Ojetý Range Rover Evoque I (2011-2018): Briliant, či kočičí zlato?

10/27
Přehled fotografií
Zavřít
  • Range Rover Evoque
    Range Rover Evoque| Zdroj: Svět motorů
  • Uklizená palubní deska s nadčasově jednoduchými liniemi a spoustou měkčených ploch. Materiály jsou kvalitní, ale infotainment působí bez ohledu na verzi už zastarale. Parkovací brzda je vždy elektrická, klimatizace dvouzónová. Zde vzácný pohled do interiéru předokolky eD4.
    Uklizená palubní deska s nadčasově jednoduchými liniemi a spoustou měkčených ploch. Materiály jsou kvalitní, ale infotainment působí bez ohledu na verzi už zastarale. Parkovací brzda je vždy elektrická, klimatizace dvouzónová. Zde vzácný pohled do interiéru předokolky eD4.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze s automatem měly od počátku výsuvný otočný volič na způsob mladých jaguarů i pádla pod volantem. Se čtyřkolkami vždy získáte systém Terrain Response, u nějž lze vybírat ze čtyř či pěti (s elektronicky řízenými tlumiči) režimů nastavení elektroniky pro konkrétní povrchy – od asfaltu po písek.
    Verze s automatem měly od počátku výsuvný otočný volič na způsob mladých jaguarů i pádla pod volantem. Se čtyřkolkami vždy získáte systém Terrain Response, u nějž lze vybírat ze čtyř či pěti (s elektronicky řízenými tlumiči) režimů nastavení elektroniky pro konkrétní povrchy – od asfaltu po písek.| Zdroj: Svět motorů
  • Kromě haldexu existovala i pokročilejší verze čtyřkolky s názvem Active Driveline. Kromě toho, že v nečinnosti zcela odpojuje spojovací hřídel, má i tuto specifi ckou zadní rozvodovku, známou jako systém GKN Twinster. Vícelamelové spojky nahrazují mechanický diferenciál zadní nápravy a podle potřeby nezávisle připojují levé a pravé zadní kolo, čímž umožňují aktivní rozdělování točivého momentu v rámci jedné nápravy – skutečný Torque Vectoring.
    Kromě haldexu existovala i pokročilejší verze čtyřkolky s názvem Active Driveline. Kromě toho, že v nečinnosti zcela odpojuje spojovací hřídel, má i tuto specifi ckou zadní rozvodovku, známou jako systém GKN Twinster. Vícelamelové spojky nahrazují mechanický diferenciál zadní nápravy a podle potřeby nezávisle připojují levé a pravé zadní kolo, čímž umožňují aktivní rozdělování točivého momentu v rámci jedné nápravy – skutečný Torque Vectoring.| Zdroj: Svět motorů
  • Výrobce udává objem zavazadelníku 550 l u coupé a 575 l u 5dv. verze. Neupřesňuje však, jakou metodou k němu dospěl. Reálně je pod roletkou o třetinu méně.
    Výrobce udává objem zavazadelníku 550 l u coupé a 575 l u 5dv. verze. Neupřesňuje však, jakou metodou k němu dospěl. Reálně je pod roletkou o třetinu méně.| Zdroj: Svět motorů
  • Na přední nápravě se zatím řeší nanejvýš tyčky stabilizátoru nebo tato zadní uložení příčných ramen – nic znepokojivého. Dobré je, že podstatná část podmotorového krytu je z pevného plechu.
    Na přední nápravě se zatím řeší nanejvýš tyčky stabilizátoru nebo tato zadní uložení příčných ramen – nic znepokojivého. Dobré je, že podstatná část podmotorového krytu je z pevného plechu.| Zdroj: Svět motorů
  • Robustní tříprvkové zadní zavěšení připomíná předchozí freelander, plně záměnné ale není. S elektrickou parkovací brzdou potíže nebývají, případné adaptivní tlumiče (vozy s Adaptive Dynamics) si ale dobře rozmyslete – stojí čtyřnásobek toho co běžné.
    Robustní tříprvkové zadní zavěšení připomíná předchozí freelander, plně záměnné ale není. S elektrickou parkovací brzdou potíže nebývají, případné adaptivní tlumiče (vozy s Adaptive Dynamics) si ale dobře rozmyslete – stojí čtyřnásobek toho co běžné.| Zdroj: Svět motorů
  • Třídveřový Evoque Coupé je hlavně stylovka. Má specifickou kapotu s průduchy, tvrdší podvozek a nový stál víc než pětidveřák. Evoque slibuje brodivost až 50 cm (v kombinaci s prostorovým kamerovým systémem lze mít i senzor sledování hloubky brodu – Wade Sensing), reálně ale málokdy opustil asfalt.
    Třídveřový Evoque Coupé je hlavně stylovka. Má specifickou kapotu s průduchy, tvrdší podvozek a nový stál víc než pětidveřák. Evoque slibuje brodivost až 50 cm (v kombinaci s prostorovým kamerovým systémem lze mít i senzor sledování hloubky brodu – Wade Sensing), reálně ale málokdy opustil asfalt.| Zdroj: Svět motorů
  • Unikátní Evoque Cabrio (nebo Convertible, podle trhu) zvolilo jen 5 % zákazníků a potkáte ho spíš na francouzské Riviéře. Tato verze přišla až po faceliftu a prodávala se výhradně jako čtyřkolka s automatem. Kvůli masivním dodatečným výztuhám otevřeného skeletu je o tři metráky těžší!
    Unikátní Evoque Cabrio (nebo Convertible, podle trhu) zvolilo jen 5 % zákazníků a potkáte ho spíš na francouzské Riviéře. Tato verze přišla až po faceliftu a prodávala se výhradně jako čtyřkolka s automatem. Kvůli masivním dodatečným výztuhám otevřeného skeletu je o tři metráky těžší!| Zdroj: Svět motorů
  • Vlastní diesely Ingenium ve faceliftových modelech přinášejí pro bazarového kupujícího nepřiměřené riziko.
    Vlastní diesely Ingenium ve faceliftových modelech přinášejí pro bazarového kupujícího nepřiměřené riziko.| Zdroj: Svět motorů
  • Například jim občas odcházejí turbodmychadla, leckdy i takto fatálním způsobem. Když se to stane v levém dálničním pruhu, kde nemůžete okamžitě zastavit motor, rovnou ho i zadřete. Novou kliku vám objednají jen s celým motorem – za cenu dalšího auta.
    Například jim občas odcházejí turbodmychadla, leckdy i takto fatálním způsobem. Když se to stane v levém dálničním pruhu, kde nemůžete okamžitě zastavit motor, rovnou ho i zadřete. Novou kliku vám objednají jen s celým motorem – za cenu dalšího auta.| Zdroj: Svět motorů
  • To výměna často opotřebených vyvažovacích hřídelí uložených v jehlových ložiskách je o řád levnější, i tak si často auto poleží na dvoře značkového servisu nejméně měsíc.
    To výměna často opotřebených vyvažovacích hřídelí uložených v jehlových ložiskách je o řád levnější, i tak si často auto poleží na dvoře značkového servisu nejméně měsíc.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozšířenější, jednodušší čtyřkolka se spojkou Haldex slibuje po letech nižší servisní výdaje, výměna ložisek v napárovaném zadním diferenciálu vás však nejspíš nemine, i když zvolíte bezpečnější variantu s automatem. U čtyřkolek s manuálem totiž odchází tisícihran v předním transfer boxu. Stejně jako u dobových vozů Volvo.
    Rozšířenější, jednodušší čtyřkolka se spojkou Haldex slibuje po letech nižší servisní výdaje, výměna ložisek v napárovaném zadním diferenciálu vás však nejspíš nemine, i když zvolíte bezpečnější variantu s automatem. U čtyřkolek s manuálem totiž odchází tisícihran v předním transfer boxu. Stejně jako u dobových vozů Volvo.| Zdroj: Svět motorů
  • Range Rover Evoque
    Range Rover Evoque| Zdroj: Svět motorů
  • V British Cars Service se specializují na vozy Jaguar i Land (Range) Rover. Na vedlejším zvedáku byl zrovna užitkovější bratr modelu Evoque: Discovery Sport.
    V British Cars Service se specializují na vozy Jaguar i Land (Range) Rover. Na vedlejším zvedáku byl zrovna užitkovější bratr modelu Evoque: Discovery Sport.| Zdroj: Svět motorů
  • Diesel 2.2 má filtr DPF daleko za motorem a na rozdíl od francouzských aplikací neaditivní. Pavel Jelínek tvrdí, že je-li motor jinak v pořádku, nebudete o DPF vědět.
