Uklizená palubní deska s nadčasově jednoduchými liniemi a spoustou měkčených ploch. Materiály jsou kvalitní, ale infotainment působí bez ohledu na verzi už zastarale. Parkovací brzda je vždy elektrická, klimatizace dvouzónová. Zde vzácný pohled do interiéru předokolky eD4.|
Zdroj: Svět motorů
Verze s automatem měly od počátku výsuvný otočný volič na způsob mladých jaguarů i pádla pod volantem. Se čtyřkolkami vždy získáte systém Terrain Response, u nějž lze vybírat ze čtyř či pěti (s elektronicky řízenými tlumiči) režimů nastavení elektroniky pro konkrétní povrchy – od asfaltu po písek.|
Zdroj: Svět motorů
Kromě haldexu existovala i pokročilejší verze čtyřkolky s názvem Active Driveline. Kromě toho, že v nečinnosti zcela odpojuje spojovací hřídel, má i tuto specifi ckou zadní rozvodovku, známou jako systém GKN Twinster. Vícelamelové spojky nahrazují mechanický diferenciál zadní nápravy a podle potřeby nezávisle připojují levé a pravé zadní kolo, čímž umožňují aktivní rozdělování točivého momentu v rámci jedné nápravy – skutečný Torque Vectoring.|
Zdroj: Svět motorů
Výrobce udává objem zavazadelníku 550 l u coupé a 575 l u 5dv. verze. Neupřesňuje však, jakou metodou k němu dospěl. Reálně je pod roletkou o třetinu méně.|
Zdroj: Svět motorů
Na přední nápravě se zatím řeší nanejvýš tyčky stabilizátoru nebo tato zadní uložení příčných ramen – nic znepokojivého. Dobré je, že podstatná část podmotorového krytu je z pevného plechu.|
Zdroj: Svět motorů
Robustní tříprvkové zadní zavěšení připomíná předchozí freelander, plně záměnné ale není. S elektrickou parkovací brzdou potíže nebývají, případné adaptivní tlumiče (vozy s Adaptive Dynamics) si ale dobře rozmyslete – stojí čtyřnásobek toho co běžné.|
Zdroj: Svět motorů
Třídveřový Evoque Coupé je hlavně stylovka. Má specifickou kapotu s průduchy, tvrdší podvozek a nový stál víc než pětidveřák. Evoque slibuje brodivost až 50 cm (v kombinaci s prostorovým kamerovým systémem lze mít i senzor sledování hloubky brodu – Wade Sensing), reálně ale málokdy opustil asfalt.|
Zdroj: Svět motorů
Unikátní Evoque Cabrio (nebo Convertible, podle trhu) zvolilo jen 5 % zákazníků a potkáte ho spíš na francouzské Riviéře. Tato verze přišla až po faceliftu a prodávala se výhradně jako čtyřkolka s automatem. Kvůli masivním dodatečným výztuhám otevřeného skeletu je o tři metráky těžší!|
Zdroj: Svět motorů
Vlastní diesely Ingenium ve faceliftových modelech přinášejí pro bazarového kupujícího nepřiměřené riziko.|
Zdroj: Svět motorů
Například jim občas odcházejí turbodmychadla, leckdy i takto fatálním způsobem. Když se to stane v levém dálničním pruhu, kde nemůžete okamžitě zastavit motor, rovnou ho i zadřete. Novou kliku vám objednají jen s celým motorem – za cenu dalšího auta.|
Zdroj: Svět motorů
To výměna často opotřebených vyvažovacích hřídelí uložených v jehlových ložiskách je o řád levnější, i tak si často auto poleží na dvoře značkového servisu nejméně měsíc.|
Zdroj: Svět motorů
Rozšířenější, jednodušší čtyřkolka se spojkou Haldex slibuje po letech nižší servisní výdaje, výměna ložisek v napárovaném zadním diferenciálu vás však nejspíš nemine, i když zvolíte bezpečnější variantu s automatem. U čtyřkolek s manuálem totiž odchází tisícihran v předním transfer boxu. Stejně jako u dobových vozů Volvo.|
Zdroj: Svět motorů
Range Rover Evoque|
Zdroj: Svět motorů
V British Cars Service se specializují na vozy Jaguar i Land (Range) Rover. Na vedlejším zvedáku byl zrovna užitkovější bratr modelu Evoque: Discovery Sport.|
Zdroj: Svět motorů
Diesel 2.2 má filtr DPF daleko za motorem a na rozdíl od francouzských aplikací neaditivní. Pavel Jelínek tvrdí, že je-li motor jinak v pořádku, nebudete o DPF vědět.|
Zdroj: Svět motorů
Diagnostika to potvrzuje - na dosavadní nájezd zatím připadá jen 80 požadavků na aktivní regeneraci (tedy průměrně po 1190 km), neboť díky velmi kvalitní katalytické vrstvě saze odhořívají i průběžně. Skutečně kompletně uskutečněných regenerací bylo dokonce jen 49.|
Zdroj: Svět motorů
S 9° automatem se už vždy pojí systém stop-start, stejně jako s manuálním řazením. Inteligentní dobíjení je řešeno citlivě, takže zbytečně neničí baterii. I náš pětiletý kus má ještě prvovýrobní.|
Zdroj: Svět motorů
Range Rover Evoque|
Zdroj: Svět motorů
Prostornost nepřesahuje průměr kompaktního segmentu, figurant výšky 183 cm se za sebe posadí už bez rezervy. Zadní středové výdechy ventilace byly řadu let příplatkové – při někdejší ceně auta zoufalství.|
Zdroj: Svět motorů
Příplatkové bixenony byly pro verzi Pure výhradně statické a vlastnostmi nás hodně zklamaly. Potkávací světla svítí při správném seřízení tak čtyři metry před auto a chybí jim i triviální přísvit do zatáček (ten jen s adaptivními bixenony). Těsnost také nebude silnou stránkou, při dešti se pravidelně mlžily.|
Zdroj: Svět motorů