Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Češi stále chtějí normální ojetiny s dieselem, ukazuje statistika. Třetina sáhne po úvěru

Stanislav Kolman
Diskuze (106)

S rostoucími cenami nových vozů a nástupem elektromobility se stále aktuálnějším tématem stává pořízení zánovního či ojetého vozu. Které automobily mají úspěch u početnějších rodin?

Mezi ojetými vozy vzrostla poptávka po rodinných autech meziročně o pět procent. Vyplývá to z dat skupiny Aures Holdings, která provozuje sítě autocenter AAA Auto a Mototechna. Navzdory boomu SUV jsou u českých zájemců s rodinou stále populární tradiční karoserie. Nejprodávanějšími rodinnými vozy v síti bazarů jsou Škoda Octavia, Škoda Fabia a VW Passat.

34 % rodinných aut na úvěr

„S ohledem na stále nejistou ekonomickou situaci rodiny stále častěji kupují vozy s nějakou variantou nákupu na splátky. Jen v našich autocentrech si 34 % rodinných aut pořizují zákazníci na úvěr, SUV dokonce v šestatřiceti procentech,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka Aures Holdings. Vloni byl přitom podíl o dvě procenta nižší, předloni dokonce o šest.

Video se připravuje ...

Kombíky stále táhnou

U tuzemských zájemců stále vedou kombíky s pořádným kufrem, v „áčkách“ tvoří 27 % všech prodaných ojetin. SUV a crossovery se však hbitě dotahují, meziročně si tato kategorie polepšila o 4,7 procenta na celkových 22,9 %. Zájem o MPV je mezi lety konstantní, ale vzhledem k tomu, že nabídka se v posledních letech výrazně zúžila, bude vozů tohoto střihu do budoucna méně také v bazarech.

SUV jsou oblíbenější s benzínem

Rodinné ojetiny se nejčastěji kupují s dieselovým motorem. U kombíku tvoří 62,9 %, v případě MPV je to skoro pětapadesát procent. Jen u SUV je situace odlišná, tady s 53,8% podílem vedou motory benzinové.

Přes 22 % vozů má pohon všech kol, čtyřiatřicet procent ojetin se prodá s automatickou převodovkou. Nejprodávanější značky vás asi nepřekvapí. V bazarovkách vede Škoda (28,3 %) před VW (11,5 %) a Hyundaiem (8,3 %).

Stanislav Kolman
Diskuze (106)

Doporučujeme

6. 6. 2023 19:59
Re: Vtipné
:-[] :yes:
Avatar - Mokrous
6. 6. 2023 09:28
Re: Vtipné
:D Máš pravdu, Phaeton byl parádní. Ale nedělal se jako kombík :D
6. 6. 2023 01:08
Re: Vtipné
Mě to na kočičích hlavách právě ani nevrzne. Dva úseky máme kousek od bydliště, takže to testuji pravidelně. To auto je tuhé jak ingot. 😉 Ale je samozřejmě možné, že mám kliku na konkrétní kus. A taky - uvidíme pi 100tkm.

Páčky to má jen po jedné na každé straně, vůbec to ovládání vychází z DE školy, áž na pár detailů. Na druhou stranu - Renault měl pár věcí jinak a třeba ovládání rádia pod volantem bylo to nejlepší, co jsem zkusil. Jen to chtělo trochu cviku (tak měsíc), takže v recenzích to spíše kritizovali... Blbost 😉

Dostat to z matrixů musí být darda. Tak snad je ten člověk OK. Ale prostě jasně, člověk nechce, ale stát se může. Nevýhoda automatiky.

A ta poslední věta - myšlenka dobrá. 😉 Neblížil se tomu Phaeton?

Jinak - dík za super pokec a dúkaz, že to na ACZ stále jde. 👍
Tak zase někdy budu, se těšit.
Avatar - Mokrous
5. 6. 2023 11:41
Re: Vtipné
Neboj, on si i Pašyk sem tam maličko vrzne a na kočičích hlavách taky není přeborník v kultivovanosti. Naštěstí už jich tolik není.
Ty páčky to je taky věc. Nechápu co se pořád snaží vymyslet. V Pažoutovi to byl děs ty páčky. Ještě tam narvali ovládání tempomatu tak, aby na to člověk neviděl a tudíž nevěděl co dělá a tam bylo tolik přepáčkováno, že měl člověk problém dát blinkr. Jsou to drobnosti, ale když tě to sejří den co den, tak se to přejí.
Mě se taky už stalo, že jsem zapomněl přepnout matrixy z dálkových do automatu a chudák to schytal naplno. Ten asi mžourá ještě dneska...
Já bych chtěl Passata s komfortem Rollse :D
5. 6. 2023 10:30
Re: Vtipné
Má to provozní hmotnost přesně 1.5t, s řidičem. Jako trhač asfaltu to není, ale pružné zrychlení v běžných rychlostech cajk. Na bezpečné předjíždění a nějakou výkonovou rezervu dobrý...

Interiér je v reálu vlastně docela fajn. A vím, není moc fotogenický, také jsem se před setkáním naživo vyděsil. A jak říkám - nevrže, vše tam kde má být, včetně materiálů - měkčené plasty/kůže tam kde člověk hmatá, tvrdé snadno čistitelné tam, kde to špiní. Ale já do toho vlezl z Meganu, který to měl pojjaté stejně. Dovedu si představit, že pro někoho kdo přesedne z D segmentu to může být kulturní šok.
Ale v praxi tam je jediná ergonomická bota - páčka blinkrů/světel moc daleko od volantu. Pro lidi s malýma rukama by to mohl být problém. A dost dlouho trvalo vychytat, aby si člověk s blinkrem nepřepl na dálkové. Přes den to nezjistíš a když ti čidlo zapne potkávací, hned to tam střelí dálkové. Stalo se mi to jednou, v tunelu, a tomu nebožákovi, co jel proti mně, se v duchu omlouvám doteď.

Peugeot - já měl na mysli vyloženě statický dojem. Jinak mě to povrzávání (taky) vytáčí a radši něco jednoduššího, ale bytelného a s výdrží. (teda ideál by byl mít oboje, ale na Rollse nemám :-[] )