    Diesel 2.2 má filtr DPF daleko za motorem a na rozdíl od francouzských aplikací neaditivní. Pavel Jelínek tvrdí, že je-li motor jinak v pořádku, nebudete o DPF vědět.| Zdroj: Svět motorů
  • Diagnostika to potvrzuje - na dosavadní nájezd zatím připadá jen 80 požadavků na aktivní regeneraci (tedy průměrně po 1190 km), neboť díky velmi kvalitní katalytické vrstvě saze odhořívají i průběžně. Skutečně kompletně uskutečněných regenerací bylo dokonce jen 49.
    Diagnostika to potvrzuje - na dosavadní nájezd zatím připadá jen 80 požadavků na aktivní regeneraci (tedy průměrně po 1190 km), neboť díky velmi kvalitní katalytické vrstvě saze odhořívají i průběžně. Skutečně kompletně uskutečněných regenerací bylo dokonce jen 49.| Zdroj: Svět motorů
  • S 9° automatem se už vždy pojí systém stop-start, stejně jako s manuálním řazením. Inteligentní dobíjení je řešeno citlivě, takže zbytečně neničí baterii. I náš pětiletý kus má ještě prvovýrobní.
    S 9° automatem se už vždy pojí systém stop-start, stejně jako s manuálním řazením. Inteligentní dobíjení je řešeno citlivě, takže zbytečně neničí baterii. I náš pětiletý kus má ještě prvovýrobní.| Zdroj: Svět motorů
  • Range Rover Evoque
    Range Rover Evoque| Zdroj: Svět motorů
  • Prostornost nepřesahuje průměr kompaktního segmentu, figurant výšky 183 cm se za sebe posadí už bez rezervy. Zadní středové výdechy ventilace byly řadu let příplatkové – při někdejší ceně auta zoufalství.
    Prostornost nepřesahuje průměr kompaktního segmentu, figurant výšky 183 cm se za sebe posadí už bez rezervy. Zadní středové výdechy ventilace byly řadu let příplatkové – při někdejší ceně auta zoufalství.| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkové bixenony byly pro verzi Pure výhradně statické a vlastnostmi nás hodně zklamaly. Potkávací světla svítí při správném seřízení tak čtyři metry před auto a chybí jim i triviální přísvit do zatáček (ten jen s adaptivními bixenony). Těsnost také nebude silnou stránkou, při dešti se pravidelně mlžily.
    Příplatkové bixenony byly pro verzi Pure výhradně statické a vlastnostmi nás hodně zklamaly. Potkávací světla svítí při správném seřízení tak čtyři metry před auto a chybí jim i triviální přísvit do zatáček (ten jen s adaptivními bixenony). Těsnost také nebude silnou stránkou, při dešti se pravidelně mlžily.| Zdroj: Svět motorů
  • Range Rover Evoque
    Range Rover Evoque| Zdroj: Svět motorů
  • Range Rover Evoque
    Range Rover Evoque| Zdroj: Svět motorů
  • Range Rover Evoque
    Range Rover Evoque| Zdroj: Svět motorů
  • Range Rover Evoque Coupé
    Range Rover Evoque Coupé| Zdroj: Svět motorů
  • Range Rover Evoque
    Range Rover Evoque| Zdroj: Svět motorů
  • Range Rover Evoque
    Range Rover Evoque| Zdroj: Svět motorů
Range Rover Evoque
Uklizená palubní deska s nadčasově jednoduchými liniemi a spoustou měkčených ploch. Materiály jsou kvalitní, ale infotainment působí bez ohledu na verzi už zastarale. Parkovací brzda je vždy elektrická, klimatizace dvouzónová. Zde vzácný pohled do interiéru předokolky eD4.
Verze s automatem měly od počátku výsuvný otočný volič na způsob mladých jaguarů i pádla pod volantem. Se čtyřkolkami vždy získáte systém Terrain Response, u nějž lze vybírat ze čtyř či pěti (s elektronicky řízenými tlumiči) režimů nastavení elektroniky pro konkrétní povrchy – od asfaltu po písek.
Kromě haldexu existovala i pokročilejší verze čtyřkolky s názvem Active Driveline. Kromě toho, že v nečinnosti zcela odpojuje spojovací hřídel, má i tuto specifi ckou zadní rozvodovku, známou jako systém GKN Twinster. Vícelamelové spojky nahrazují mechanický diferenciál zadní nápravy a podle potřeby nezávisle připojují levé a pravé zadní kolo, čímž umožňují aktivní rozdělování točivého momentu v rámci jedné nápravy – skutečný Torque Vectoring.
Výrobce udává objem zavazadelníku 550 l u coupé a 575 l u 5dv. verze. Neupřesňuje však, jakou metodou k němu dospěl. Reálně je pod roletkou o třetinu méně.
Na přední nápravě se zatím řeší nanejvýš tyčky stabilizátoru nebo tato zadní uložení příčných ramen – nic znepokojivého. Dobré je, že podstatná část podmotorového krytu je z pevného plechu.
Robustní tříprvkové zadní zavěšení připomíná předchozí freelander, plně záměnné ale není. S elektrickou parkovací brzdou potíže nebývají, případné adaptivní tlumiče (vozy s Adaptive Dynamics) si ale dobře rozmyslete – stojí čtyřnásobek toho co běžné.
Třídveřový Evoque Coupé je hlavně stylovka. Má specifickou kapotu s průduchy, tvrdší podvozek a nový stál víc než pětidveřák. Evoque slibuje brodivost až 50 cm (v kombinaci s prostorovým kamerovým systémem lze mít i senzor sledování hloubky brodu – Wade Sensing), reálně ale málokdy opustil asfalt.
Unikátní Evoque Cabrio (nebo Convertible, podle trhu) zvolilo jen 5 % zákazníků a potkáte ho spíš na francouzské Riviéře. Tato verze přišla až po faceliftu a prodávala se výhradně jako čtyřkolka s automatem. Kvůli masivním dodatečným výztuhám otevřeného skeletu je o tři metráky těžší!
Vlastní diesely Ingenium ve faceliftových modelech přinášejí pro bazarového kupujícího nepřiměřené riziko.
Například jim občas odcházejí turbodmychadla, leckdy i takto fatálním způsobem. Když se to stane v levém dálničním pruhu, kde nemůžete okamžitě zastavit motor, rovnou ho i zadřete. Novou kliku vám objednají jen s celým motorem – za cenu dalšího auta.
To výměna často opotřebených vyvažovacích hřídelí uložených v jehlových ložiskách je o řád levnější, i tak si často auto poleží na dvoře značkového servisu nejméně měsíc.
Rozšířenější, jednodušší čtyřkolka se spojkou Haldex slibuje po letech nižší servisní výdaje, výměna ložisek v napárovaném zadním diferenciálu vás však nejspíš nemine, i když zvolíte bezpečnější variantu s automatem. U čtyřkolek s manuálem totiž odchází tisícihran v předním transfer boxu. Stejně jako u dobových vozů Volvo.
Range Rover Evoque
V British Cars Service se specializují na vozy Jaguar i Land (Range) Rover. Na vedlejším zvedáku byl zrovna užitkovější bratr modelu Evoque: Discovery Sport.
Diesel 2.2 má filtr DPF daleko za motorem a na rozdíl od francouzských aplikací neaditivní. Pavel Jelínek tvrdí, že je-li motor jinak v pořádku, nebudete o DPF vědět.
Diagnostika to potvrzuje - na dosavadní nájezd zatím připadá jen 80 požadavků na aktivní regeneraci (tedy průměrně po 1190 km), neboť díky velmi kvalitní katalytické vrstvě saze odhořívají i průběžně. Skutečně kompletně uskutečněných regenerací bylo dokonce jen 49.
S 9° automatem se už vždy pojí systém stop-start, stejně jako s manuálním řazením. Inteligentní dobíjení je řešeno citlivě, takže zbytečně neničí baterii. I náš pětiletý kus má ještě prvovýrobní.
Range Rover Evoque
Prostornost nepřesahuje průměr kompaktního segmentu, figurant výšky 183 cm se za sebe posadí už bez rezervy. Zadní středové výdechy ventilace byly řadu let příplatkové – při někdejší ceně auta zoufalství.
Příplatkové bixenony byly pro verzi Pure výhradně statické a vlastnostmi nás hodně zklamaly. Potkávací světla svítí při správném seřízení tak čtyři metry před auto a chybí jim i triviální přísvit do zatáček (ten jen s adaptivními bixenony). Těsnost také nebude silnou stránkou, při dešti se pravidelně mlžily.
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque Coupé
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque