejáda přihrádek a držáčků na nápoje je najednou pryč. Na druhou stranu levnější verze neměly víčka ani před tím.|
Zdroj: Svět motorů
V roce 2019 výrobce bohužel velmi zjednodušil interiér. Plejáda přihrádek a držáčků na nápoje je najednou pryč. Na druhou stranu levnější verze neměly víčka ani před tím.|
Zdroj: Svět motorů
Až od poslední modernizace v roce 2019 se dají nastavení vozidla dělat dotykově na centrálním displeji. Do té doby jen na volantu a mezi přístroji.|
Zdroj: Svět motorů
Až od poslední modernizace v roce 2019 se dají nastavení vozidla dělat dotykově na centrálním displeji. Do té doby jen na volantu a mezi přístroji.|
Zdroj: Svět motorů
Trakci čtyřkolek zásadně vylepšuje poctivá mechanická uzávěrka zadního diferenciálu. Hledejte zejména vozy s ní.|
Zdroj: Svět motorů
Výsuvné stolky mezi sedačky jsou oblíbenou položkou příplatkové výbavy. Z vozů proto často mizí a jako náhradní díl stojí 27 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Multivan T6|
Zdroj: Svět motorů
Příplatková světla LED mají dobrý účinek (na rozdíl od standardních halogenů), a hlavně dlouhou vydrž. Velké překvapení.|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Multivan T5|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Multivan T5 (facelift)|
Zdroj: Svět motorů
Převodovka DSG zde už má návykovou funkci, že po ubrání plynu vyřadí a vůz pokračuje setrvačností. Zařadí a brzdí motorem, až když se dotknete brzdového pedálu. I díky tomu jsme jezdili za pouhých 7,5 l/100 km.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Prošlapaný koberec byl v interiéru tím jediným, co dokazovalo stav kilometrů. Když jej někdo koupí nový a vůz stočí na 60 000 km, nic nepoznáte.|
Zdroj: auto.cz/Marek Pirner
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Nefunkční vyhřívání sedačky není bohužel banální závada. Odporová dečka je totiž u nových volkswagenů nedílnou součástí čalounění.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zadní náprava je velice robustní a zajišťuje skvělé jízdní vlastnosti. Podobnou měl legendární Mercedes-Benz W123 „Piano“.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Po sundání krytu nás překvapil motor zcela bez úniků oleje|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Před začátkem testu jsme si změřili hladinu oleje, po testu též. Spotřeba nebyla na zkušebních 500 km měřitelná, takže na žádné drama to zatím nevypadá.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík