Češi stále chtějí normální ojetiny s dieselem, ukazuje statistika. Třetina sáhne po úvěru
1
/
112
Přehled fotografií
Zavřít
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Zmodernizovaný model, vyráběný od roku 2021
|
Zdroj: Svět motorů
Provedení, představené koncem roku 2016
|
Zdroj: Svět motorů
Interiér verze RS s takzvaným virtuálním kokpitem. Tato výbava přišla do nabídky v roce 2018.
|
Zdroj: Svět motorů
Aktuálně časté jsou problémy s dvouramennými volanty vybavenými kapacitními senzory. Týká se to vozů s příplatkovou sadou Travel Assist Top.
|
Zdroj: Svět motorů
Aktuálně časté jsou problémy s dvouramennými volanty vybavenými kapacitními senzory. Týká se to vozů s příplatkovou sadou Travel Assist Top.
|
Zdroj: Svět motorů
Typickou závadou prvních ročníků bylo vyskakování vodičů spon Isofix pro dětské sedačky. Mechanici pak museli často měnit čalounění.
|
Zdroj: Svět motorů
Výsuvné ochrany dveří se v průběhu let různě přesouvaly mezi jednotlivými výbavami
|
Zdroj: Svět motorů
Takto vypadá zavazadelník, když je pod jeho dnem jen dojezdové rezervní kolo a není přítomna třetí řada sedaček
|
Zdroj: Svět motorů
Takto vypadá zavazadelník, když je pod jeho dnem jen dojezdové rezervní kolo a není přítomna třetí řada sedaček
|
Zdroj: Svět motorů
1.5 TSI/110 kW
|
Zdroj: Svět motorů
2.0 TSI/140 kW
|
Zdroj: Svět motorů
2.0 TDI Evo/110 kW
|
Zdroj: Svět motorů
2.0 TDI 110/kW
|
Zdroj: Svět motorů
Jednou z nejprotivnějších závad jsou pomalé úniky chladicí kapaliny. Příčin může být celá řada. V tomto případě netěsný mezichladič stlačeného vzduchu odhalil omytý sací kanál čtvrtého válce.
|
Zdroj: Svět motorů
Jednou z nejprotivnějších závad jsou pomalé úniky chladicí kapaliny. Příčin může být celá řada. V tomto případě netěsný mezichladič stlačeného vzduchu odhalil omytý sací kanál čtvrtého válce.
|
Zdroj: Svět motorů
S každou výměnou oleje v mezinápravové spojce nechte vymontovat hydraulické čerpadlo a prostor kolem něj vyčistit. Právě jeho ucpané sítko je nejčastější příčinou, proč zadní kola zabírají málo nebo se zpožděním.
|
Zdroj: Svět motorů
S každou výměnou oleje v mezinápravové spojce nechte vymontovat hydraulické čerpadlo a prostor kolem něj vyčistit. Právě jeho ucpané sítko je nejčastější příčinou, proč zadní kola zabírají málo nebo se zpožděním.
|
Zdroj: Svět motorů
Nejčastějšími problémy dieselů jsou závady AdBlue. Když přestane těsnit spoj vstřikovače a vyhřívaného vedení, vypadá to takto. Původně byla odpařená močovina bílá, ale nachytal se na ní prach. Ani tato oprava není levná – vyjde na dobrých 15 000 Kč.
|
Zdroj: Svět motorů
Známým problémem dieselů TDI z let 2016 až 2019 je tvorba korozních zplodin v chladicím systému, které pak ucpou výměník topení. Pokud kodiaq špatně topí, nevyřeší to diagnostika, ale jen poctivá celodenní práce mechanika s opakovanými proplachy systému a výměnou radiátoru za celkem 20 000 Kč.
|
Zdroj: Svět motorů
Za příplatek pouhých 23 800 Kč si mohl trpělivý zákazník svůj kodiaq vylepšit takzvaným zvláštním lakováním, nabízejícím nepřebernou paletu barev včetně dávno vyběhlých. Tuto zelenou Májovou známe z felicií. Dnes už příplatek za zvláštní lak činí 34 000 Kč.
|
Zdroj: Svět motorů
Překvapilo nás, jak malou spotřebu testovaný vůz měl. Se čtyřkolkou by byla určitě o 1,5 litru vyšší. Silnější, 140kW verze motoru by pak přidala další půllitr.
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Automatická převodovka byla překvapivě pro předokolku 2.0 TDI/110 kW standardem. Manuální se nabízela jen se stejně motorizovanou čtyřkolkou, a to za přesně stejnou cenu.
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Manuální klimatizace je jediná, která vždy dělá přesně to, co jí poručíte. S automatickou se neurotik nikdy neubrání pocitům, že jednou fouká moc, jindy málo.
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Třetí řada sedaček je vhodná jen pro děti. V zavazadelníku samozřejmě zabere nějaké místo – jeho základní objem pak klesne z 650 na 560 l. Když ji používáte, zbývá pro zavazadla už jen 270 l. A sníží vám povolenou hmotnost přívěsu z 2500 na 2000 kg.
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Čalounění v zavazadelníku bylo lehce ošoupané a zašpiněné, jinak překvapivě šlo o vůz ve velmi slušném estetickém stavu
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Halogenové světlo má nízkou účinnost. Když však nabouráte nepojištěný vůz, stojí proti LED polovinu – 10 315 Kč.
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
plechových kolech jsme si mysleli, že je to druhá sada na zimu. V Čechách totiž byly standardem lité sedmnáctky. Specifi kace dle VIN však prozradila, že na nich skutečně vůz pro Německo vyjel z továrny.
|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Silentbloky přední nápravy zatím vrzly jen občas a jejich stav je slušný – tak do 160 000 km by mohly vydržet. Geometrie už je sice mimo předepsaný rozsah, ovšem způsobem, který není nebezpečný. Takže seřízení počká právě do výměny silentbloků.
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Že se na kvalitních německých cestách méně opotřebí podvozek, to je asi logické. Ale jak dokázali, že i baterka nechvalně proslulé značky Moll vydržela od roku 2017 do současnosti, to nechápeme.
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Silentbloky přední nápravy zatím vrzly jen občas a jejich stav je slušný – tak do 160 000 km by mohly vydržet. Geometrie už je sice mimo předepsaný rozsah, ovšem způsobem, který není nebezpečný. Takže seřízení počká právě do výměny silentbloků.
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mechanik z firmy Autostyl Trutnov Otakar Bárta přidává zajímavý tip – na výpustním šroubu automatické převodovky DSG bývá vidět, zda olej v ní už někdo měnil. Zde se tak stalo v 60 000 km a za 10 000 km to majitele čeká znovu.
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Po demontáži spodního krytu na nás vykoukl zcela suchý agregát. Olej neunikal ani kolem simerinku klikového hřídele, což je časté místo.
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Vinou německé soli se rez zakousla nejen do nechráněných ocelových dílů, ale i do černých plechů podvozku. Zde pomocný rám zadní nápravy.
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Daniel Říha z Autostylu Trutnov ukazuje, co vše musí mechanik vymontovat, aby mohl vyměnit olejový fi ltr automatické převodovky DSG
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ilustrační foto
|
Zdroj: auto.cz
Zavřít