Ojetý Volkswagen Multivan T6: Touha a strach
Každý, kdo má praktického ducha, rád cestuje a design uznává střídmý, chtěl by Volkswagen Multivan. Straší jej však historky o kolabujících motorech a stotisícových částkách za servis. Pátrali jsme, zda je opravdu tak zle.
Generace T6, představená v roce 2015, byla jen faceliftem předchozí T5, která už ale jeden facelift v roce 2009 absolvovala. Dnes už je vůz po další modernizaci, a byť o jeho nástupcích je po dlouhém přešlapování konečně rozhodnuto, vyrábět se bude nejspíš až do roku 2024. Auto představené v roce 2003 se tak patrně ve výrobě dočká dvaceti let, což bude zřejmě mezi moderními modely rekord.
Emisní dilema poprvé
Proč se modelová obměna tak zadrhla? Příčiny jsou v utahování emisních šroubů. Dodávka, jejíž emise CO2 se však počítají mezi osobní modely, je noční můrou každé dnešní automobilky. Proto po dlouhém přešlapování a přemýšlení vzniklo řešení, kdy osobní luxusní Multivan T7 bude na osobní odlehčené platformě a o pěkný kus nižší (aerodynamičtější) než současný. Spartánsky pojaté užitkové provedení pak bude jiný model, společný se značkou Ford a vždy jen v kategorii N1, jejíž emise se do přísně pokutovaných flotilových průměrů zatím nepočítají.
Zaprvé dokonalost původního konstrukčního návrhu. Systém čtyř kolejnic, v nichž jde mít sedačky ve třech řadách u krátkého a ve čtyřech u prodlouženého provedení, ale ani ergonomie pracoviště řidiče prostě líp vymyslet nejdou. Tady není co zlepšovat. Kdo chvíli jezdí multivanem, na vzpřímenou pozici za volantem, perfektní výhled i excelentní přehlednost karoserie, která na silnici mimochodem nezabírá víc plochy než větší osobní auto, si dokonale zvykne. A do ničeho jiného už jej neposadíte.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.