Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z|
Zdroj: Svět motorů
Palubní deska CR-Z je tvarována originálně a přehledně. Ve vyšších výbavách byl místo rádia k dispozici multimediální systém s dotykovým displejem.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.5 16V i-VTEC IMA|
Zdroj: Svět motorů
Elektromotor je v hybridním systému IMA integrován přímo mezi spalovací motor a převodovku. Jako samostatný díl vyjde asi na 25 000 Kč, není však známo, že by s ním byly jakékoliv problémy.|
Zdroj: Svět motorů
Elektromotor je v hybridním systému IMA integrován přímo mezi spalovací motor a převodovku. Jako samostatný díl vyjde asi na 25 000 Kč, není však známo, že by s ním byly jakékoliv problémy.|
Zdroj: Svět motorů
CR-Z se v Evropě nabízelo pouze s manuální převodovkou, na jiných trzích však byla k dispozici také skříň CVT. Na trhu ojetin se vůbec nevyskytuje.|
Zdroj: Svět motorů
CR-Z se v Evropě nabízelo pouze s manuální převodovkou, na jiných trzích však byla k dispozici také skříň CVT. Na trhu ojetin se vůbec nevyskytuje.|
Zdroj: Svět motorů
Oranžový kabel slouží hybridnímu systému a i přes umístění na podvozku s ním nebývají problémy|
Zdroj: Svět motorů
Trakční akumulátor o váze 22 kg je uložen v zadní části auta pod podlahou kufru|
Zdroj: Svět motorů
Honda CR-Z|
Zdroj: Svět motorů
Silnější verze jsme se nikdy nedočkali, a to ani přes existenci nespočtu konceptů či sportovních verzí. Jedinou výjimku tvořil japonský trh. Sportovní divize Hondy nazvaná Mugen totiž nabídla limitovanou edici 300 kusů CR-Z Mugen RZ s přeplňováním, které zvýšilo výkon spalovacího motoru na 115 kW. Upravený vůz navíc dostal další doplňky včetně přerostlého spoileru na víku kufru.|
Zdroj: Svět motorů
Silnější verze jsme se nikdy nedočkali, a to ani přes existenci nespočtu konceptů či sportovních verzí. Jedinou výjimku tvořil japonský trh. Sportovní divize Hondy nazvaná Mugen totiž nabídla limitovanou edici 300 kusů CR-Z Mugen RZ s přeplňováním, které zvýšilo výkon spalovacího motoru na 115 kW. Upravený vůz navíc dostal další doplňky včetně přerostlého spoileru na víku kufru.|
Zdroj: Svět motorů
Výhled dozadu je na CR-Z značně ztížen jak tvarem zádě s tlustými sloupky C, tak rozdělením okna na dva kusy příčníkem přesně ve výši očí|
Zdroj: Svět motorů
Honda CR-Z|
Zdroj: Svět motorů
Honda CR-Z|
Zdroj: Svět motorů
Honda CR-X první generace (1983–1987)|
Zdroj: Svět motorů
Honda CR-X druhé generace (1987-1991)|
Zdroj: Svět motorů
Honda CR-X del Sol (1992–1998)|
Zdroj: Svět motorů
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Tvrdé plasty a trochu zastaralé tvary mohou dnes působit lacině, rozložení palubní desky nám přijde ergonomické. Ani po devíti letech se zde nestihly projevit žádné neduhy jako vrzání.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
V přihrádce před spolujezdcem se nachází zdířka USB, sloužící k připojení mobilu|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Sedačky CR-Z jsou sportovní s příjemným bočním vedením a sedí se v nich pořádně nízko. Ani přes světlé čalounění v testovaném kusu nenesou známky opotřebení.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Zadní sedačky jsou v CR-Z jen nouzové a pohodlně se na nich usadí maximálně dítě. V americké verzi dokonce nebyly vůbec.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Základních 225 litrů lze zvýšit sklopením zadních sedaček na 401 litrů.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Umístění baterie pod podlahou kufru se podepsalo na malém objemu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pod podlahu se ovšem vměstnala ještě dojezdová rezerva.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Motor nepotěší výkonem ani projevem, je ale naprosto spolehlivý. V testovaném kuse se navíc ještě nestihl ani pořádně projet.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Honda CR-Z 1.5 IMA (91 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Brzdy si CR-Z chrání elektromotorem. Ten při každém zpomalování pomáhá brzdit a získanou energii ukládá do baterie. A vzhledem k malému nájezdu nenacházíme opotřebení ani na komponentech zavěšení.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
V servisu jsme auto dali na zvedák a pohled na podvozek nás nepřekvapil. Vše je naprosto čisté a netknuté, nikde ani náznak povrchové koroze.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka