Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test ojetiny Honda CR-Z: Parádní stylovka! S jednou vadou…

Honda CR-Z
Palubní deska CR-Z je tvarována originálně a přehledně. Ve vyšších výbavách byl místo rádia k dispozici multimediální systém s dotykovým displejem.
Motor 1.5 16V i-VTEC IMA
Elektromotor je v hybridním systému IMA integrován přímo mezi spalovací motor a převodovku. Jako samostatný díl vyjde asi na 25 000 Kč, není však známo, že by s ním byly jakékoliv problémy.
60 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (0)

V roce 2010 se Honda pokusila vrátit na cesty legendární model z 80. let. Zvolila k tomu poněkud netradiční pohon, který řadu fanoušků zklamal. Dnes má ale Honda CR-Z potenciál stát se sběratelsky zajímavým hybridem.

V roce 1983 vypustila Honda do světa malé kupátko s na pohled useknutou zádí. Malý a lehký vůz měl na výběr z několika motorizací od základní třináctistovky se 43 kW po vrcholnou šestnáctistovku se 101 kW. Z CR-X se stal hit, a to zejména ve druhé generaci, která ještě přidala na výkonu. Dnes už mají obě legendární status. Přežívající vozy rostou na ceně, poté co si většina existujících kusů prošla stádiem bizarního vesnického tuningu. Třetí generace s přídomkem del Sol už vsadila na zcela jiné tvary a střechu typu targa, než se písmena CR-X nadobro odebrala do historie.

V roce 2007 se ovšem na autosalonu v Tokiu ukázal koncept CR-Z (Compact Renaissance Zero), který designem zádě s rozděleným oknem navazoval na druhou generaci CR-X. Fanoušci původního vozu byli nadšeni. Zvlášť když Honda potvrdila, že jejím cílem je vytvořit levné sportovní auto, které má být zaměřeno na zábavu za volantem. Jako vzor si kromě původního CR-X vybrala také Lotus Elise či Mini Cooper. Stylové kupátko se o tři roky později v téměř nezměněné podobě opravdu dostalo do výroby.

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka) • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi